Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:06

kyrkelover schreef:
Merje schreef:
Kent iemand de handelsstal Smiling horses? Daar willen wij een paard bekijken.

Ja die zitten hier in de buurt.
Is gewoon handelaarster.
Heeft paar maanden terug een volbloed van weer een andere handelaarster hier uit de buurt gekocht. Puur import paard en bood ze voor bijna 10k aan. Verhaal er rondom was allemaal gelogen.
Zou jonge paarden rubrieken gesprongen en gecrosst hebben.... lees dier had in de hindernisrennen gelopen :+ :+

Puur uit nieuwsgierigheid even gekeken. Ziet er inderdaad uit als allemaal import (ook veel uit Spanje) en vooral snelle verkoop. Wel apart dat alle advertenties in het duits zijn, voor een bedrijf in NL. De google translate maakt er wel wat aparts van....Meeste vertalingen eindigen in pure anti reclame :+ :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:18

kyrkelover schreef:
Merje schreef:
Kent iemand de handelsstal Smiling horses? Daar willen wij een paard bekijken.

Ja die zitten hier in de buurt.
Is gewoon handelaarster.
Heeft paar maanden terug een volbloed van weer een andere handelaarster hier uit de buurt gekocht. Puur import paard en bood ze voor bijna 10k aan. Verhaal er rondom was allemaal gelogen.
Zou jonge paarden rubrieken gesprongen en gecrosst hebben.... lees dier had in de hindernisrennen gelopen :+ :+

Dat is ook crossen en ze doen dat met jonge paarden. Feitelijk klopt het dus wel }:)

StalNollie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:18

Even op de Facebook pagina gekeken. Import maar lijken wel netjes voorgesteld te worden op de filmpjes.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:30

IlseL123 schreef:
Woehoe, ik ben afgelopen weekend bij een paard gaan kijken. Een PRE valk. Heel lief dier. A.s. maandag laat ik een klinische keuring verrichten. Nu als de wiedeweerga opzoek naar een stalling. Het ging in één keer heel snel.

Ooh wat leuk voor je! Spannend ik hoop dat hij vlot door de keuring komt *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:58

StalNollie schreef:
Even op de Facebook pagina gekeken. Import maar lijken wel netjes voorgesteld te worden op de filmpjes.

Meid kan verder prima rijden etc hoor.
Volbloed die ze te koop had was ook erg leuk, wel binnen 1,5 week met vals paspoort en kwats vooral 7k duurder haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:02

kyrkelover schreef:
StalNollie schreef:

Meid kan verder prima rijden etc hoor.
Volbloed die ze te koop had was ook erg leuk, wel binnen 1,5 week met vals paspoort en kwats vooral 7k duurder haha.

Die leest hier ook mee: als dat spul blijkbaar 20k mag kosten, mag deze ook wel 10k opbrengen.
Is nog altijd de helft....

}:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:32

Is het dit jaar een duur veulen jaar? Iemand daar een idee van?
Ik had een veulen op het oog, ik kende de fokker en had in november nog een veiling gevolgd waarin nakomelingen van hengst en merrie verkocht werden. Veulen toen werd op de veiling verkocht voor 1700. De fokker had dit jaar met dezelfde merrie en hengst terug een veulen te koop, maar vraagt nu het dubbele van de prijs zonder veiling toen ik contact opnam. Is dit logisch of heb ik iets gemist? Ik had eigenlijk gehoopt op de prijs van de veiling ongeveer, niet +3k

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:39

Ik weet niet wat voor ras, maar 1.7k ga je als fokker flink de boot in..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:41

New Forest pony. Toen ik de veiling aan het volgen was, en die van voorafgaande jaren, leken mij dat standaard veulen prijzen voor dat ras? Of mis ik echt iets?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:41

Ohja new forest veulens (en meerdere) zijn nu het dubbele

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:42

Misschien dan toch geen goed jaar om een veulen te zoeken dan :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:54

Juist wel want ik denk dat die over 2/3 jaar nog duurder zijn als ze 2 jaar zijn :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:05

[/quote]
Puur uit nieuwsgierigheid even gekeken. Ziet er inderdaad uit als allemaal import (ook veel uit Spanje) en vooral snelle verkoop. Wel apart dat alle advertenties in het duits zijn, voor een bedrijf in NL. De google translate maakt er wel wat aparts van....Meeste vertalingen eindigen in pure anti reclame :+ :D[/quote]
Ze reageert ook niet op de mail of insta. Blijkbaar kun je alleen bellen. In het Duits ... . Ik kom niet veel verder dan zwei bier ...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:16

@Ilse succes! Hopelijk wordt hij goedgekeurd. Laat je het ons weten? :D

Ik weet niet of er nog iemand opzoek is naar een Haflinger maar staat een hele leuke op marktplaats.

