[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:43

Ik heb je advertentie bekeken en er vallen mij een aantal dingen op: je rijfilmpje is vrij donker en ik stoor mij enigszins aan de witte pees en kogel beschermers. Ze maken de gangen optisch wat korter en krabbeliger dan dat ze zijn als je wat langer en beter kijkt. Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar ik denk dat je film wel heel mooi te maken valt door bijv een lichtere (buiten) omgeving en strak in wedstrijduitrusting te rijden. Vooral de sterktes meer benadrukken: uitgestrekte draf is een usp bijv dus daar mee beginnen, en de verzamelde gangen van dichterbij gefilmd. Stap op de middellijnen. Ziet er allemaal net wat gelikter uit mijns inziens.

De afstamming roept nu meer vragen op dan dat het beantwoord: is de rest onbekend of gewoon niet ingevuld?

Mogelijk wat mooie foto's ongezadeld. (evt ook veulen tonen)

Tevens de prijs of in zijn geheel noemen, of weglaten. Er zit enorm veel tussen 5000 euro en 10.000 euro...

Daarbij is een e pony helaas ook wel moeilijk te verkopen aangezien ze de e maat in het buitenland niet kennen en, zeker als je zo'n investering gaat doen, veel mensen kiezen voor meteen een paard. Dit met de huidige markt maakt het gewoon ook lastig en juist des te belangrijker dat je het allemaal strak en goed presenteert.

Aan het paardje zelf kan het niet liggen, want die is echt heel leuk!

Hoop dat je wat kan met MIJN mening.. :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:44

@GJ9 ... ja internet is harder... het blijft staan... hoe je precies nou moet omgaan met internet is gewoon nog niet helemaal bedacht... en dat geeft ook niet.. leren we ook weer van. De koperskant is in dit topic helemaal niet dominant... als je naar de berichten kijkt is dat niet wat er vooral langskomt. Vooral wordt er gekeken naar advertenties en foto's beoordeeld.,. en daar kunnen zowel kopers als verkopers wat van opsteken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:46

GJ, ik heb het al eens eerder gezegd, maar oneerlijke handel komt altijd uit. Internet werkt als een katalysator, maar als verkoper kan je het beste gewoon altijd eerlijk blijven. Ook als je paard eerder klinisch of op de foto's niet goed was.

Als er mensen geïnteresseerd zijn in dat paard van Blub, dan kunnen ze het beste even bellen naar de verkopende partij en zelf navraag doen. Lijkt mij de kortste klap.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:48

Oke bedankt voor de tips.
Vindt het best wel moeilijk om een goede advertentie op te stellen.
Ga er vanavond even mee aan de gang.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:49

GJ9 slim of niet, mensen praten toch is het niet openbaar dan wel via pb of wat dan ook.
Tuurlijk wil ik paarden verkopen, maar dat is niet de hoofdlijn dat ik in dit topic zit, ook om andere mensen van eventuele fouten te behouden om mee te denken met de aankopende kant endergelijke.

Tuurlijk is praat over het internet vele malen harder, iedereen zit veilig achter zijn eigen schermpje en dan is het makkelijk oordelen natuurlijk. Veel paarden die besproken worden hier staan ook op bokt te koop en dan kan een verkopende partij zelf ook even verhaal komen doen als die het niet eens is met wat hier besproken word. Zijn genoeg mensen die hier enkel binnen komen vallen om hun paard te kunnen slijten en je ziet ze daarna niet meer.
De mensen die bij de paarden zijn wezen kijken mogen van harte hun eerlijke oordeel geven hoe zij het dier vonden en het ervaren hebben, heb ik absoluut geen problemen mee wat wellicht wel fijner zo hoor je hun kant van het verhaal waar menig verkopen niet aan denkt. Wij denken commercieel en de meeste mensen denken emotioneel

