de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:39

Oh bah wat lastig!
Ik herken het half. Ik heb een hele tijd Giv niet zelf gereden, niet uit angst voor haar of het vallen maar juist de angst om dingen verkeerd te doen. Uiteraard een andere angst met een hele andere oplossing maar ik begrijp je dus wel een beetje.

Ik weet niet of mijn oplossing voor jou zij werken, maar misschien is het het proberen waard.
Ik heb Giv voor een half jaar uit handen gegeven. Wel gewoon bij mij en bij mij op stal maar een andere ruiter. Ik ben nu zelf sinds een paar weken weer vanaf 0 begonnen en stap alleen nog maar met haar. Puur voor mijn zelfvertrouwen en om te gaan zien dat het wél goed gaat.

Onze pauze heeft mij laten inzien dat mijn angst om het verkeerd te doen niet realistisch is omdat Giv het gewoon heel erg goed doet en ook als ik er op zit is ze heel braaf en stappen we gewoon lekker met een lang teugeltje rond.

Misschien zou het voor jou kunnen helpen om Guusje even door een ander te laten rijden waar jij wel bij bent zodat je ziet wat ze doet en hoe dit eventueel opgelost/voorkomen kan worden.
En als je er zelf weer op gaat kan diegene jou dan begeleiden en helpen als het toch even minder gaat.

anonymous1

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:37

Bedankt voor alle tips en het mee denken. Het is nog allemaal heel kort geleden en mijn herstel duurt minimaal 6 weken. Dus laat ik die tijd gewoon ff afwachten. Guusje wordt nu gereden door mijn beste vriendinnetje wat heel goed gaat. Het is gewoon lastig. Het is namelijk een heel braaf dier, zeker voor zo'n jong paard. Ze wilde denk ik gewoon de wei op, ze kreeg ff momentje van kortsluiting leek het wel. Dat had ze in september ook, toen ze net een veulen had. Ze is normaal juist zo braaf, kijk het is een jong paard en geen dooie, ze is voorwaarts en wil graag werken, maar ik heb d'r nooit als gevaarlijk gevoelt. Ik heb best veel (jonge) paarden gereden en ze is echt wel braaf. Maar deze zag ik gewoon niet aan komen. Laten we hopen dat als ik me weer goed voel dat mijn handen vanzelf gaan jeuken en dat ik eet weer op wil. Sws doe ik dat in fases met mijn vriendin.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:09

Hopelijk gaat het straks gewoon wel goed en heb je minder last van je angst! Lijkt me helemaal niets, maar ken het ook niet.
Alhoewel er tegenwoordig wel paarden zijn waar ik gewoon bij voorbaat niet meer opstap. Maar mijn eigen merrie stap ik wel zo op.
Vorige week een buitenrit gedaan met stal, 4 paarden op stap.. Zo braaf! Zelfs in galop niet gek doen. Vrijdag maar de stoute schoenen aangetrokken en er alleen op uit gegaan (Ik heb al wel heel vaak alleen gewandeld en gefietst met haar)

Ze was echt zo braaf. Ze was alleen heel gevoelig op haar voorbenen. Dag ervoor bekapt, en echt elk steentje liep ze kreupel op.. Dan spookt er wel gelijk door mijn hoofd, is ze wel zuiver, is het van het bekappen of toch iets anders.. Zo lastig!
Na vrijdag niets meer gedaan, te warm, vind het wel prima, zaterdag even aan longe gehad 5 minuutjes en toen liep ze wel weer prima overigens..

Mijn knappe glimworm:

Afbeelding

Afbeelding

Plekje op haar hals is van een huidtest om te kijken waar ze zo op reageert met eczeem :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:57

Zeker een knap glimwormpje, Wendy!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:37

Angst is iets heel lastig tijdens het rijden... Probeer de oorzaak van haar gedrag op dat moment te zoeken. Dat helpt je misschien vooruit.

Mijn ex Z-paard is ook zo'n type. Doodbraaf, maar als hij stress heeft of angstig is uit hij dit steeds in bokken of steigeren. Niet echt fijn natuurlijk, maar ik heb dit bij hem een beetje moeten leren aanvaarden.

Top weekend gehad met Guapa :) zowel donderdag als zondag wedstrijd gehad (competitie voor jonge paarden). Donderdag een 3de plaats behaald in het dagklassement. Op zondag de 2 proeven gewonnen :D en dus ook het dagklassement bij de 5-jarige! Eind juni mogen we de finale meerijden :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:47

Goede berichten Nathiie! Gefeliciteerd!! +:)+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:24

Wendy je pown ziet er goed uit!
@ nathiie gefeliciteerd!
Mijn wedstrijd ging wel aardig goed. Nog wel wat te veel spanning, maar al veel minder dan onze eerste wedstrijd!
171 en 176. Was terecht gepunt. Ik was wel tevreden, volgende wedstrijd weer wat beter.
Maar Oww wat heb ik toch een super lief paard. Zo braaf! <3

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:46

Ik had zondag wedstrijd, voor het eerst op gras. Zonder ijzers was geen succes! Was doodsbang dat ze ging glijden en heb heel voorzichtig rond gestuurd 1e proef nog erger dan de 2e. 171 en 187,5 punten
Heb nog een leuke foto gekregen van haar eerste onderlinge verenigingswedstrijd. Die oortjes <3

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:39

Ik heb volgende week een wedstrijd op gras, zonder ijzers.. ik ben erg benieuwd. Ondanks je voorzichtigheid heb je toch wel goede punten!

En die foto is leuk! :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:39

Aah, die oortjes!! Super schattig!!
Ik heb me afgelopen week opgegeven voor de keuring.. Ook bestgaand en een L1 proefje := In het kader van, als we niet helemaal rondkomen maakt het ook niet uit of het nou de B is of de L :')
Afgelopen maandag wel mijn eerste echte buitenrit alleen gemaakt. Lekker 10 km door de bossen gesjokt met haar.. Heb 1 keer af moeten stappen, maar daar vindt ze het ook altijd wel spannend..
Verder zo ontzettend braaf <3

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:18

Gave foto Vibabu!

Zonder ijzers concours op gras zou ik zo maar niet durven.. :o.

Lekker dat je zo fijn in je eentje hebt kunnen buitenrijden, Wendy!

Ik stuiter wat af de laatste dagen. Maandag vertrekken Gideon en ik voor 5 dagen naar Academy Bartels voor een trainingsweek. Ik vind het maar wat spannend: zo'n eind met de trailer, andere instructie.. :):). En super leuk natuurlijk, het lijkt me echt een prachtervaring!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:42

Ooh wat spannend Anneruth! Superleuk! Ik ben jaloers! :D

Vibadu: wat een koddige foto! Stoer hoor, lekker springen! :)

En concours zonder ijzers op gras heb ik niet zo'n probleem mee. Ik start zaterdag ook gewoon kampioenschappen op gras, zonder ijzers. Vanaf het L2/M1 ben ik pas van plan om ijzers eronder te doen. Hij heeft zulke goede en mooie voeten... Zonde om daar ijzers onder te leggen!

George heeft overigens een nieuwe trailer, maar deze is mét zadelkamer. Hij vindt het tot nu toe vrij spannend dat er een zadelkamer in zit, want voor zijn gevoel kan hij dan niet verder de trailer in... Haha, het is ook zo'n lekkerding! :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:45

Gekke George ;-)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:48

Ik heb jullie de overige foto's van de shoot ook beloofd. Ik ben er echt zo onwijs blij mee!

De foto's zijn gemaakt door http://www.daniellemarkfotografie.nl, paradaan hier op bokt.

Afbeelding
Ik heb een beetje gekke 'stand' 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu moet ik nog bedenken welke foto's ik ga afdrukken. Suggesties zijn zeker welkom!

Ik heb ook nog een zogenaamde 'standfoto'. Ik had, achteraf helaas, niet het geduld om hem echt goed neer te zetten waardoor zijn beenstand van voren wat raar uitkomt. Maar het is wel even leuk om te laten zien hoe hij ontwikkeld.
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:17

super mooie foto's! Het is ook gewoon een heel gaaf dier!! :))

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:35

Ik heb ook een Paard rondlopen van bijna 3. Terwijl jullie 3 Jarige er al echt als volwassen uitzien, heeft die van mij echt een baby face. Zijn lichaam begint zich te ontwikkelen, hij zou in Augustus ook zadelmak gemaakt worden. Maar ben steeds bang dat hij dit niet aan kan en dat ik het dus beter nog een aantal extra maanden moet uitstellen. Hij is in de winter wel weer 5 CM omhoog geschoten en meet nu ongeveer 1.69. Hij is ook bijna op gewicht ( zoals ik het wil, mag zeker nog iets dikker worden ) maar hij heeft echt een Wortel Lichaamsbouw. Iemand enig idee wanneer mijn paard zijn hoofd minder veulen achtig gaat lijken of ligt dit gewoon aan mij?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:36

Dit zijn ook allemaal paarden uit 2011 Shamanqueen ;) 5 jaar dus alweer, niet te vergelijken met jouw drie-jarige.

Er is ook ergens een topic voor paarden die in 2016 zadelmak gemaakt gaan worden, daar zul je wel de nodige 3-jarigen tegenkomen.

Mooie foto's Anneruth! Plezier van jullie beiden straalt er vanaf!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:42

dan heb ik niets gezegt :oo

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:20

Ik wilde proberen om zonder ijzers op concours te gaan. Ze heeft mooie hoeven maar het is echt niet verantwoord. Beest glijdt alle kanten op. Nou zijn haar benen snel genoeg om het op te vangen maar ze gaat er echt niet beter van lopen. En ik niet van rijden. Dus er moet gewoon een ijzer onder :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:23

Supermooie foto's Anneruth! Hij ziet er mega goed uit!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:57

Anneruth mooie foto's hoor!!
Mooie omgeving ook, waar is dat?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:28

Thanks Gomir, Picassox & Iwanluver :).
Dit is op stal; Grolloo, Drenthe.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:54

Ik heb 2 weken geleden SGW Castenray gereden en afgelopen week heerlijk getraind in lelystad. Wil deze gave foto's even met jullie delen! Ik was heel trots op Gaudi hoe hij het aanpakt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:58

Mooie foto's Anneruth!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 06:37

Annika wat super stoere foto's!!