Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En dan nu hopen dat ze er daardoor achter blijft.
Hopelijk gaat het nu goed. 
Dus we zijn zoekende. Baal wel want we staan er net een goed half jaar. Het bleek toch teveel werk te zijn naast de baan. Ik vond het ook al wel ambitieus om een pension te runnen naast je fulltime baan. Weliswaar vanuit huis maar toch een puist werk extra zo.

Paard van rijmaatje deed intussen prachtig hogeschool dressuuroefeningen

Hij wil liever meer snacken maar dat mag niet.
no waaaay dat hij er langs ging, bijna helemaal er heen en dan toch weer omdraaien halve steiger hupsjes zn hals erop zetten waardoor ik niks meer kan met mn teugels, helemaal in zn achteruit hij deed alles om er niet langsaf te hoeven. Normaal zou ik meer doorpakken want ik houd niet van dit soort geintjes maar aan beide kanten was een sloot + ik was alleen dus ik moet het ook veilig houden natuurlijk. Dus uiteindelijk ben ik maar afgestapt. Want ik ben dan wel vastberaden dat de buitenrit door gaat! Toen ik er naast liep had hij nog steeds grote ogen bij de steen heb hem even de tijd gegeven hem goed te bekijken. Daarna ben ik door gelopen en zo'n 30 meter verder ben ik maar weer opgestapt. Trots op Mac dat hij braaf bleef stil staan en trots op mezelf dat het lukte om op te stappen zonder krukje. Ben daar normaal niet zo'n held in. Vervolgens had ik een tractor achter me en kwam er een tegemoed gereden, dus ik voor die achter mij doordraven want ik moest 100 meter verder afdraaien naar links en ik hoopte daar te zijn voordat de tegemoedkomende tractor daar was maar dat redde ik niet dus waren we daar tegelijk en hij reed voorbij mijn afslag en ging daar in de berm stil staan, fijn als je dan je paard moet overtuigen daar langs te gaan
Mac keek nog een keer achter zich en bedacht zich gelukkig ook dat dat geen optie was en toen liet ie zich redelijk overtuigen dat ie daar echt langs af moest. Hij bleef de rest van de rit best wel kijkerig veel plotselinge stops voor dingen waarvan ik denk doe normaal! (Planten met grote bladeren
)
ook al zo levensbedreigens!! Ik verloor mijn evenwicht maar greep me vast om zijn hals heen en omdat hij verder geen extra bewegingen maakte bleef ik gelukkig wel zitten anders was ik gevallen. Weer een paar honderd meter verder lag er een tak over het pad, maar net zo dat het net wel of net niet paste met mij erbij. Dus ik ben maar weer afgestapt en na die boom weer opgestapt, hij bleef gelukkig weer goed staan deze keer. De hele rit was hij dus gewoon nogal opgepompt kijkerig en in draf had hij nogal de neiging om het tempo zelf te gaan bepalen. De laatste schrikactie was bijna terug bij de wei, toen kwam zijn vriendin ineens achter de bosjes vandaan gegalopeert
hij schrok zich dood en draaide 180° om deze keer en deed 3 passen galop. Daarna zag hij dat het zijn vriendin was (tijdelijke weidemaatje daar dus) en was het weer prima
nou fijn dat was mijn buitenrit dus, ik vond hem zo niet-chill dat ik twijfel of ik het nogmaals ga proberen in de tijd dat hij daar staat. Dan moet het in ieder geval wel heeeeeel aantrekkelijk weer zijn. Donderdag ga ik in ieder geval weer meekijken met de training.

)
Moeten alle paarden naar dezelfde nieuwe stal verhuizen? Kan me voorstellen dat dat wel een uitdaging is..
Jullie omgeving blijft wel echt waanzinnig hoor!
Feyre geeft het ook feilloos aan, als ik scheef zit rent ze het hek in
Nou ja, het was een leerzame les en Feytje deed het súper goed. Ze is zo'n verschrikkelijk onbezorgd, blij beestje. Heerlijk. Instructrice heeft ook groen licht gegeven om meer met haar te gaan doen, daar is ze echt aan toe
Ze is dan nog wel niet helemaal recht gegroeid, maar we gaan haar wel wat meer oppakken.