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:52

Zo.. ben even niet online geweest en we zijn alweer paar pagina's verder :+ ..
Zondag heb ik een afspraak staan voor een heel leuk paard, ben benieuwd! Hoop dat het wat wordt, want ze doet ook aan inruil. :D

En zoals Pletje inderdaad zegt over te koop staande paarden... Het is aan de verkopers om de reden aan te geven, niet aan geïntresseerden/potentiële kopers. Zou het persoonlijk ook fijner vinden als mensen gewoon naar mij toe komen met vragen i.p.v. (oude) geïntresseerden via internet. is wel zo netjes toch?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:54

Er gebeurt heel veel via PB. Overal wordt gekletst.. in real life, maar ook online. Dan kan je maar beter open kaart spelen. Een slechte naam heb je zomaar te pakken, maar je komt er verrekte moeilijk weer van af ;)

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:54

Inderdaad! En slechte verhalen blijven beter hangen dan goede verhalen....

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:56

zimbabwe schreef:
Ik heb je advertentie bekeken en er vallen mij een aantal dingen op: je rijfilmpje is vrij donker en ik stoor mij enigszins aan de witte pees en kogel beschermers. Ze maken de gangen optisch wat korter en krabbeliger dan dat ze zijn als je wat langer en beter kijkt. Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar ik denk dat je film wel heel mooi te maken valt door bijv een lichtere (buiten) omgeving en strak in wedstrijduitrusting te rijden. Vooral de sterktes meer benadrukken: uitgestrekte draf is een usp bijv dus daar mee beginnen, en de verzamelde gangen van dichterbij gefilmd. Stap op de middellijnen. Ziet er allemaal net wat gelikter uit mijns inziens.

De afstamming roept nu meer vragen op dan dat het beantwoord: is de rest onbekend of gewoon niet ingevuld?

Mogelijk wat mooie foto's ongezadeld. (evt ook veulen tonen)

Tevens de prijs of in zijn geheel noemen, of weglaten. Er zit enorm veel tussen 5000 euro en 10.000 euro...

Daarbij is een e pony helaas ook wel moeilijk te verkopen aangezien ze de e maat in het buitenland niet kennen en, zeker als je zo'n investering gaat doen, veel mensen kiezen voor meteen een paard. Dit met de huidige markt maakt het gewoon ook lastig en juist des te belangrijker dat je het allemaal strak en goed presenteert.

Aan het paardje zelf kan het niet liggen, want die is echt heel leuk!

Hoop dat je wat kan met MIJN mening.. :j

Ja kan ik zeker wat mee.
Heb niet zo`n beste camera,binnen filmen wil niet zo goed.Eigen bak is eigenlijk te klein voor buitenfilmpje.
Ga in ieder geval met je tips aan de gang.Bedankt voor de moeite.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:56

hier in dit topic zijn wel meer mensen die hun paard te koop aanbieden en word ook eerlijk over gepraat.
maar deze mensen bieden niet de hele tijd van mijn paard is te koop elke keer op nieuw als er iemand langs komt dat je denkt van he mijn paard past misschien wel bij die persoon dan word het even in dit topic gemeld van ik heb een leuk paard te koop een dit mag.
maar zie elke keer weer iemand die een paard te koop heeft die meld het hier en weg zijn ze.
hier word gewoon een mening gegeven over een paard en of pony en tuurlijk heeft hier iedereen zijn eigen smaak of kijk op het paard maar dat word in de meeste gevallen ook geaccepteerd
en tuurlijk is het niet leuk als het paard word afgekeurd maar dat wil niemand liever mee maken maar als het zo is dan is het zo. en daar mag best over gesproken worden het gaat hier toch op een andere manier.
nee leuk als je paard verkoopt en je hebt je mond gehouden en er word speciaal een topic over dat paard geopend omdat ze er zijn achter gekomen dat het paard niet goed is gekeurd en dan dan sta je er helemaal gekleurd op en is helemaal geen goede reclame maken
en ja je hebt kans dat je paard om een banketstaaf reden af word gekeurd maar dat kan je dan toch uitleggen.
maar goed denk dat de meeste verkopers hier niet eerlijk over zullen zijn en hopen dat het paard de volgende keer word goed gekeurd

