de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 06:52

Dank je Annika, jij hebt ook hele gave foto's! Ik kan me voorstellen dat je blij bent met Gaudi +:)+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:37

Ah leuk leuk leuk! Ik hou van crossen :D wil het heel graag met m'n Gtje ook doen maar vind dat ze eerst vertrouwen moet opdoen met springen.
Gister weer dressuur gestart. Heel wat spanning maar de ijzers hebben haar erg goed gedaan! Kon super simpel rondsturen zonder glijers. Ging niet super en hoopte zo rond de 175/180 te zitten. Gezien de spanning hadden andere het vast beter gedaan maar was 2x 1e met 191 en 193,5 punten :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:11

Super stoere foto's zeg!! Kom ik aan met mijn net iniemini boomstammetje in het bos :')

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:49

Vibabu lekkere punten! Gefeliciteerd!

Ik heb vanmiddag gesprongen, dubbeltje van 70/80 cm, Oww wat vind ze dat fantastisch leuk!
Ik zit er aan te denken om springles te nemen, want ik vind het zelf ook geweldig om te doen :D

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:41

Leuke foto's komen er voorbij en mooie punten zijn er gereden.

Bij mij niks te melden wat betreft paarden. Het is nu 3 weken geleden dat ik van Guusje ben gevallen, en ik ben nog herstellende. Ik werk wel weer, maar ben nog niet fit genoeg om te rijden. Een vriendin reed guus voor me maar zij is momenteel erg druk dus guus staat alweer ruim een week stil....helaas. ik ga verder nog niet echt een planning maken. Eerst wil ik even helemaal opknappen en dan zien we wel weer. Ben wel behoorlijk chagrijnig, ongeduldig ook. Maar ik moet me er bij neer leggen!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:28

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:42

Annika, wat een gave foto's van die knappe Gaudi! Heel erg stoer!

Anneruth, hoe is/was je week bij Bartels? :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:34

Zo'n week bij Bartels is het geld absoluut waard, wat een heerlijke dagen hebben we gehad. Er heerst daar een hele ontspannen sfeer en iedereen is heel benaderbaar. Alle lessen en trainingen kan je volgen en Tineke legt daarnaast ook graag nog extra uit als je meeluistert. Ik had de lessen van Mischa Koot en wat een fijne instructrice is dat :j. Ik vond het ook leuk om te zien hoe men met de paarden omging en dat alle paarden ook gewoon lekker in de wei lopen. Ik ga sparen voor volgend jaar :D.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:20

Ik heb ff gekeken naar de prijzen van een paar dagen Bartles :wow: , maar dat heb ik er niet voor over, pfff wat een geld! Maar fijn dat je veel geleerd hebt!! Daar gaat het om.

Vandaag voor het eerst springles gehad, wat was het warm!

Ondanks de warmte ging het echt goed. Mijn springjuf vind dat ik een leuk paard heb, en een B parcours zit er zeker in, Trots :D

Gadget vond het wel een beetje spannend op die locatie, daar was ze nog nooit geweest.
We waren beide drijfnat van het zweet, maar we hebben wel genoten.

Vanaf morgen heeft ze een beetje vakantie omdat ik een week naar Ibiza ga *\o/*
Mijn moeder gaat Gadget nog wel wat longeren, en Gadget staat dag en nacht buiten dus ze krijgt genoeg beweging.

Tot over een week!! :evaw:

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:01

Het is ook een klap geld maar vast niet veel duurder dan een weekje wintersport of naar de zon. En dan ben ik ook nog met mijn favoriete hobby bezig :-).

Fijn dat Gadget het zo goed deed! Op naar de wedstrijden :-).

Have fun @Ibiza!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:51

Ibiza, heerlijk!! Veel plezier!!

Anneruth, wat tof dat het zo goed ging. Mooie ervaring rijker dus weer!!

