Hier ook niet zoveel te melden gehad afgelopen week, namelijk met buikgriep op bed gelegen...ik wil ervanavond weer op. Ik hoop dat ze braaf is, ze is wat weerbarstig geweest laatste tijd! Ohhh ik heb trouwens wel wat te melden!!! Mijn vorige paard Belle is moeder geworden en daar ga ik vanmiddag bij kijken!! Belle is een half zusje van Guusje. Ik heb guus en belle als het ware geruild bij de fokker. Heel lang verhaal met een uiteindelijk hele juiste uitkomst. Voor degene die geïnteresseerd zijn in het hele verhaal wil ik dit via pb toelichten. Maar goed, ik ga vanmiddag dus kijken bij mijn lieve belle die moeder is geworden, ben zo benieuwd!!
Bij mij is het redelijk rustig en trainen we gestaag verder. Mijn debuut in de L2 dressuur is helaas afgelast vanwege droes in de omgeving. Hij gaat wel steeds fijner lopen en van de week heel speels al eens een stukje contragalop meegenomen!
Komend weekend staat voor ons SGW Castenray op de planning, en gezien het heeerlijke weerbericht wordt dat vast een leuke dag!
Ik heb morgen weer voor het eerst les sinds mijn val 3 maanden geleden... ik vind het echt super spannend.... ook mogen ze eindelijk weer de wei op morgen!
Verder ben ik sinds kort begonnen met grondwerk wat hij super goed oppakt.
En natuurlijk is vorige week mijn nieuwe zadel gekomen
Dames, ik ben maandagochtend erg naar van Guusje afgevallen. Ik stapte op en zat net wilde mijn beugel zoeken en ze kreeg het ineens op d'r heupen en springt met 4 benen de lucht in en zet het op een bokken. Ik hield er niks aan en ben erg hard gevallen. Gelukkig was mijn man en pensionklant erbij. Ik had enorm veel pijn in mijn rug. Na een kwartier in de bak te hebben gelegen op mijn zij is er besloten de ambulance te bellen. Ik kon amper bewegen van de pijn. De ambulance heeft me met een schep op de brancard gekregen. In de ambulance een infuus met pijnstillers gekregen en naar de EHBO gereden. Daar de hele molen door gegaan. Röntgen foto's van rug/ribben. Echo nieren/ lever. Er zat bloed in urine vandaar. Echo was gelukkig goed. Foto's alleen een rib fractuur. Na 4 uur en veel pijn medicatie voorzichtig gaan mobiliseren.vreselijk pijnlijk was dat. Nu thuis en rust en pijnstillers en de boel laten genezen. Ik ben toch wel erg geschrokken en heb nog veel pijn. Plat op de bank gaat het best.
Ik ben met Gideon op concours geweest vanavond. Resultaat 185 en 199,5. Eerste proef was ook echt niet zoals ik hem graag had willen rijden. Te slordig, 2x verkeerd aanspringen, een keer te laat een overgang en gewoon niet zo fijn. De tweede proef was ik weer een stuk scherper. Wat ik ontzettend leuk vind is dat Gideon het ook zo leuk lijkt te vinden. Dit was zijn eerste buitenconcours en hij kwam heel groot van de trailer af, ik was wel even onder de indruk.. maar onder het zadel, top gehoorzaam!
Ik ben donderdag naar een vriendin geweest en heb daar in het bos gereden. Voor de zekerheid had ik er een slof aan gehangen, maar dat was echt niet nodig! Ze was super lief!! Ze liep net als in ons eigen bos. Top knol! Volgende week zondag hebben we weer concours, dan moet ik niet vergeten te rijden.. dan komt het wel goed!
Heerlijk is dat hé als ze zo top braaf zijn! Succes alvast volgende week.
Eef_Bam
Geplaatst: 07-05-16 19:30
Fijn dat je er weer op zit Kimberlyve! Wat een pech Anonymous, beterschap. Lekker naar buiten Iwanluver! Mooie punten Anneruth, goed bezig!
Dit weekend weer een sgw gereden, dressuur ging wel aardig maar was net niet spetterend genoeg, echt een zesjesproef met 185 punten. Springen was ze wat hyper maar sprong wel foutloos rond. Cross was ze ook erg stoer weer, weer foutloos rond en net iets buiten de tijd. Door de dressuur helaas in de middenmoot geeindigd, maar wel met een fijn gevoel. Nu mezelf een schop onder mijn hol gegeven om de dressuur weer wat meer op te aan pakken en weer wat privéles te doen, doe nu alleen de clubles.