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:57

Wat is er netter aan Cardy?
Ze waren er beide bij.
Als ik iemand zie die wil gaan kijken bij een paard dat ik ken en die afgekeurd is op een bepaald iets, zal ik die persoon wel degelijk daar op wijzen om daar goed op te letten.
Ik zie het probleem niet.
En als eerlijke verkoper zal je daar zelf ook geen problemen mee hebben, aangezien je dan zelf al verteld zou hebben hoe en wat....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:58

Cardy, ik vind het ook het prettigst als iemand gewoon op de man af een vraag stelt. Per telefoon of via een PB of e-mail :) En als koper wil ik altijd zelf spreken met de verkoper.

Ik weet dat er iemand uit dit topic eerder dan ik bij mijn nieuwe paard is wezen kijken. Zij vond er niks aan, ik vind hem geweldig. Denk dat het toch heel persoonlijk is dus een tip voor de kopers: spreekt een paard je aan, neem dan gewoon contact op met de verkoper! Dat een ander het niks vind moet geen reden zijn om het dier te laten staan.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:58

loriene schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... daisy.aspx

Ben niet eens blond.
Gelukt!!!
Graag jullie kritische blik op deze advertentie.
Merrie is van ons.
Krijg niet echt veel reactie,heb ook geen haast om te verkopen maar vind het wel vreemd.

Ik zou proberen wat andere rij foto's te plaatsen.
zo en zo een goeie foto waarop het hele paard te zien is zonder ruiter denk ik

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:00

gebruik niet eens een scheld word en er word banketstaaf neer gezet

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:02

kan wel zijn, maar ben wat dat betreft wel blij met de openheid van bokt, heb een keer een merrie gekocht met het verhaal dat ze nog nooit gekeurd was, denk neem voor dat bedrag de gok.
had een topic gemaakt en kreeg reacties dat er al mensen voor dat paard waren geweest en dat ze afgekeurd was.
heb het paard weer teruggebracht.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:03

Pletje123 schreef:
Cardy, ik vind het ook het prettigst als iemand gewoon op de man af een vraag stelt. Per telefoon of via een PB of e-mail :) En als koper wil ik altijd zelf spreken met de verkoper.

Ik weet dat er iemand uit dit topic eerder dan ik bij mijn nieuwe paard is wezen kijken. Zij vond er niks aan, ik vind hem geweldig. Denk dat het toch heel persoonlijk is dus een tip voor de kopers: spreekt een paard je aan, neem dan gewoon contact op met de verkoper! Dat een ander het niks vind moet geen reden zijn om het dier te laten staan.

tuurlijk moet je voor de meeste vragen naar de koper gaan en niet altijd van een ander uit gaan.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:03

fokfanaat schreef:
kan wel zijn, maar ben wat dat betreft wel blij met de openheid van bokt, heb een keer een merrie gekocht met het verhaal dat ze nog nooit gekeurd was, denk neem voor dat bedrag de gok.
had een topic gemaakt en kreeg reacties dat er al mensen voor dat paard waren geweest en dat ze afgekeurd was.

toevallig de trento b merrie :P

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:05

@ Needje: Er zijn zoveel meningen als dat er mensen zijn, dus elke kijker kan een andere mening hebben over een paard. Ik weet dat er een bokker is die anderen blijft waarschuwen over een paard. Het is goed bedoeld, maar niet echt eerlijk tegen over de verkoper. Ik ben er dan niet zo gevoelig voor dat soort waarschuwingen, want wil dingen graag met eigen ogen zien. Anderen misschien wel..

