Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:44

Ah ja dat snap ik dan inderdaad.
Ik heb me wel opgegeven, maar ben heel benieuwd of we daar al echt klaar voor zijn haha.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:40

Spannend mies :D

Hier had Kenzo paar daagjes vrij. Vandaag opgestapt en gewoon gaan stappen. Deed hij ook nog gewoon, super braaf. Totaal geen schrik.
Kan niet wachten om hem te zien met kinderen. := :))

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:17

@Miesjex dat weet je nooit of je er klaar voor bent. Mijn wedstrijden zijn ook nog niet winstwaardig maar zie het wel als geweldige leermomenten voor Jack door hem gewoon mee te nemen en veel te laten zien. Kan je alleen maar profijt van krijgen later. Lekker genieten!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:17

Wat fijn Mirjam! Ik hou van zulke koele dieren haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:15

Miesje gaaf dat je een clinic gaat doen!
Balen van het het trailerladen.. Met een longeerlijn erachter gaat ze ook niet?

Mirjam wat fijn dat hij Kenzo weer zo braaf ging na een paar dagen vrij!

Miesje klaar of niet, ze leren er alleen maar van!

Gisteren een nieuwe uitdaging gehad, dinsdag is de clubles avond en tot voorheen had ik om 19.00 uur en me zusje om 21.00 uur dus gingen we tussendoor naar huis. Vanaf nu hebben we tegelijk les maar dan wel in een andere bak. Vriendinnetje van Ken ging dus door naar de 2e bak. Dat vond ze eerst niet zo tof.
Rondje aan de hand gestapt en toen erop, ging eerst koos stuurloos de bak door maar toen ze doorhad dat ze er toch echt niet uitkon was het ook wel een keer goed. Daarna ging ze wel super fijn :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:46

Miesje gewoon doen, het is een training hoor, daar mag alles fout gaan.

Super Mirjam, echt een fijn dier.

Melissa dat was weer een heel mooi leermoment! Heeft Ken dat ook maar meegemaakt. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat vriendje er later gewoon weer is en het dus niet eng is.

Ik heb vanavond Flo gereden. Hij was heel ontspannen en daar heb ik gebruik van gemaakt. Nadat we klaar waren in de bak ben ik zo met hem de wei op gereden. Zo braaf als wat! Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:03

Zo ik kom ook even onder een steen vandaan _O- even teruglezen hoor...

Mirjam heeft gewoon al op de stoere pony gezeten! Heel erg leuk! Wat een leuk ding!

Murosch lekker bezig met Flo! Ik zie elke fotoreeks weer meer ontspanning! Heel leuk om te zien. En stoer op het gras! *D

En Veronia lekker wakker bij de witte hekjes! Goede training wel dus! *D

Melissa wat een supermooie punten heb je gehaald! Gefeliciteerd!

Nouk; wat goed dat je weer op pad bent geweest en nu meer ontspanning had! Fijn! Je ziet het inderdaad ook terug! Jullie komen er wel *D

Patty; wat jammer van jullie weekend. Maar knap hoe je er mee omgegaan bent, gewoon weer lekker oefenen. Ze blijven jong he!

Zo volgens mij ben ik er weer haha!

Wij doen nog steeda babysteps! Vandaag was een hele goede dag. Ze was zen, hangen bleef ze braaf bij staan. Benen en armen kunnen zwaaien & ook stukje gestapt tijdens het hangen. Dus hoop er het weekend wel weer op te zitten. Dit was de eerste keer hangen dat ik dacht van oh, nu is ze echt weer ontspannen.

Vond haar ook iets afgevallen, maar staleigenaar ook al dus ze krijgt weer lekker even wat meer te eten haha. Kom maar vetjes!

Haar been heeft er weinig aan overgehouden, mijn knie daarentegen :') volgende week maar even naar de fysio als het niet over gaat...

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:33

Ik lees vanavond even bij!

Gisteren weer les gehad en hij gaat zo fijn! Wel echt een draak die af en toe op stuurslot schiet en dan doodleuk langs de hindernis banjert. Maar dat komt wel goed.
Hij maakt zulke grote stappen iedere keer dat ik daar niet over kan klagen haha :P
Afbeelding
Afbeelding

Als je dan na gaat dat ie eind februari nog zo rondhobbelde...
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:26

Wat gaan jullie allemaal toch fijn.
Sanne :(:) voor knie

Kenzo weer dagje niets doen, of euhhh toch iets doen,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:04

Murosch ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben fan van Flo <3

Sanne fijn dat het weer de goede kant opgaat in ontspanning! Hopen dat je van het weekend weer een ontspannen rondje erop kunt!
Wat balen dat je zelf nog zo'n last heb van je knie..

Laura wat doet hij het leuk! Ah ja dat sturen komt wel goed :)

Wat een leuke pony is het Mirjam! Zag op fb ook al een mooie foto van Kya voorbij komen, wat ziet ze er goed uit!!

Vanavond gereden, mijn zit is even op de proef gesteld :') Reed samen met me zusje, met opstappen blijft ze er dan even bijstaan met haar paard maar Ken vond het nodig om te steigeren naar de ander, met de oren naar voren. Daarna wel gewoon simpel op kunnen stappen, ging ze vervolgens in de hoek nog een keer, richting het paard van me zusje. Echt claimen op het andere paard. Daarna heel fijn kunnen sturen, totdat de koeien in het weiland er tegenover aangestormd kwamen, toen stonden we heel gauw andersom :')
Daarna alleen nog een boksessie gehad, Er kwam zand in de sloot van het andere paard en daar schrok ze van vermoed ik, dus na een paar bokkesprongen konden we weer verder :') De stukken tussendoor liep ze wel heel fijn :P Denk iets van groen gras in combinatie met zomer in de bol :')

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:33

Mirjam, wat fijn dat het zo goed ging de eerste keer stappen!

Nouklime & Murosch,
Ja ik zie het ook gewoon als een training. Wil van de week eerst hier thuis even oefenen met balkjes haha.
Manlief gaat ook gezellig mee, vraag hem wel even of hij wilt filmen *\o/*

Melissa, Nee met een longeerlijn erachter doen we eigenlijk altijd omdat hij anders niet gaat.. Maar dit keer gaf meneer niets om de longeerlijn helaas. Maar we oefenen goed verder. Hij gaat zoiezo 2 a 3 keer per week mee op de trailer dus het zou langzaam aan toch een keer beter moeten gaan :Y)
Fijn dat je les uiteindelijk wel goed ging, weer een mooi leermomentje.
Oeps.. lees nu je rodeo sessie, bewijs maar weer dat je een stevige zit hebt haha. _/-\o_

Murosch, Gaat goed zo te zien met rijden op flo!

Sanne wat balen van je knie zeg! Wel fijn dat de ontspanning weer wat terugkomt.

Hier hebben ze vandaag en morgen lekker even rust, misschien morgen met mijn ander paard Maury even naar het bos.
Zaterdag kane weer rijden, en zondag heb ik weer les.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:30

Mirjam: wat fijn dat Kenzo zo lekker rustig is! En hij is ook nog eens knap :D

Wat goed Murosch! Hij gaat met de keer fijner lopen heb ik het idee.

Goede oefening Melissa, ben je ook ineens veel sneller klaar als je tegelijk les hebt :P
Haha wat een draak! Gelukkig alles mooi uit kunnen zitten.

Vervelend dat je nog last van je knie hebt! Gelukkig was ze nu weer ontspannen dan.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:33

Oeh Melissa dat was een spannend ritje gisteren dan haha! En de clubles ook al spannend voor Ken. Veel geleerd deze week dus iig!

Binnenkomen in stap volg ik ook niet in de lagere proeven waar vaak ook jonge paarden lopen. Een van de moeilijkste dingen die er zijn en daar dan ook nog mee beginnen. Aparte gedachtengang :P

Wat heerlijk dat je al de wei in hebt durven gaan met Flo Murosch! Super dat hij zo braaf was.

Jammer dat het trailerladen zo moeizaam ging Miesjex! Als hij er zo vaak op gaat verwacht je toch wel dat het gauw beter zal gaan Hier werkt met touwen laden ook het effectiefst. Krisje moest ik een zweep erbij pakken nog dan moesten we met 3 mensen zijn. Maar dat was nadat ze 1 x geschrokken was, was in 2 x weer opgelost gelukkig.

Super dat jij weer even zo veel stappen terug hebt kunnen doen met Nova Sanne! Tuurlijk was het liever niet nodig geweest. Maar vind het echt top dat jij er zo mee om gaat en haar gewoon echt de tijd weer geeft. Wel ontzettend balen dat je nog zon last van je knie hebt. Hopelijk helpt de fysio!
Hihi Harvey is af en toe een draakje ondanks dat hij het zo goed doet. Hoort erbij toch!

Thx voor je feedback Paljaslaura! Als we wat meer tempo hadden gehad hadden we die waarschijnlijk toch wel kunnen redden inderdaad. Ze loopt idd wat met haar hoofd naar beneden er op af. Ze is nogal gevoelig en met gewoon de teugels vasthouden loopt ze vanzelf zo als ze er graag op af wilt. Vind het altijd wel fijn als ze een beetje nageeflijk blijven maar ze moet zeker niet dieper gaan lopen als dit, moet het idd wel ook kunnen zien.

