Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 23:30

petraaken schreef:
Dacht wel dat je druk was of dat jezelf even niet de energie had. Denk dar heel België weer erg nat is. Vandaag ook weer bijna de hele dag regen.

Beide… heb donderdag Rêve wel kort gereden maar daar ook een tol voor betaald. Of aan het betalen. De winter is nooit een goede periode voor mij en zeker natte winters niet…. Als het vocht in de knoken kruipt zeg maar. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 01:00

Oh en dan heb ik vrijdag nog een pony uit iemands voortuin gehaald maar ik was bij thuis komst zo dood en dood moe dat ik het met moeite verteld heb aan mijn man. :=

Ik vertrok bij mijn Kinesist en reed via een andere weg dan gewoonlijk omdat ik moest tanken. Mijn man zijn auto is stuk dus mijn auto draait extra shiften. :+ anyhow. Ik was niet helemaal in mijn doen maar ik kijk altijd naar de voortuin versieringen gezien er op dat uur niemand meer op de baan is.

Één voortuin had wel een verdacht levensechte versiering staan… >;)
Op een seconde tijd ging het in mijn hoofd van ‘een pony in de voortuin voor kerst is nieuw…’ naar ‘wacht hij bewoog en had een deken op.’

Dus een paar meter achteruit gereden en ja hoor…. Een kleine schimmel net te groot om oliebol te zijn stond te grazen. :+ Denk niet dat ze hem verteld hadden dat er een Max hoogte is om oliebol te zijn. :+ een poort naar achter toe stond open dus de optelsom was snel gemaakt. :+

Nu is het zo dat op dat uur op die baan ook hard gereden wordt. Dus ik stap uit. Had nog een touw in mijn auto liggen van een van de eigenaren van de veulens. Touw in kwestie is versleten en heeft geen clip meer maar ik heb eigenlijk altijd wel een touw en een touw halster in mijn auto liggen. Geloof het of niet ik kom vaker dan gemiddeld in dit soort situaties. Er komt een punt dat je gewoon zorgt dat je voorbereid bent. :+

Ik was afwezig genoeg om niet aan het touw halster te denken maar eentje fabriceren van touw kan ik op automatische piloot dus op het muurtje geklommen (veel huizen en tuinen in deze streek zijn ‘verhoogd ivm overstromingen, het onze ook bv maar ik zag het trapje niet.)

Touw om de pony heen. Ietwat chagerijnige pony mee naar de voordeur en aangebeld. Eerst geen antwoord en toen even binnen gekeken (nood breekt wet) en zag een ouder koppel. Vermoedde dat die de deurbel bewust negeerde op dat uur dus even op het raam geklopt en toen ze op keken waarschijnlijk geheel overbodig even naar de pony gewezen. :+ de man kwam naar buiten en keek even van mij naar de pony en terug. Ik weet nog steeds niet wie verbaasder was over de situatie. :+

Hij verzekerde me dat de pony ‘niet vals’ was maar was zichtbaar opgelucht toen ik zei ‘ik heb zelf paarden als je me toont waar hij hoort te zijn zet ik hem wel terug.’

Terwijl ik de pony terug op zijn plek zette waar twee grotere paarden hem opwachtte, die ofwel blij waren om hem te zien ofwel geërgerd dat ze het avontuur gemist hadden zag ik het probleem. Dus de oudere man die naar eigen zeggen niet zo stevig op zijn benen stond gevraagd om even met mijn gsm te lichten.

Terwijl hij dat deed zodat ik de draad pony-proof kon binden kreeg ik naast veel ‘dankjewels’ te horen dat de man zelf niet voor de paarden zorgde. Enkel de weide verhuurde. Hij zei ook dat hij zijn avond anders voor gesteld had waarop ik mompelde ‘geloof me toen ze me net vroegen wat ik nog ging doen vanavond stond dit ook niet op de lijst.’ :+
Toen ik zei ‘dit gaat het hem moeilijker maken maar niet onmogelijk beloofde hij me de poort te sluiten dat ie iig niet meer naar de straat kon. :+

En zo ben je in het donker een uur bezig met een uit de kluiten gewassen oliebol ondanks dat je je er zo ver mogelijk vandaan probeert te houden. :+

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 08:51

Hahaha wat een echt Kathleen verhaal. Smullen maar voor jou was het balen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:04

Ik ga stuk om je verhaal. Je kan dat zo beeldend vertellen dat ik de hele situatie gewoon voor me zie.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:27

Oliebol. En dat in de avond …

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:31

Haha wat een verhaal..er staat een paard in de tuin.. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:34

Ach kleine ponies zijn net als Shetten toch vaak al snel oliebollen op pootjes dus het is wel treffend :=

Die regen is maar prut, ik heb liever de droge kou van de echte winter......

