Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MirandaMalik schreef:De ponnies lieten zichzelf lekker schoonspoelen.

Malik die wat lak heeft aan de hack
Vind dat altijd knap hoor, dat fietsen met paard ernaast.
Goed bezig!

Al een week er niet op gezeten ivm werkdrukte, meerdere stalgenoten en iemand uit de straat die met een onbekend paard in de bak gezellig aan paardenruil aan het doen waren en aan het proberen of ze ook op hun paarden konden staan/kunstjes doen, berg publiek langs de bak, krukje zwervend in de bak, stalgenoten die in de bak foto's aan het maken waren of les aan het geven en dus op de meest vreemde plekken steeds onverwacht opdoken, paard in de paddock langs de bak wat opgejaagd werd en dus uit de stekker ging, zoon van de staleigenaar die dacht even paar keer goed gas te geven met de brommer op het erf, andere stalgenoot die achter de struikjes naast de bak haar paddock ging uitmesten- onzichtbaar maar wel met lawaai....en dat allemaal tegelijk
Hardstikke gezellig, maar niet helemaal hét moment om op Pinda te gaan zitten voor mij
Gelukkig zag ik die bui wel al hangen en ben ik met de instelling opgestapt dat we dan maar een schrik/concentratie training gingen doen. Dat vergde echt alles van mijn kunnen qua proberen serieus te focussen op paard ipv alle prikkels eromheen en het resultaat was rijtechnisch niet bijster briljant, maar we hebben het toch maar wel gewoon gedaan en we zijn niet geblokkeerd/gestrand
Nu baas er ook nog een beetje knapper op gaan zitten

mooie punten wel! Beetje moeilijk doen op vreemd terrein hoort er wel wat bij haha.

(vanaf eerste dekking zit ze nu op dag 48 en vanaf 45 dagen zijn de skelletjes voldoende uitgehard maar misschien heeft dus pas de 2e dekking gepakt dat zou kunnen)
fijn dat je thuis bent gekomen. 
gelukkig wel goed afgelopen, maar wat naar om mee te maken. Heel fijn dat de trailerlaadtrainster morgen meteen kan komen helpen, zal even een paar stappen terug zijn...helaas geen ander tips, alleen
want snap dat je even met de ziel onder de arm loopt hiermee
maar wel erg rot, weet weer even niet wat ik ermee aan moet. Denk eerst even lichamelijk laten checken, en als daar niks uit komt dan iemand vinden die handig is en haar een paar keer goed de bak doorslaat als ze deze grapjes probeert
want dit kan zo echt niet, maar ik krijg het zelf ook niet opgelost...en maar (weer) eens goed gaan nadenken of ik er niet gewoon beter aan doe haar te verkopen. En mezelf een hobbelpaard aan te schaffen.
dat lijkt me echt het meest irritante van zo'n pensionstalling. Waarom kunnen paardenmensen niet gewoon aardig zijn onder elkaar

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar godallemachtig, als je toch zo je paard ziet staan in de trailer langs de snelweg..
Wel heel goed dat jullie vandaag direct er weer mee aan de slag gaan, maar ik snap je zorgen heel goed. Poeh.
Ik dacht ook dat ze 'gewoon wat bokjes deed' maar ze is dan dus echt vuil bezig? Dat is echt heel vervelend
Maar wat ik nog vervelender vind is om te lezen hoe je stalgenoten met jullie om gaan. Dat is echt niet oké
Arme Feyre kwam zeiknat van het zweet de bak uit, en ik ook
Wel fijn hoor, we gaan nu echt aan het werk. Schakelen, overgangen, dat soort dingen. Niet meer 'Oh kijk ze draaft een rondje!' maar ook echt voorwaarden stellen aan het draven, de overgangen etc. Ze doet vreselijk haar best, het is zo'n fijn dier. En ze was zo verschrikkelijk moe na de les
Vandaag lekker een dagje rust in de wei en dan morgen wat licht werk doen.

Vientje schreef:Denk eerst even lichamelijk laten checken, en als daar niks uit komt dan iemand vinden die handig is en haar een paar keer goed de bak doorslaat als ze deze grapjes probeertwant dit kan zo echt niet, maar ik krijg het zelf ook niet opgelost...en maar (weer) eens goed gaan nadenken of ik er niet gewoon beter aan doe haar te verkopen. En mezelf een hobbelpaard aan te schaffen.
) dus ze heeft helaas eerst alle hoeken van de bak te zien gekregen, is ze nou helemaal betoeterd. Loopt verder prima, los door het lijf, ruim en rad. En na haar eerste misstap ook echt braaf en fijn aan het werk geweest. Ook nog even erop gestapt, maar wat ik ook vraag ik krijg dan eerst nee en een middelvinger. Denk echt dat het gedrag is....heb haar ook onder zadel even stevig duidelijk gemaakt dat ze te ver gaat en dat doorpakken hielp, maar ik moet echt op zoek naar iemand wat haar dat tussen de oren kan knopen en daar een tijdje laten bevestigen. En dan in parallel nog steeds hard aan mezelf aan het werk.
Ze heeft haar voorpluk in een vlecht onder haar vliegenmasker, als je dat dan los haalt ziet het er uit alsof ze naar de oma-salon is geweest
helaas geen rustige les maar ik denk dat Feyre wel klaar is om echt aan het werk gezet te worden?
dan word ze zometeen een echt rijpaard! 
)
Dus het blijft een balans van lekker met haar aan het werk en haar ook echt wel de tijd geven om te verwerken en te groeien. Ze was zó moe gisteren

Inmiddels is dat weer wat afgezakt. Verder niet te klagen, gaat gewoon fijn. Galop is nog altijd het lastigste maar zijgangen beginnen al aardig bevestigd te worden. 
alles was heel gebleven maar de haakjes zijn er uit gegaan en toen had ie natuurlijk alleen nog een duwtje omhoog nodig