[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:10

Ik weet heel goed dat wat de een niets vind, de ander wel wat kan vinden.
Maar het gaat mij om heel andere zaken.
Zo ben ik bij een dier geweest welke een vochtbult op de sprong had.
Zij zei dat ze dat niet eerder had gezien. Ik betwijfel dat.
Mocht daar iemand anders gaan kijken die ik ken, zal ik iig zeggen daar op te letten.
Om zulke dingen gaat het mij.
En om evt. keuringen die al gedaan zijn.

Ik vind het nl van iemand die er al geweest is eerlijker om info te krijgen.
Ik zie hier ook zat verkoopfilmpjes afgekraakt worden waardoor iemand niet gaat kijken, terwijl dat dier voor dat geld een leuk dier voor een bepaald persoon kan zijn.

fokfanaat

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:11

precies needje, zulke dingen kom je heel vaak tegen, en de verkoper zegt niets.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:12

Belsje word aan gewerkt, zoals ik eerder uitgelegd heb kunnen we door defect aan de leuke draadjes en snoerdjes van tegenwoordig de foto's niet op de pc krijgen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:15

Citaat:
nee een democraat, is ook al wel paar jaar terug.

maar de verkopers zijn vaak niet eerlijk, en mensen die bij een paard zijn wezen kijken hebben er geen baat bij je iets op de mouw te spelden.

hoevaak ik niet aan de telefoon gevraagd heb, heeft hij geen gebreken oid, en je komt er en hij blijkt toch te luchtzuigen oid
jaag je weer ergens heen voor niets, das fijn als het voorkomen kan worden door ervaringen te delen.

maar dat is wat anders dan dat het paard je niet aanspreekt, dat is smaak en wat ej zoekt

ja dat is ook wat anders maar zo hadden wij bijna een trento b merrie gekocht handelaar belde ons op of wij nog belang hadden bij een paard want wij hadden deze man paar dagen eerder gebeld dat wij een paard zochten en deze vrouw stond voor de deur met het paard want moest er vanaf om bepaalde redenen wij dachten nou kom maar langs zij was dicht bij zij hele verhalen vertellen paard kon heel goed lopen maar toch zagen wij iets en dit paard moest net helemaal gekeurd wezen maar dat wouden wij toen zien en toen was het verhaal van dat stuur ik je vanavond wel per mail op wij zijden al laat maar zitten doei en ja hoor kijk op bokt heeft deze meid de merrie al aan heel veel andere verkocht maar elke keer terug kunnen nemen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:16

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:17

@ ralphtdw: Dat is echt erg....

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:19

Ik heb zelf nogmaar 1 keer een pony verkocht, was een Bponytje, geweldig dier.
Is naar mensen een dorp verderop gegaan, meisje rijd er nu super leuk mee! :D

Wel veel vervelende verhalen hoor ik hier :oo

Heb ook 3x een pony gekocht (haflinger, shetlander, hackney) maar elke keer super eerlijke en fijne mensen gelukkig :)
Laatst bijgewerkt door Marieke1495 op 28-11-12 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:19

Nou ik ben bij paard 1 wezen kijken. Erg mooi dier maar wat viel die tegen onder het zadel... Scheef, teveel op hand gereden, totaal niet reageren op been/zweepje...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:20

wij hebben wel eens gehad dat wij een merrie te koop hadden waar niks mee aan de hand was word je een jaar later gebeld en word er gezegd dat zij manen exceem heeft en terug willen brengen en deze mensen waren heel erg boos op ons maar wij zijden al dat de pony bij ons dit niet heeft gehad anders hadden wij dit wel vermeld.
maar toen ook niks meer van weer gehoord maar dan voel je je ook wel banketstaaf maar bij ons had zij dat nooit

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:21

Melanie_B schreef:
Nou ik ben bij paard 1 wezen kijken. Erg mooi dier maar wat viel die tegen onder het zadel... Scheef, teveel op hand gereden, totaal niet reageren op been/zweepje...

was dat die gave KWPN bruine merrie? :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:22

Dat is gek dan ralphtdw, dan voel je je echt rot inderdaad.. Wel gek dat je niks meer hebt vernomen van die mensen?

@ Melanie_B: Wat jammer!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:23

ralp tuurlijk is zoiets heel erg vervelend, maar een paard kan dergelijke kwaaltjes zo snel bij andere omstandigheden ontwikkelen dat je je er niet teveel van aan moet trekken.