Hopelijk snel verbetering in de situatie en vermoeidheid :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:44

Hahah, zie het ook zo voor me. Moet zeggen Kathleen dat jij het inderdaad aan trekt zo'n situaties. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 00:56

pien_2010 schreef:
Hahaha wat een echt Kathleen verhaal. Smullen maar voor jou was het balen.

Dat viel wel mee. Had een zware Uhm… avond te verwerken van bij de kine. Paarden helpen om mijn hoofd rust te geven. Ook onbekende sh*tlanders. _O-

Mer1980 schreef:
Ik ga stuk om je verhaal. Je kan dat zo beeldend vertellen dat ik de hele situatie gewoon voor me zie.

Ik heb al een paar keer gezegd dat ik een boek wil schrijven maar niet al mijn verhalen zijn geheel de mijne en ze zijn ook niet allemaal mooi… (het leven is geen sprookje immers) maar zelfs ik chaos zitten mooie dingen.

Maflinger_S schreef:
Oliebol. En dat in de avond …

:j met iemand die vrij nachtblind is… of meer: ik zie slechter dan gemiddeld in het donker. :+ niemand die het merkt op bekend terrein maar op onbekend terrein… :))

Elisa2 schreef:
Haha wat een verhaal..er staat een paard in de tuin.. :+

:+ manlief keek alleen veelbetekenend toen ik zei dat ik een pony bij iemand uit de voortuin gehaald had. :+
Denk dat die al lang blij was dat ik hem niet mee had. _O-

pmarena schreef:
Ach kleine ponies zijn net als Shetten toch vaak al snel oliebollen op pootjes dus het is wel treffend :=

Die regen is maar prut, ik heb liever de droge kou van de echte winter......

Hopelijk snel verbetering in de situatie en vermoeidheid :(:)

Hij deed me aan mijn Phara denken. Andere kleur maar zelfde kuren en de onschuld zelve. _O-

Hier ook liever droge kou. Elke breuk die ik ooit gehad heb laat van zich horen inclusief mijn prothese.. :x veel hoofdpijn dus. Botpijn in je schedel wordt automatisch hoofdpijn. :x

Ik trek dit soort chaos gewoon aan. Chaos en paarden zoals Whiskey en Rooie en zelfs Leo… die hun eigen chaos hebben om mee te copen… ik krijg ze in balans hoewel ik zelf ook niet het toppunt van balans ben…

Leo is gisteren geëtterd door zijn baas:

Leo is vrij bomproof. _O- (Leo is naar mij verhuist omdat hij op de vorige stal mensen bang maakte omdat hij zijn oren vaak plat heeft liggen. Inmiddels heeft hij geleerd dat dat genegeerd wordt en dus zinloos is. :+ )

Ze had Joy ook een koekje van eigen deeg gegeven en toen die de tape van zijn neus had is hij blijkbaar met zijn neus tegen Leo gaan staan. _O-
Zal morgen eens kijken of ze daar een filmpje van heeft.

Ik mag nu ook aan Whiskey zijn benen komen. :j

Zalig eigenaren die spelen met hun veulens. :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 00:47

Drukke dag vandaag. We moesten hooi bij brengen en ik ga op dinsdag naar mijn vader. Eenmaal de baal in de ruif zei mijn man ‘pak de veulens maar mee’ (lees: geef ze voer dat ze zich niet moeien met de plastic en het net en de auto niet versieren.)

Ze zijn echter altijd erg enthousiast over nieuw hooi want door dat het verpakt is, blijft de geur goed bewaard. :+

Dus ik zeg ‘kom Joy’ke.’ En klik met mijn tong. Joy keek even naar mij en terug naar de baal dus ik zeg ‘ale Joy, Kom!’ En wandel weg. En ineens draafde mijn prachtige mooie man in een verheven drafje langs me op. En ondanks z’n zijn haar en wat modder plekken was hij het prachtigste, meest elegante en krachtigste dier dat ik al gezien heb… Ja ik ben absoluut verliefd op hem… zonder twijfel, :+: hij is alles dat ik nooit had durven vragen. Hij draafde mooi respectvol buiten mijn ruimte maar duidelijk ‘met me mee’ en waar Joy gaat, gaat de kudde. :+:

Zo’n kort momentje… zo’n gestolen momentje. Iets klein…misschien was het wel toeval zelfs… Dat hij me gewoon volgde omdat ik hem dat vroeg, als een mannetje maar met respect…. <3
Wat ben ik blij dat Rêve hem gemaakt heeft. :+:

Ik weet dat hij reageert op zijn naam. Alle heren inmiddels. Whiskey en Charlie erkennen hun naam zelfs met een murmel. Leo hoofdzakelijk door te stoppen met wat hij bezig is als hij iets doet wat niet mag. :+
Dus ik weet dat hij reageert op zijn naam maar zelfs mijn man stopte even met wat hij bezig was om de manier waarop Joy met me mee draafde. De anderen volgden ook maar moesten achter me blijven van hem. Hij liep langs me… met wat afstand en met een air alsof dat zijn plaats was en niemand zelfs maar moest overwegen om daar te lopen. :+:

Het voelde even alsof Joy een ‘aan mijn zijde’ paard is/wordt. Niet boven of onder me…zijn plaats is naast me… moest meteen aan die quote denken, zover ik vind van Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend

Ik kan wel een vriend gebruiken :o :o

Manlief is even langs hem gaan staan en kwam tot de conclusie dat wij hem consequent kleiner inschatten dan hij is. :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 08:47

Dat moet je zeker wel een heel rijk en gelukkig gevoel geven. Echt een mensenpaard dus, inclusief zijn mensenoog.. Gestuurd om op je te passen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:14

Geweldig, je hebt een vriend gekregen, zoals ik Hercule had. Heel bijzonder en je zo gegund. Mooi omschreven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:57

Wat heerlijk :+:

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:41

oh, het is je zo gegund.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 14:30

Klinkt heerlijk !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 00:02

Ja.. elke keer denk ik ‘hoe kan jij uit Rêve gekomen zijn…’

Ik ben zulke gemoedelijke paarden niet gewend dus Joy blijft een bron van verwondering en genot… :+:

Vandaag Rêve nog eens gereden, de bak is nat maar ze moet toch echt wennen aan natte voeten. Als het zo blijft ga ik wel eens kijken om toch ergens binnen te gaan trainen met haar (of met een drogere bak) want zou graag les nemen maar daarvoor moet ze conditie hebben (en ik ook) en hoewel dit ook nut heeft is het niet echt ‘trainen’ in de zin van werken aan bv die middendraf. Tis meer haar gehoorzaam en recht houden terwijl zij manieren zoekt om water te ontwijken (wat geen optie is momenteel. :+ )

Het duurde even voor ze over haar ontsteltenis heen was dat ik haar door water stuurde en ook nog verwachtte dat ze normaal liep. >;)

Dan ga ik dus doorzitten om beter te voelen waar ze haar benen naar toe aan het gooien is en daarna heb ik een dutje nodig momenteel. :=
Mijn benen waren doodmoe van haar recht te houden terwijl ze heel licht is maar als je steeds moet corrigeren wordt het zelfs dan vermoeiend. :+

Maar Yaiko kwam met liefde als levende knuffelbeer voor me liggen (doet hij normaal niet.) dus manlief vond me op de zetel met mijn armen rond een Mechelse herder die op zijn beurt heerlijk chill lag mee te slapen. _O- (Yaiko is uit gestrekt ongeveer even lang als ik voor jullie beeld. :+ )

Sam en Rêve waren ook happy. Die waren met de windhonden van de buren aan het mee rennen. :+

Over een tweetal maanden Sam nog eens laten scannen. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:44

hij lijkt daar op die beelden in elk geval geen last te hebben van dat been. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:50

Hij sjouwt lekker rond met Rêve. Leuk hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:39

Zo. Sinds vandaag hebben we een 5e jongeman. _O- dat ging even heel snel. :=

Zes maanden en net afgespeend en hij moest dringend naar een plek waar hij niet alleen moest staan. Dus om half drie bericht en om vier uur was ie bij ons. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:42

Zo dan! Is 'ie erg klein vergeleken met de rest....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:49

Nee het is een afstammeling van Darco dus in hoogte is hij niet de kleinste maar in zijn bouw zie je wel dat hij de jongste is.

Hij kwam erg stijf van de wagen dus morgen even samen kijken of hij zich bezeerd heeft op stal (ze hebben een nacht moeten waken bij hem omdat hij zo in paniek was op stal) of dat het gewoon ‘stijf van de stress’ is.

Hij is nog zo’n uk :+
Het was al val-avond dus beter dan dit heb ik momenteel niet. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:51

Achgut die heeft wat zware uren in de benen dus.... en nu wennen aan de nieuwe plek en heren.... dikke kans dat je die binnenkort helemaal neergestort snurkend in de wei vindt :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:52

Ja hij stond net al staand te rusten met Leo als bewaker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:55

Ah lief van Leo.

edit: val-avond...? Die kende ik nog niet :))
Is dat gewoon dat het schemerig wordt of nog iets extra?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:03

Dat ging inderdaad erg snel. Wat fijn voor het veulen dat dit mogelijk is bij jullie!