de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:41

We staan met ons foto topic in uitgelicht *\o/*

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:21

kimberlyve schreef:
Super dat het zo top gaat.

Ik ben wel beetje jaloers. Wil heel graag starten ook maar hij moet eerst de basis nog onder de knie krijgen na wat tegenslagen heb ik hem helaas niet veel kunnen trainen en ben nu pas echt beetje bezig met het 'doorrijden' en met lekker weer gaan we lekker naar buiten maar een beetje afwisseling moet kunnen.
Trailer is ook nog een issue en heb zelf geen trailer om het te oefenen dus dat is beperkt

Maar ik hoop eind dit jaar toch wel een proefje te gaan rijden.

Wat rijd je nu zelf? ( kan zijn dat ik erover heen heb gelezen)

Ik heb hem al een paar maanden B gestart, gewoon om te wennen en lekker rond te toeren. Ik start hem zondag voor het eerst L1, maar zijn thuis al lekker verder aan het knutselen! :) En wat betreft die trailer: dat komt echt wel. Gewoon lekker veel doen, als daar de mogelijkheid op een gegeven moment voor is. George vond de trailer in het begin ook echt niet cool, maar na wat oefenen loopt hij er zonder nadenken op, ik kan hem rustig alleen laden en hij is echt megachill. Ik neem hem echt overal mee naar toe.

Wendy1987: herkenbaar, galop is bij ons ook nog een dingetje. Het galopperen an sich niet, maar wel het aangalopperen. Afgelopen weekend dacht hij dat hij op die hulp ook wel kon gaan stilstaan, da's nog even een werkpuntje zeg maar. Op m'n coupon stond ook: 'meer naar voren aanspringen'. :')

Iwanluver: ik zag je topic! Jaloers hoor, dat jij al zo lekker met Gadget durft te springen. Ik heb me er nogsteeds niet aangewaagd. Vind het te spannend eigenlijk. Ik laat George wel door iemand anders springen, zodat hij wel een veelzijdige opleiding krijgt.

Edit: nog een foto van George afgelopen weekend tijdens een clinic die ik mee mocht rijden. We hadden een druk weekend, vrijdag de clinic, overnachten op locatie en volgende dag mee naar les in Utrecht en zondag starten in Ermelo. Ik grapte thuis al dat ik een weekendje met George weg was geweest, ik ben namelijk zo op hem aangewezen omdat er vaak niemand met me mee gaat. Maar dat hij zich dan zo top gedraagt... Dan ben ik gewoon verliefd op m'n eigen paard! :D

<3

Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:49

Wie weet kunnen jullie helpen

Ik wil graag een nieuwe singel
Ik heb nu een 45 cm

Maar wil graag een leren singel met elastiek kopen omdat dat bij mijn pony gewoon beter werkt

Maar moet ik nou een 40 of 45 cm singel nemen ivm het elastiek....????

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:02

Geen idee, ik vraag altijd zadelmaker welke maat singel ik nodig heb en als er een nieuwe moet komen dan neem ik dezelfde als welke ik had. Aangezien ze altijd halverwege de singelstoten zitten past het altijd.

Volgende week ga ik meedoen met de kampioenschappen. Zat even te twijfelen of ik B of L1 zou starten maar aangezien ik toch voor prijzen graag mee wil doen ga ik gewoon lekker B starten. Tegenwoordig mag toch alles door :D Mijn zus heeft hem wel in de L1 gestart met winst en prijzen.
Ik hoop binnenkort een keer een BB parcoursje te gaan springen en haar mee te nemen naar een crossterrein. Ze kijkt nergens naar (behalve dan schrikken om te schrikken) en springen gaat ook echt wel leuk!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:20

Druk weekend gehad met George, tof! Het is ook leuk als ze graag mee gaan. Je moet gewoon gaan springen Joh is leuk : D

Vibabu had je dit weekend kampioenschappen?

Gisteren heb ik weer wedstrijd gehad, 193,5 en 183,5, laatste proef werd ze erg moe!
Ik ben echt super tevreden, ik heb zelf ook gereden zoals op in de training en dat durfde ik nooit ofzo.
En die 193,5 had ook 195 kunnen zijn als ik de volte in galop iets mooier had gereden, naja volgende keer weer.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:53

Gefeliciteerd met je puntjes!

Nee volgende week zijn de kampioenschappen. Gister is m'n zus weer gestart in de L1. 2x 1e en 196.5 en 187.5 punten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:26

Goede resultaten hier iedereen!
Leuk dat je ook gaat springen/crossen vibabu :) .
Knappe George Picasso!

