Oh bah wat lastig!
Ik herken het half. Ik heb een hele tijd Giv niet zelf gereden, niet uit angst voor haar of het vallen maar juist de angst om dingen verkeerd te doen. Uiteraard een andere angst met een hele andere oplossing maar ik begrijp je dus wel een beetje.
Ik weet niet of mijn oplossing voor jou zij werken, maar misschien is het het proberen waard.
Ik heb Giv voor een half jaar uit handen gegeven. Wel gewoon bij mij en bij mij op stal maar een andere ruiter. Ik ben nu zelf sinds een paar weken weer vanaf 0 begonnen en stap alleen nog maar met haar. Puur voor mijn zelfvertrouwen en om te gaan zien dat het wél goed gaat.
Onze pauze heeft mij laten inzien dat mijn angst om het verkeerd te doen niet realistisch is omdat Giv het gewoon heel erg goed doet en ook als ik er op zit is ze heel braaf en stappen we gewoon lekker met een lang teugeltje rond.
Misschien zou het voor jou kunnen helpen om Guusje even door een ander te laten rijden waar jij wel bij bent zodat je ziet wat ze doet en hoe dit eventueel opgelost/voorkomen kan worden.
En als je er zelf weer op gaat kan diegene jou dan begeleiden en helpen als het toch even minder gaat.