Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolynne schreef:Maar wat is het nut om dit topic weer omhoog te halen door te zetten dat ze Spirit te koop heeft gezet? Of ze nu nog bij wijze van spreken 10 paarden koopt of er eentje verkoopt, dat maakt toch helemaal niets uit..het is haar eigen goed recht en ze mag gewoon doen wat ze wilt, zonder dat ze zich dat ze zich zou moeten verantwoorden tegenover een ander.
DatBenIkNou schreef:imaudy schreef:Vind dat er nu dan ook wel gestopt kan worden met reageren in dit topic. Het is aan Art wat ze wil en doet.[/quote
ik stoor mij meer aan dit soort ' roomser dan de Paus reacties' Wat maakt het uit als Art toch niet meer meeleest ( of wel). Het is een openbaar topic, dus iedereen mag gewoon reageren lijkt me?
LadyMadonna schreef:Het ging mij meer om de mensen die vinden dat ts zich naar hun moet verantwoorden...
SinneJ schreef:Helaas is het moment aangebroken dat een update op zijn plaats is. Veel mensen hadden dit zien aankomen, maar we wilden haar een kans geven omdat ze vooral onzeker is.
Ik breng jullie op de hoogte van het verloop over de laatste weken.
- Enkele dames zijn gaan helpen, zoals hier nog verteld is in het topic. We hebben erna iedereen in een WhatsApp groep verzameld en enkele mensen, waaronder mezelf, uit België toegevoegd.
- We zijn begonnen met een hoop advies en vele vele aanbiedingen van hulp, coaching, goede hoefsmeden, .. noem maar op. Veel ervan gratis. Zo wilde Tieneke van bokt haar coachen op lichaamshouding, zowel in paardenomgang als het dagelijkse leven. Is ze niet op ingegaan. Hilary wilde gratis een les geven, is ze niet op ingegaan. We hebben geduldig gewacht en elke dag op de video’s en excuses gereageerd.
- Ze heeft dan nog een keer zitten twijfelen over Spirit verkopen, zelfs Limo moest op een gegeven moment weg. Ze wilde gewoon weer plezier hebben en buiten rijden, een bomproof paard. De bedragen die ze verwachtte voor Limo en Spirit waren alles behalve realistisch. Ze wilde dan Spirit ruilen voor een nieuw paard en sprak toen ook over adoptiepaarden. Hier zijn we natuurlijk kwaad over geworden, want daarvoor hebben we niet alle hulp aangeboden. Nog een extra paard verpesten zouden wij NIET aanvaarden. Het is ook zo dat Marijke geen enkel paard de baas kan op dit moment en wij vinden het niet verantwoordelijk dat ze buiten op stap wil, zelfs met een bomproof paard. Ze is gewoon niet realistisch.
- Toen we haar weer overtuigd hadden van het feit dat het OF met deze paarden moest lukken OF zonder onze hulp, heeft Daphne aangeboden om Limo een maand te trainen zodat hij hanteerbaar zou zijn. Daarna zou ik hem inrijden voor haar. Alles tegen kost of erg lage bedragen. Ze ging meteen akkoord en zou offertes aanvragen voor een paardentaxi. Daphne begon uiteraard voorbereidingen te treffen voor de komst van Limo.
- Toen kwam ze plots met een vage andere trainer, zonder Daphne af te zeggen. Wij weer kwaad natuurlijk. De reden was dat ze hem dicht in de buurt wilde en plots was er meer dan voldoende geld voor een paar weken training. Uiteindelijk hebben we haar kunnen laten inzien dat de optie er echt niet zo professioneel uitzag en ze beter af was met Daphne (en gratis!). Limo zou weer naar Daphne gaan en ze had er spijt van.
- De dagen erna kregen we enkel nog filmpjes, maar werden alle vragen over de komst van Limo genegeerd. We hebben ons nog een keer kwaad gemaakt en plots werd duidelijk wat het probleem was (of dat beweerde ze toch); ze vond Limo weer stijf lopen en was bang dat hij niet belast kon worden. Ze sprak weer over inslapen en over andere topics op bokt. We hebben duidelijk gemaakt dat als ze nog 1 keer zonder overleg van gedachten veranderde achter de schermen alle aangeboden hulp komt te vervallen.
- Ik heb dan mijn eigen trainer geregeld aan erg voordelige prijs en die heeft haar een omgangsles met Spirit gegeven en gekeken naar de stijfheid van Limo. Zijn conclusie was dat beide normaal te trainen waren zowel qua gedrag als fysiek en raadde haar aan Limo toch naar Daphne te brengen. Marijke was erg enthousiast over de les in de whatsapp achteraf en mijn trainer heeft haar via bericht de week erna nog wat ondersteund.
- Vervolgens heeft Daphne nog een hele week over de chat zitten vragen of en wanneer Limo nu zou komen. Er bleven filmpjes komen en verslagen, maar geen antwoord op de vraag. Ik werd ondertussen ook genegeerd in de privé chat waarin ik zei dat mijn trainer een week langer in België bleef en les dus mogelijk was.
- En dan, een week na de fantastische les, verlaat Marijke plots alle whatsapp groepen en neemt ze niet de telefoon niet op.
Daphne had al investeringen gemaakt voor het verblijf van Limo, echt een paddock gebouwd en extra drinkwatersysteem geïnstalleerd. Ik heb er zelf tijd en moeite in gestoken om les te regelen en mijn trainer ook, hij heeft de eerste les aan erg lage prijs gegeven en de vervolglessen zouden ook onder het normale bedrag zitten, het kijken naar Limo naast de les was gratis. De dames die zooo ver gereden zijn om haar die ene dag te helpen zijn zonder meer aan de kant gezet. Het is intens teleurstellend en vreselijk onbeschoft.