Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:14

Noisy dat hangt ook van je auto af, wat je als maximaal laadvermogen mag trekken en dan moet je niet een te zware trailer hebben en een te zwasr paard.

Goed dat je een plekje hebt gevonden!

Anouk ja soms gaat het niet zoals je bedacht had.
Maarja, bij andere mensen lijkt het soms snel of makkelijk te gaan maar iedereen heeft vroeg of laat wel eens tegenvallers.
Voor jou komen ook wel weer betere tijden!
Ik dacht deze zomer lekker wat verder te komen met rijden maar nu ben ik al blij als het goed gaat komen met zijn pees.

Vientje wat leuk een beetje springen!
Gek hoor die bulten, ik zag op bokt wel een x een paard met een bult achter het oor waar ook witte prut in zat.

Berdien super hoor zo'n lekkere rit!

Babootje hopelijk gaat het herstel voorspoedig!
En verder lekker aan het rijden!

Hier nog steeds aan het stappen, straks komen we wel in de problemen met opbouwen, want normaal ga je erop en dan kun je ook gaan draven maar ernaast wordt lastig en aan de longe mag niet.
Dus geen idee hoe ik dat moet gaan doen, ik denk niet dat het verstandig is met de fiets. :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:34

MirandaMalik schreef:
Babootje hopelijk gaat het herstel voorspoedig!
En verder lekker aan het rijden!

Ja daar hopen we op. Maar zolang ze geen 3 zijn....... Bij veulens zeggen ze altijd maar er vallen er af voor ze 3 zijn. En Pol was echt een grensgevalletje en gelukkig dat ie van ons is en dat we daar dan in willen investeren.
(2500 om precies te zijn) En dan kan ie morgen een doodklap krijgen van zn matties. Geen fokker die dat doet denk ik. Gelukkig had ik m verzekerd dus we krijgen nog wat terug.

De andere 2 gaan uit de kunst. Mexx doet het zo ontzettend goed op zn nieuwe stal. We staan nu bij stal De Watertoren in Hardinxveld Giessendam. Mexx heeft een stal met buitenluik en elke dag mogen ze een paar uur op de wei. Verder wordt ie dan nog gereden of molen of paddock. Dat had hij op ons vorige adres niet.
We moesten natuurllijk snel weg op het adres daarvoor, maar het adres daarna was echt een 'old school' stal waar de paarden weinig los buiten komen. En de stallen dicht zijn zonder contact. Ze komen in de molen, of gelongeerd en worden gereden en that's it. En die paarden doen het blijkbaar ook nog goed, maar Mexx werd daar echt gevaarlijk. Was echt niet leuk meer, een paard constant op zn achterbenen, gefrustreerd en bijterig. En nu een wereld van verschil. Hij is nu nog een ondeugende aap, maar hartstikke lief. En dan staat hij echt niet 24/7 buiten. De merrie trok dat nog wel, maar ook voor haar was het niet de goede keuze. Ben nu echt blij dat we verhuist zijn en hier gaan we ook blijven ook al is het 1 uur heen en 1 uur terug reizen. Tenzij er iets vergelijkbaars in de buurt komt. Wie weet met de nieuwe wet dieren :D :D
We hebben startkaart aangevraagd voor beide paarden dus we gaan beginnen! :+

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:01

Wat fijn dat Mexx het zo goed doet op jullie nieuwe stal! Toch wel onvoorstelbaar he, dat er toch nog stallen bestaan waar ze dus eigenlijk niet buiten komen.. Echt top dat jullie voor Mexx hebben gekozen :j

Vientje en Pinda hebben een nieuwe carrière gestart :D Leuk zeg!

Ach Anouk :(:) Ik kan me je frustraties wel voorstellen hoor. Maar kijk naar wat je al wél kan! Las ik nou goed dat jullie al ruim een meter springen? Dat is toch super! En je kunt in je eentje met hem naar buiten, dat kan ik met mijn 11-jarige merrie niet eens :D Volg je eigen tempo! Als je nu door omstandigheden niet dat kunt doen wat je graag zou willen, blijf dan wel ook goed kijken naar wat jullie al wél heel goed doen. Je investeert nu tijd, energie en geld in jullie toekomst. En of die toekomst nou over een maand dichterbij komt of pas van het najaar, het is sowieso een hele waardevolle investering :j

En geloof me, ik weet wat ik zeg met mijn vierjarige die kan stappen en draven onder het zadel {:} :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:51

Wow, wat gaan we weer hard hier.
Te veel om allemaal persoonlijk op te reageren.

