[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:46

Ik duim voor je Mo. Onze koper heeft zich teruggetrokken vanwege hypotheek. Dus wij beginnen ook weer opnieuw.
Ik vind dat jullie hard opschieten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 10:55

Merde Pien! Wat ontzettend balen voor jullie. Ik hoop toch niet dat jullie ook 6x de dupe gaan worden van banken die geen hypo willen verstrekken. Het zijn super onzekere tijden. Na het weekend moet de koper van ons huis, zijn huis verkopen en dan betaalt hij in ieder geval de borg, aldus de makelaar. Ik durf er niet meer op te vertrouwen, wel hopen...

Dank je, het gaat hier ontzettend lekker met opknappen. Vandaag komt de houtkachel (de 1e x moest hij terug omdat hij kapot aankwam). Lijkt me heerlijk weer een kachel te hebben om je kont voor te warmen, hahaha. Vind het altijd zo lekker om voor een houtkachel warm te worden. Maar ja, we hebben bijna 30 graden gehad de afgelopen weken, dus was hij gelukkig niet nodig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 13:57

Yay de houtkachel is gearriveerd. Helemaal heel. Maar..... het is niet voor niets vrijdag de 13e... Het raam van de oven ontbreekt! De doos van dat raam was leeg. Hoest mogelijk! Maar we kunnen in ieder geval verwarmen.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:59

Ongelooflijk, hoe is het mogelijk !!!! Maar de kachel is heel , joepie

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:12

Met deze dingen is het zo'n prut land. Zelden kan in een keer iets goed gaan en het wachten hier op alles is gekmakend.
Ik zou nooit meer terug willen begrijp me goed,maar ik word erg moe van dit soort dingen want het gebeurt doorlopend met iedereen. Zo slecht!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 20:43

Hi Pien, het was wel hilarisch. De man van de levering, gewoon de chauffeur dus, die niets te maken heeft met dat bedrijf, die zei, "tja mevrouw, het pakje wat bij de kachel hoort is wel erg licht." Maken we het open, is het gewoon een lege doos!!!! Echt we moesten met zijn drieën hard lachen. Hoe de F* is dat nou toch mogelijk. Alle tape zat er nog omheen, en ook van die soort sjorbanden. Dus het was echt goed ingepakt. En niemand die wat heeft aan enkel dat deurtje, dat is specifiek voor deze kachel, dus het is niet iets dat iedereen kan gebruiken, dus het is echt niet gejat. Het was wel poepieduur, maar dat weten ook alleen kenners. Dus ergens heeft er een eikel gewoon een doos zitten inpakken met niets erin. Hahahahaha. Ach ja, bijna sinterklaas, het zal wel weer een surprise worden. Afijn we zijn erg blij dat de kachel nu in 1 stuk is gearriveerd en niet in 4 kapotte stukken zoals vorige keer. We hebben ook bericht gekregen dat de kapotte electrische haard ook morgen komt, dan gaan we er toch nog warmpjes bij zitten deze winter.
En ik heb eigenlijk nooit de problemen gehad die men schetst over de franse slag. Tot nu dan. Maar bijna 20 jaar is er eigenlijk nooit iets vreemds gebeurd zoals we nu achter elkaar hebben. We wonen hier pas 2 maanden! Bizar.

Afijn, Callas en Poupette zijn vandaag weer door het lint gegaan, helaas letterlijk. We geven ze dagelijks een stukje van een paar honderd m2 omdat we gewoon nog niet op orde zijn en omdat er zoveel prioriteiten voor mens en dier zijn, dat je gewoon eigenlijk niet weet waar je moet beginnen om alles op de rit te krijgen. We hebben nog drie stukken weiland die we af kunnen zetten, maar dat zijn toch wel flinke klussen, er is nog helemaal niets. Totdat we vandaag ineens bedachten, we hebben 2 wijngaardjes. De ene is echt nog wel met grote struiken, de andere is aangeplant maar nooit ontwikkeld, maar iedere struik had wel zijn paal. 1+1=weiland! Dus nu na het storten van de halve box van Callas, ons gestort op schrikdraadlint op die palen maken, zodat we een halve hectare voor de meisjes vrij kunnen maken. We zijn een heel eind gekomen, misschien kunnen ze er morgen al in. Callas loopt ons de hele tijd te volgen langs het hek. Ze weet dat dat haar eten wordt. En ze heeft zoooooo'n honger. Afijn, we waren het eigenlijk niet van plan vandaag al te doen, maar omdat ze weer door het lint gingen naar betere oorden, dus besloten het nu te doen. Ben kapot! Heb denk ik 100 schrikdraadogen geboord en gedraaid. Ik ga weekend vieren. Iedereen fijn weekend gewenst.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 11:05

Goedezondags allemaal, en dat je dan na al je moeite van een nieuw land afzetten met werkend schrikdraad, houdini-poupette buiten op de weg vindt. Grrrr.

