Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JornaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:35

Dreamboy schreef:
Mogelijke zichtmelding Lelystad. Onderweg naar de Oostvaardersplassen?

https://www.facebook.com/share/p/4iuncxBq5FBwb82o/

Is helaas wel degelijk een echte zichtmelding met duidelijke foto’s en filmpjes. Gelukkig is het bericht nu aangepast op facebook.
Afbeelding

Zamora

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:45

In de reacties staat ook dat er in Swifterbant al schapen zijn gepakt.
Vreselijk dat ze nou ook van die kant komen.
Zei nog tegen mijn man van weekend dat het bos hier in Dronten nog vrij is van...maar hij zei dat duurt niet lang meer...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:48

Op discussie platform no wolfs staat nu een filmpje waar ik de link niet eens van plaats.

Een zwaar gewond schaap. Ingewanden eruit en die ligt te spartelen.

Dat is wat de zogenaamde wolvenliefhebbers graag zien? Want die schapen gaan toch naar die verschrikkelijke slacht.

Dat moet eens in de media komen Ipv de welpjes en de springende wolf.

Verschrikkelijk echt verschrikkelijk

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:52

Dat is toch te erg voor woorden...het arme beestje |(

Als je daar niet tegen bent of zelfs niet zou willen voorkomen...laat ik dan maar niet typen wat ik je toewens -O-

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:57

DuoPenotti schreef:
Op discussie platform no wolfs staat nu een filmpje waar ik de link niet eens van plaats.

Een zwaar gewond schaap. Ingewanden eruit en die ligt te spartelen.

Dat is wat de zogenaamde wolvenliefhebbers graag zien? Want die schapen gaan toch naar die verschrikkelijke slacht.

Dat moet eens in de media komen Ipv de welpjes en de springende wolf.

Verschrikkelijk echt verschrikkelijk

Ik zag het ook. Vreselijk. Zo ontzettend zielig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:58

Ja niet normaal, arm dier |(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:58

JornaR schreef:
Dreamboy schreef:

Is helaas wel degelijk een echte zichtmelding met duidelijke foto’s en filmpjes. Gelukkig is het bericht nu aangepast op facebook.
[ [url=m/LLCSIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu inderdaad wel. Eerst was het nog een mogelijke zichtmelding.

JornaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:04

Dreamboy schreef:
JornaR schreef:

Klopt. De melding was heel duidelijk, maar helaas werd er nogal moeilijk gedaan. Ga ik verder niet op in. Wolf is gezien bij mijn werk. Ben blij dat het bericht nu is aangepast en mensen gewaarschuwd worden in Flevoland. Ik had gehoopt dat het nog even zo duren voordat ze hier zouden zitten..

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:06

Ben benieuwd of de activisten dan nog zonder blikken of blozen over slachten kunnen beginnen. Ik heb het filmpje gezien, het is afschuwelijk :(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:56

JornaR schreef:
Dreamboy schreef:

Klopt. De melding was heel duidelijk, maar helaas werd er nogal moeilijk gedaan. Ga ik verder niet op in. Wolf is gezien bij mijn werk. Ben blij dat het bericht nu is aangepast en mensen gewaarschuwd worden in Flevoland. Ik had gehoopt dat het nog even zo duren voordat ze hier zouden zitten..[/quote]

Er waren al een paar keer zichtmeldingen in de Noordoostpolder maar mensen dachten dat ze nooit het water over zouden komen. Helaas leiden er meerdere wegen naar Rome. Sterkte daar.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:59

Wat mij betreft is de stelling dat ecologen persé pro’s zijn, een valse stelling.

Ecologen zijn veelal observanten. Benaderen het wetenschappelijk. Er zit er geen 1 bij die heeft getoverd of bepaald, dat de wolf terugkwam in ons land. We aanschouwen en monitoren wat er gebeurd.

Het is oa ook aan de media om niet uit gemak (?) de al in een vroeg stadium tot kenners gebombardeerden, naar een korte mening te vragen.
En dat dan als ‘de mening van de pro’s’ te adverteren.

Ik vind dat echt jammer.

Op dit moment loopt er een wolf in de buurt van een erg lief erg oud paard. (te zien aan wat Tienus postte).
Ik maak me plaatsvervangend zorgen hierover al zou ik (zoals Rien al benoemde) wel kunnen begrijpen dat een wolf instinctmatig zo’n oud en krakkemikkig dier doodt en dat in wezen een natuurlijke gang van zaken zou zijn.
Maar onze dieren zijn altijd gewend veilig te zijn. En dat willen we begrijpelijkerwijs ook zo houden. Het zou echt zielig zijn voor dat paard, als het pijn en stress kreeg. Ook voor de schapen zielig. Ook voor de veldmuizen die worden doorgeslikt door zilverreigers, of uit elkaar geplukt door een torenvalk, zielig.
Is wel weer een andere vorm van zieig, want dat is natuur, onze landbouwhuisdieren worden buiten hun wil in weitjes gezet.
En nu ineens zijn die weitjes onderdeel van de jacht territoria van wolven.

Het is zo jammer als de discussie zich zo verengd. Ikzelf ben vanuit interesse in ecologie en natuur erg onder de indruk van de terugkomst van de wolf.
Maar ik zou echt niet zeggen dat aanpassen maar even een makkie is.
Ik snap die zorgen maar al te goed en de feiten laten zien dat zorgen ook terecht zijn.

