[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:10

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:12

Verhaal word wel vreemder, maar oke afspraak is afspraak als je afspreekt met elkaar om niks te zeggen dan had blub zich beter helemaal stil kunnen houden.
Door deels dingen te vertellen krijgen mensen ook argwaan en is het niet verwonderlijk dat mensen meer willen weten of uberhaupt afhaken

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:12

Zullen we het gewoon weer lekker over de zoektocht houden we krijgen het verhaal toch niet te horen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:13

ralphtdw schreef:
dat ben je ook niet verschuldigd maar reageer dan niet zo op sommige mensen en laat het lekker gaan al heb je soms wel gelijk maar toch doe gewoon lekker mee in dit topic want op dit soort reacties krijg je irritaties

Ik heb het al vaker gezegd, maar nog maar een keer: als er maar een persoon is die, waar dan ook, behoed wordt voor iets doms/onhandigs door mijn scherpe opmerkingen, dan heeft het zin gehad.
De rest is er blijkbaar nog niet aan toe; niet mijn probleem......

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:14

laten we het maar gewoon vergeten we komen er toch niet achter maar hierdoor krijgen wij wel rare gedachten (vooral het meisje bij mij op stal)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:15

loriene leuk paardje, spreekt mij persoonlijk niet zo aan.
Bloedlijn is ook leuk, niet zo geweldig als dat ze wil doen overkomen maar leuk bloed.
Paardje zal zo te zien niet erg veel meer groeien, zo extreem is ze niet overbouwd zal leuk damespaardje zijn denk ik

Laura jij nog wat op het oog?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:17

wel een leuk paard ook niet mijn type.
maar denk ook niet dat zij nog heel veel de lucht in komt omdat ze al wel redelijk goed gebouwd is voor een 2 jarige.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:17

Groeien dacht ik ook al niet.
Bloedlijnen heb ik niet zoveel verstand van,wij zitten nog in de pony`s.
Vond haar wel heel fijn bewegen.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:19

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:23

Lorien, paardje heeft een mooi stuwend achterbeen, maar ben erg benieuwd hoe ze loopt zonder voluit te gaan, stap draf galop. Ook vrij iele hals naar mijn smaak..Ze is nog jong, maar voor nu vind ik de verhoudingen niet echt aansprekend.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:24

even off topic morgen komt de makelaar het huis taxeren en hopen dat het goed is want dan is de koop bijna rond en kan ik ook eindelijk naar een paardje weer kijken
spannend hoop dat het goed zit (wachten namelijk al meer dan een half jaar door de verkopers)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:26

zimbabwe schreef:
Lorien, paardje heeft een mooi stuwend achterbeen, maar ben erg benieuwd hoe ze loopt zonder voluit te gaan, stap draf galop. Ook vrij iele hals naar mijn smaak..Ze is nog jong, maar voor nu vind ik de verhoudingen niet echt aansprekend.

ik vind haar verhoudingen juist mee vallen

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:28

ralp waarom heb je daar in godsnaam zolang mee gewacht?

Zou mooi zijn als het door gaat, dan kan je ook lekker weer paarden kijken

Verhouding vind ik redelijk voor een 2 jarige, kan je weinig van zeggen hoe ze der spieren gaat ontwikkelen.
Iele hals vind ik ook wel mee vallen, oogt ook zo daar ze een enorm ronde buik heeft

Lieees

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:29

Ik vind het een leuke 2 jarige hoor, zal best opdrogen denkik!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:32

Goos_Horses schreef:
ralp waarom heb je daar in godsnaam zolang mee gewacht?

Zou mooi zijn als het door gaat, dan kan je ook lekker weer paarden kijken

Verhouding vind ik redelijk voor een 2 jarige, kan je weinig van zeggen hoe ze der spieren gaat ontwikkelen.
Iele hals vind ik ook wel mee vallen, oogt ook zo daar ze een enorm ronde buik heeft

wij hebben er niet lang mee gewacht.
dit huis zat een agrarische bestemming op en kun je geen hypotheek krijgen. en dit moet de gemeente regelen.
maar dit duurt natuurlijk heel erg lang want wij wonen er al vanaf aug. maar diegene die het huis verkoopt is ook niet heel erg snel als hij dit nou van te voren had geregeld dan was er niks aan de hand en zoals het er nu uitziet komt het 30 december goed ( het word elke keer een maand verschoven maar ze hebben nu beloofd dat het goed komt ) maar zijn al vanaf mei bezig en daarom ga ik nog geen paard kopen omdat we niet weten hoe het loopt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:33

Heb het ook alleen over de beweging,vind zelf dat ze wat een iele hals heeft en wat een ronde dikke buik.
Jammer dat de stap en galop niet op de film staat.
Weet nu al wat onze dochter gaat zeggen....mam...dit is niks.
Onze 8 jr merrie heb ik ook als twenter gekocht,ook een iel halsje en wat een groot hoofd,maar is toch allemaal goed gekomen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:33

