Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:De stichting Wij(s) met Wolven dringt er bij Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten op aan om het zogeheten wolvenplan toe te passen op situaties die de wolf veroorzaakt in en rondom het Drents-Friese Wold. Zo wordt de wolf daar dicht bij woningen gezien, hebben wolven herhaaldelijk goed beschermd vee gedood en weet het dier steeds beter wolvenrasters te trotseren.
Dreamboy schreef:Elisa2 schreef:
Jij lijkt me nu net niet iemand die geen moeite doet om je pony,s veilig te houden. Mijn mening was meer gebaseerd op de mensen in Otterlo, die niet echt goed nadenkend handelen. Als zij de pony,s dus s'nachts op stal hadden gehouden was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Nu wil ik niet victim blaming doen maar vind het wel erg naïef van deze mensen.
De pony's hebben ze de hele winter 's-nachts op stal gezet. Stonden sinds twee dagen weer 24/7 buiten. Misschien niet slim maar wel heel sneu. Ik weet niet hoe druk het met zichtmeldingen was de laatste tijd daar?
Citaat:Oudehorne Friesland 09-03-2024
Aanval Tjongervallei Oudehorne minimaal 2 schapen dood, meer als 5 gewond
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Ruinen Drenthe
09-03-2024
Om 9.40 liep een wolf op Voor de Blanken in Ruinen. Deze liep richting Armweide.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
DubbelFun schreef:Ik denk dat een pony niet snel genoeg is om een wolf te ontvluchten zelfs al zou die daar de ruimte voor hebben. Als het al niet de snelheid is dan zeker het uithoudingsvermogen.
Wintu schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/443 ... zijn-woest
Artikel over wolven hekken in dorp in Brabant en mensen die er tegen zijn.
Citaat:9 maart 2024
Zichtmelding: Dwingeloo, gemeente Westerveld, provincie Drenthe
Tijd: 9.30 uur
Wolf gespot vlakbij boerderij in Dwingeloo. Ad Lheebroekerweg. Geen richting bekend.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
Citaat:Oranjedorp Drenthe
09-03-2024
07.45 uur
Vanochtend een wolf gezien in een veld op de Bladderswijk westzijde in Oranjedorp.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf