de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:42

Echt jaloers op sommigen die al lekker wedstrijd rijden.
Ik mag blij zijn als ik een heel rondje kan galoperen met mijn schimpie.. haha

Nu volgende week eerst met hem naar Someren en dan kijken hoe en wat we verder gaan doen hihi

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:58

Ik heb al een tijd niet gereageerd.
Maar wel gelezen.
Leuk dat er weer wat reacties hier zijn.
De mijne is lang aan het prutsen geweest met zijn gezondheid.
Allemaal kleine dingetjes maar daardoor heeft hij veel stil gestaan.
nu blijkt achteraf dat het komt Door problemen in zijn blindedarm.
nu hij daar voor behandeld is gaat het goed en hebben we het rijden in augustus weer opgepakt.
De concoursen zijn opgegeven in het l1.
3 weken geleden voor het eerst weer gestart en had hij 196 en was hij eerste.
Volgend weekend gaan werken weer een keer.
Begint nu echt paard te worden iets meer body (mag heel veel meer)
Mist nog wel kracht en recht gericht lopen is nog moeilijk

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:04

Niekj_Jente schreef:
Echt jaloers op sommigen die al lekker wedstrijd rijden.
Ik mag blij zijn als ik een heel rondje kan galoperen met mijn schimpie.. haha

Nu volgende week eerst met hem naar Someren en dan kijken hoe en wat we verder gaan doen hihi

Nou ik ook hoor ben pas sinds 1.5/2 maand bezig met de galop

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:02

Hebben jullie dat ook? Ik vind het soms ook best een beetje jammer dat het echte puppie er nu af gaat. Als ze zo groen zijn, ben je al blij met kleine sprongen voorwaarts die van grote betekenis zijn. Ik mis dat soms best.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:10

Leuk weer actief hier :)

Ik ben na de keuring in augustus, waar ze niet heel hoog liep qua punten, maar super braaf was en aan al mijn verwachtingen voldaan heeft, wat rustiger gaan doen.
Huis gekocht, verhuizen en verbouwen en fulltime werken gaat niet samen met een paard :')
Dus vanaf deze week eindelijk weer aan het oppakken, doet ze erg braaf weer. Als de conditie er weer een beetje is, gaan we lesjes meepakken :)) Nu vooral bezig met been is vooruit, en recht maken op 2 teugels.
Zaterdag ga ik haar scheren, benieuwd hoe ze er weer uitziet dan.
Puppy gaat er echt ineens vanaf.... Ze oogt steeds meer volwassen nu..

Wat goed alle punten weer. Ik hoop volgend jaar ook gewoon echt L waardig rond te kunnen sturen :D Maar instructrice(stalgenootje) zegt dat het echt wel goed gaat komen als we straks gericht aan het werk gaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Van afgelopen week :)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:20

Leuke plannen wendy! Wij zijn nog veel aan het genieten buiten. Ook wel in de bak aan het werk maar nog geen wedstrijd gedaan. Dat zou ik volgend jaar wel graag eens willen doen. Nu vooral veel gekke dingen en kilometers maken :)

In bad!
Afbeelding
Balsporten is hij wel goed in :D
Afbeelding
Afbeelding
Hunebedtrec
Afbeelding
Weekendje weg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog eentje als baby
Afbeelding

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:01

Hee wat leuk dat er weer gereageerd word hier! :D

@Wendy, jouw paardje oogt al best volwassen!
@Pauline, wat heerlijke om zo lekker buiten te rijden!

_Anneruth schreef:
Hebben jullie dat ook? Ik vind het soms ook best een beetje jammer dat het echte puppie er nu af gaat. Als ze zo groen zijn, ben je al blij met kleine sprongen voorwaarts die van grote betekenis zijn. Ik mis dat soms best.

Ja dit herken ik ook Anneruth.. Soms echt jammer dat ze zo snel ''volwassen'' worden. maar ik verkijk me daar ook wel eens op, heb een 8 jarige staan en die al gewoon helemaal in balans en als ik weer op Goof stap slinger ik nog best wel :=

Goofy loopt inmiddels al weer M1 met ruim de punten voor het M2. Afgelopen januari liep hij nog B dus het gaat bij ons heel snel, eigenlijk een beetje te snel. Momenteel zitten we een beetje in een dip, Goofy moet wat meer gaan dragen achter en dat kost hem erg veel moeite met zijn grote lichaam (hij groeit namelijk nog steeds..) maar goofy' ''probleem'' is ondanks dat het wat minder gaat hij nog steeds ruim een winstpunt loopt...

<3
Afbeelding

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:32

Niekj_Jente schreef:
Mijn kleine word ook eindelijk wat meer opgepakt! Ben zo trots op hem!
[ [url=m/OO5lUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappie! Ziet er al goed uit!

