de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathiie

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:41

Ik ben een weekje paardloos... Ben zelf op huwelijksreis in Marroko :) Guapa logeert 2 weken bij mijn ouders. Daar kan ze een hele dag op weide staan :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:19

Ow gefeliciteerd Nathiie!! Lekker genieten dus!!

Ik ben zaterdag naar het strand geweest!! Een droom die uitkwam! :)
Met mijn eigen poowny naar het strand! Voor ons allebei de eerste keer :))

Ze was zo braaf, onvoorstelbaar gewoon :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:21

Leuke strandfotos!
ik mag door naar de regio kampioenschappen van noord holland volgende week in de B dressuur :') daarna maar snel promoveren. Vorige week op crosskamp geweest en vosje meegenomen. Vrijdag wilde ze de waterbak niet ik en zaterdag sprong ze zo over een boom het water in. Veel geleerd dus. Ze lijkt meteen wel een stuk wijzer geworden na dit weekend. Rustiger in haar hoofd... ze gebruikt haar energie nu voor het werk ipv om te stuiteren.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:37

WOw mooie strandfoto's en Vibabu veel succes bij de kampioenschappen!

Wij zijn ook lekker aan het rijden, over 2 weken weer wedstrijd in de B dressuur.
Zaterdagochtend ff springles, ook leuk :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:29

Fijne huwelijksreis gehad Nathiie?
Gaaf zo op het strand Wendy en kimberlyve!
Leuk dat je ook gecrosst hebt vibabu!

Knappe puppy <3

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:55

Gave foto Eef_Bam! Het fanatisme straalt ervan af!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:22

Idd coole foto!!

Wij hebben eind augustus onze eerste BB spring wedstrijd, dat vind ik al spannend genoeg, en als ik dan de foto hierboven zie dan zijn wij maar amateurs hoor!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:24

Goed :) maar was toch blij dat ik terug thuis was bij de paarden ;)

Zaterdag een fijne les gereden met Guapa en gisteren was het weer een echte draak! Die merries...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:13

Merries zijn echt vreselijk :D zondag priveles gehad. Aan wat dingen gewerkt wat ze niet grappig vond. Maandag stap ik op. Hoop verzet en gedreig en er onderuit willen komen om vervolgens perfect te lopen :D
Vorige week nog dressuurwedstrijdje meegepikt, ging wel aardig. 201 en 211.5 en in de 2e proef 30 punten meer dan de nummer 2 :D

Zondag naar het NHK. Ben heeeel benieuwd! Hoop stiekem wel een beetje bovenin mee te doen en een plekje te krijgen op de hippiade. Maar ik weet het niet, zodra er spanning komt is het weer een springend hertje en ze is gewoon nog jong en jeugdig en niet constant in haar gemoedstoestand dus ik ben benieuwd!

De week er na mag ze haar crossdebuut maken in Wieringerwerf in de BB. Ben heel benieuwd, ze heeft nu een crossweekend gehad en dat pikte ze wel heel goed op.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:41

Hier gelukkig met Gadget geen last van merrie gedrag, scheelt weer.

Maarre mooie punten gereden! Komt vast goed zondag!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:59

Gave springfoto!
Merrie gedrag.. Ik begin het nu echt te snappen.. Helaas! :+
Kayenne loopt de ene week echt prima en heerlijk! En dan soms echt zo'n dag dat ik denk, serieus..... :roll: Dit hebben we allemaal al 100 keer gedaan en nu ineens moeilijk doen ^)

Maar verder pakt ze het nog steeds goed op. Over 2 weken moeten we een L1 proefje gaan rijden, ben zo benieuwd!! :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:38

Vibabu: mooie punten hoor, moet goedkomen op het NHK!

Merriegedrag heeft die van mij gelukkig niet, enige waaraam ik merk dat ze hengstig is, is als ik iets met haar start moet doen gaat ze die extreem opzij houden :P.

Ik mag deze week onverwachts meedoen met het KNHS kampioenschap eventing. Kampioenschap zou in juni al zijn en ik reed toen pas mijn eerste L cross. Maar door het weer is de wedstrijd verplaatst en waren er uitvallers, dus nu mogen wij ook meedoen. We gaan echt voor de ervaring, onze dressuur is nog lang niet goed genoeg om bovenin te eindigen, maar toch wel gaaf om mee te doen :). Vanavond dressuur rijden en zaterdag springen en crossen.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 04-08-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:42

Cool Eef!! Veel succes in Ermelo!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:47

Waw gaaf Eef! Heel veel plezier gewenst en lekker genieten daar dus!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:02

Succes Eef!

