[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fardoe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:17

Zo dat pakken ze snel op Monique, leuk !

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:25

Slimme Poupette en Callas. Echt heel mooi om te zien.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:32

Goed zo Monique; CLICK!
Die timing he, dat is nog niet zo makkelijk.

Wat een verschil in karakter tussen die twee.
Ik kan me voorstellen dat je gedachtes afdwalen naar Shadow en hoe hij het zou hebben gevonden. En jeetje, vijf weken geleden. Het lijkt gisteren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:39

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 15:41

Hi Balance, ja Timing is inderdaad heel erg belangrijk om het hen snel aan te leren. Ik denk dat hoe beter mijn timing is, hoe sneller zij het oppakken omdat dat dan de consequentheid is waardoor ze leren.

En het zijn dag en nacht die twee, zo verschillend. Maar ik ben ontzettend blij dat Poupette zo handelbaar aan het worden is. Wat was er toch met Shadow dat haar zo afstandelijk deed houden? En ja, al 5 wkn overmorgen. Het schrijnt nog steeds, de brokken in mijn keel en ogen die vollopen zijn gelukkig wel veel en veel minder. Ik denk veel aan zijn ondeugende streken en dan moet ik glimlachen. Zonnetje in mijn leven was hij. Afijn, ik heb toevallig vandaag een bedrijfje gemaild om een start te maken met het paardenhaarsieraad dat ik wil.

@Tamara wat supergrappig van die kippen. Ben zeer verleid om dat ook te gaan proberen. Mijn zwarte kip is erg slim.

En Manja, ben ook heel tevreden over de meisjes. Erg leuk om te zien hoe het kwartje, of clickje valt, of niet. Ik blijf nu even tijd uitbouwen en ga om het afwisselend te houden wel al proberen te targetten. Callas kende dat in principe al, met het commando "raak aan", dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oppakken. Ga ik morgen of overmorgen mee beginnen.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik blijf het filmen, want ik leer veel van naar mezelf kijken en wanneer ik het beter had kunnen doen. En als ik toch film, kan ik het net zo goed met jullie delen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:52

Oh ze doen het echt goed! Volgens mij denkt callas dat het likken aan je hand bij het kunstje hoort

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 16:05

Hahaha, Sintara, ja dat denkt ze volgens mij. Dat ze heel snel moet wegkijken en zsm weer moet gaan likken. En ik heb heel koude handen, dus ik vind het wel lekker die warme slobbertong met flobberlippen over mijn vrieshanden.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:10

Ik vind dat jullie het alle 3 echt super goed doen! Callas idd nog wel een beetje ongeduldig, maar dat komt vanzelf. Wat me dan wel opvalt is dat jij echt zó mega geduldig bent met haar (daar kan ik nog wel van leren ;) ), echt een heel groot verschil met de rest van je horsemanship. Misschien trekt je het clickeren niet helemaal door in al je training, maar een stukje geduld heb je er zelf wel bij gekregen :)

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:00

Ziet er goed uit en volgens mij hebben jullie er allemaal plezier in.

Je zou bij Callas kunnen proberen om even een stapje terug te doen en te clicken tijdens de beweging van je af, dus vóór ze terug komt naar je hand. Dat maakt het voor haar duidelijker dat de terugzwaai niet bij het trucje hoort.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 21:08

Dank je Cera, ik heb ook het gevoel dat dit soort training heel goed past bij Callas en mij. Ik hoop er veel mee te gaan doen!

Mjelleke, ik zag net je opmerking en terugdenkend aan de nu inmiddels vier traininkjes, kan ik me ook geen platte oren herinneren. Poupette had nog wel eens platte oren vroeger en Callas kon ook erg boos kijken als ze haar zin niet kreeg, en ook daar heb ik nog geen boze blik gezien. Wat grappig! Dus je opmerking doet me realiseren dat ik idd denk dat we het alle 3 leuk vinden.

Ik probeer je tip even te visualiseren. Hand uitgestrekt, Callas wendt haar hoofd af, ik stap op haar in, zij doet een stapje terug, click, hoofd terugkomen en beloning geven. Is dat wat je bedoelt?

Daarstraks met uit het land halen heb ik even een paar keer bij beide merries de oefening van vandaag herhaalt. Wat ik nu bij Callas heb gedaan is gewoon gewacht tot ze het opgaf. Toen tot 7 geteld en click en blij! Bij Poupette geen verlenging gedaan.