Wat zouden jullie doen met de pony die ik heb laten keuren? Ik zou opzich nog wel een 2e keer willen laten keuren alleen ik krijg zo weinig hoogte van de verkoper. Ja als ik wil betalen mag alles, maar het zou redelijker zijn als de verkoper de 2e keer buigproef betaald toch? Gaat me eigenlijk niet eens om die €50 maar meer om het idee. Ik krijg nu meer het idee dat ze de pony niet eens willen verkopen :+ Ze willen het tijd en rust geven en dan rustig aan verder kijken... Heb gevraagd of ze me op de hoogte wil houden maar ik geloof dat dit een 2 maanden plan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:21

xSCWx schreef:

Ik weet niet of er nog iemand opzoek is naar een Haflinger maar staat een hele leuke op marktplaats.

Wat zouden jullie doen met de pony die ik heb laten keuren? Ik zou opzich nog wel een 2e keer willen laten keuren alleen ik krijg zo weinig hoogte van de verkoper. Ja als ik wil betalen mag alles, maar het zou redelijker zijn als de verkoper de 2e keer buigproef betaald toch? Gaat me eigenlijk niet eens om die €50 maar meer om het idee. Ik krijg nu meer het idee dat ze de pony niet eens willen verkopen :+ Ze willen het tijd en rust geven en dan rustig aan verder kijken... Heb gevraagd of ze me op de hoogte wil houden maar ik geloof dat dit een 2 maanden plan is.
Als je de pony echt helemaal te gek vindt, zou ik ze niet meteen helemaal afschrijven, maar ik zou ook niet al het andere uit m'n handen laten vallen. Ik zou gewoon verder kijken voor een paard en mocht je nog iets horen van die pony, dan hoor je nog iets, zo niet, dan gewoon lekker laten gaan. Zij verlenen jou geen gunst hè, jij bent degene die bijdraagt aan hun bestaan. :=

The_Cat schreef:
New Forest pony. Toen ik de veiling aan het volgen was, en die van voorafgaande jaren, leken mij dat standaard veulen prijzen voor dat ras? Of mis ik echt iets?
Veilingprijzen en "private sales" prijzen kunnen ook nogal verschillen. Tenzij je een reserve price hebt, ben je volledig afhankelijk van wat de markt op die betreffende veiling doet en dat kan twee kanten op gaan: of er zijn een paar mensen die zoveel in je dier zien dat ze bereid zijn er meer voor te betalen dan ze zouden doen als het een private sale was, of mensen vinden het maar zo-zo, hebben al (veel) geld uitgegeven aan andere dieren, vinden de afstamming niet interessant etc. en zo'n dier wordt dan afgehamerd op 1700 euro. Als je een vraagprijs vraagt voor een dier dat niet aangeboden wordt op een veiling, kun je er in de meeste gevallen denk ik wel vanuit gaan dat je flink meer gaat betalen dan wat de minimumprijs op de veiling geweest zou zijn.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:32

Mkango schreef:
Eef_Bam schreef:
Misschien even vragen naar de vraagprijs? Dat ze een betere hebben staan betekent natuurlijk niet dat hij hetzelfde moet kosten. Klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn, maar zou wel verder doorvragen voor je het afschrijft.

Als ik een verhaal moest kiezen waarbij ik om zou draaien en hard weg zou rennen, dan was het deze. Als je een paard hebt van zo'n kaliber, dat piaffe, wissels etc. beheerst, en het beste waar je mee kunt aankomen aan beeldmateriaal, is een filmpje van een jaar oud in een andere omgeving met andere mensen nadat een ander paard waar ik interesse in heb "toevallig" verkocht was en ze deze "toevallig" nog hadden staan... nah. :') Ik geloof graag in het goede van de mens, maar dit gaat zelfs mij een paar stappen te ver. :+

Even een update, ze vragen er 10K voor. Bijt niet, slaat niet, nog nooit mank gestaan, heeft bij de beginnerslessen meegelopen op een manege, kan spinnen (handig, ik ben reiningruiter dus als ik die dressuur beu ben :') ) én ik krijg er al zijn spullen bij *D Oh en hij kan ook buigen en gaan liggen op commando.