Berdien schreef:
En geloof me, ik weet wat ik zeg met mijn vierjarige die kan stappen en draven onder het zadel {:} :D

Ha ha, dat is toch hartstikke goed, hier een 5 jarige die precies zo ver is :D
Pas sinds januari begonnen met rijden en we doen het lekker rustig aan.
Wacht nu eigenlijk ook op de zadelpasser voor een ander zadel voordat ik ze wat meer aan het werk zet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:53

Prachtige paarden heb je, Babootje!
Gelukkig is de operatie van het jonkie goed gegaan. Nu afwachten wat de toekomst gaat brengen!
Klinkt goed jullie nieuwe plek.
Bizar dat er nog stallen zijn waar paarden niet los buiten komen. -O-

Jammer dat hij nog niet zo zelfverzekerd erop stapt, Anouk_h.
Snap je dipje :(:)
Is er geen mogelijkheid om Mac op een plek te zetten met meer faciliteiten zodat je beter kunt trainen?
Daar zijn misschien ook wel mensen die een handje kunnen helpen om het laden re blijven oefenen?
Verder raad ik ook aan je niet te spiegelen aan andere mensen. Ieder heeft zijn eigen traject :)
Maar ik denk dat de berusting daarin ook komt naarmate je ouder wordt.

Kijk Pinda eens gaan! Ze kijkt wel fanatieker dan Joya toen we laatst na de balkjesles een klein sprongetje gingen maken.

MirandaMalik, dat wordt meedoen met Start to run en gaan hardlopen! :Y)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:09

Nee verhuizen is zeker niet de bedoeling we hebben nu met 2 man een privéplek waar we alles samen doen direct aan het bos paarden lekker 24/7 buiten (en ik sta daar gratis, alleen zelf voer+hooi kopen en het onderhoud van de omheining is voor onszelf) en dat vind ik belangrijker dan een goede bak want dat is op te lossen met dus maar ergens anders gaan rijden.

Met mijn eigen auto mag ik met B rijbewijs mijn trailer trekken maar mijn auto kan mijn trailer + paard niet trekken. De maximaal toegestane massa van de auto van mijn vriend + mijn trailer samen is te hoog voor een B rijbewijs. Ik heb natuurlijk ook een tweepaards trailer dus een auto die dat op B mag en kan trekken bestaat denk ik niet? Trailer weegt 780 paard weegt 475. Mijn auto mag er maar 900 trekken. De TMM van mijn vriends auto is 2040, maar mijn trailer is 2000 dus ja dat zit er net 540 overheen helaas. Eventueel de trailer terug laten keuren kan ook nog maar dat is ook niet heel handig want dan mag er geen paard meer naast staan

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:31

B-rijbewijs en tweepaardstrailer is niet te doen inderdaad!
Zo een goedkope fijne plek zou ik ook niet zo maar inruilen :)

Joya en ik hebben de afgelopen week weer kilometers gemaakt. Aangezien ze nu weer 24/7 op de wei staat is lichaamsbeweging geen overbodige luxe.. Anders krijgt ze model regenton en dat is natuurlijk erg ongezond!

Afgelopen woensdag, uitzicht op de Exmoor pony's met veulens <3

Afbeelding

Vandaag het Gooi verkend en een prachtige dagtocht gemaakt van 28 kilometer

Afbeelding

Veel beter kan een paardenraces niet zijn als vandaag.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:41

Nee, een 2 paardstrailer trekken met een gewone auto gaat niet lukken helaas. Ik wist niet of je een 1,5 of 2 paards had maar oefenen kun je wel alvast! Scheelt een hoop les en dus :$ :$ Des te eerder kun je op examen :)

Mooie plaatjes Fransje

Pinda begonnen aan haar springcarrière, nice +:)+

Ik snap wel dat Mexx het met die 'old school' stal niet eens was. Ben benieuwd hoe die het gaan doen met die nieuwe wet dan.
Fijn dat jullie de draai hebben gevonden daar en startkaart aangevraagd :):) dat gaat lekker!