Ik sukkel lekker een beetje rond, ben vooral druk met zorgen dat ze zo min mogelijk jeuk heeft op het moment.. :') Stomme eczemers :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:38

Ik vind zo'n week bij Bartels het geld ook zeker waard.
Ik ga er denk ik ook maar weer voor sparen. :)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:42

Lijkt me ook erg de moeite waard, zou ik er ook voor over hebben mn spaarvarken voor te spekken.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:30

Ik dacht vandaag een buitenrit te gaan maken. Dit ging ook heel goed tot er een auto met best wel snelheid aankwam.. mijn pony liep al wat met z'n billen naar binnen omdat die wat spannend vond en die auto zo volop me pony.... Heb zo medelijden met hem dierenarts gelijk gebeld en heeft alleen wat wonden die gelukkig niet hoefde gehecht te worden... en verder komen we er hopelijk beidde met de schrik vanaf....

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:05

Jeetje! Wat heftig! Hoe is het nu? Ze zal wel stijf zijn! :(:)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:29

Picassox schreef:
Jeetje! Wat heftig! Hoe is het nu? Ze zal wel stijf zijn! :(:)

Jaa hij was wat stijf. Verder gaat het wel geloof ik, wonden zagen er op zich ook wel goed uit.. dus heb beetje gestapt en wonden schoongemaakt.

Nu moet die weer op stal, arme pony met dit warme weer op stal. Vind het zo zielig voor hem

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:28

Jeetje, wat zal je zijn geschrokken!

Wij zijn gisteren voor het eerst buiten gestart, op gras met alleen bordjes.
Het losrijden ging niet lekker door veel spanning door een rij bosjes naast het losrijterrein wat ook vlak naast de N -34 ligt. In de ring ontspande ze gelukkig en heb ik mijn doel behaald; binnen de bordjes blijven. :D Dat was nog niet zo makkelijk. :))
Eerste proef 196 en 2e, in de tweede proef was ze leeg, maar hadden we toch nog 176. (L1)
Ik had voor beide proeven minder verwacht, maar volgens mijn man ben ik veel te kritisch...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:23

Rustig hier, Kimberlyve hoe is het nu met je pownie?

@Karin mooie punten, van harte!

Anneruth leuk topic heb je gemaakt over de week bij Bartels.

Wij zijn gisteren naar Ermelo geweest, daar was de Paard & Leven dag. Was echt super leuk! Dressuur en springen gedaan.
Ik heb er ff een topic van gemaakt [ITP] Gadget op Paard & Levendag in Ermelo

Gadget was erg braaf, ondanks alle indrukken

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:52

IwanLuver schreef:
Rustig hier, Kimberlyve hoe is het nu met je pownie?

@Karin mooie punten, van harte!

Anneruth leuk topic heb je gemaakt over de week bij Bartels.

Wij zijn gisteren naar Ermelo geweest, daar was de Paard & Leven dag. Was echt super leuk! Dressuur en springen gedaan.
Ik heb er ff een topic van gemaakt [RIJ-ITP] Gadget op Paard & Levendag in Ermelo

Gadget was erg braaf, ondanks alle indrukken

Gaat gelukkig heel goed.
Zijn alweer paar x naar buiten geweest merk wel dat hij verkeer wat spannender vind dan normaal maar blijft wel gewoon super braaf. We zijn ook weer lekker aan het lessen. Dus gaat gelukkig goed.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:17

:wave:
Leuk zeg een week bij Bartels, Anneruth. Kan me voorstellen dat dat het geld wel waard is.
Mooie foto's Annika, fijn gereden in Ede zag ik, leuk!
Mooie resultaten Vibabu!
Hoe gaat het met je ehrstel Anonymous1?
Net wedstrijddebuut Karinvdm!
Lekker aan het trainen dus Kimberlyv, fijn dat hij met buitenrijden wel braaf is nadat zon idioot hem heeft laten schrikken.
Leuk topic Iwanluver, ook fijn dat je op het eind nog priveles hebt gehad!

Hier in mei maar heel rustig aan getraind vanwege drukte met de studie. Nu sinds 2 weken vakantie en de training weer fanatiek aan het oppakken. Ook begonnen met dressuurles rijden elke week, en daardoor gaan we aardig vooruit. Dit weekend ook weer sgw wedstrijd gehad. De dressuur ging voor mijn gevoel bovengemiddeld goed, alleen de jury vond dat niet, zat 20 punten onder wat ik normaal rij :+ . Kon ook weinig met het protocol, stond amper commentaar op. Snel vergeten dus maar. Wel weer heel fijn gesprongen en gecrosst, voor de 5de keer op rij dubbel foutloos :D .