@ Pletje: Iemand vond jou paard niet leuk? Dat geloof ik niet :P ...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:06

ik ben er ook wel blij mee dat bokt open is zo hebben wij gelukkig van een paar paarden de koop afgezien omdat wij achter heel veel dingen waren gekomen
maar als ik info over het paard wil ga ik niet altijd uit van iemand die is wezen kijken en vond het paard niks aan dan vraag ik toch echt de dingen aan de verkoper

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:06

Ja als je zelf hier niet eerlijk mag zijn over een paard dan wijken we toch af van het forum en van de vrije meningsuiting...

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:08

via pb word heel veel besproken, zo weet ik ook dat een bokker over mij onwaarheden via pb verstuurd heeft. Prima lekker laten gaan, als dat mensen weerhoud om te komen zou ik dat heel erg jammer vinden maar dat is hun keus. Je kan het nooit bij iedereen altijd goed doen.

Smaken verschillen over een paard, wat de een geweldig vind rend de ander gillend voorbij. Dat is maar goed ook want anders zou de paardenmarkt helemaal niks meer doen.

Eerlijkheid duurd het langst, komt toch wel boven water.
zo hadden wij tijdje terug een met harthuis, heel erg leuk dier met echte potentie kwamen we achter bij de aankoopkeuring aan klanten tja heel spijtig dier ligt nu verwerkt in de schappen. Terwijl we hem ook voor aanzienlijk minder te koop hadden kunnen zetten en het risico nemen dat die ene koper niet laat keuren hadden we er behoorlijk meer aan verdiend dan dat ie nu gedaan heeft.
Heb liever dat ik nu en paard met verlies de deur uit moet doen en dat ik eerlijk blijf tegen de mensen dan dat ik een voor de hoofdprijs verkoop en nooit meer wat verkoop
Stalondeugden net zo, wij hebben beslist geen paarden met stalondeugden bij ons staan. Dat word zo snel overgenomen door de rest dat de hele stal onverkoopbaar word. Maar je kan nooit zeggen wat een paard bij een ander wel kan gaan ontwikkelen.

Cardy een gewaarschuwd mens teld voor 2, jij bent zo nuchter om het met eigen ogen te gaan bekijken zo zijn er ook genoeg die het niet zijn. Aan de ene kant geld dan het spreekwoord maar aan de andere kant zo kan je wel jou droom paard laten lopen.
Pas je wel op met inruil, daar kom je meestal niet voordeliger uit
Laatst bijgewerkt door Goos_Horses op 28-11-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:08

Goos, wanneer toon je de wittekop? :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:09

ralphtdw schreef:
fokfanaat schreef:

toevallig de trento b merrie :P

nee een democraat, is ook al wel paar jaar terug.

maar de verkopers zijn vaak niet eerlijk, en mensen die bij een paard zijn wezen kijken hebben er geen baat bij je iets op de mouw te spelden.

hoevaak ik niet aan de telefoon gevraagd heb, heeft hij geen gebreken oid, en je komt er en hij blijkt toch te luchtzuigen oid
jaag je weer ergens heen voor niets, das fijn als het voorkomen kan worden door ervaringen te delen.

maar dat is wat anders dan dat het paard je niet aanspreekt, dat is smaak en wat ej zoekt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:10

ja en iedereen in dit topic heeft een ander budget maar je kijkt toch naar het paard en wat voor budget erop zit.
als iemand in dit topic een paardje uit zoekt van 1500 euro word er anders na gekeken dan iemand een paard koopt voor 20.000 euro.
maar dan nog mag iedereen zijn mening geven en er is ook een tijdje terug een paardje voorbij gekomen dat iedereen af rade voor het meisje maar later hadden ze ook gelijk en zat ze nu misschien met de gebakken peren

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:10

betadine schreef:
Ja als je zelf hier niet eerlijk mag zijn over een paard dan wijken we toch af van het forum en van de vrije meningsuiting...

Ben ik helemaal met je eens.
Gelukkig heeft iedereen een andere smaak wat een paard betreft.
Anders gingen we allemaal naar hetzelfde paard kijken.