Hier een hectische week met uitersten achter de rug %)
Op donderdagavond anderhalve week geleden te horen gekregen dat onze pensionstal ermee stopt. Diezelfde avond iets voor 12en een grote schok want de vader van m'n vriendin overlijd aan een hartstilstand. Ik kreeg haar appje dat hij een hartstilstand had en hoor op dat moment de ambulance aankomen. Haar ouders wonen bij mij vlakbij en ook die ken ik goed. Voor steun die ze vroeg gelijk in de kleren geschoten en die kant op gegaan. Uiteindelijk was ik om 04u thuis. Veel getroost en gesteund zover ik kon en ik ben heel blij dat ik dat kon doen voor haar en haar moeder.
Gelukkig super snel een nieuwe plek gevonden en per 1 Juni heb ik samen met haar vriend de hele bups verhuisd. Als ik dan op de schopstoel zit dan wil ik ook zo snel mogelijk weg. Later nog een hoop spullen verhuisd nu rest ons alleen nog de trailers met de laatste spullen en de zadels. Morgen probeer ik er alvast 1 op te halen en als dat niet lukt dan de zadels alvast zodat ik de draad weer op kan pakken.
En eergisteren kwam het bericht dat mijn beste vriendin gaat hertrouwen. Ter info, haar man, mijn beste vriend, is nu bijna 4 jaar geleden overleden en ik heb Rudi naar hem vernoemd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:04

Wat een rollercoaster zo Noisy!
Soms komt alles echt in 1 keer :(:)

Hopelijk vinden jullie snel de draai op de nieuwe plek!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:13

Noisy dat is wel van het ene uiterste in het andere..

Babootje ja ik zie dat niet zo, een veulen is voor mij net zoveel waard als een driejarige, de meeste paarden heb ik wel ook jong of vanaf veulen gekregen en die hebben dat allemaal prima overleefd.
Ze kunnen altijd wat krijgen, Malik doet het op zijn 5e. :')

Fransje heerlijk aan het rijden! :))
Wat stukjes draven naast Malik lukt me nog wel, we zien wel hoe het gaat! _O-

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:30

Pfff Noisy, wat heftig allemaal.
Ik hoop dat de nieuwe plek jullie goed bevalt.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:13

Ik hoop dat jullie snel wennen Noisy en buiten de verhuizing nog een heftige week gehad dus. Sterkte nog!

Mac komt waarschijnlijk 19 juni naar huis *\o/* ik ben er vandaag weer geweest om mee te trainen :) het ging best goed maar met de klep dicht merk je wel dat hij wat zenuwachtig word. Maar dat gaat ze deze week verder bevestigen en dan volgende week gaat ze rijden met de trailer en vanaf dan mogen we het zelf gaan doen!

En ik heb ook een rijschool gevonden waar ik begin augustus terecht kan dus ik heb maar meteen ja gezegd :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:27

fransje23 schreef:
Wat een rollercoaster zo Noisy!
Soms komt alles echt in 1 keer :(:)

Hopelijk vinden jullie snel de draai op de nieuwe plek!

Sluit ik me bij aan Noisy. Pittig allemaal. Hoop dat jullie ook snel je draai vinden.

Goede berichten Anouk. Zo ziet de wereld er ineens weer anders uit he? :D

Fantastische plaatjes Fransje!

Vrijdag dus met Polletje weer naar de veearts voor controle en foto's. Toch wel weer een beetje spannend...

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 05:25

Haha jazeker Babootje :D

Ik ga heel erg duimen voor je!

Als Mac terugkomt heeft ie een nieuw speelmaatje :) vriendin van mij heeft een tweejarige gekocht vorige week en die is vrijdag gebracht. Helaas ging het dit weekend niet zo goed met hem dus het is nog even spannend. Hij is dinsdag op de dag van de keuring daarna gelijk gecastreerd maar dat begon eenmaal bij ons wat te ontsteken. Zondag middag nog een temperatuur van 38.5 maar we vonden hem steeds zieliger worden en 2 uur later meette hij ineens 39.8. Dus een uur later kwam de dierenarts meteen, hij heeft antibiotica gehad en ontstekingsremmers. Maandag nogmaals antibiotica en nu is het heel hard duimen dat zijn koorts weg blijft anders moet hij opnieuw geopereerd worden. Gisteren was zijn temperatuur sochtends 37.5 dus gelukkig al een heel stuk lager en hij at weer en was ook weer wat fitter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben alleen wel bang voor de koppeling met Mac, en dan niet eens omdat ik bang ben voor agressie maar omdat ik bang ben voor te enthousiast gespeel en daarbij kapotte paarden :') dus als iemand daar nog tips voor heeft? Haha.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:05