Dit weekend ook concours gehad bij ons op de club. S'ochtends L1 dressuur, kreeg een extra combinatie voor me en die ging ook nog eens flink in de staak, dus zat er veel langer dan gepland op. Daardoor iets te weinig impuls, maar toch best tevreden met 179 en 184-2 op een selectiewedstijd tussen de dressuurcracks met mijn springpony :+ .
In de middag springen, fijn gecontroleerd foutloos rond in de B. Daarna nog barrage op 1.10, voelde in de losrijbak dat ze best moe was na die lange dag, maar in de ring ging de knop om en sprong ze heel stoer foutloos rond. Helaas net buiten de prijzen met mijn stijlpunten (67).
Al met al niks gewonnen maar toch erg tevreden :Y) .

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:47

Jammer dat je net buiten de prijzen viel Eef!

En wat een prachtige punten Vibadu!

En wauw, IwanLuver ook al zulke mooie punten! Start je haar B of L?

Ik ben gisteren weer met George op concours geweest. Op het laatste moment (lees bij aankomst op wedstrijd) toch maar besloten L1 te starten in plaats van B. Hij ging de laatste keren echt heel fijn namelijk. Zonder verwachting rond gereden en kreeg hem niet heel fijn (er liep een Fjord in de losrijbak en hij staat thuis met een Fjord dus elke Fjord is ZIJN Fjord :') , en de Fjord ging ook nog eens weg ook voordat ik de proef in moest, haha!). Eerste proef vond hij heel spannend (brulsessie naar de Fjord en juryhokje was vleesetend), tweede proef stond hij er superfijn aan. Wel wat grove fouten gemaakt (verkeerde kant op gereden tot twee keer toe, verkeerde galop aangesprongen). Eerste proef 175 punten, tweede proef 190 en een tweede plaats. En dat terwijl ik ook nog eens alleen met hem was; alleen losrijden, alleen opzadelen, proef uit m'n hoofd rijden, alleen in- en uitladen - in elk geval alle dingen die ik spannender vind dan George het vindt. Haha! :D

Ik was blij met m'n 'pony' in elk geval! :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:23

Lekker rijden is wel net zo belangrijk hè Eef! Lekker trots zijn op je knollie

Wat een heerlijk gevoel hè kun je hebben over je paardje... geweldig is dat.
Ik ben zaterdag ook alleen geweest, mijn vriendin was alleen gekomen om voor te lezen ivm tijdgebrek. Het leek er een tijdje op dat ik in de prijzen zat en ik vond het sneu voor Gadget dat ze in de trailer moest staan. Ik heb haar alleen uit de trailer gehaald en ff een stukje gestapt en ik heb haar laten grazen aan de hand. Vervolgens zet ik haar zo alleen weer op de trailer, super is dat!

Ik vind het knap dat je de proeven uit je hoofd start, ik zou alles vergeten :+
waar heb je gestart?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:58

Ik lees morgen alles weer bij, maar wilde even deze foto's laten zien van hoe wij momenteel rondrijden <3 Ik ben zo trots op haar!

Afbeelding

Afbeelding

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:26

Leuk om iedereen weer even te zien en te horen hoe het gaat!!!

Heb eindelijk met Chicago het idee dat het kwartje begint te vallen en we nu echt een team beginnen te vormen en vorderingen gaan maken! Hij laat zich steeds beter bewerken, losser in het lichaam, fijn in aanleuning (ja, dat kan bitloos ook..), mooi van achter aantreden....en eindelijk gaan de rechte lijnen ook goed...pfff...wat kan dat moeilijk zijn..haha....

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:18

Wat gaaf om iedereen zo te zien, mooie foto's ook weer!!
Hier ietsje rustiger, te natte bak om iets te kunnen.. Vanavond hopelijk weer. Zaterdag naar nieuwe stal toe.. Ben zo benieuwd hoe het daar gaat :))

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:22

Vandaag niet kunnen crossen omdat Ermelo was afgelast. Dan maar iets anders gedaan: binnen 30 min stond hij voor de kar alsof hij nooit anders gedaan had :-)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:30

Echt? Nog nooit eerder gedaan? :))

Ik zou Jetteke ook wel willen laten beleren voor de kar, maar dat brengt weer zoveel kosten met zich mee voor tuig en menwagen...

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:49

@KarinvdM: ik kon gelukkig het tuig en kar van een stalgenoot lenen, dus dat scheelt! Het helpt ook dat er ervaren mensen waren om me te helpen! Maar hij was echt zo braaf en totaal niet onder de indruk....

