Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Bielsje schreef:Als een etentje duurder is, en je hem 3,5 jaar kent waarin hij niets heeft gehad, zou ik hem niet keuren.
Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met een poot om op te staan. Als er iets niet helemaal 100% is zou je hem dan niet kopen al heeft hij er geen last van?
Ik zou misschien wel in de algemeenheid willen weten hoe het ervoor staat met het paard maar dan na de koop en niet perse met een keuring.
ik denk meer door zijn leefdtijd, mijn merrie was destijds net 12. upendo schreef:En stel het dier heeft een aandoening aan het gebit waardoor je een rekening van 3000 euro verder bent en een hoop zorg/ aangepaste voeding?
Als ik dat gedoe en verdriet kan voorkomen door een keuring van 150/200 euro... Zou ik het wel weten.

Koudbloed16 schreef:Ik kom even binnen vallen en ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Vorig jaar is mijn paard overleden. Nu heb ik via staleigenaresse het aanbod gekregen 1 van haar paarden over te nemen, ze heeft er 3 en wegens ziekte kan ze geen 3 paarden meer houden: alleen haar andere ruin blijft uiteindelijk nog over. Het verhaal is als volgt:
Het gaat om een 17-jarige Haflinger ruin. Zij heeft hem zelf al 6,5 jaar. Ik ken hem zelf nu 3,5 jaar (sinds mijn merrie daar gestald stond) en heb hem regelmatig gereden, sinds vorig jaar ben ik zijn verzorgster/bijrijder geworden.
Een avondje uit eten is nog duurder als de aankoop van dit paard (een symbolisch bedrag voor mij, ze wil alleen dat hij een goed huis heeft en bij mij weet ze dat zeker) maar desondanks wou ik hem klinisch laten keuren, meer om zijn leeftijd en een poot hebben om op te staan dan dat ik het niet geloof.
Paard heeft in de 3,5 jaar dat ik hem ken en rijd nooit wat gehad, heeft ook RX foto's met geen aanleiding op veranderingen in de toekomst. Toevallig ook met erfhoudster gesproken en zij en haar man (beiden ook jaren ervaring met eigen paarden) zeiden dat ze hem niet eens klinisch zouden laten keuren omdat zij hem ook al 4,5 jaar kent, nooit wat heeft gezien en als hij iets zou mankeren zou staleigenaresse dit zeker aan mij vermelden.
Wat vinden jullie in deze situatie? In andere topics lees ik veel verschillende meningen en de meeste met deze leeftijd en prijs komen uit op ook niet gekeurd zijn. Ik sta hierna een beetje verdeeld in. Mijn vorige paard heb ik trouwens ook nooit laten keuren en mankeerde ook nooit wat aan.
vla_flip schreef:Ik wil even delen dat ik een paard rijker ben! Het voelde voor mij echt goed met deze lieve merrie en heb vandaag een bod gedaan en die is geaccepteerd![]()
Nu nog laten keuren bij mijn eigen DA, waarschijnlijk zondag of in de loop van volgende week. En dan is ze van mij!
Haar naam is Nola, ze is een merrie uit 2018, v. is Groninger hengst Meindert. Moederslijn is KWPN, springgefokt. Ze is nog groen onder het zadel maar heeft een lekker koel en vriendelijk karakter.Spoiler:
[ [url=m/M2MUzg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wil niet contant betalen dus ik hoop dat ik het gewoon kan overmaken. Hoe doen jullie dat? (pony's altijd contant afgerekend maar dat wil ik niet meer, zeker niet met dit bedrag)Koekie73 schreef:Dan is het daarna bespreken wanneer we haar ophalen en betalenIk wil niet contant betalen dus ik hoop dat ik het gewoon kan overmaken. Hoe doen jullie dat? (pony's altijd contant afgerekend maar dat wil ik niet meer, zeker niet met dit bedrag)
Ik ga haar niet zelf ophalen met de trailer (heeft alleen als veulen een keer in de vrachtwagen gestaan) dus ik ga even kijken of iemand met een vrachtwagentje haar op kan halen voor mij. Zag dat ze zelf ook en vrachtwagentje hebben, dus ik vraag het hun zelf ook wel even.
ik deed bij gebrek aan schriftelijke overeenkomst wel hele gedetailleerde omschrijving erbij (dus ook incl chipnummer) zodat ik bij evt geschil toch wel bewijs had dat ik betreffend paard die en die dag heb gekocht. Oehlala schreef:ik had mijn bankspullen gewoon meegenomen en kon het ter plekke overmaken. Dat kunnen de meeste mensen trouwens die via app bankieren. Wel even eraan denken je eventuele limiet te verhogen.
en dan in de beschrijving naam paard + chipnummer.