Afijn, weer een stuk van de boxen klaar. Voilà

https://youtu.be/Hu9B1bvefbo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:22

Mooi gemaakt. Vanavond eten jullie dus kippensoep begrijp ik hieruit? :=

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:58

Wat een leuk filmpje weer.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:25

Dat ziet er al mooi uit!! :j
Die kip wilde vast ook zijn steentje bijdragen ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 18:36

Zat er een kip in dit filmpje? Of het vorige filmpje bedoelen jullie? Die van het vorige filmpje smaakte wat 'uitgedroogd'. Tamara ik heb niet nog een arm gevonden, wel nog een poot. Heel ergens anders, maar dan kan je vriend de kip met de 3 poten maken...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:44

Alleen de sporen van de kip in het beton Mo.. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 18:47

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO DOMDOMDOM, ja die kip konden we wel door de worstmolen halen, maar ach, ze is té lief.....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:29

Op het fietspad hier over de dijk zie je her en der sporen van hondachtigen(?) in het beton. De dieren zelf zijn er al lang niet meer, maar hun voetsporen zijn er nog altijd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 18:48

Hi Senna, dat is herkenbaar, ik heb een stuk of 6 dakpannen waar ook dierenvoetjes in staan. De man die de pannen gemaakt heeft, zeker 100 jaar terug, zal wel enorm gebaald hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 19:40

Vandaag is de clicker gearriveerd. Ik heb bedacht dat ik wacht met beginnen met clickeren tot de stallen af zijn. Iets met nieuwe start en zo.

Ondertussen heb ik Callas wel al een week 'getraind' haar nieuwe beloning, grasbrok, blech wat vies vrouwtje (ze veegde nog nèt niet haar tong met haar hoeven af), lekker te vinden. Nu is het al lekkerder, maar bix is veul lekkerder.

Ik ga nu in afwachting van het afbouwen van de boxen, zelf oefenen met clickeren zonder dier erbij. Zodat ik snel word in vraag click en belonen. Even handigheid in het dingetje krijgen.

En zijn die stallen dan nóg niet af. Nee, zucht. Het gewone leven gaat ook door, boodschappen, huishouden, koken, tandarts, leveringen die niet of wel komen, allemaal met hun specifieke uitdagingen die weer een sneeuwbaleffect hebben. Bijvoorbeeld, de houtkachel is gekomen, had ik geloof ik al verteld, maar we hebben geen hout kunnen kappen dit jaar om te stoken, dus moet er stookhout komen. Die blijken met een superpoidslourds te komen, (hele vette dikke lange grote vrachtwagen) die bij ons de weg niet op kan. Moeten we met de paardentrailer naar de vrachtwagen rijden om over te laden, net als met de boxen. Maar dan moet de paardentrailer achter de oude landrover, die zijn banden waren weer niet goed, moet er eerst weer wat met de banden, en de paardentrailer moest ook weer van alles mee. Maar stel dat morgen de landrover niet start, wat niet ongebruikelijk is, dan moeten we een achtervang hebben, dus de tractor met de aanhanger, maar de aanhanger zat nog vol met vuil dat we niet naar de stort mogen brengen, dus moest de aanhanger eerst weer leeg, maar dat moest weer op een plek die eerst gemaaid moest worden, daarvoor moest de maaibalk achter de tractor, maar.... etc etc etc. Dus nee, de boxen zijn nog steeds niet af. Van die dingen.

Maar wel net heel mooie plaatjes van Callas gemaakt. Welke vinden jullie het mooist?

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:52

1 en 4 vind ik het mooist.

Wel bijzonder hoor dat er nog één vleugel aanzit, die botten zijn zo broos, dat is zo weg

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:36

Jeetje Mo het ene klusje brengt weer het andere mee.
Ik kan t me voorstellen dat jullie de boxen nog niet klaar hebben. ;)

Mooie foto's heb je gemaakt.
Foto's 1 en 4 en 6 vind ik erg mooi.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:12

Ik vind ook 1 en 4 het mooiste.
Over het clickeren: begin met Erwin. Hij kan goede feedback geven ;)

Bijvoorbeeld je wilt dat hij zijn koffiemok aanraakt. Je vraagt uiteraard of hij het spel mee wil spelen; hij mag jou ook clickeren.

Zo voelen jullie zelf de spanningsboog oplopen, de opwinding van het ‘goed kiezen’ en de eventuele frustratie als je ‘niet goed dus geen braaf’ krijgen. Net als het warm/koud spelletje van vroeger.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:25

Hahaha, zie het al helemaal voor me... :+ :D *-:)
Klik klik klik
Monique, Moet je wel een filmpje van maken, hoor! _/-\o_ :+

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:34

Oh dat zie ik voor me idd, Erwin door geclickerd wordt _O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 14:35

Hi all,

Erwin gaan we niet clickeren, LOL. Misschien wel een hond...

