Tancreda4 schreef:Je bent ook wel wat naïef als je twee kleine pony's hebt en dan vanuit gaat dat de wolf die overslaat achter een niet wolfwerend (of vergelijkbare) omheining. Maar wellicht ook omdat het stil wordt gehouden/langs hen heen gaat?
Ik hoorde van de week iemand die met paard naar Drenthe Friese wold ol vakantie gaat en daar 24/7 buiten gaat, want er worden alleen schapen gepakt en die staleigenaar doet het ook. Blijkbaar worden andere aanvallen stil gehouden of komen kdd niet genoeg in de media. En dat vind ik ook wel raar en zorgelijk.
Je kan het wel vinden hoor als je je een beetje inleest, dus helemaal stil gehouden wordt het niet.
Langs het Drents Friese Wold staan nog heel erg veel paarden buiten, ook 24/7. Bij de Albert Hoeve in Wateren staan ze ook gewoon in de nacht buiten. Toevallig is dat ook een plek waar je met je paard op vakantie kan, dezelfde misschien?
Grote paarden zijn bij mijn weten hier nog niet gepakt in de buurt, wel ponies, maar die gevallen kun je ook gewoon op het internet vinden.
Wel de kalveren van de Schotse hooglanders en Spaanse koeien. Maar dat was vooral het eerste jaar, die kuddes hebben zich inmiddels wel aangepast en er was bijna geen kalversterfte mee door de wolf.