Babootje schreef:ikke schreef:DAAR zit jouw belang dus........
Zat ik toch niet zo heel ver naast de waarheid. Weten we meteen tegen welk licht jouw berichten gelezen moeten worden.
Laat me niet lachen Ikke. Het is toch even om aan te geven dat een 1,5 jarige die nu al bijna 5000 kost, over 1,5 jaar zadelmak toch echt tussen 10.000 en 15.000 moet gaan kosten. Dat is toch niet zo raar?
Ik heb in mijn leven nog niet een paard verkocht.![]()
(Wat niet wil zeggen dat ik dat nooit ga doen).
Maar ik ben geen handelaar als je dat soms denkt.![]()
![]()
Buiten dat, waarom zou dat een bezwaar zijn? Er zitten toch gewoon investering in een paard onbeleerd kopen beleren, stallingskosten, voeren, etc etc. Waarom zou dat niks mogen kosten? En waarom zou iemand die dat voor zijn vak doet daar niet voor betaald mogen worden. Mag die geen brood op de plank van jou? Als je een paard onbeleerd koopt en je laat me zadelmak maken ben je ook 1000 euro kwijt op zn minst. En dan is ie nog niet eens beleerd.
Hier wil ik wel even op reageren. Wanneer het iemand zijn business te fokken/handelen is de verkoop vaak niet de enige inkomstenbron. Het zou niet lineair op moeten gaan. Een fokker hoeft niet te betalen voor onze hobby maar wij hoeven ook niet te betalen omdat iemand een slecht business model heeft.