En ik hou van merries! :D

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:47

Vandaag is mijn pony 5 jaar geworden *\o/*

En daar hoort natuurlijk een vergelijking foto bij van hoe ik hem kocht en hoe hij nu is <3

Afbeelding

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:29

Jouw pony is de miniversie van mijn voormalig Z-paard :p

Gisteren weer wedstrijd gereden. Voor de 2de maal op rij een 1ste plaats in L2. Vorige week met 81% en gisteren met 79% :D Weer hebben voldoende punten voor M1, maartikelen we willen ons graag selecteren voor de kampioenschappen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:34

Wow, m1 dus al bijna, gaaf!

Hier een hengstige merrie.. Hopelijk aankomende donderdag weg, gezien ik vrijdag mijn keuring heb :')
Verder doet ze het wel braaf allemaal.. Iedereen om me heen zegt dat ik gewoon lekker moet rijden, en dat het wel goedkomt :+ Ik ben benieuwd, maar we gaan het zien :)) Kriebels komen wel, spannend!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:32

Gister weer heerlijk naar het strand en door de duinen geweest!
Afbeelding

Afbeelding

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:40

Mijn kleine word ook eindelijk wat meer opgepakt! Ben zo trots op hem!

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:49

Leuk dat in dit topic weer wat geplaatst is!
Mooie Schimmel hierboven!

Hoe gaat het met de rest van de G-tjes?

Wij zijn inmiddels L start gerechtigd, maar gaan nog een paar keer binnen starten in de B. Gadget heeft nog niet zo veel binnenbakken gezien.
Ook hebben we ons eerste BB springparcours volbracht, ooo men wat vond ik dat eng :=
Maar ik heb mij inmiddels weer opgegeven voor een springwedstrijd, want wij vinden het allebei wel erg leuk!

Verder hebben we lol!
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:02

Hey, opeens staat dit topic weer bovenaan in mijn lijstje. Leuk!

Gave foto, Iwanluver!

Gideon en ik vermaken ons nog steeds opperbest! De L gaat ons nog niet zo soepeltjes af als de B moet ik zeggen en we hebben ook echt wel even een dipje gehad. Nu weer aardig de stijgende lijn te pakken.

Vorige week springles gehad en echt, dat smaakt naar meer. Dus ga ik ook zeker vaker doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:13

Knappe schimmel Niekj.
Leuke foto Iwanluver!
Leuk aan het springen Anneruth.

Hier een tijdje terug besloten om me voorlopig op het springen te focussen ipv eventing, dat ligt mijn merrie toch wat beter. Vind het springen zelf wel lastiger, als het hoger dan 1.10 is stop ik af en toe met rijden omdat ik onzeker wordt. Ga nu voorlopig flexibel starten met eerst een rondje B en dan L, dan kan ik het fijne gevoel van de B meenemen naar de L :) .

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:15

Dat dipje ken ik wel, dat hebben wij een paar weken geleden gehad. Gadget zat echt niet lekker in haar vel, ik heb toen mijn vaste fysio naar haar laten kijken en die gaf aan dat ze in haar bilspier wat vast zat waardoor ze dat in de rest van het lichaam wat compenseerd.

Ze is nu 3 weken geleden behandeld en ik merkte echt dat ze nu weer happy is. Vrijdag weer wedstrijd en dan zetten we ons beste beentje weer voor!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:28

Na de kampioenschappen ben ik van de B over gegaan naar de L2 met in de eerste wedstrijd meteen een prijs en een punt. En dat ondanks dat ze echt heel heet werd en met dr hoofd aan het slaan was. Weet nog steeds niet waardoor het kwam maar goed, been there done that. Zondag weer een wedstrijdje dressuren.
Verder lekker bezig met springen. Hier en daar wat trainingen en oefenparcoursen en 2 week geleden officieel bb gestart. Ging mooi, in 2e parcours een 3e prijs meegepakt. Wil eigenlijk de volgende keer wel bb90 om te zien hoe dat gaat al verwacht ik dat ze gewoon springt. Ben alleen zelf wat huiverig met 'wat als het niet goed gaat en ze haar vertrouwen daardoor kwijtraakt'. Dus bouw gewoon rustig op. Hebben geen haast.