[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:44

nog niet is onderweg Alja, om de foto's op de pc te krijgen is er even een kink in de kabel (letterlijk)
Word aan gewerkt en komt zo snel mogelijk

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:55

vraagje, wat zouden jullie doen met een paard dat 5 stappen nodig heeft om te herstellen na de buigproef? Foto's zijn goed en 3 weken geleden is er ook een buigproef gedaan waar het paard wel doorheen kwam?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:56

Heb voor de 1ste keer de foeiknop gebruikt :(
Spijtig dat het niet goed ging blub. Die ruin die ik je liet zien, daar kan momenteel iets van de prijs af. Had deze week de fokker aan de lijn en die is bereid wat minder te vragen omdat de zaken momenteel minder goed gaan. Je hebt het geloof ik wel voor wat chiquere paardjes :=

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:57

sj33k schreef:
vraagje, wat zouden jullie doen met een paard dat 5 stappen nodig heeft om te herstellen na de buigproef? Foto's zijn goed en 3 weken geleden is er ook een buigproef gedaan waar het paard wel doorheen kwam?

Buigproef vind ik larrie. Der ene dag kan een paard ervan kreupelen en de dag erna kan die vrolijk rond springen. Is echt geen fiabele keurmethode vind ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:00

Buigproef kan idd een vertekend beeld geven.
Heb een merrie gehad die na de buigproef 7 passen nodig had, was verder gewoon helemaal goed, ook op de foto's.
Een ander paard van mij had 2 stappen nodig en liep vrolijk rad verder. Die had artrose en hoefkatrolontsteking, dus het zegt vrij weinig.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:01

ja buigproef is soms heel krom.
ken er genoeg eerst afgekeurd daarna goedgekeurd.
vrienden van ons hadden een E pony die werd afgekeurd op de buigproef maar dit geloofden hun niet en hebben ze de volgende dag een afspraak gemaakt bij hun dierenarts en die zij er is niks aan de hand dus zeg het maar waarom dit zo is

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:01

Goos_Horses schreef:
eigen zadel meenemen heb ik nog nooit meegemaakt, zal even raar opkijken als mensen dat zouden doen.
Verder geen problemen mee maar voorrijden doe ik dan niet, dat doe ik enkel op mijn eigen zadel.

Waarom?!? Als ik op een ander paard rijd gooi ik altijd mijn eigen zadel erop :o Hier ben ik helemaal aan gewend en dan kan ik de paarden beter aan voelen...
Hoef ik me niet te ergeren aan een zadel wat mij niet goed past. En bij jonge paarden die nog weleens rare sprongen kunnen maken, vind ik het helemaal prettig om mijn eigen vertrouwde zadeltje erop te leggen :+
En ben ook weleens ergens geweest waar ze alleen maar van die platte springzadeltjes hadden liggen. Prima, maar daar ga ik dus niet opzitten bij een vreemd paard hihi :') Daarvoor ben ik teveel gehecht aan mijn dressuurzadeltje met zit en wrongen :P

Buigproef.... Ik zal dan gewoon op de beoordeling afgaan van je eigen DA.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:05

Op mijn paarden heb ik aangepaste zadels gehad en dan ga ik niet iemand anders zadel er op leggen.
Er mag dan op mijn zadel proefgereden worden en anders lekker niet.
Ik rij ook gewoon op de zadels die de mensen er op hebben liggen als ik bij een paard ga kijken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:06

Blubdevis, ik ben heel benieuwd wat er nou aan de hand is/was.
Aangezien ik daar ook een leuk paard heb gezien en ik nu dus twijfel of ik uberhaupt contact op moet nemen met deze verkoper....

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:14

Hallo allemaal.
Ik ga me toch maar eens hier melden. Ik ben niet heel fanatiek op zoek, want ik en mijn moeder leasen nog hele leuke paarden, maar ben toch wel een klein beetje op zoek naar een eigen paardje :P Ik had hier op bokt een heel leuk paard te koop zien staan, maar die vinden we toch te jong. We hebben geen ervaring met inrijden oid, dus we zijn op zoek naar een paard:

-tussen de 3 en 10 jaar, in ieder geval ingereden (en iets doorgereden, maar hoeft niet per sé)
-tussen de 1.65 en 1.75 met aardig wat body
-merrie of ruin maakt niet uit
-100% verkeersmak
-ik val op aparte kleuren (koffievos, appaloosa) en mn moeder op zwart, maar eigenlijk maakt het niet veel uit
-prijsklasse tot 4000 euro

Hopelijk weten jullie nog iets leuks en blijf het hier gewoon volgen :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:16

hopje als ze het zouden doen heb ik er geen probleem mee, zeg enkel dat ik dan niet voorrijd. Voorrijden doe ik enkel op mijn eigen zadel.

heb zelf nog nooit mijn eigen zadel meegenomen als ik ging kijken, hoe je het ook wend of keert een leek kan niet beoordelen of een zadel past of niet heeft verder ook niet alles met de boom nodig maar ook met de kussens endergelijke.

Iepoetjuh is de 7 jarige merrie die ik aanbied niets voor jou.

Laura spannend, succes vanavond!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:18

Whoohw,

Mijn ouders vertelde me zojuist dat ze het fijner vinden dat ik 3 duizend meer uitgeef en iets koop waar ik meteen een mega whoohw bij heb dan dat ik iets koop omdat het wel leuk is en binnen budget pas

Net afspraak met deze gemaakt, ga ik zaterdag bekijken.. Daar heb ik meteen al iets van van whooohw :P

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... clips.aspx

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:25

Needje schreef:
Blubdevis, ik ben heel benieuwd wat er nou aan de hand is/was.
Aangezien ik daar ook een leuk paard heb gezien en ik nu dus twijfel of ik uberhaupt contact op moet nemen met deze verkoper....

