Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarjanB schreef:Ik heb de merrie op marktplaats gezet, zou sh nog wat toevoegen?
MyWishMax schreef:MarjanB schreef:Ik heb de merrie op marktplaats gezet, zou sh nog wat toevoegen?
Dat hangt van het paard af. Een recreatie paard (niet alleen de kapotte die niet eens recreatie paard zouden moeten zijn, maar juist degene die gewoon echt het ideale type zijn) zou ik daar niet opzetten. Dan zitten de klanten eerder op marktplaats bijvoorbeeld. Of een hele simpele, of koudbloeden, andere rassen als de standaard warmbloeden haha. Maar bot gezegd ook de prijs, zowel mijn kennissenkring als ik gaan pas vanaf een bepaald budget op sporthorses kijken, juist omdat ze dan wat meer verwachten qua kwaliteit en of ervaring. Daaronder juist op marktplaats, omdat dat nu eenmaal vaak overeen kwam. Of de aparter rassen op MP ook.
Je had wel altijd een bepaalde categorie paarden die op beide stond, maar die had ik altijd al eerst op sh gevonden, omdat dat makkelijker zoekt vind ik.
Ik vind de berichten van marktplaats juist vreselijk. Ik wil geen berichten sturen, waar ik sowieso slecht of geen meldingen van krijg, ik wil gewoon bellen en meteen vragen kunnen stellen en afspraak maken. Dus ik vind het bij SH juist pluspunt dat je telefoonnummer erbij moet zetten eigenlijk. En ja ik vind sporthorses veel fijner als marktplaats om te zoeken. Veel minder reclamezooi ertussen, veel minder niet passende bij de zoektocht tussen de resultaten en beter bij mijn eisen aansluitende zoekopties. En de handelsstallen waar ik graag kwam zaten ook alleen op sporthorses en niet op MP.
MyWishMax schreef:Precies dat, ja.
Bij kinderen of mensen die bijvoorbeeld hun 1e paard kopen en die voor de keuring zichzelf al helemaal verbeelden hoe ze alles aan het doen zijn, alvast spullen kopen echt speciaal voor dat dier, uitgebreid foto's delen en eigenlijk al doen alsof het zeker weten hun paard wordt en noem maar op, daarvoor kan het echt wel enorme domper zijn en is dat uitstellen van de keuring in die zin 'gevaarlijk' haha. Dan kan de wereld echt instorten als ze een negatief advies krijgen.
Enthousiast zijn omdat je een dier gevonden hebt die past is normaal en zou je ook wel moeten hebben, want waarom kies je anders voor dat dier, maar ik denk dat je ook het enthousiasme leert temperen als je vaker paarden hebt gekocht en hebt laten keuren. Negatief advies blijft een teleurstelling, maar op een ander niveau.
Simbaa schreef:Thanks voor alle reacties!
Dus toch een beetje wisselend. Vind Sporthorses zelf een drama site qua opmaak enzo, maar lijkt toch meer aan te sluiten bij de markt.
Ehorses kende ik niet, maar is misschien ook wel een optie.
boemel schreef:Vriendin van me heeft een 4 jarige en 2 jaarlingen te koop voor normaal geld. Zijn allen gezonde aansprekende dieren, maar niet echt bijzonder .
Komt gewoon niemand op af.
Waarschijnlijk wordt de 4 jarige nu eerst zadelmak gemaakt, maar dat zijn wel eur 3000 trainingskosten.