_Anneruth
Geplaatst: 07-05-16 22:58
Pradadaan uit dit topic heeft vandaag bij ons op stal een aantal fotoshoots gedaan. Ik heb alvast een sneak preview ontvangen
IwanLuver
Geplaatst: 07-05-16 23:10
Eef wat ben je toch stoer dat je durft te crossen!! Super knap!
Gave foto anneruth! Ik ben benieuwd naar de andere foto's!
Dat crossen vindt ik ook super leuk, stoer en knap. Ik zou het best wel eens willen doen, zo'n oefencros. Die zijn hier in de buurt best veel maar daar moet Gideon eerst een beetje beter voor gaan springen anders ben ik bang dat we verongelukken..
anonymous1
Geplaatst: 09-05-16 09:22
Fijn dat alle paardjes zo braaf zijn, op concour en op buitenrit. Braaf zijn is iets wat ik nu even enorm kan waarderen. Vandaag een week geleden dat ik dus van Guusje ben gevallen. Ik kan inmiddels 20 minuten zitten en ook ongeveer 20 minuten beetje lopen, en verder lig ik de rest van de dag
Ik heb nog veel pijnstillers en het gaat me natuurrijk niet snel genoeg. Maar ik moet reëel zijn, het is pas 1 week geleden en ik ga elke dag klein beetje vooruit.
Waar ik me alleen ook zorgen om maak is de angst. Ik heb daar verdorie best last van zeg, misschien komt het ook nog omdat ik nog veel pijn heb en me dus alles behalve goed voel. Maar ik ben gewoon bang, ik wil niet vallen... 1 van jullie hier ervaring mee? Ik ben nu 3 keer in ruim een jaar tijd gevallen waarbij 2 keer behoorlijk hard en ik zoek dat gewoon niet meer....
_Anneruth
Geplaatst: 09-05-16 10:16
Anonymous: ik snap dat het je lang niet snel genoeg gaat en inderdaad, het is nog maar een week geleden..
Ik herken het rijden met 'angst' wel. Maar zo lang je nu nog herstellende bent, zou ik me niet druk maken om je angst (helpt niet ). Misschien wel een plan de campagne gaan maken voor als je er weer op mag. Is Guusje niet braaf uit ongehoorzaamheid of is ze een paard met een gebruiksaanwijzing? Ik denk dat je daar ook nog onderscheid in moet maken voor het maken van je plan en het onder controle krijgen van je angst.
Een uitspraak van mijn instructeur waar ik veel aan heb: in de gedachte 'wat als' zit geen oplossing. Maak een plan dat je het kan voorkomen of beperken. Als ik angstig ben zeg ik dat direct tegen mezelf en dat helpt me heel goed.
Gideon wil nog wel eens een bokje geven als hij niet goed genoeg naar voren denkt. Ten eerste moet mijn gedachte dan ook zo zijn dat ik eis dat hij naar voren gaat en om het bokje te voorkomen vraag ik iets aan de binnenkant (beetje stelling) en geef ik been in de hoeken. Dan kan hij me niet zoveel maken. Dat zijn van die kleine dingen waardoor ik zekerder kan rijden. Als ik buiten onzeker ben (wat 9 van de 10x niets met Gideon te maken heeft) gaat Gideon ook treuzelen en helpt het me door tegen mezelf te zeggen dat ik duidelijk leiding moet geven. Als ik die gedachte heb is het ook direct klaar en stapt Gideon ook weer een stuk zekerder door.
Ik heb zaterdag me eerste buitenritje gemaakt samen met mijn schoonzusje en haar pony. En gister alleen ( vriendlief liep er wel naast) pony was super braaf
@ Anonymous sh*t dat je je zo voelt, ik kan je helaas hierin geen tips geven. Ik vind die van Anneruth wel een goede, maar je moet eerst maar de tijd nemen om te herstellen
@ kimberlyve het was ook heerlijk weer afgelopen weekend voor een buitenrit!
Oh gadver Anonymous! Dat is geen leuk nieuws! Angst is zo vreselijk naar... Ik heb het ook (gehad) en eigenlijk nog steeds, en het is gewoon erg vervelend. Vroeger reed ik eventing maar inmiddels ben ik al bang als ik balkjes moet draven met m'n jonkie. Ik heb toen voor mezelf wel gezegd, toen ik George kocht, als ik bang van hem wordt/hij is niet braaf genoeg, stop ik ermee. Ik wil niet continu bang zijn als ik erop zit. Inmiddels is George echt topbraaf en durf ik (bijna) alles met hem. Het wil niet zeggen dat het een dooie is, maar hij is wel altijd eerlijk en ik weet nu in heel veel situaties dat ik hem weer bij me krijg.
Maar hier ook geen tips. Angst is zó moeilijk! Sterkte!