[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:42

HalloDan schreef:
Kaja schreef:
Ik kan me wel vinden in hetgeen Ikke schrijft.
Immers blijft het een feit dat je tegenwoordig meer mensen met paarden hebt dan paardenmensen.

Nog zo'n lekkere loze opmerking. :+
Mogen mensen ook gewoon ervaring opdoen of zijn jullie geboren als ware paardenkenners soms?

Vind ik helemaal geen loze opmerking. Het is zo, er zijn veel mensen met paarden bij gekomen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:50

Ach alles in het leven moet geleerd worden :) natuurtalenten zijn er maar zelden....

Ik vind het trouwens wel allemaal offtopic en vaak wat zuur en betweterig klinken (my opinion ;) )
Iedereen lekker in zijn waarde laten en leven en laten leven!

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:53

dat er genoeg mensen zijn met te weinig verstand van zaken en wel een paard in de tuin hebben lopen klopt zeer zeker. Maar laten we eerlijk wezen we hebben het allemaal eens moeten leren en je hebt nooit alle wijsheid in pacht en dagelijks leer je bij over wat wel of niet goed is. Veel dingen zijn een eigen gevoels kwestie en is per paard afhaneklijk.
Vind wat ikke zegt heel cru over komen en niet geheel terrecht, je hebt het zelf toch ook moeten leren?
Iedereen maakt fouten en ook daar leer je van, en kunnen je helpen op de juiste weg naar het houden van paarden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:59

Hier ook een dochter die een opleiding in de paarden wou doen.Werd van alle kanten afgeraden,mede door het niveau.
Ze leert nu voor kapster en over een jaar is ze daarmee klaar.Kan ze voor mij dan de paarden in.
Geen opleiding maar gewoon een goede dressurstal zoeken en dan maar aan het werk.

Hier staan de 2 pony`s nog op stal,op dit moment is het rustig ,geen kopers.
Wanneer ze niet worden verkocht neemt ze ze mee naar de paarden.Dus we gaan straks met de wissels aan de gang.
Ze mag gelukkig bij de paarden in de Z1 starten dus we hebben nog even de tijd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:02

Precies Goos!
Maar blijkbaar heeft Ikke wel alle wijsheid in pacht...
Ik zit inmiddels 35 jaar in de paarden en ook ik weet nog lang niet alles! Was het maar waar :))
Bescheidenheid en zelfrefelectie siert de mens zou ik zeggen ;)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:04

listiglistje schreef:
Precies Goos!
Maar blijkbaar heeft Ikke wel alle wijsheid in pacht...
Ik zit inmiddels 35 jaar in de paarden en ook ik weet nog lang niet alles! Was het maar waar :))
Bescheidenheid en zelfrefelectie siert de mens zou ik zeggen ;)

_/-\o_

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:16

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:20

ikke heeft wel gewoon overal commentaar op ook al heeft ze soms een punt maar dit topic heeft zij niks positiefs gezegd.
maar de reacties van haar vraagt gewoon om wat irritatie.
ieder mens maakt fouten zelfs anky nog als we zo moeten beginnen.
de 1 is opgevoed met paarden de ander leert het van de manege dat de 1 veel meer weet dan de anders is logisch en ieder mens moet het leren toen wij geboren waren wisten we het ook niet toch hahah.
in iedereen probeert zo goed mogelijk met hun paard of pony om te gaan of het helemaal klopt is vraag 2 maar ze doen wel hun best en dat het soms fout is dan is het vaak een gebrek aan kennis. maar niemand zijn bedoeling is om het paard stuk te rijden of wat dan ook.
maar zelf vraag ik mij wel af dat of ikke altijd alles goed voor elkaar heeft omdat zij er niks persoonlijks in zet zoals de meesten in dit topic

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:22

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:27

oeh hij is wel heel gaaf

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:36

ralphtdw: de beste stuurlui staan aan wal (zonder vaarbewijs :7 )

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:38

listiglistje schreef:
ralphtdw: de beste stuurlui staan aan wal (zonder vaarbewijs :7 )

haha ja daar heb je helemaal gelijk in

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:41

ralphtdw schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m616008560-met-enige-spoed-bijzondere-andalusier-hengst.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

dit vind ik trouwens ook wel raar eerst vroegen deze mensen 2500 voor hun paard later hebben ze 3750 euro erbij gezet en nu staat hij weer voor 2000 euro te koop.
komt toch raar over

Zullen er wel gewoon vanaf moeten. De PRE markt raakt ook aardig verzadigd en als ik deze zo zie, dan is het gewoon geen hele bijzondere...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:42

Jammer dat het niet is doorgegaan Bub, rot voor mensen die evt interesse in dit dier hebben die moeten nu dus maar hopen dat de eigenaar eerlijk is als ze het dier willen bekijken.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:52

Suelza schreef:
ralphtdw schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m616008560-met-enige-spoed-bijzondere-andalusier-hengst.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

dit vind ik trouwens ook wel raar eerst vroegen deze mensen 2500 voor hun paard later hebben ze 3750 euro erbij gezet en nu staat hij weer voor 2000 euro te koop.
komt toch raar over

Zullen er wel gewoon vanaf moeten. De PRE markt raakt ook aardig verzadigd en als ik deze zo zie, dan is het gewoon geen hele bijzondere...