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:33

@Iwanluver: Leuk topic! hele leuke dag gehad dus!

@evie: Ja fijn gereden, helaas weigering op de 1e en op het 2e water (was mijn schuld, niet overtuigend genoeg op aangereden om over de boom erin te gaan...)

Hele mooie actiefoto van OdD fotografie!
Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:11

Heerlijk en leuk om iedereen weer te zien met de knappe 5-jarigen! :)

George heeft echt weer een stijgende lijn te pakken dressuurmatig. Hij is echt megafijn, we hebben ons eerste appuyement al spelenderwijs meegepakt en afgelopen weekend 2e en 3e prijs opgehaald en superfijn jurycommentaar. Hij gaat inmiddels ook helemaal alleen mee op de trailer, ik kan hem zelf laden, alleen op concours enzovoort. Héérlijk zulke paarden! Ik ben in elk geval heel blij met hem! Hij is nu ook zo chill en braaf op concours. Ik heb er echt geen kind aan!

Helaas moet 'ie volgende week 'met vakantie' omdat ik zelf 2 maanden ga reizen. De laatste maand wordt hij wel doorgereden op het adres waar ik hem heen breng, maar eerst een maandje even niets. Da's ook wel lekker voor hem. Jammer, want we zijn nu net lekker bezig!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:43

Picassox schreef:
Heerlijk en leuk om iedereen weer te zien met de knappe 5-jarigen! :)

George heeft echt weer een stijgende lijn te pakken dressuurmatig. Hij is echt megafijn, we hebben ons eerste appuyement al spelenderwijs meegepakt en afgelopen weekend 2e en 3e prijs opgehaald en superfijn jurycommentaar. Hij gaat inmiddels ook helemaal alleen mee op de trailer, ik kan hem zelf laden, alleen op concours enzovoort. Héérlijk zulke paarden! Ik ben in elk geval heel blij met hem! Hij is nu ook zo chill en braaf op concours. Ik heb er echt geen kind aan!

Helaas moet 'ie volgende week 'met vakantie' omdat ik zelf 2 maanden ga reizen. De laatste maand wordt hij wel doorgereden op het adres waar ik hem heen breng, maar eerst een maandje even niets. Da's ook wel lekker voor hem. Jammer, want we zijn nu net lekker bezig!

Super dat het zo top gaat.

Ik ben wel beetje jaloers. Wil heel graag starten ook maar hij moet eerst de basis nog onder de knie krijgen na wat tegenslagen heb ik hem helaas niet veel kunnen trainen en ben nu pas echt beetje bezig met het 'doorrijden' en met lekker weer gaan we lekker naar buiten maar een beetje afwisseling moet kunnen.
Trailer is ook nog een issue en heb zelf geen trailer om het te oefenen dus dat is beperkt

Maar ik hoop eind dit jaar toch wel een proefje te gaan rijden.

Wat rijd je nu zelf? ( kan zijn dat ik erover heen heb gelezen)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:10

Ow wat heerlijk allemaal. Bij iedereen toch wel een echt stijgende lijn!!

Bij mij ook! 2 weken terug eens echt boos geworden (Want ze vond dat ze de hoek niet doorhoefde met juiste stelling :roll: )
Daarna prima, uiteindelijk gisteren pas weer een keer in de bak gepakt (had zelf ook ff vakantie :P )
En gisteren kon ze gewoon gelijk netjes door de hoek, incl juiste stelling :D Ook wijken gaat steeds beter.. Nu de galop nog meer bevestigen..
Kom maar op met die L1 proef in augustus :')

Over 2 weken ga ik verhuizen naar andere stal.. Zin in. Niet meer aan het bos, dat is wel jammer.
Maar een hele goede 20x60 bak ervoor terug krijgen is ook heel fijn!!! En sta nog steeds op 20 min met trailer van bos, dus prima te doen! :D
Ben wel benieuwd hoe ze het daar weer gaat doen, maar voor haar eczeem en allergie is de nieuwe stal denk ik echt veel beter.
Daarbij, voor mijn gemoedsrust ook :')

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:00

Leuk om alle ontwikkelingen te lezen!