Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:21

Ach guttegut.... hopelijk ziet Whiskey snel in dat het leven helemaal zo spannend niet is.
Hij is op de juiste plek terecht gekomen die tutmuts. Misschien wordt hij op een dag nog de stoerste van het stel :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:28

Wat fijn de positieve ervaring bij de smid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 01:58

pmarena schreef:
Ach guttegut.... hopelijk ziet Whiskey snel in dat het leven helemaal zo spannend niet is.
Hij is op de juiste plek terecht gekomen die tutmuts. Misschien wordt hij op een dag nog de stoerste van het stel :=

Dat zou gaaf zijn. :+:
Hij komt iig al afdraven zodra hij mensen ziet nu dus das een hele vooruitgang tov het begin. :+
Ik vind het zo knap hoe ze zich herpakken. Daar zou ik nog wat van kunnen leren. :j

pien_2010 schreef:
Wat fijn de positieve ervaring bij de smid.

:j als het mee zit kan hij gewoon zonder roesje gedaan worden de volgende keer. We gaan gewoon verder met oefenen. :j

Ik ga verder op zoek naar rijker hooi want de huidige boer komt zijn beloftes niet na. :x
Morgen halen we bij een andere maar ik vraag me af waar ik de kwaliteit ga vinden die mijn eigen boer had. :\ (die heeft geen ronde balen meer en rechthoekige krijgen wij niet in de ruif. :\ )

Hij had iets tussen voordroog en droog in. Dus net iets rijker dan ‘gewoon droog’ hooi en geen stof. Ideaal voor jonge paarden dus. Ondanks dat het huidige hooi verpakt was (normaal heb je dan een iets hoger vochtgehalte maar dat valt tegen.) zit er te veel stof in en dat wil ik niet. :\ :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 01:49

Ons huisje is voor 95% af. :+: de binnenkant iig. en ik had nooit gedacht ooit zo te wonen, <3
Willen jullie foto’s of boeit dat niet? :o

Mijn voerzak-filmpje is een beetje ontploft op Facebook. := note to self: reels kunnen exploderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leo heeft een slechte invloed op de rest. >;)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:10

Uiteraard willen we foto's. Of iig ik wil foto's!
Heel benieuwd na al je verhalen over hoe jullie eerst boven woonden in afwachting van dat het af was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:31

O wat leuk je huis af. Ik ben gek op huizen kijken. Kom maar op met foto's.
Je houdt het nog aardig droog na al die regens!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:36

Ja leuk huisfoto’s!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 09:08

Valt inderdaad heel goed mee na al die regen van de laatste tijd.

Ben ook wel benieuwd naar de foto's van je huis.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 09:09

Leuk huisfotos!
En ja die opmerkingen kunnen best grof zijn over lage gewichten := zelf ansich nog net binnen de normaalrange maar zodra ik es iets heb keldert dat meteen enorm en daar kan ik weinig tegen doen. Altijd fijn om dan extra nagetrapt te worden :roll:

Wat goed dat het bekappen zo goed ging! Dat is voor jonkies vaak best lastig :j en daarmee ook voor hoefsmeden, maar ik vind het toch wel triest als je dan als smid gaat zeggen van, een deel van je kudde doe ik niet hoor zoek daar maar een ander voor..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 15:20

Boven durf ik geen foto’s te maken met hoe mijn bureau nu is. _O-

Zou ook moeten zoeken naar de foto’s van hoe het was want de impromptu keuken staat er inmiddels niet meer.
Keuken en eetkamer met zicht op de achtertuin. Als er terug budget is is die aan de beurt. :j
Als je dacht dat paarden zwaar zijn voor gras moet je maar eens drie Mechelse herders hun gang laten gaan. :=

Afbeelding

Afbeelding

De zitkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halve muur tussen de twee voor de lichtinval.

Boven hadden we eigenlijk een kook vuur en 1 kast voor keukenspullen. Dat stond in wat oorspronkelijk de gang geweest is op de bovenverdieping al heb ik nooit begrepen waarom die open ruimte er in het originele huis was.
Er zijn boven drie grote kamers. Degene het korst bij de ‘open ruimte’ hadden wij in gebruik als leefruimte. Dat was dus een soort grote slaapkamer waar wij een tv, zetel, een bureau en drie Mechelse herders hadden. Was knus. :j _O- gelukkig konden ze zich buiten uit leven maar je merkt toch dat ze zich onder veel beter voelen.

Eentje is dressing en eh rommelkamer. :o en eentje is onze slaapkamer. Boven is ook een kleine verouderde maar bruikbare badkamer.

