Babootje schreef:Ik heb ze allemaal bekeken en geen van alle beantwoordt aan mijn vraag.
1.Wat oudere merrie aan de kleine kant, zonder papier en met een wat doorgezakte rug. Onder het zadel maar niet geklasseerd.
2. Gelders basispaard van 9 jaar. ca 170. Alleen mee gemend, nog onbeleerd onder het zadel. Er staat klinisch geen bemerkingen, maar is nog niet gekeurd.
3. KWPN gefokte E pony. 2,5 jaar Onbeleerd.
4. Merrie 8 jaar geen papier en niet geklasseerd. Filmpje bekeken en de merrie is niet rad.
5. Aangeboden door stal D****st*p. Klik maar gauw door (google maar naar ervaringen)
6. Paard 5 jaar kleine maat. Zeer lage prijs. Moet snel weg wegens overcompleet, laatste jaar weinig mee gedaan. Alleen klinisch gekeurd geweest. Ik gok op niet gezond.
7. Paard dat wordt aangeboden voor recreatie/manege. PRE/Apto. Ziet er niet heel best uit.
8. 8 jarige merrie, mooie donkerbruine, beleerd, APTO goedgekeurd en CARTA in mijn ogen te goedkoop aangeboden voor die markt, waar zo'n paard in die klasse mits gezond 30.000 zou moeten kosten. In deze goedkopere prijscategorie is geen fatsoenlijke PRE te vinden, d.w.z. een beetje normale beweging, zonder krabbelen of maaien en gezond. Goede PRE's merries worden niet geexporteerd. En als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook.
Al deze paarden zit m.u.v. 1 zit geen filmpje bij en bij de ene waarbij dat wel zit loopt het paard niet rad.
Het overzicht geeft ook duidelijk aan dat als je in de goedkopere klasse gaat kijken je inlevert op kwaliteit, maat, gezondheid, bouw, of er veel of weinig werk aan zit, etc etc. en of je er dan uberhaupt nog een fatsoenlijk rijpaard van kan maken. En een hoge kans op een negatief aankoopadvies bij keuren.
De enige die ik nog zou willen zien is de KWPN gefokte E pony van 2,5 jaar. Wel incourante maat. En dan moet er wat van de prijs af want is nog niet gekeurd. Als ze heel best kan bewegen zou die na zadelmak en ingereden nog wel 10.000 kunnen opbrengen.
DAAR zit jouw belang dus........
Zat ik toch niet zo heel ver naast de waarheid. Weten we meteen tegen welk licht jouw berichten gelezen moeten worden.