Ik wil m :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:41

Kiwiaa schreef:
Even een update, ze vragen er 10K voor. Bijt niet, slaat niet, nog nooit mank gestaan, heeft bij de beginnerslessen meegelopen op een manege, kan spinnen (handig, ik ben reiningruiter dus als ik die dressuur beu ben :') ) én ik krijg er al zijn spullen bij *D Oh en hij kan ook buigen en gaan liggen op commando.

Meteen overmaken dat geld, straks is deze ook verkocht! :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:44

Mkango schreef:
Kiwiaa schreef:

Meteen overmaken dat geld, straks is deze ook verkocht! :')

Doe mij ook even in contact brengen. Misschien hebben ze voor mij wel een paard dat de basis ohz kent, verkeersmak is, wat endurance ervaring heeft en ook geheel gezond is voor een prikkie :j

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:51

Kiwiaa schreef:

Ik ben echt zo nieuwsgierig of dit zo’n oplichtings poging is. Dat ze willen dat je het geld over maakt, en dat het paard dan nooit gebracht wordt. :')

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:53

Ik geloof er echt geen snars van maar ik speel het verhaaltje wel even mee ik vind dit wel te grappig. Ik heb nu gevraagd waar hij staat en of ik kan komen kijken. :+ Ik heb ook allemaal foto's van zijn familie gekregen omdat hij wou aantonen dat het een familiaal bedrijfje is. oke. Lees: fotos met gitaar bij het kampvuur. Selfie van dochter. Wat. _O-

Maar serieus, ik wil eigenlijk wel proberen te weten te komen van wie dit paard nu écht is, want echt fijn lijkt het me toch niet dat ze ermee leuren :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:53

Haha dat wordt nu wel heel bizar. Zou vragen of hij ook kan steigeren op commando, oh en dansen, en viool spelen :Y) . Volgens mij kan ie alles :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:42

Moderatoropmerking:
Bericht is tegen de regels en om die reden verwijderd
Laatst bijgewerkt door Ymor op 01-06-21 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tegen de regels in de OP

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:00

Mkango schreef:
The_Cat schreef:
Veilingprijzen en "private sales" prijzen kunnen ook nogal verschillen. Tenzij je een reserve price hebt, ben je volledig afhankelijk van wat de markt op die betreffende veiling doet en dat kan twee kanten op gaan: of er zijn een paar mensen die zoveel in je dier zien dat ze bereid zijn er meer voor te betalen dan ze zouden doen als het een private sale was, of mensen vinden het maar zo-zo, hebben al (veel) geld uitgegeven aan andere dieren, vinden de afstamming niet interessant etc. en zo'n dier wordt dan afgehamerd op 1700 euro. Als je een vraagprijs vraagt voor een dier dat niet aangeboden wordt op een veiling, kun je er in de meeste gevallen denk ik wel vanuit gaan dat je flink meer gaat betalen dan wat de minimumprijs op de veiling geweest zou zijn.

Oke, bedankt voor die info. Dan moet ik er gewoon nog is beter over nadenken. Ik zit niet meteen te wachten op een veulen met papieren. Ik volgde die fokker al enkele tijd gewoon uit interesse en die hadden altijd mooi gebouwde veulens en ik zag dat over een spanne van enkele jaren dat eigenlijk de gemiddelde prijs was voor een veulen op de veiling. Daarom dat ik schrok dat de prijs nu privé zo hoog was.

Misschien gewoon maar even wat rondkijken naar wat ouder dan. Ik wou tot 5k gaan voor een nieuw paard, maar ik wou dat niet uitgeven aan een veulen..

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:01

xSCWx schreef:

Daarvoor zijn wij al onderweg om te keuren :D die haflinger dan. Als we het over dezelfde hebben.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:39

Britt_xxx schreef:
Kiwiaa schreef:

Ik ben echt zo nieuwsgierig of dit zo’n oplichtings poging is. Dat ze willen dat je het geld over maakt, en dat het paard dan nooit gebracht wordt. :')

Ze willen hem zo op transport zetten (vanuit Schotland), moet wel op voorhand betalen. Maar ik krijg 4 weken garantie en als ik hem toch niet leuk vind komen ze hem terug ophalen en krijg ik al mijn geld terug! Nul risico! **\O/**

Papieren bleken wel vervalst te zijn en het adres klopt niet |( daar gaat mijn droompaard -O-