MyWishMax schreef:Precies dat, ja.
Bij kinderen of mensen die bijvoorbeeld hun 1e paard kopen en die voor de keuring zichzelf al helemaal verbeelden hoe ze alles aan het doen zijn, alvast spullen kopen echt speciaal voor dat dier, uitgebreid foto's delen en eigenlijk al doen alsof het zeker weten hun paard wordt en noem maar op, daarvoor kan het echt wel enorme domper zijn en is dat uitstellen van de keuring in die zin 'gevaarlijk' haha. Dan kan de wereld echt instorten als ze een negatief advies krijgen.
Enthousiast zijn omdat je een dier gevonden hebt die past is normaal en zou je ook wel moeten hebben, want waarom kies je anders voor dat dier, maar ik denk dat je ook het enthousiasme leert temperen als je vaker paarden hebt gekocht en hebt laten keuren. Negatief advies blijft een teleurstelling, maar op een ander niveau.
Ha ha, wat dat betreft ben ik met mijn 57 nog net een kind hoor dat haar eerste paard koopt. De paarden die ik gekocht heb ben ik ook altijd echt meteen als een blok voor gevallen bij de eerste bezichtiging meteen tot zaken gekomen (ovb van keuring) en dan start het dromen...en ik wil dan ook onmiddellijk keuren want ik wil het dan weten. Gelukkig nog nooit een negatief aankoopadvies gehad.