Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:32

StalNollie schreef:
Ik zou niet keuren een 17 jarige nooit wat gemankeerd en je kent hem daarbij ook al even... En hij kost je zo goed als niks. Uiteindelijk ben je eigenaar dus mochten de kosten door omstandigheden te groot worden kan je nog snel een keuze maken(verkoop, slacht even zwart wit gezegd).

Ik zou zeker niet keuren, een beetje een affront richting eigenaresse die hem jou voor een symbolisch bedrag geeft, en je kent het paard immers al jaren. Wil je hem wel echt graag? Stel dat de eigenaresse hem aan iemand anders zou verkopen, zou je dat dan erg vinden of niet?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:41

Haha vla vlip ze was in de omgang erg braaf maar niet helemaal de klik er verder mee en ook niet wat ik helemaal zocht

Wel leuk om haar te kunnen volgen via bokt als je af en toe post (mits ze ggk word ) :) we gaan duimen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:42

vla_flip schreef:
Ik wil even delen dat ik een paard rijker ben! Het voelde voor mij echt goed met deze lieve merrie en heb vandaag een bod gedaan en die is geaccepteerd *\%/*

Nu nog laten keuren bij mijn eigen DA, waarschijnlijk zondag of in de loop van volgende week. En dan is ze van mij!

Haar naam is Nola, ze is een merrie uit 2018, v. is Groninger hengst Meindert. Moederslijn is KWPN, springgefokt. Ze is nog groen onder het zadel maar heeft een lekker koel en vriendelijk karakter.

Spoiler:
[ [url=m/M2MUzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi elegant paard!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:52

Dank voor de tips allemaal, zo had ik het al gedacht dus ik had mijn edentifier mee.
Merrie is goed door de keuring gekomen. Heb voor de zekerheid nog een goede foto laten nemen van het OCtje dat mijn DA dacht te zien. Dat bleek gelukkig ook een OCtje en geen fragmentje alsnog.

Merrie heeft het braaf gedaan. Buigproeven zijn niet gelukt maar dat had ik al zo ingeschat.

Ik heb dus een mooie 2,5 jarige merrie gekocht!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Zaterdag gaan we haar ophalen. Ik ga haar niet in onze trailer zetten. Een kennis die bij een int. paarden transporteur werkt, gaat haar met hun wagentje ophalen met mij. Helemaal fijn, hij heeft ook veel ervaring met jonkies die op de wagen moeten.

Het is een Jardonnay VDL x Triomph de MuzeAfbeelding
(hier nog een beetje slaperig op de foto)

pantarhei

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:14

Proficiat

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:51

Super, wat fijn! Gefeliciteerd en hopelijk hebben jullie hier wat meer geluk mee.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:13

Als je een koopcontract hebt dan contactnr in de mededeling van de overschrijving zetten. Verder zet in naam van het paard en levensnummer in de overschrijving.

vla_flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:01

Ahh vandaar! Ja dat begrijp ik wel, heb zat paarden bekeken voor ik bij deze uitkwam. Overgrote gedeelte daarvan ware lieve brave paarden maar toch niet echt wat bij mij paste.
Nou moet ik zeggen, eigenlijk was ik op zoek naar een stuk steviger paard. Maar omdat het goed voelde heb ik dat een beetje laten gaan. Ze mag nog wel even wat op gewicht komen maar dat komt goed. En er zullen ongetwijfeld wel topics over haar komen met updates :D

Koekie, gefeliciteerd!!!

Update: ze wordt woensdag gekeurd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:37

Koekie gaaf, gefeliciteerd!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:31

Gefeliciteerd vlavlip en Koekie!

Wat betreft betaling, zelf vind ik overmaken fijner. Inderdaad limiet verhogen en voor de zekerheid de identifier mee. Wij hebben wel vaker gehad dat mensen contant bij ons afrekenen, wij hebben gelukkig een telmachine die ook een echtheid-controle uitvoert. Ik zou het namelijk spannender vinden dat iemand met nepgeld betaalt ofzo.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:55

Gefeliciteerd Koekie en hopelijk voor jou ook een positieve keuring vla_flip!

Ik heb destijds ook ter plekke overgeboekt aan verkoper. Is gewoon met een simpele omschrijving van naam veulen gegaan. Wel een koopcontract ernaast.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:12

Wat een leuk dier vlaflip! Duimen dat ze goedgekeurd wordt!
Gaaf Koekie, gefeliciteerd! *\o/*

Mn volwassen paard zoektocht loopt ook rustig door. Een tijdje terug plaatste ik een bericht over een bonte merrie die trapte naar het paard dr naast. Wilde er graag een tweede keer kijken om ook even onder het zadel te zien, maar krijg het maar niet voor elkaar om met die verkoper een afspraak te plannen. Ondertussen dan ook maar gewoon verder blijven kijken naar andere paarden.

2 weken terug 2 jonge dieren bekeken. Niet onder het zadel gezien, eerst gewoon even gekeken.

• Een appaloosa merrie een jaar geleden zadelmak gemaakt, in de zomer enkele keren gereden en dat ging heel goed. Daarna weer stilgestaan en wordt nu recent weer opgepakt. Heb afgesproken om dr binnenkort een tweede keer te gaan kijken onder het zadel als ze daar klaar voor is & ik nog geen ander paard heb gevonden. Karakters zijn in elk geval fijn, ben benieuwd hoe ze onder het zadel zijn.