IwanLuver schreef:
Wij zijn inmiddels L start gerechtigd, maar gaan nog een paar keer binnen starten in de B. Gadget heeft nog niet zo veel binnenbakken gezien.
Ook hebben we ons eerste BB springparcours volbracht, ooo men wat vond ik dat eng :=
Maar ik heb mij inmiddels weer opgegeven voor een springwedstrijd, want wij vinden het allebei wel erg leuk!

Verder hebben we lol!
[ [url=m/2UHCD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat onwijs leuk dat jullie zo veelzijdig bezig zijn :j
Super leuke foto ook van jullie

_Anneruth schreef:
Gideon en ik vermaken ons nog steeds opperbest! De L gaat ons nog niet zo soepeltjes af als de B moet ik zeggen en we hebben ook echt wel even een dipje gehad. Nu weer aardig de stijgende lijn te pakken.

Vorige week springles gehad en echt, dat smaakt naar meer. Dus ga ik ook zeker vaker doen.

Het springlesje vorig jaar op je verjaardag vond ik al zo knap! Leuk dat je dit wat verder op pakt :D

Eef_Bam schreef:
Hier een tijdje terug besloten om me voorlopig op het springen te focussen ipv eventing, dat ligt mijn merrie toch wat beter. Vind het springen zelf wel lastiger, als het hoger dan 1.10 is stop ik af en toe met rijden omdat ik onzeker wordt. Ga nu voorlopig flexibel starten met eerst een rondje B en dan L, dan kan ik het fijne gevoel van de B meenemen naar de L :) .

Spannend dat je volledig op springen bent over gegaan. Ik snap dat hoogte dingetje wil. Ik heb vroeger veel gesprongen en ik kwam nooit hoger als 1 meter :')

IwanLuver schreef:
Dat dipje ken ik wel, dat hebben wij een paar weken geleden gehad. Gadget zat echt niet lekker in haar vel, ik heb toen mijn vaste fysio naar haar laten kijken en die gaf aan dat ze in haar bilspier wat vast zat waardoor ze dat in de rest van het lichaam wat compenseerd.

Ze is nu 3 weken geleden behandeld en ik merkte echt dat ze nu weer happy is. Vrijdag weer wedstrijd en dan zetten we ons beste beentje weer voor!

Fijn dat ze nu weer lekker in haar vel zit!

vibabu schreef:
Na de kampioenschappen ben ik van de B over gegaan naar de L2 met in de eerste wedstrijd meteen een prijs en een punt. En dat ondanks dat ze echt heel heet werd en met dr hoofd aan het slaan was. Weet nog steeds niet waardoor het kwam maar goed, been there done that. Zondag weer een wedstrijdje dressuren.
Verder lekker bezig met springen. Hier en daar wat trainingen en oefenparcoursen en 2 week geleden officieel bb gestart. Ging mooi, in 2e parcours een 3e prijs meegepakt. Wil eigenlijk de volgende keer wel bb90 om te zien hoe dat gaat al verwacht ik dat ze gewoon springt. Ben alleen zelf wat huiverig met 'wat als het niet goed gaat en ze haar vertrouwen daardoor kwijtraakt'. Dus bouw gewoon rustig op. Hebben geen haast.

Goed bezig! Ook al zo veelzijdig, super leuk is dat :j

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb al een tijd niet gereageerd.
Maar wel gelezen.
Leuk dat er weer wat reacties hier zijn.
De mijne is lang aan het prutsen geweest met zijn gezondheid.
Allemaal kleine dingetjes maar daardoor heeft hij veel stil gestaan.
nu blijkt achteraf dat het komt Door problemen in zijn blindedarm.
nu hij daar voor behandeld is gaat het goed en hebben we het rijden in augustus weer opgepakt.
De concoursen zijn opgegeven in het l1.
3 weken geleden voor het eerst weer gestart en had hij 196 en was hij eerste.
Volgend weekend gaan werken weer een keer.
Begint nu echt paard te worden iets meer body (mag heel veel meer)
Mist nog wel kracht en recht gericht lopen is nog moeilijk

Balen dat het qua gezondheid even niet zo best gaan. Hopelijk houden jullie de stijgende lijn van nu vast en kunnen jullie lekker aan de slag samen.

_Anneruth schreef:

Ik heb het juist andersom :o Ik vind het leuk om terug te kijken op vroeger maar vind Giv nu juist veel leuker nu ze volwassener is :)

wendy1987 schreef:
Leuk weer actief hier :)

Ik ben na de keuring in augustus, waar ze niet heel hoog liep qua punten, maar super braaf was en aan al mijn verwachtingen voldaan heeft, wat rustiger gaan doen.
Huis gekocht, verhuizen en verbouwen en fulltime werken gaat niet samen met een paard :')
Dus vanaf deze week eindelijk weer aan het oppakken, doet ze erg braaf weer. Als de conditie er weer een beetje is, gaan we lesjes meepakken :)) Nu vooral bezig met been is vooruit, en recht maken op 2 teugels.
Zaterdag ga ik haar scheren, benieuwd hoe ze er weer uitziet dan.
Puppy gaat er echt ineens vanaf.... Ze oogt steeds meer volwassen nu..