Max bijna naar huis, wat fijn!
Maar wat een gedoe zeg. En die rijscholen. Belachelijk dat t zo lang moet duren allemaal

Feyre blijft gewoon fantastisch!

Eerste springles gezien! Superleuk
En voor de rest veel buitenritjes. Heerlijk

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:15

Ik ben even niet actief lees wel mee maar noisy had het een en ander uitgelegd van de situatie ... zal nog wel even duren voor alles een plekje krijgt voorlopig heb ik ook geen behoefte om iets te doen behalve een keer te borstelen... gelukkig helpt zij mij door alles heen want anders was het helemaal niet gelukt ... zal mijn draai moeten gaan vinden op de nieuwe plek en we gaan gewoon dag voor dag verder ...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:58

Fijn dat er schot in de zaak zit op meerdere vlakken Anouk_H! *\o/* De aanhouder wint met die rijlessen :D In nood kun je idd altijd terug laten keuren maar dat is dan weer zonde als je er 2 mee wilt. Het is een beetje wikken en wegen wat je het belangrijkst vindt denk ik.
Wat een guppie nog die nieuwe, gut :)) Hopelijk blijft de koorts weg en knapt hij gauw op.

Dat is wel een uitdaging Miranda inderdaad...toch Horse & Run doen? Ken wel mensen die gaan hardlopen met hun paard.

Babootjes paarden beide fanatiek aan de startkaart, succes! +:)+ Succes vrijdag met en voor de ukkepuk, ik duim mee voor goed nieuws voor jullie :)

Wat een heerlijk uitzicht weer Fransje <3

Heftige rollercoaster Noisy, wat een ellende :(:) Sterkte, hopelijk heb je gauw rustiger vaarwater en went de nieuwe plek snel :(:)

Candalisa ook een heftige tijd nu met die verhuizing, sterkte met aarden op jullie nieuwe plekje :(:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:02

Pinda's gekke bulten zijn inderdaad een hele extreme reactie op insectenbeten! *\o/* Zo'n opluchting! De DA was toch ook wel een beetje bezorgd geweest, het is wel echt heel heftig. Voorlopig aankijken dat Pinda de reactie zelf opgelost krijgt, mocht het niet zelf overgaan of erger worden dan moet ze aan de medicatie om haar een handje te helpen. En ondertussen met agressief vliegenspul of exzeemdeken proberen nieuwe reacties te voorkomen.

Ze heeft een nieuw vriendinnetje, de hoogbejaarde Shet heeft sinds besloten dat álle weilanden van haar zijn dus die komt tegenwoordig ook in Pinda's haaibaai-groep buurten :)) Die kleine heeft een groter ego dan de grootste draken, ze is echt iedereen de baas _O- Zo'n stoer ding :D

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:49

Candalisa gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:56

Och jee, ik had de link met Candalisa niet gelegd uit jullie berichten, sorry! Candalisa gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies, wat een heftige situatie en gemis :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:58

Gecondoleerd Candalisa :(:)
Heel veel sterkte, jullie wereld stond ineens wel op veel fronten op zijn kop!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:00

Gecondoleerd Candalisa :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:40

Vientje schreef:
Och jee, ik had de link met Candalisa niet gelegd uit jullie berichten, sorry! Candalisa gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies, wat een heftige situatie en gemis :(:)

Geeft niet. Ik had ook expres haar naam niet genoemd.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:23

Sterkte Candalisa :(:)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:50

Gecondoleerd candalisa! Y;(

Vientje fijn dat het gewoon een heftige reactie is en geen andere gekke dingen!

De koorts van Lio (de nieuwe tweejarige uit mijn vorige post) is gelukkig gezakt na de antibiotica en lijkt nu stabiel, hij is ook weer een stuk vrolijker dus hopelijk blijft het goed gaan nu!