Ik vind ook foto 1 erg mooi, 4 inderdaad en 6.

@Fardoe, ja ik dacht wel dat 1 kant van de kip nog een arm/vleugel had, maar zonder veren dan. Er steken nog wel wat veren uit de rug. Had ik al gezegd dat ik nog een poot had gevonden, geen arm, maar een poot, als die wat droger is, leg ik hem ook in de doos. Komt uit nattere grond.

Gisteren hebben we proefgedraaid. Het was heerlijk weer, boxen in zoverre af dat de meisjes er onder toezicht veilig even in konden staan, dus een happy moment gecreëerd. Eerst laten grazen op het erf, boxen geprepareerd met een emmer lekker voer en een vol hooinet en de meisjes erin gezet. Na de emmer leegverslonden te hebben ging men op onderzoek uit en een tien minuten later gingen ze allebei aan het hooi staan knagen. In totaal hebben we ze 20 minuten laten staan en ik ben in de boxen gebleven. Vandaag bouwen we dat weer uit naar wat langer, als we weer wat klaar hebben in de boxen, want het is nog steeds niet af.

En Poupette is zo aan het veranderen. Ze bleef om knuffels vragen. Heel heel heeeeeel subtiel, maar het was er wel. Ik liet mijn hand hangen en ze raakte mijn hand dan aan. Nauwelijks, maar de beweging zag je echt. Dan knufde ik weer, liet mijn hand weer hangen en dan kwam ze weer. Bijzonder! Het enige wat veranderd is, is het overlijden van Shadow, (morgen een maand trouwens) en wat ik niet snap is dat hij kennelijk zo'n negatieve invloed op haar heeft gehad, terwijl Poupette juist altijd trapte naar Shadow en Shadow niet achter haar langs durfde, maar ze wel altijd samen stonden te groomen. Ik snap het niet, maar ik zie nu wel heel duidelijk dat het kennelijk enorm uitmaakt voor het naar buiten komen van een karakter van een paard met welke andere paarden hij staat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:43

Kan best dat Shadow bezitterig was t.o.v. jouw en dat Poupette daarom niet bij jouw durfde te komen.
Morgan hier is/was daar een stukje lomper in, maar daar heb ik rap een eind aan gemaakt, omdat ik geen zin had om tussen kibbelende paarden te komen. Nog afgezien daarvan is wie bij mij mag komen iets wat ik bepaal, naast dat ik geen gekibbel in mijn persoonlijke ruimte wil ivm mijn veiligheid. Inmiddels is het samen delen aardig gewoon geworden en anders staan ze zo dat ik er tussen sta als buffer en is er ook niks aan de hand.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 14:48

tamary schreef:
Kan best dat Shadow bezitterig was t.o.v. jouw en dat Poupette daarom niet bij jouw durfde te komen.
Morgan hier is/was daar een stukje lomper in, maar daar heb ik rap een eind aan gemaakt, omdat ik geen zin had om tussen kibbelende paarden te komen. Nog afgezien daarvan is wie bij mij mag komen iets wat ik bepaal, naast dat ik geen gekibbel in mijn persoonlijke ruimte wil ivm mijn veiligheid. Inmiddels is het samen delen aardig gewoon geworden en anders staan ze zo dat ik er tussen sta als buffer en is er ook niks aan de hand.

Wie zal het zeggen, Tamary. Ik weet het gewoon niet. Wat ik wel weet, is dat ik dacht dat Poupette nooit durfde te komen, door Callas. Omdat Callas zo dominant kon doen. Maar ze komt wel gewoon naast Callas staan.

Shadow was eigenlijk niet zo knufferd uit zichzelf naar mij toe. Hij vond het wel lekker verwend te worden met een knuf, maar hij kwam niet vragen en hij was ook geen haantje de voorste, dat was Callas. Hij deed ook nooit lelijk naar Poupette eigenlijk, dus ik snap het niet.

Maar het moet aan Shadow gelegen hebben, dat kan niet anders, maar in welke vorm begrijp ik niet.

Ik vind het wel een heel fijne ontwikkeling. Ik had me al voorgenomen met Poupette ook te gaan clickeren om haar wat tammer te maken, maar wat dat betreft hoeft het geloof ik niet meer, maar dan doe ik het voor de fun en om haar ook dingetjes te leren.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:55

Wat fijn dat je eindelijk de boxen kan gebruiken! Gaat jullie allemaal weer veel rust en regelmaat geven, kan me heel goed voorstellen dat dat voor iedereen fijn is na Shadow Y;(

En wat bijzonder van Poupette, zou het ook kunnen zijn dat ze vroeger die knuffels en kriebels bij Shadow haalde en dat nu mist dat ze daarom jou opzoekt.
Helemaal zeker weet je het natuurlijk ook nooit...