Waar ik ook blij mee ben is dat we eindelijk weer een houtkachel hebben. Wil je weten hoe mijn vriend eruit ziet als hij zich niet wast? Kijk dan dit filmpje https://youtu.be/UuQFCuep1Sg

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:13

Bedankt voor je hilarische filmpje _O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:29

Staat die kachel beter bekend als Vesta??
Vraag me ook af wie er in hemelsnaam schoorsteen gaat vegen met een witte overal
Hahaha

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:11

Godin is de rolls Royce onder de kachels. Goed gedaan, gaan jullie veel plezier van hebben.

Volgens mij is vesta niet godin kachel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 16:27

pien_2010 schreef:
Godin is de rolls Royce onder de kachels. Goed gedaan, gaan jullie veel plezier van hebben.

Volgens mij is vesta niet godin kachel.

Hi Pien, jij slaat de spijker op de kop. Nadat we in het eervorige huis een goedkoop copy-merk hadden gekocht van Godin, kwamen we bedrogen uit. Erg veel pech met het ding gehad en geen service. In het huis nog in NL hadden we een Jotul. Ook heel goed merk, maar ook daarvan scheurde de achterplaat na een paar jaar stoken. Gezien die ervaringen nu besloten stevig te investeren in de hoop dat duurkoop geen miskoop is. Wel hebben we een pruttige tussenleverancier, eerst kapot, en de tweede keer een ovendeur die ontbrak, maar de service van Godin zelf, zou goed moeten zijn. Daarover hebben we ook niet te klagen. En hij, of zij dan want een Godin is natuurlijk een vrouw, in dit geval een hete vrouw ;-) brandde heerlijk gisterenavond.

@Truus. Ik ken Vesta niet, maar het is net als met de Harley-Davidson motor die de chopper uitvond. Heel veel motormerken hebben dergelijke modellen nagemaakt. Wil niet zeggen dat alleen Harley goed is, maar het zegt wel wat.

En het witte pak is een speciaal pak dat alle stof en chemische zooi weerstaat. Het is officieel een asbestpak. Snap ook niet waarom dat pak niet zwart kan zijn. Maar dat heb ik nooit begrepen, ook niet van bijv Dokters of dierenartsen of slagers. Waarom moet dat nou wit zijn, binnen no time zitten er rode vlekken op. Waarom is hun kleding niet rood? Veel logischer. Maar ja, dat is zo gegroeid in de historie denk ik.

Vandaag nog niet geclickered.
Spoiler:
Want ik zeg fluisterend, ik ben te druk in mijn hoofd, hebben voorlopige koopakte getekend. Dat is de 3e keer. En de 6e keer dat we een bieding geaccepteerd hebben. Hopen dat het nu wel doorgaat. Ze hebben tien dagen bedenktijd. Met sinterklaas zijn we dus weer een fase verder.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:30

We gaan weer heel hard voor jullie duimen 2x3 is zes maal scheepsrecht :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:31

Spoiler:
*\o/* dat vind ik toch wel heel erg goed nieuws. Alle goede dingen in3 Mo. Is er via internetgetekend? Want we mogen immers niets nu.pas vanaf zaterdag weer wat meer ruimte.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 16:33

Dank Senna!
En LOL Pien,
Spoiler:
ja via internet, enorm gedoe, ging niet makkelijk, maar het is gelukt.
EDIT nu jullie nog!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:01

Vesta is de godin van het haardvuur. Maar ok, dit grapje kwam niet aan haha

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:04

truus1957 schreef:
Vesta is de godin van het haardvuur. Maar ok, dit grapje kwam niet aan haha

_O- _O- en ik maar zoeken naar vesta kachels.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 20:37

TRUUS!!! Ik lig in een deuk! Ge-wel-dig dit. En sorry dat we je grapje niet begrepen. Wat ben ik een barbaar dat ik niet weet wie Vesta was. LOL.

Daarstraks toen ik de meisjes naar het land bij het huis haalde, heb ik toch even geclickerd. Was het niet van plan, maar clicker zat in mijn jaszak en voer altijd, dus why not. Wat ik heerlijk vind en dat is écht de omslag sinds het clickeren, is dat de meisjes als ik roep komen aandraven. Jaja, ik weet het, ze zien alleen maar mij als voerschep, maar het is zo leuk als je roept en je paard komt vrolijk en blij aanrennen. In die vier dagen dat ik dat paar keer heb geclickerd zijn we alledrie zoveel blijer geworden.