Maar geloof me, niemand heeft wolven uitgezet.
Het is uitbreiding EU geweest met bijbehorende beschermde status.
En die status, dat is wat het is. Daar verandert niemand nu vandaag iets aan.
Kennis en ervaring delen is wel helpend. Het is tergend sneu dat mensen de mini ponies buiten zetten in wolvengebied, uit onkunde. En die pony’s dan slachtoffer worden. Idem voor schapen.
En hoe komt het straks met de veulens op de wei?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:56

We leven in een land waar regulering jarenlang volstrekt normaal was. Dan komt er een groot roofdier het land binnen en opeens is de hele regulering van de baan.
Steek mij maar lek….

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:15

Kendra schreef:
We leven in een land waar regulering jarenlang volstrekt normaal was. Dan komt er een groot roofdier het land binnen en opeens is de hele regulering van de baan.
Steek mij maar lek….

Precies, en die heiligverklaring van dat dier kan ik met mijn pet ook niet bij.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:18

Nee, ik denk dat als het eens in de maand voorkwam dat 1 wolf 1 schaap zou pakken, dan, hoe cru ook, is dat soort van acceptabel. Maar die slachtpartijen die er nu dagelijks gedaan worden, waarom is dat niet gewoon onacceptabel?

En geld wat uitgetrokken wordt voor subsidies voor wolfwerende rasters die amper nut hebben, is toch ook direct weggegooid geld?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:24

Je kunt je vooral afvragen waarom wij niet beheren? Andere landen om ons heen doen dat wel. Terwijl wij een relatief klein land zijn met veel wegen en weinig echt ongerepte natuur, verhoudingsgewijs.

Tenzij je het vanaf een andere kant bekijkt. Gezien de huidige problemen die ons land kent, is 1 en 1 gewoon 2 toch?!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 03:33

JornaR schreef:
Dreamboy schreef:

Exact twee weken geleden zei ik nog dat het een kwestie van tijd zou zijn dat ze de oversteek zouden maken naar Flevoland.

Maar ik had eerlijk gezegd dat er ook meer meldingen ten zuiden van Drenthe zouden volgen.
Maar dat is ook een kwestie van tijd gezien de meldingen rondom Echten, Ruinen en Ruinerwold.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 07:13

En als aanvulling daarop zeg ik: het havengebied van Rotterdam gaat ook door wolven bevolkt worden. Het is een kwestie van tijd.
Er is verrassend veel wild daar trouwens.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:18

tienus63 schreef:
Exact twee weken geleden zei ik nog dat het een kwestie van tijd zou zijn dat ze de oversteek zouden maken naar Flevoland.

Kun jij dan ook even zeggen dat het een kwestie van tijd is voor ze door de straten van de randstad lopen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:41

Het zou me niet verbazen als ze daar komende winter belanden via Flevoland. Eerst even snacken bij de OVP.

Maar bezoekjes van de roedels van de Veluwe en UH zouden al eerder kunnen.
Hangt er vanaf hoe druk het met wolven rond de UH wordt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:49

Nyaleti schreef:
tienus63 schreef:

Kun jij dan ook even zeggen dat het een kwestie van tijd is voor ze door de straten van de randstad lopen?

Amsterdam is maar een stukje vanaf Lelystad. Gezien de afstand die een wolf per dag aflegt kan dat nooit lang duren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:51

tienus63 schreef:
JornaR schreef:

Maar ik had eerlijk gezegd dat er ook meer meldingen ten zuiden van Drenthe zouden volgen.
Maar dat is ook een kwestie van tijd gezien de meldingen rondom Echten, Ruinen en Ruinerwold.[/quote]

Maar daar zijn toch best al veel zichtmeldingen geweest?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:10

Daar zijn zeker de nodige zichtmeldingen (geweest). Maar het lijkt er op dat de roedel DFW meer naar het noorden uitwaaiert dan via het Reestdal richting Veluwe.
Qua bebossing leek mij dat logischer. Misschien trekken ze wel op de roedel van Midden-Drenthe aan.
Maar de meldingen en aanvallen zullen vast binnenkort toenemen in het gebied tussen Drenthe en Veluwe.
Dus in het Reestdal, Sallandse Heuvelrug, Twente.
Dat zijn plekken waar nu nog geen gevestigde wolven zijn voor zover ik weet.
Maar wel ideale plekken, beschutting van bos, meer dan genoeg dassenburchten om in te nemen als hol en voldoende aanbod van landbouwhuisdieren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:52

Toch wonderlijk hoe ze in Flevoland belanden. Keurig een brug oversteken...ijmeer over zwemmen..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:55

Popstra schreef:
Toch wonderlijk hoe ze in Flevoland belanden. Keurig een brug oversteken...ijmeer over zwemmen..

Nou dat, de sluis bij Elburg lijkt me de makkelijkste route , maar t blijft apart - is dit een toevalstreffer of lopen er binnenkort meer?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:06

Popstra schreef:

Zoals ik al zei zijn er meer wegen die naar rome leiden. Wat dacht je vanaf de veluwe via Harderwijk?