Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 03:37

Achgut, hij ziet er nog niet helemaal "geland" uit.... :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 10:03

Ach gut wat een moppie, zijn een hoop indrukken voor zo'n kleintje. Gaat vast goed komen met jullie goede zorgen :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 13:52

Ach gosh, arm klein ding.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 19:09

Vandaag heeft hij met wat steun een hele schep voer op. Hij heeft ook wat slobber geproefd. Wat me zorgen baart is dat hij erg veel drinkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:33

Hopelijk is dat alleen door stress.... ik ben benieuwd hoe het over een weekje gaat :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:09

Ayasha schreef:
Vandaag heeft hij met wat steun een hele schep voer op. Hij heeft ook wat slobber geproefd. Wat me zorgen baart is dat hij erg veel drinkt.

Wat vind je daar zorgelijk aan,?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 20:43

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:

Wat vind je daar zorgelijk aan,?

Omdat hij niet goed eet en pas af gespeend is. Ik hoop dat hij ‘gebrek aan voeding’ niet probeert te stillen met drinken.

Heb hem vandaag wel kunnen overtuigen om een schep meuslie op te eten dus ben iets geruster. Hij bedelde om meer maar dat gingen we vandaag niet doen. Hij kan hooi eten. Als hij het onthoudt voor morgen en hij morgen ook goed eet ben ik gerust.

Ik heb verder aan het verkeerde eind van Whiskey zijn hoef gestaan vandaag… :=
Afbeelding

Mijn man was mee en was aan het praten met vrienden en mijn initiële reactie maakte dat hij binnen de seconde naast me stond om het voeren over te nemen. := alleen ukkie moet ik zelf doen maar na een paar minuten kon ik weer steunen. Ben wel 90% zeker dat er en klein botje gebroken is maar in die voet zit zoveel artrose dar mijn hersenen dat waarschijnlijk niet eens kunnen onderscheiden van de rest maar het tweede botje van links voelt ‘zacht’ ipv gedefinieerd zoals de rest. Daar straalt de pijn ook door.

Waar is de tijd dat Whiskey te bang was van mensen om op ze te gaan staan…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:23

Duidelijk je bezorgdheid.

En ik ben nu bezorgd over je voet. Jeetje wat een pech.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 01:07

pien_2010 schreef:

Ben blij dat hij vandaag wilde eten en zelfs schraapte toen het op was. Heb ‘m even geaaid en iets gemompeld van ‘kom maar uit je schulp kleine.’
Hij loopt ook een stuk beter. Dat zal ook helpen. Joy heeft vandaag wat met hem gespeeld en hij staat vaak mee te eten maar hij is nog snel onder de indruk. :(:) Hij heeft vandaag wel voor het eerst van de slobber geproefd dus morgen houd ik een emmertje achter voor hem. Als de rest naar het hooi gaat blijft hij altijd nog even hangen. Dan kan hij rustig proeven. De groep geeft hem nu nog wat stress waardoor hij niet wil eten in groep. Whiskey heb ik ook zo er door gekregen. Het is ook allemaal wat voor het gupke. :(:) iedereen die komt knuffelt met hem dus hij zal zich iig niet alleen voelen. Dan durft hij ook contact te leggen met de anderen dus hopelijk kunnen we hem zo integreren met de rest. :+:

Ik kan voorlopig nog lopen. Voet is wel warm en dik. Heb er een soort druk bandage om nu. Heb die voor de zwelling van de artrose ‘s nachts sneller weg te krijgen zonder pijnlijk te drukken dus met wat geluk helpt die nu ook.