Ik weet nog niet of ik nou echt hier verder iets mee wil, maar misschien wel leuk voor mijn moeder, die rijd ook nog wel op de manege maar wordt wat ouder ( zeg 65+) en durft niet meer op een jong paard. Maar mennen is dan misschien een leuk alternatief! Maar of ik dan in tuig en een kar ga investeren.... Of misschien eens me verdiepen in het samengesteld mennen

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:18

Ik moet even spammen hoor <3

Gisteren Kayenne verhuisd naar de nieuwe stal.. Vanmiddag gelijk maar de bak getest. In het begin heel spannend maar ze bleef netjes bij me :+:

Oud stalgenootje kwam ook even kijken en mocht dus ook gelijk maar ff foto's maken met mijn camera.. Heb ik ook eens een beeld bij wat ik doe :Y)

Kijk nou, zo ongelooflijk trots <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn dag kan niet meer stuk.. Ze gaat echt lekker sjouwen!! Nu wat meer op tempo letten, ze wil graag te snel lopen :')
En mochten jullie iets zien, hoor ik dat ook graag, sta wel open voor positieve feedback :))

Edit: Wat tof zo voor de wagen, heel braaf gelijk ervoor ook, dapper!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:34

Leuke foto's zie ik hier voorbij komen!

Heerlijk om te zien hoe iedereen bezig is met de paarden!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:52

Leuk om te zien hoe iedereen lekker met de paardjes bezig is.
Zie dat de meeste al een stukje verder zijn dan mij hihi

Mijn kleintje heeft de neiging meteen achter de teugel te kruipen etc. Zijn bezig om hem lang en laag te rijden maar dat komt allemaal wel goed.

Heb hem een tijdje niet meer gereden omdat hij nog zo puppy oogt, ben hem sinds twee weekjes rustigaan op aan het pakken en wil hem nu twee a drie keer in de week rustig oppakken.

We galoperen nog niet, hij bokt soms tijdens het aangaloperen, ook zonder zadel en aan de longe maar soms springt hij mooi perfect aan. Ik merk dat hij nog niet veel balans heeft dus sla het galopje nog eventjes over totdat ik merk dat hij een goed "stuur" en goede balans heeft.

Vandaag wat foto's gemaakt van het rijden en ben echt blij met de foto waar hij zijn halsje al lekker strekt met zijn neusje richting de grond..

Afbeelding
Hier willen we naartoe werken

Afbeelding
Afbeelding
Op deze twee kruipt hij weer achter de teugel

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:19

Heerlijk 2.5 uur buiten gereden vandaag! Ik ga zaterdag voor het eerst naar het strand dus super spannend!!
Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:03

Wij hebben vanochtend ook in het bos gereden, maar werden Helaas lek geprikt door dazen. En het strand lijkt mij ook super geweldig! Wel foto's laten nemen en ons laten zien :)

Volgende week hebben wij weer wedstrijd, hopelijk gaat dat net zo lekker als de vorige keer

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:27

Waar ga je het strand op? Ik ga over 2 weken :)) moet nog ff kijken waar je ook gewoon overdag mag komen want wil t niet super laat maken omdat ik van ver kom...

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:29

wendy1987 schreef:
Waar ga je het strand op? Ik ga over 2 weken :)) moet nog ff kijken waar je ook gewoon overdag mag komen want wil t niet super laat maken omdat ik van ver kom...

In oostvoorne, eerst een stuk ruiterpad en dan het strand op!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:22

Gefeliciteerd met je tweede proef nog Picasso!
Mooie foto's Ketly en Manubres.
Wat gaaf zo voor de wagen Annika, lekker veelzijdig paard!
Hoe bevalt de nieuwe stal Wendy?
Leuk paard Niekj, hij oogt inderdaad nog wat puppy, komt vanzelf wel goed :) .
Heerlijk zo lang buitenrijden Kimberlyve, hoe was het strand?

Hier heel tevreden. Vandaag voor het eerst L gesprongen met mijn merrie. Stond een pittig parcours met veel scherpe wendingen, daardoor weinig combinaties foutloos, maar ze liep gewoon dubbel foutloos en een derde prijs :D .

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:07

Eef_Bam schreef:
Gefeliciteerd met je tweede proef nog Picasso!
Mooie foto's Ketly en Manubres.
Wat gaaf zo voor de wagen Annika, lekker veelzijdig paard!
Hoe bevalt de nieuwe stal Wendy?
Leuk paard Niekj, hij oogt inderdaad nog wat puppy, komt vanzelf wel goed :) .
Heerlijk zo lang buitenrijden Kimberlyve, hoe was het strand?

Hier heel tevreden. Vandaag voor het eerst L gesprongen met mijn merrie. Stond een pittig parcours met veel scherpe wendingen, daardoor weinig combinaties foutloos, maar ze liep gewoon dubbel foutloos en een derde prijs :D .

Super gereden!
Ons strand ritje is naar morgen verplaatst!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:15

Ik heb echt een heerlijke strandritje achter de rug was de 1e x en hij was echt super braaf..
Afbeelding

Afbeelding