Goos_Horses schreef:
Bloedlijn is ook leuk, niet zo geweldig als dat ze wil doen overkomen maar leuk bloed.
Paardje zal zo te zien niet erg veel meer groeien, zo extreem is ze niet overbouwd zal leuk damespaardje zijn denk ik

Ik ga vanavond bij een paardje kijken 5 jarige merrie 1.75m hoog en met lekker wat body wie weet ik neem wel mijn eigen zadel mee is toch praktischer ben ik achter gekomen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:35

Ah oke dat had ik niet begrepen, met een agrarische bestemming duurd het inderdaad langer maar heb nooit gehoord dat het zolang moest duren. Hopelijk hebben jullie gauw duidelijkheid.
Jullie gaan het aankopen neem ik aan?

loreine gewoon vragen of ze een filmpje willen maken van het paard op het harde, en dan stap en draf zonder gejaag in de bak of iets zo kom je meer te weten over de echte gangen.
Zo met staartje erop is mooi, maar komt nagenoeg zelden tot uiting onder het zadel

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:36

Laura1982 schreef:
Goos_Horses schreef:

Ik ga vanavond bij een paardje kijken 5 jarige merrie 1.75m hoog en met lekker wat body wie weet ik neem wel mijn eigen zadel mee is toch praktischer ben ik achter gekomen.

spannend laura eigen zadel is wel fijn tenzij het voor geen meter past heb 1 keer gehad die mensen hadden een zadel van vroeger op waarvan je benen nog helemaal voor je lichaam uit staken foi dat was echt niet fijn rijden

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:37

Goos_Horses schreef:
Ah oke dat had ik niet begrepen, met een agrarische bestemming duurd het inderdaad langer maar heb nooit gehoord dat het zolang moest duren. Hopelijk hebben jullie gauw duidelijkheid.
Jullie gaan het aankopen neem ik aan?

loreine gewoon vragen of ze een filmpje willen maken van het paard op het harde, en dan stap en draf zonder gejaag in de bak of iets zo kom je meer te weten over de echte gangen.
Zo met staartje erop is mooi, maar komt nagenoeg zelden tot uiting onder het zadel

ja klopt wij gaan het aankopen maar de makelaar heeft dit ook nog nooit mee gemaakt

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:38

Shahsantosje schreef:
Hoi, als iemand nog een leuke ruin zoekt van 8 jaar kijk even op marktplaats onder de advertentie naam:
Te Koop: Lieve 8 jarige ruin (RousseauXAktion) weet alleen zijn prijsklasse niet staat in eijsden

Niemand geintresseerd?? Echt een super lief schatje wat nog een leuk thuis zoekt?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:39

Ik ga vanavond bij een paardje kijken 5 jarige merrie 1.75m hoog en met lekker wat body wie weet ik neem wel mijn eigen zadel mee is toch praktischer ben ik achter gekomen.[/quote]

spannend laura eigen zadel is wel fijn tenzij het voor geen meter past heb 1 keer gehad die mensen hadden een zadel van vroeger op waarvan je benen nog helemaal voor je lichaam uit staken foi dat was echt niet fijn rijden[/quote]

heb van het weekend op een zadel gezeten dat ging gewoon echt niet met mijn dystrofiebeen was alleen maar bezig met balans/steun zoeken en dat is voor het paard ook niet fijn.

Ik heb een zadel met verwisselbare boom dus is voor het proefrijden wel pas te maken mocht het wat worden laat ik toch mijn zadelfitter komen om te checken of het goed ligt en past.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:39

eigen zadel meenemen heb ik nog nooit meegemaakt, zal even raar opkijken als mensen dat zouden doen.
Verder geen problemen mee maar voorrijden doe ik dan niet, dat doe ik enkel op mijn eigen zadel.

Laura hou er wel rekening mee dat paarden heel anders kunnen reageren op een ander zadel

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:40

Goos_Horses schreef:
eigen zadel meenemen heb ik nog nooit meegemaakt, zal even raar opkijken als mensen dat zouden doen.
Verder geen problemen mee maar voorrijden doe ik dan niet, dat doe ik enkel op mijn eigen zadel.

Laura hou er wel rekening mee dat paarden heel anders kunnen reageren op een ander zadel

Ik heb het aangegeven bij de verkoopster en ook uitgelegd waarom en die zei dat het geen enkel probleem was. mocht haar zadel prima zijn stap ik daar gewoon op is meer voor de zekerheid voor mezelf. ik met mijn maatje 42 pas niet in een 17 inch zadeltje.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:41

goos, is er al een foto van je "knapperd"?

toen ik een sportpaard voor mezelf kocht nam ik ook mijn eigen zadel mee, werd niet raar door opgekeken door de verkopende partij :)