Toen ik de tranen weg geveegd had vroeg ik blijkbaar heel verontwaardigd hoeveel die knol woog. :+ (ik was nog niet helemaal helder) waarop mijn man ik de lach geschoten is en zei dat ik hem misschien te veel voerde. _O-

Ik uit niet snel pijn en zeker niet met tranen dus manlief wilde eigenlijk dat ik ging zitten maar Toto is nog niet klaar voor te veel verandering dus hij heeft het moeten doen met mijn koppigheid. :+

Thuis vroeg hij waar de paarden stonden en ik zeg zuchtend ‘op de grote weide…’ *maakt handgebaar in de aard van ‘eindje lopen die lang uit.’*
Toen schoot hij opnieuw in de lach en zei ie ‘tis echt uwen dag nie eh?’
:+

Een dag in het leven van mijn paradijsje: :+

Ik heb vandaag lang genoeg achter een hengstige (en dus dramatische) Rêve moeten vangen dat ik de stallen even gedaan heb terwijl ze haar temper tantrum af werkte. +
Man: ‘ging jij niet rijden?’
‘Jawel’
Man: ‘van gedacht veranderd?’
‘Nee Reve heeft issues en ik heb besloten iets nuttig te doen tot ze ze uitgewerkt heeft.’
Man: ‘ := :+

Ik kan haar blijven proberen te vangen en haar pissig houden of haar in haar eigen sop laten gaar koken. Tien minuten iets nuttig doen (waardoor ik tijd bespaar want dat moet al niet meer na het rijden.) en dan kan ik gewoon naar haar toe wandelen en vragen of ze klaar is. :+
Meestal zucht ze dan diep en kan ik haar gewoon meenemen. :+

Ik gok dat ze pissig was over de water training. :+

Daarna dus drie uur met Toto bezig geweest tot hij éindelijk tot mijn opluchting eerst twijfelend maar daarna gretiger at. Morgen heeft hij normaal het voer dat hij gewend is en kan ik mengen. Maar hij had dus wel honger want vrijdag moest hij pertinent niets weten van dit voer. :(:)

Normaal vraag ik altijd een paar kg van het voer dat ze gewoon zijn maar met dat alles zo chaotisch verliep ben ik dat vergeten en eigenaresse kan pas morgen brengen. Toen ik hem vandaag slobber zag jatten uit een van de verlaten bakken ben ik terug uit mijn auto gestapt en op hoop van zegen meuslie in de bak gedaan en toen hadden we dit:

Ik film voor zijn baasje gerust te stellen maar dan kunnen jullie ook mee genieten van zijn ontwikkeling. :j
Ja ik zit vaak tot nadat het donker is bij hem momenteel. :+ ik slaap slecht als een van de mannen het niet gemakkelijk heeft. :o
Zijn wondjes zijn ook al beter met de mesitran.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:20

Fijn de filmpjes. Komt wel goed met Toto! Hij is in goede handen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:44

Oef die voet..... die heeft er goed onder gezeten. Die lomperd heeft even extra geleund lijkt het wel :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 13:18

Zo voelde het iig wel. Ik heb best wat paarden op mijn tenen gehad, ook met ijzers maar dit is de eerste keer dat ik even op adem moest komen. := denk dat ik hem wat te goed gevoerd heb. _O-
Maar kan er goed op lopen dus no harm done.
Heb een spookje op mijn voet nu. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 01:21

*\o/* de kleine eet en loopt weet zuiver. Hij eist zijn plek op aan het hooi en is in het algemeen een stuk meer ontspannen. :+: hij speelt met Joy en Leo maar nog niet met Whiskey en Charlie.

Ben blij dat hij zich herpakt. Kan zijn vertrouwde voer nu mengen. Dat helpt ook. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:33

Kijk, die kleine is snel op de rails. Wat fijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 23:01

pmarena schreef:
Oef die voet..... die heeft er goed onder gezeten. Die lomperd heeft even extra geleund lijkt het wel :x

Geen ide wat ie gedaan heeft maar hij is iig zwaarder dan hij uit ziet. :x

pien_2010 schreef:
Fijn de filmpjes. Komt wel goed met Toto! Hij is in goede handen.