ja er staat ook wel spoed bij maar je gaat toch niet eerst een paard voor 2500 te koop aanbieden dan in eens 3750 euro zit groot verschil in en nu dan 2000 euro
het laaste snap ik omdat ze er vanaf willen maar vind het raar staan als een paard eerst een stuk duurder word

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:54

Seven schreef:
Jammer dat het niet is doorgegaan Bub, rot voor mensen die evt interesse in dit dier hebben die moeten nu dus maar hopen dat de eigenaar eerlijk is als ze het dier willen bekijken.

ja meisje bij ons aan stal had er belang bij maar had gezegd dat hij zo goed als verkocht was en baalde zij erg van maar heb vanochtend gezegd dat het niet door is gegaan om bepaalde redenen. maar omdat wij deze reden niet weten wil zij ook niet meer gaan kijken helaas misschien is er niks ernstigs aan de hand maar voor het geval dat en scheelt het ons weer een ritje

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:55

wellicht heeft blub er zelf vanaf gezien daar die aangeeft dat het dier te sensibel was voor hem. Mens kan zich bedenken en daarom hoeft het dier niet persé afgekeurd te zijn.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:58

Dan had blub het hier wel neer kunnen zetten toch? Als hij zich bedacht heeft doet dat verder niks af aan t paard...

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:00

dat klopt, maar als het dier afgekeurd is had hij het er ook gewoon kunnen zeggen toch?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:03

Goos_Horses schreef:
dat klopt, maar als het dier afgekeurd is had hij het er ook gewoon kunnen zeggen toch?

hij had afgesproken dat hij niks zal vertellen met de eigenaar nou dat lijkt mij dan niet dat blub er vanaf heeft gezien omdat de eigenaar hier in dit topic ook wel eens reageert en daarom gaan wij niet kijken want vind het erg geheimzinnig want er bestaan wel meer paarden toch en gaan wij niet het risico op zoeken als er wel wat is
als er niks aan de hand is zet je het toch in dit topic neer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:03

Nellekeee schreef:
Dan had blub het hier wel neer kunnen zetten toch? Als hij zich bedacht heeft doet dat verder niks af aan t paard...

Waarom zou Blub verantwoording af moeten leggen over de genomen beslissing aan dit topic??

ralphtdw schreef:
ikke heeft wel gewoon overal commentaar op ook al heeft ze soms een punt maar dit topic heeft zij niks positiefs gezegd.
de 1 is opgevoed met paarden de ander leert het van de manege dat de 1 veel meer weet dan de anders is logisch en ieder mens moet het leren toen wij geboren waren wisten we het ook niet toch hahah.
in iedereen probeert zo goed mogelijk met hun paard of pony om te gaan of het helemaal klopt is vraag 2 maar ze doen wel hun best en dat het soms fout is dan is het vaak een gebrek aan kennis. maar niemand zijn bedoeling is om het paard stuk te rijden of wat dan ook.
maar zelf vraag ik mij wel af dat of ikke altijd alles goed voor elkaar heeft omdat zij er niks persoonlijks in zet zoals de meesten in dit topic

Ik zou zeggen, kom eens langs dan kun je het met eigen ogen aanschouwen.........
Ik ben aan niemand hier verantwoording schuldig over mijn doen en laten, dus zul je van mij weinig terug vinden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:03

Niet als de eigenaar hem heeft verzocht dat voor zich te houden, dier kan wel niet door de klinische keuring zijn gekomen door even speculeren bijv hoefzweer dan is het rot voor de eigenaar als er word gezegd dier werd afgekeurd.

Maar voor toekomstige kopers is dit ook wel erg vervelend

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:04

Daarvan zou ik kunnen begrijpen dat eigenaar heeft gezegd niet op bokt zetten. Al denk ik dat hij ( eigenaar) hiermee juist zorgt dat bokkers niet meer gaan.. Jammer want lijkt echt een leuk dier vind ik.

@ ikke blub is wel open in het topic en dit gaat niet over verantwoording afleggen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:08

ikke schreef:
Nellekeee schreef:

Waarom zou Blub verantwoording af moeten leggen over de genomen beslissing aan dit topic??

ralphtdw schreef:

Ik zou zeggen, kom eens langs dan kun je het met eigen ogen aanschouwen.........
Ik ben aan niemand hier verantwoording schuldig over mijn doen en laten, dus zul je van mij weinig terug vinden.

dat ben je ook niet verschuldigd maar reageer dan niet zo op sommige mensen en laat het lekker gaan al heb je soms wel gelijk maar toch doe gewoon lekker mee in dit topic want op dit soort reacties krijg je irritaties

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:09

Nellekeee schreef:
Daarvan zou ik kunnen begrijpen dat eigenaar heeft gezegd niet op bokt zetten. Al denk ik dat hij ( eigenaar) hiermee juist zorgt dat bokkers niet meer gaan.. Jammer want lijkt echt een leuk dier vind ik.

@ ikke blub is wel open in het topic en dit gaat niet over verantwoording afleggen.

ik begrijp het als je niets op bokt mag zetten maar ligt er aan wat als het paard een hoef zweer heeft kunnen mensen het toch begrijpen maar goed ik heb hem een pb berichtje gestuurd gisteren al en er werd niks op gereageerd dan kun je ook even een mailtje terug doen van ik mag het niet zeggen neem zelf contact op of blabla