Melanie jammer, maar rijtechnisch kan je een hoop corrigeren indien je dit zelf wil natuurlijk

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:26

Melanie_B schreef:

En dan moet je in schatten of je dat op kunt lossen.. of voorzag je teveel problemen?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:27

Cardy schreef:
Dat is gek dan ralphtdw, dan voel je je echt rot inderdaad.. Wel gek dat je niks meer hebt vernomen van die mensen?

@ Melanie_B: Wat jammer!

ja je voelt je ook raar maar ja wij verkochten de merrie die was 2 jaar oud en was meer dan een jaar later dat wij een telefoontje kregen.
maar toch hoor wel vaker dat ze het op een latere leeftijd kunnen krijgen.
maar ja wij konden er niks aan doen. ging om een kleine A pony dacht dat wij daar toen 200 euro voor kregen maar dan nog wij verkopen geen paard of pony dat wij dingen achter hebben gehouden.
hebben ook een haflinger gehad waar je bijna niet op kon zitten mijn zus kreeg het voor elkaar maar een ander niet en hebben heel lang met rust geprobeerd maar wij gaan dit niet verkopen want er komt vaak een kind op of een persoon die recreatief gaat rijden en hebben niet altijd veel ervaring en wil het niet op mijn geweten hebben dat iedereen er op de kop af ging en hebben de pony verkocht alleen als zijnde fok merrie.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:28

Pletje123 schreef:
Melanie_B schreef:

En dan moet je in schatten of je dat op kunt lossen.. of voorzag je teveel problemen?

Dat vindt ik dan weer aan het budget liggen.... als ze voor een normaal "project" bedrag aangeboden wordt is het weer anders als dat je de hoofdprijs moet neerleggen.
Dan verwacht ik wel dat het dier fatsoenlijk na te rijden is.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:30

Marieke1495 schreef:
Melanie_B schreef:

was dat die gave KWPN bruine merrie? :)

Ja was gaaf en mooi bruine merrie. Staat op sporthorses als Tesse (v. Travolta's nieuwmoed)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:30

Dat is zeker een leuk paard Melanie!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:32

Melanie_B schreef:
Ja was gaaf en mooi bruine merrie. Staat op sporthorses als Tesse (v. Travolta's nieuwmoed)

ik zie het, leuk dier!
Maar die bedoelde ik niet :')

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:38

Over het rijtechnisch oplossen en dergelijke: ik heb een hoop jonge paarden altijd door gereden die ook rijtechnisch wel weer fijn te krijgen waren en dergelijke. Wellicht bij dit paard ook, maar ik zoek nu een paard voor mezelf en dus niet als werk. Door mijn ervaring voel ik bepaalde dingen goed aan, wat ik bij dit paard ook voelde. En ze is het voor mij niet. Ik kan echt wel door bepaalde dingen heen kijken en ik weet hoe jonge paarden zinn. Maar dit dier had naar mijn idee niet genoeg potentie. Wel ontzettend braaf en een leuk dier, maar niet voor mij. Ik wil dit dier niet afkraken, maar er zit gewoon nog erg veel werk in het paard.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:40

Marieke1495 schreef:
Melanie_B schreef:

ik zie het, leuk dier!
Maar die bedoelde ik niet :')

Bedoel jij die merrie van mychamp? Wel heen gemaild, denk week terug maar nog steeds geen reactie gehad.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:40

olijf schreef:
Pletje123 schreef:

Dat vindt ik dan weer aan het budget liggen.... als ze voor een normaal "project" bedrag aangeboden wordt is het weer anders als dat je de hoofdprijs moet neerleggen.
Dan verwacht ik wel dat het dier fatsoenlijk na te rijden is.

Klopt! :) Maar het budget van Melanie was niet heel ruim toch?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:42

Als ze echt zo braaf is... en ze heeft haar looks mee dan zou het toch prima dier voor iemand zijn.

Ik rij nu ook af en toe een Farrington merrie die voor de verkoop is... grote merrie lief dier... ooit M1 geweest maar nu nog niet eens een B proefje.. ik ben nu aan het oefenen met buitenrijden... want misschien dat we iemand blij kunnen maken met dier dat echt geschikt is voor beetje recreatie.

minouesmee

Marieke1495

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:44

Marieke1495 schreef:
Melanie_B schreef:
Bedoel jij die merrie van mychamp? Wel heen gemaild, denk week terug maar nog steeds geen reactie gehad.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... inkie.aspx

oh, die is inderdaad van mychamp, dacht dat je daar vanmiddag ook bij zou gaan kijken, helaas!