Wat goed alle punten weer. Ik hoop volgend jaar ook gewoon echt L waardig rond te kunnen sturen :D Maar instructrice(stalgenootje) zegt dat het echt wel goed gaat komen als we straks gericht aan het werk gaan :D

[ [url=m/asl1h8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eaFrVm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van afgelopen week :)

Wat ziet ze er goed uit! Leuk dat je haar weer aan het oppakken bent :)

PaulineH schreef:
In bad!
[ [url=m/mJBRlD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Balsporten is hij wel goed in :D
[ [url=m/ZdbEiW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eDlF6g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hunebedtrec
[ [url=m/JpnsBu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weekendje weg
[ [url=m/p3O0W1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ycQNqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iygW2V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GzFgFA.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog eentje als baby
[ [url=m/2bIzFW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke foto's allemaal :D

Brandje_04 schreef:
Goofy loopt inmiddels al weer M1 met ruim de punten voor het M2. Afgelopen januari liep hij nog B dus het gaat bij ons heel snel, eigenlijk een beetje te snel. Momenteel zitten we een beetje in een dip, Goofy moet wat meer gaan dragen achter en dat kost hem erg veel moeite met zijn grote lichaam (hij groeit namelijk nog steeds..) maar goofy' ''probleem'' is ondanks dat het wat minder gaat hij nog steeds ruim een winstpunt loopt...

<3
[ [url=m/XZfALK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bKcMEU.png]Afbeelding[/url] ]

Hij is dan ook wel erg knap! <3
Super dat jullie zo goed gaan!
Hoe groot is Goofy nu?
_________________________________________________________________________________________________________________________

Zo! Weer bij, en wat super leuk dat het topic weer tot leven komt :)

Ik ben een hele tijd niet actief geweest hier, dit had wel een reden waar ik toen nog niet zo goed achter was. Ondertussen weet ik heel goed wat die reden was en hebben we daar een super oplossing voor gevonden :j
De reden en oplossing kunnen jullie vinden in dit topic wat ik gemaakt heb :)
[RIJ-ITP] 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:35

pradadaan schreef:
_Anneruth schreef:
Gideon en ik vermaken ons nog steeds opperbest! De L gaat ons nog niet zo soepeltjes af als de B moet ik zeggen en we hebben ook echt wel even een dipje gehad. Nu weer aardig de stijgende lijn te pakken.

Vorige week springles gehad en echt, dat smaakt naar meer. Dus ga ik ook zeker vaker doen.

Het springlesje vorig jaar op je verjaardag vond ik al zo knap! Leuk dat je dit wat verder op pakt :D

Dit was springles 2, bijna exact 1 jaar later :+. Weer een cadeau :D. Jammer dat je er niet bij was, het hadden vast weer leuke plaatjes opgeleverd, zeker omdat het nu ook buiten was en zonder
Spoiler:
slof
.

Een jaar wil ik er nu niet tussen laten zitten hoor.

Heb je topic net bekeken. Superleuk!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:38

Nou dit topic toch weer gebruikt word..

Ik heb vandaag echt niet fijn gereden pown was echt stout en vervelend... baal er dan zo van... =( dat ik het liefst weer terug ga om te rijden haha

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:42

Wat een leuke foto's komen er voor bij.
Brandje hoe groot is je paard.
die van mij is niet veel gegroeid in 2 jaar 1 aan 2 cm .
maar hij is groot zat met zijn 1.74.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:44

Hihi nou de volgende springles buiten moet je me dan maar even van tevoren laten weten :j
Kan zomaar dat ik toevallig toch in de buurt moet zijn :)

Balen Kimberly dat je niet lekker gereden hebt :(

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:01

Hier eeb filmpje van 2 week geleden denk ik. Haar eerste wedstrijd. Kregen nog 75.5 punten voor de stijl en een 3e prijs.

https://youtu.be/Px0AHuQgK0c

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:03

@Kimberlyve; wat balen dat het vandaag het rijden niet zo lekker ging :(

@Pradadaan; wat een super oplossing voor jou en je moeder! Is deze oplossing definitief of gaan jullie over een tijdje weer wisselen van paarden?

@Pradadaan en ziezo; aan het begin van de zomer hebben we hem gemeten en toen kwam ik al uit op 175 cm, dus vrees nu dat ie er wel dik overheen gegaan is.

@Vibabu; wauw ziet er goed uit!

