xSCWx schreef:@Ilse succes! Hopelijk wordt hij goedgekeurd. Laat je het ons weten?

Ik weet niet of er nog iemand opzoek is naar een Haflinger maar staat een hele leuke op marktplaats.
Wat zouden jullie doen met de pony die ik heb laten keuren? Ik zou opzich nog wel een 2e keer willen laten keuren alleen ik krijg zo weinig hoogte van de verkoper. Ja als ik wil betalen mag alles, maar het zou redelijker zijn als de verkoper de 2e keer buigproef betaald toch? Gaat me eigenlijk niet eens om die €50 maar meer om het idee. Ik krijg nu meer het idee dat ze de pony niet eens willen verkopen

Ze willen het tijd en rust geven en dan rustig aan verder kijken... Heb gevraagd of ze me op de hoogte wil houden maar ik geloof dat dit een 2 maanden plan is.
Als je de pony echt helemaal te gek vindt, zou ik ze niet meteen helemaal afschrijven, maar ik zou ook niet al het andere uit m'n handen laten vallen. Ik zou gewoon verder kijken voor een paard en mocht je nog iets horen van die pony, dan hoor je nog iets, zo niet, dan gewoon lekker laten gaan. Zij verlenen jou geen gunst hè, jij bent degene die bijdraagt aan hun bestaan. 
The_Cat schreef:New Forest pony. Toen ik de veiling aan het volgen was, en die van voorafgaande jaren, leken mij dat standaard veulen prijzen voor dat ras? Of mis ik echt iets?
Veilingprijzen en "private sales" prijzen kunnen ook nogal verschillen. Tenzij je een reserve price hebt, ben je volledig afhankelijk van wat de markt op die betreffende veiling doet en dat kan twee kanten op gaan: of er zijn een paar mensen die zoveel in je dier zien dat ze bereid zijn er meer voor te betalen dan ze zouden doen als het een private sale was, of mensen vinden het maar zo-zo, hebben al (veel) geld uitgegeven aan andere dieren, vinden de afstamming niet interessant etc. en zo'n dier wordt dan afgehamerd op 1700 euro. Als je een vraagprijs vraagt voor een dier dat niet aangeboden wordt op een veiling, kun je er in de meeste gevallen denk ik wel vanuit gaan dat je flink meer gaat betalen dan wat de minimumprijs op de veiling geweest zou zijn.