Nu wil ik eigenlijk onze situatie/probleem uitleggen, in de hoop dat jullie misschien nog dingen hebben die ik kan problemen. Ik weet op dit moment echt niet meer wat te doen
het probleem is eigenlijk vooral het opstappen. Ze is hierbij zo gespannen en het verbetert alsmaar niet. Ik stap altijd met een krukje op (hoe sneller ik erop zit hoe beter, krukje is verder geen probleem). De spanning begint eigenlijk al met het omlaag doen van de beugels. Eenmaal opgestapt is ze heel erg gestrest en gaat ze gelijk moeilijk doen. Dit houdt pas op als ik m’n beugels allebei heb en ik wegstap (als ik weg stap is de spanning gelijk weg). Zolang ik m’n tweede beugel nog niet hebt flipt ze helemaal. Ik heb haar ooit met losse beugels gelongeerd (had ik achteraf nooit moeten doen) hiervan is ze toen erg gestrest geraakt en ik denk dat de beugels hierdoor zo’n probleem zijn. Ze heeft momenteel hele lichte kunststof beugels. Deze kan ze haast niet voelen, maar toch is het een probleem. Ik weet echt niet meer wat ik ertegen kan doen, dus hoop dat jullie misschien nog tips kunnen geven die we kunnen proberen. Er is trouwens altijd iemand die haar vasthoudt met opstappen, anders hoef ik het al helemaal niet te proberen. Nu is de pony met alles een enorme aanstelster, dat moet ik er wel bij zeggen. Tot nu toe was alles in het begin altijd een probleem. Zo hebben we er ook heel lang over gedaan voordat we een deken op konden doen en is het vliegennetjes nog steeds wel eens een probleem (ook al heeft ze deze al tig keer op gehad, eenmaal aan is het gelijk over).
Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, zal ik wel eens oefenen/proberen. Het gekke is dat als ik gereden heb en m’n voeten dan uit de beugels doe, het dan geen probleem meer is. Als ik dan rondjes stap met losse beugels (als ik ernaast loop) ook niet. Dit was eerst wel altijd zo. Dit is dus al wel verbetert, alleen voordat ik gereden heb is het op de een of andere manier wel een probleem.

. Maar gewoon mn best doen om erop te blijven zitten en de rest is winst 

Vooral als ik er zware beugels aan hang. Ik heb toen de eerste keren ook gelongeerd met zware beugels, dit viel dus niet zo goed