Dat jullie durven te springen, als ik dat met Goof doe dan blijft er geen balk boven (of heel :') )

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:09

Waarschijnlijk is deze oplossing een soort van definitief. Dit is nog niet de gehele oplossing maar in verloop van de tijd kan ik daar meer over kwijt :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:05

WOW Brandje wat een groot paard!! Ik ben blij dat Gadget maar 163 is, groot genoeg voor mij!

@ PaulineH, lekker bezig, je paardje wordt wel lekker mak zo!

@ Wendy, mooie manen heeft je Haf! Veel werk om dat een beetje fatsoenlijk te houden zeker?

@ Anneruth, gewoon weer gaan springen, is leuk joh! :D

@ Pradadaan, mooie oplossing met je moeder zo! Vind jij het ook zo leuk om samen die hobby te hebben met je moeder. Dat heb ik ook, super fijn en gezellig!
Wij gaan elke zondag samen het bos in, dat is echt quality time. Voor de rest is het ook erg handig, als ik een dag niet naar stal kan doet zij de paarden en andersom ook.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:29

Ja ik vind het super leuk! Vooral nu met Giv.
Niet iedereen begrijpt het maar eijden is voor mij echtelijk echt niet belangrijk. Dus ik vind het onwijs gaaf om nu samen met mijn moeder Giv op te leiden. Het fokken en opvoeden van paarden vind ik echt het aller leukste, en om dat samen met je moeder te doen is natuurlijk heel gaaf!

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:58

@pradadaan: je moet doen wat voor jou het best voelt ;) en als dit de oplossing voor jou en je moeder dan heb je dat helemaal goed gedaan!

@Iwanluver: Goof is ook wat groter geworden dan dat we gedacht hadden :') Ik heb nog een 8 jarige en die is ''maar'' 172 cm en die wordt kleine genoemd :o

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:33

Guapa staat ook al een maandje op rust. Ze heeft een blessure aan haar hoofd en in haar mond. Dus mag geen bit gebruiken tot haar mond genezen is. Heb ook een anatomisch hoofdstel gekocht voor haar. Ze wordt de druk achter haar oren gereduceerd.

Volgende week gaat ze naar mijn trainster om terug rustig en correct op te bouwen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:52

Vanavond wedstrijd gehad. Ik heb lekker gereden, maar de jury vond ik wat zuinig met de punten, maar mijn gevoel is super!! :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:42

Hey ineens weer het 2011 topic naar boven. Was bij mij wel heel erg ver weg gezakt en ik was meer in de meelees-, dan meeschrijfmodus beland. Mag ik weer meedoen? :D

Wat leuk om te lezen hoe veelzijdig iedereen bezig is. De 1 al op wedstrijd, de ander 'net' onder het zadel. Kan me ook wel vinden in de opmerking van (Anneruth volgens mij) dat het wel wat jammer is dat het echt jonge-paard-achtige eraf gaat. En toch vind ik dat voor de dagelijkse omgang en het rijden wél zo relaxt :+

Floor en ik zijn niet van de wedstrijden (nog --> vervoersprobleempje). We zijn wel van dressuur (Flo iets minder dan ik), springen (Flo iets meer dan ik haha) en boscrossen. En twee weken geleden zijn we naar het strand geweest. Los van het feit dat we heel erg hebben genoten, was ik zo ontzettend blij met de relaxtheid van mijn paard. Toch voor het eerst 2,5 uur op de trailer (en dan ook nog weer terug), uitstappen, even rondkijken en vervolgens gras eten tijdens het opzadelen.

Met m'n vorige merrie had ik alle hoeken van de parkeerplaats (en de duinen erbij) al wel gezien denk ik. :D Flo was ook op het strand super hanteerbaar (ook al lag ik bijna met m'n snuitje in de eerste golf die voor haar voeten brak hahaha).

Morgen gaan we naar de Autumn Desert Trail in Appelscha. Vorig jaar heeft ze meegedaan met haar beleerder en nu gaan we zelf. Ook best spannend allemaal.

Nog even een fotootje van ons op het strand:

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:55

Gave foto van het strand!! Een strandrit staat ook hoog op mijn verlanglijstje

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:34

Waar op het strand was je?
Ik blijf het toch grappig vinden dat mensen zo graag over het strand rijden. Mn paard staat er 5 minuten stappen van af en ik kom er nooit. Ik ben juist jaloers op bos en hei :')

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:50

vibabu schreef:
Waar op het strand was je?
Ik blijf het toch grappig vinden dat mensen zo graag over het strand rijden. Mn paard staat er 5 minuten stappen van af en ik kom er nooit. Ik ben juist jaloers op bos en hei :')

En mijn paard staat tegen het bos aan, weekje ruilen? ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:24

Jahoor! Geaag :D liggen er ook nog wat ongewaaide bomen?