:+: hij eet goed mee aan het hooi nu en speelt nu ook wat. Nog een weekje en hij is er helemaal.

pien_2010 schreef:

Fysio deelt jouw bezorgdheid helaas. Morgen bellen voor een voorschrift en een RX. Fysio vreest in het beste geval een barst omwille van dezelfde oneffenheid die ik zaterdag al gevoeld had. :o

Hij werd wel een beetje wanhopig van me. :o vraag me af of hij vaak moet onderhandelen over dit soort dingen… :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:05

Heeft hij niet ook gedraaid met zijn hoef op je voet?
Dat heeft mij eens een (ongediagnosticeerde) gebroken voet opgeleverd. :+
Mijn voet was bijna zwart en ik kon (en kan) dat botje een beetje meer bewegen dan de rest, stond ook in een knikje naar beneden. _O-
Maar hé, 800kg paard wat er op steunt en de voet wegdraait kan ook niet anders dan schade geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 23:08

lor1_1984 schreef:
Heeft hij niet ook gedraaid met zijn hoef op je voet?
Dat heeft mij eens een (ongediagnosticeerde) gebroken voet opgeleverd. :+
Mijn voet was bijna zwart en ik kon (en kan) dat botje een beetje meer bewegen dan de rest, stond ook in een knikje naar beneden. _O-
Maar hé, 800kg paard wat er op steunt en de voet wegdraait kan ook niet anders dan schade geven.

Maar dit is een jaarling geweest. Toegegeven. Een vrij grote jaarling maar die gaat nooit 800kg wegen. Ik heb altijd stevige schoenen aan en had nog een extra dik paar kousen op mijn ‘gewone’ rijkousen (met dikkere voet) aan. Maar goed waarschijnlijk. Hij is er ook niet op gesprongen ofzo. Gewoon zijn voet neer gezet waar de mijne al stond.

Fysio wil diagnose omdat hij bang is voor zo’n pseudo-gewricht gezien ik links al weinig functie heb. Verkeerde callus vorming of zon knikje zou blijkbaar echt niet goed zijn in mijn geval.

Kon jij ook gewoon lopen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:20

Ik was zwaar kreupel maar met mijn stalschoenen strak aangesnoerd kon ik gewoon een aantal uurtjes volhouden met korte pauzes tussendoor.
Maar is alweer 23 jaar geleden hoor, voel het nu hooguit als het echt guur weer is of als er wat zwaars bovenop valt ofzo.
Maar dat laatste doet op bijna elke plek wel pijn dus ach, verwaarloosbaar qua restklachten.

Met jouw klachten lijkt het me wel verstandig, voor hetzelfde geld was er al wat mis op.die plek en is dat stapje erop net de trigger geweest voor verdere ellende.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 23:22

Ja ik kan dus wel gewoon lopen. Het is alleen dat je een ‘inkeping’ voelt op een knookje terwijl de rest mooi afgelijnd is. (En dat was deze ook tot zaterdag. :+)
Maar we zijn ook niet zeker of mijn hersenen schade nog goed registeren in die voet dus das ook nog zo’n ding.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:26

Juist daarom ga ik mee met je therapeut. :)
Voor hetzelfde geld is er iets goed kapot en beschadigd het verder als je er zo op door blijft lopen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:46

Gewoon doen wat die man zegt. Hij heeft er verstand van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 00:01

Ja morgen bel ik even voor een verwijsbrief en mogelijk kan ik morgen al gaan voor een RX. Fysio zei dat je tegenwoordig zo zou kunnen binnen lopen als ze niet stonden op een afspraak dus morgen weten we wellicht meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:23

Beter maar even weten hoe het er precies uitziet van binnen en daar op handelen :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:18

Klinkt toch zorgwekkend die voet. Beter weten hoe het er van binnen echt aan toe is. Dan weet je tenminste of het met gewoon rust wel goed komt of dat er meer aan de hand is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 13:07

Dokter vindt het niet zo dringend dus morgen pas dokter. :)
Ik loop er ondertussen al 4 dagen op dus op een dag zal het ook wel niet steken.