En het is ook zo prachtig om te zien als minstens 500 kilo die heuvel op komt denderen. Wat een indrukwekkend geweld. Poupette hobbelt er op haar manier snel achteraan.

In het land even clickeren is erg interessant. Ik kan uiteraard maar 1 peerd tegelijk doen. Ik begon met Callas. Ik heb vier keer geclickerd en ik hou het zelf 7 seconden uit, hahahahaha, wie zei er ook alweer iets over geduld. Ik ga het uitbreiden naar 10 etc. Poupette blijft reikneuzend op armlengte afstand staan als ik met Callas bezig ben. Daarna Poupette gedaan. Zit ik op 4 seconde en Callas zou zo graag... ze trekt haar hele repertoir open van jambettes, links, rechts, buigen zelfs uit haarzelf! maar ze houdt keurig netjes afstand. Dát vind ik eigenlijk nog wel de grootste overwinning, dat ze niet dramt dat zij ook wil.

In hun boxen ook nog weer een paar keer geoefend, maar ik zat al aan de voertax van vandaag dus de beloningen werden wat minder interessant en de aandacht was wat weg, mogelijk omdat ze in het land de oefening al gedaan hadden of misschien weer omdat ze nog niet 100% rustig in de boxen zijn.

Morgen is er weer een dag.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:54

De kachel staat echt super mooi in jullie huis! Fijn dat het eindelijk goed gegaan is :D

En wat betreft het 'een voerschep' zijn valt gelukkig heel erg mee :) Ze staan in de wei dus kunnen ook heel prima gras eten zonder daar enige moeite voor te doen, toch kiezen ze ervoor om naar jou toe te komen om te trainen en te puzzelen :j En die grasbrokjes die je gebruikt zijn nou echt niet zo fantastisch lekker dat ze ervoor door het vuur gaan, dat is echt omdat ze mentale verrijking zo tof vinden. En dat is naar mijn idee het mooie van R+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 21:32

Cera_D schreef:
De kachel staat echt super mooi in jullie huis! Fijn dat het eindelijk goed gegaan is :D

En wat betreft het 'een voerschep' zijn valt gelukkig heel erg mee :) Ze staan in de wei dus kunnen ook heel prima gras eten zonder daar enige moeite voor te doen, toch kiezen ze ervoor om naar jou toe te komen om te trainen en te puzzelen :j En die grasbrokjes die je gebruikt zijn nou echt niet zo fantastisch lekker dat ze ervoor door het vuur gaan, dat is echt omdat ze mentale verrijking zo tof vinden. En dat is naar mijn idee het mooie van R+

O Cera wat een mooie beschouwing. Kippenvel. Nou, hopen dan maar dat het echt zo is!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:15

Jaa die gedachtengang vind ik zelf ook heel mooi, The willing equine en JET equi theory op youtube en spotify houden zich daar ook heel erg mee bezig :j
Ookal gebruik ik zelf niet uitsluitend R+ kan ik daar altijd wel heel veel inspiratie uit halen.

Amable heeft ook net een video geplaatst over wel/geen druk gebruiken en de balans daartussen, daar kan ik me ook heel erg in vinden :j

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:21

Zo ze leren snel de 2 dames...

En ik denk echt dat ze er ook wel lol in hebben over het bedenken wat t vrouwtje nu weer wil.. :D .
Ze pikken t snel op.

En de timing is hier van groot belang inderdaad.
Maar het gaat jullie goed af hoor.

Ik heb weer gelachen om je filmpjes :)) .
Zo grappig om naar te kijken.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:19

Monique1963 schreef:
Ik probeer je tip even te visualiseren. Hand uitgestrekt, Callas wendt haar hoofd af, ik stap op haar in, zij doet een stapje terug, click, hoofd terugkomen en beloning geven. Is dat wat je bedoelt?

Wat ik bedoel is af en toe weer een keer vroeg clickeren, maar misschien doe je dat ook al. Je gaat nu richting 10 seconden en dan kan het verleidelijk zijn om steeds een stukje verder te willen verlengen. Maar het schijnt beter te werken om onvoorspelbaar te belonen, dus ook weer een keer een click na 2 seconden, of nog eerder op het moment dat ze je hand loslaat, en dan weer na 8, of 10s. Voor mij was dat echt een eye-opener, ik ben met mijn hond aan het clickeren en het voelt voor mij wat tegennatuurlijk maar voor ons werkt het goed.
Ik had de tip zelf uit een van de filmpjes van Edwin Frakking over hondentraining - zal even zoeken naar de link.