• Een bonte merrie die een jaar onder het zadel is geweest en doorgereden, maar een half jaar stil heeft gestaan. Wordt ook nu weer opgepakt en tis eigenlijk opstappen en wegrijden. Ga dr deze week een tweede keer kijken om ook onder het zadel te zien.

Echter had ik met het los lopen in de longeercirkel een kort filmpje gemaakt en daarop leek het dat ze enkele passen niet helemaal zuiver liep bij het aandraven (en versnellen) op de volte toen ze van kant wisselde. Ik twijfel alleen of het onbalans is (ze keek ook nieuwsgierig naar buiten) of dat het kreupel is... Daarna was het weer goed en zag het ook pas bij thuiskomst. Ter plekke niet gezien, dus lastig

Eigenlijk zocht ik een bij voorkeur wat ouder paard (vanaf 10). Maar soms zijn jonge dieren braver dan een paard van 18, dus wilde gewoon eens kijken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:43

Gefeliciteerd Vlaflip en koekie!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:48

Een half jaar stil gestaan en enkele passen onzuiverheid doet bij mij wel alarmbellen afgaan. Die zou ik heel goed laten keuren en ook de pezen laten checken als je keus daar op zou vallen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:12

Was het echt onzuiverheid of waren het tactfouten? Waarom heeft het dier een half jaar stil gestaan? En is het al eerder gekeurd?

Mason

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:06

Ik heb beide keren contant gedaan op wens van de verkoper.

IrisJuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:36

Mooi paard Vlaflip, hopelijk wordt ze goedgekeurd!
En ook gefeliciteerd Koekie, veel plezier met haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:41

carrie79 schreef:
Ik zou het ook niet doen in jouw geval. Je kent het paard, bedrag is symbolisch etc. Mijn ( nu oude) merrie heb ik gekocht met 14 ook voor een symbolisch bedrag, zonder keuren… geweldig paard aan. inmiddels 20 en geen dingen met haar gehad die een keuring had kunnen voorkomen. Zeg wel heel eerlijk dat paard wat ik nu gekocht heb, wel volledig gekeurd is ( incl foto’s) maar dat is een jonger en ( bij aankoop) voor mij volledig vreemd paard. Ik wou daar toch enige zekerheid bij ( voor zover mogelijk).

Dit inderdaad. Ik zou bij een bekend paard wat je vrijwel cadeau krijgt ook niet keuren.
Voelt een beetje als een gegeven paard in de bek kijken voor mij.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:59

Proficiat met de nieuwe aanwinsten!

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:25

Zonnebloem92 schreef:
carrie79 schreef:
Ik zou het ook niet doen in jouw geval. Je kent het paard, bedrag is symbolisch etc. Mijn ( nu oude) merrie heb ik gekocht met 14 ook voor een symbolisch bedrag, zonder keuren… geweldig paard aan. inmiddels 20 en geen dingen met haar gehad die een keuring had kunnen voorkomen. Zeg wel heel eerlijk dat paard wat ik nu gekocht heb, wel volledig gekeurd is ( incl foto’s) maar dat is een jonger en ( bij aankoop) voor mij volledig vreemd paard. Ik wou daar toch enige zekerheid bij ( voor zover mogelijk).

Dit inderdaad. Ik zou bij een bekend paard wat je vrijwel cadeau krijgt ook niet keuren.
Voelt een beetje als een gegeven paard in de bek kijken voor mij.

Helemaal mee eens in dit geval!

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:39

Enorm spannend, ik ga zaterdag voor de aller eerste keer bij een paard kijken! Het is een friese ruin van 10 jaar.
Ik probeer er zo veel mogelijk blanco in te gaan. Hebben jullie nog tips voor mij, iets wat misschien vaak vergeten wordt bij een bezichtiging?

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:17

julya schreef:
Enorm spannend, ik ga zaterdag voor de aller eerste keer bij een paard kijken! Het is een friese ruin van 10 jaar.
Ik probeer er zo veel mogelijk blanco in te gaan. Hebben jullie nog tips voor mij, iets wat misschien vaak vergeten wordt bij een bezichtiging?

Wat leuk dat je ergens gaat kijken, alvast veel plezier gewenst.
Mijn enige tip ( naast alle geeikte, bijna logische en bekende tips is….. ) zorg dat hetgeen je gaat kijken of kopen voldoet of kan voldoen aan waar je het voor wil gebruiken. Dit klinkt heel stom maar ik heb ooit een prachtig jong dressuurpaard gekocht, terwijl ik echt zocht naar een meer allrounder ( en daar kon hij niet aan voldoen). Gevolg was eigenlijk een paard waar ik later spijt van heb gehad.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:31

julya schreef:

Hoe verliefd je ook wordt, laat hem keuren (klinisch en RX) door een DA door jou gekozen.
Veel succes!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:52

Lukasje schreef:
julya schreef:

Hoe verliefd je ook wordt, laat hem keuren (klinisch en RX) door een DA door jou gekozen.
Veel succes!

Bij Friesjes goed laten checken op knieën en kogels. Veel plezier met kijken!

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:04

Dank jullie wel, dat ga ik in mijn hoofd houden! Uiteraard zal ik, als hij me aanspreekt, zo wie zo er nog een tweede keer heen willen om hem helemaal te laten keuren, en inderdaad ook de knieën kogels en rug op de foto willen hebben :)