Meelezer meldt zich..

Ik vind het juist erg netjes van Blub dat hij niets zegt. Ik zou het als verkoper erg vervelend vinden als mensen mijn paard op internet bespraken.
Zoals in dit topic wel vaker naar voren komt is keuren niet zwart-wit. Er kan altijd iets aan de hand zijn waardoor een paard op dat moment niet goed is, maar misschien twee weken later wel. Misschien heeft koper 1 er daardoor geen vertrouwen meer in, maar heeft koper 2 er een heel leuk paard aan? Maar als dingen een eigen leven gaan leiden, komt er niemand meer kijken bij zo'n paard. Ik vind dat er in dit topic best gespeculeerd wordt adhv minimale informatie. Niet fair tegenover de verkopers.
Je kunt toch gewoon zelf gaan kijken en je eigen gezonde verstand en kritische blik gebruiken?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:25

Hoe krijgen jullie een link naar een advertentie hier geplaatst.
Ben al bezig geweest maar krijg het niet voorelkaar.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:26

gewoon je adres balk kopieren, bij sommige sites staat het er ook wel bij om de advertentie te delen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:28

@GJ9... tja nu is het internet... vroeger was het gewoon borrelpraat... volgens mij kan je nog altijd beter heel open zijn dan dingen maar niet zeggen... beide heeft nadelen. Maar dingen niet mogen vertellen wekt altijd de indruk dat er dingen moeten worden achtergehouden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:29

GJ9: dat ligt er wel een beetje aan of het paard uberhaupt is afgekeurd, waarop dan wel en of de verkoper zo eerlijk is om dit dan wel te melden aan de volgende eventuele koper. Kan me enrom ergeren aan verkopers die telefonisch en in de advertentie aangeven: volledig goed en gezond, geen gebreken, ook bij specifieke navraag niet, tot je heel Nederland bent doorgereden, er al op hebt gezeten en wel en dan nog even een nabrander heeft van: oja, vorige week had hij dit, maar daar had hij nog nooit eerder last van dus zo erg kan het niet zijn...
Snap best dat je van je paard af wilt, maar ik weet doorgaans goed wat ik wel of niet zoek en wil, dus geef direct openheid. (staat even los van het verhaal van Blub overigens..)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:30

Needje schreef:
Op mijn paarden heb ik aangepaste zadels gehad en dan ga ik niet iemand anders zadel er op leggen.
Er mag dan op mijn zadel proefgereden worden en anders lekker niet.
Ik rij ook gewoon op de zadels die de mensen er op hebben liggen als ik bij een paard ga kijken.

Ik heb het netjes gevraagd en uitgelegd waarom dat vind ik toch iets anders dan niet op een springzadel willen zitten. Als ik dat zou kunnen zou ik het doen maar medisch gezien kan het niet en doe ik het dus ook niet.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:32

Evelijn

Ik vind jouw wens ook niet meer dan redelijk Laura. Maar dat ligt aan jouw specifieke situatie.

Goos_Horses

GJ9 eerlijkheid duurd het langst! Dat Blub zich aan de afspraak houd is netjes, dat er daaruit conclusie's getrokken worden is normaal. Als er gewoon eerlijk en open gedaan word over de reden kan men daar zelf een eerlijke conclusie uit trekken.
De meesten weten dat er tal van redenen zijn waarom een paard nu niet door de keuring kan komen en volgende week/ maand wel. Het feit dat er geheimzinnig gedaan word vraagt ? op bij mensen en dat is niet zo verwonderlijk.

Daar is mede dit topic voor bedoeld, als iemand bij een paard is wezen kijken kan men daar gewoon eerlijk over zijn waarom hij/ zij wel of niet voor dat dier gaat.
Zo weten andere mensen beter wat ze kunnen verwachten of kunnen op voorhand zeggen het is niks voor mij.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:35

loreine vind je advertentie wat gehaast/ kort overkomen.
Denk dat vele mensen afhaken op de prijs, tussen €5000 en €10000 zit een heel groot gat zou dat wat beperken tot b.v. tussen de €5000 en €7000 (afhankelijk wat je vp is natuurlijk).
Zelf zou ik wat dingen wijzigen in de advertentie, maar dat is persoonlijk.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:39

Ik ben inderdaad ook voor openheid en eerlijkheid, maar vind het wel aan de verkoper om zaken te vermelden, niet aan kopers die afhaken.
Een verhaal heeft namelijk altijd twee kanten, en het is nooit zwart-wit. Geen DA keurt hetzelfde als een ander, en de ene koper stelt weer andere eisen aan een paard dan een andere koper, enz.
Ik vraag me ook wel eens af of ik het uberhaupt wel eens ben met dit topic ja. Info op internet is toch een stukkie harder dan borrelpraat, en je leest hier (meestal) alleen de kant van de kopers. Goos_horses, jij doet het slim en gaat er gewoon zelf bij zitten :D Het is wel zo fijn als je gewoon zelf uitleg kunt geven over een paard, ipv dat een ander dat voor jou doet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:40

Ik vind het ook korte advertentie... je doelgroep is denk ik meiden van 14-16 jaar die te lang zijn voor D-pony maar wel nog tijdje bij de pony's willen rijden... of eventueel volwassenen die niet zo groot zijn en liever met een wat kleiner dier bezig zijn. Beide groepen zijn niet zo groot... beide groepen vinden het belangrijk dat er wat persoonlijks staat over de pony. Nu is het erg summier. Ik wil bijv. wel weten waarom niet geschikt voor beginners.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:40

ik zal altijd gewoon de prijs erbij zetten de pony kan bijv 6000 kosten maar ook 10.000 en de mensen weten dan gelijk van het past in mijn budget.
en zal meer informatie over de pony vertellen.