We hebben nog stoelen nodig dus voorlopig eten we nog zoals vroeger aan de salontafel. :+

Wat vroeger de woonkamer wordt, wordt nu mijn hobby kamer. Met wat extra rekken kan ik e.e.a ook wat netter opbergen. :o

Onder zijn we (is mijn man. :+ ) nu nog bezig met de vernieuwde badkamer en dan blijft boven enkel toilet en een wasbakje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:23

Fijn hoor dat je meer de ruimte beneden hebt nu +:)+

Lief hondje op de stoel :+:

Was die grote ruimte boven niet gewoon om was te drogen te hangen vroeger?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 15:49

Die op de zetel is mijn puppie en das zijn zetel. _O- die stond vroeger in de slaapkamer en daar sliep hij dus nu slaapt hij er in de woonkamer ook in. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:03

So, daar mag je heel trots en blij mee zijn. Heel smaakvol ingericht. Top.
Prachtig huis!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:41

Het geeft wel aparte telefoontjes en dat komt van iemand die te veel communiceert over de geslachtsdelen van haar hengst. :+ (Joy heeft overal wintervacht zeg maar… geen van mijn andere hengsten of de andere veulens heeft dat. :? )

Belt mijn man me en ipv de ‘hoi’ krijg ik ‘toiletbril, wit, zwart, grijs, marmer?’
Mijn hoofd kan zich dan tegelijkertijd af vragen hoe een marmeren toiletbril uit ziet en waarom er in überhaupt zoveel keuze is. :=

Het is uiteindelijk zwart geworden omdat overal zwarte accenten zijn. Of dat verstandig is geweest ga ik achter komen. :+ ik heb nog nooit moeten nadenken over de kleur van een toiletbril. :+

De gootsteen wilde mijn man in het zwart maar daar heb ik mijn veto gebruikt voor aluminium. Zwarte gootsteen is prachtig maar hopeloos in onderhoud en snel lelijk. Gezien er geen aluminium brillen waren om uit te kiezen hoop ik dat hetzelfde niet geld voor de toiletbril. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 17:26

Vind het erg geslaagd je benedenverdieping. :j

Kan me voor dat 3 herders funest zijn voor een mooi gazon. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 17:30

Ze liggen en spelen graag in gras dus we hadden een klein perk aan gelegd. We zijn er achter gekomen dat hun ide van gras iets anders is dan het onze. :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:25

Ooooh ik ben jaloers op jouw kookmogelijkheden <3
Chique gedaan allemaal !

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:12

Wat een ontzettend gave keuken!! En heel mooi is het geworden! Wel mis ik nog wat mooie platen aan de muur van je knappe paarden of honden, Of van jullie natuurlijk. Maar ik zou zo met je ruilen! Ziet eruit alsof jullie heel veel ruimte hebben nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 00:15

Muga schreef:
Wat een ontzettend gave keuken!! En heel mooi is het geworden! Wel mis ik nog wat mooie platen aan de muur van je knappe paarden of honden, Of van jullie natuurlijk. Maar ik zou zo met je ruilen! Ziet eruit alsof jullie heel veel ruimte hebben nu.

In de slaapkamer hangt een foto van Sam, eentje van Rêve en eentje van Donya, mijn Jack maar beneden willen we het niet te druk. In de zomer willen we een foto van ons twee met de honden en mijn man wil eentje van mij met Sam, Rêve en Joy en die op hangen. Als Joy zo braaf blijf als hij nu is zou dat geen probleem mogen zijn. Hij zal dan wel een hoofdstel van Sam gaan lenen voor de zekerheid maar hij moet toch overal op kunnen kauwen dus een rubber bitje voor de foto zal geen ramp zijn, :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:34

Stilletjes hier, hopelijk is alles ok :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 14:51

Met de heren gaat alles goed. :) met mij iets minder en de afgelopen tijd wat tegenslag gehad. :)

Ik zal kijken of ik vanavond wat filmpjes en fotos van de dames kan jatten. O:)

Er is wel een nieuwe ontwikkeling: Whiskey heeft zijn voerzak sinds vorig weekend om zoals de anderen. :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:57

Sterkte meid!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 19:31

Afbeelding
Whiskey en Charlie zijn dikke maatjes.
(Ja het is terug nat hier :roll: )
Afbeelding
Whiskey heeft zijn voerzak nu gewoon over zijn oren om. :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 19:38

Gaaf!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 23:17

Dacht wel dat je druk was of dat jezelf even niet de energie had. Denk dar heel België weer erg nat is. Vandaag ook weer bijna de hele dag regen.