Hier heeft Baby even 2 dagen vrij gehad. Woensdag wat huppeltjes van 30-50 cm gemaakt aan een langer teugeltje om even te kijken hoe ze reageerde. Maar ze trok er zonder spanning of twijfel op af, heel fijn! Gisteren even wat 60-85 cm sprongetjes mee gepakt. Was alleen nogal spannend want net op dat moment besloot de overbuurman om zijn heg te gaan snoeien en kiezeltjes te harken e.d. Dat maakte nogal geluid en aan de andere kant wapperde het plastic van het hooi. Baby wordt hengstig en ze had de pretmuts op geloof ik :+. Iedere keer aan galopperen, ineens omspringen en willen omdraaien uit het niks e.d. Niet op een vervelende/kwade manier maar voelde meer als grap.
2 Pony’s van de buren staan bij mij in de wei omdat ze daar geen gras meer hebben en er hier genoeg is. Een van de ponys ging net rollen bij de draad van de rijwei toen wij over een hindernis richting daar kwamen. Die stond supersnel op en zetten het op een boksprinten… Baby dacht mee te gaan. Nondeju die kont ging omlaag := Snel op een volte getrokken en door O:). Ho braaf haha.
Toen dacht ze ook even gebruik gaan te maken van de ruimte die ze kreeg met springen. Toch even een keer er langs gaan. Toen ze een tikje met mijn been kreeg net op het moment dat ze opzij wou gaan schrok ze zo dat ze ineens voor de hindernis kwam. Got ya ~~}> Toen was het ook weer goed hihi.
Vandaag weer een vrij dagje. Zondag gaan we voor de herhaling... Had al springwedstrijd ingeschreven. Vriendin komt helpen, wat goed voelt doen we en als het niet goed voelt springen we alleen los, we zien wel. Betalen moet ik toch dus vind zonde om af te zeggen terwijl het wellicht hartstikke prima kan.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:02

Miesje lekker even naar het bos! Is het ook wel heerlijk weer voor!

Patty zeker een mooie leerweek haha.
Lekker even wat lage huppeltjes gedaan, leuk! Ohh ook al een vrolijke baby haha.Z
Zal wel in de lucht hangen :P
Groot gelijk dat je daar ter plekke even bekijkt hoe ze aanvoelt!

Vanavond een rondje naar buiten geweest, daar was ze mooi relaxt mee :) Alleen de koeien in het begin vond ze even spannend.
Morgen denk ik nog even rijden en dan heeft ze 1,5 week vakantie. Morgennacht vertrek ik naar New York :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:41

Spannende ritjes hebben jullie. :))
Melissa veel plezier.

Kenzo pakt het razendsnel op. 2 dagen vrij gehad en vandaag er weer op. Zo braaf dat ik ook maar draf ben gaan doen. :=
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:52

Sanne dapper dat je weer zo bezig bent. Goed ook dat je in hele kleine stapjes weer opbouwt zo en helemaal dat ze weer ontspannen is erbij. Ik hoop dat het dit weekend lukt om er even weer op te zitten. Goed voor jullie vertrouwen. Minder van je knie trouwens!

Paljaslaura wat een verschil zeg! Wat gaat het ook snel. Jullie springen mooi ook.

Kenzo bij de mooie bloemetjes (en ik zag de foto's van je merrie ook, wat ziet ze er weer goed uit!!! Geweldig gewoon). En ja hoor, al in draf erop zelfs. Dat moet wel een genot zijn om er zo mee bezig te kunnen zijn.

Melissa oepss, dat is minder. Ik lees dat er veel paarden wat frissig zijn op het moment. Voorjaar in de bol? Wow naar New York? Wat gaaf! Geniet ervan!

Miesje lekker zo, het weekend even weer bezig met de jonge. Les je vaak?

Pattypaard hmmm Baby ook voorjaar in haar bol?

Ik heb gisteren les gehad met Flo, ging best lekker. We konden nu echt al werken aan dingetjes die verbeterd moeten worden en niet meer alleen door de bak rondsturen. Ik voel me steeds vertrouwder op zijn rug en daar ben ik heel erg blij mee! Volgens mijn instructeur konden we ons wel gaan inschrijven voor een eerste wedstrijd als we nog een paar weekjes zo door trainen _O- Nou laten we dat nog maar ff niet doen. Hoewel ik moet toegeven dat ik soms wel van die gedachten in mijn hoofd heb.. wat als we nou eens.....? Maar. Ik heb geen idee hoe hij op ander terrein zou doen, dus dat zouden we eerst maar eens rustig moeten proberen.

Ik ga vandaag even met Veroon thuis rijden en morgen krijgt ze een vuurdoop. Ze mag mee op buitenrit. Mijn instructeur gaat mee (en hij gaat er eerst op) want ik ben een beetje geschrokken van hoe heftig ze afgelopen weekend deed bij de witte hekjes training. Dat had ik echt niet zo verwacht en daarom heb ik bedacht dat het goed voor haar zou zijn om eens wat meer van de wereld te zien (en dat kan prima bij een buitenrit).

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:55

Knappe Flo en spannend voor Veroon. :D

Kya gaat inderdaad ook super. Ze word alleen iets te eigenwijs. :+

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:58

Mirjam wat super zeg!

Murosch.
Jaa vandaag weer lekker gereden, al liep hij nu minder fijn dan vorige week..
Ik probeer elke week of anders om de week te gaan lessen.

Wat leuk dat je op buitenrit gaat! En ton durft het inderdaad vast wel op haha.

Hier nog aantal foto's van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:14

Mirjam wat goed dat je ook al gedraafd hebt met Kenzo!

Murosch ik denk wel voorjaar in de bol, ze was er maar wat vrolijk bij haha
Lekker gelest met Flo! Als ik jullie foto's zie dan kun je idd zat gaan starten :D
Maar snap wel dat je eerst even een keer een ander terrein wil rijden om te kijken wat ie dan doet
Spannend de eerste buitenrit, maar ook heel leuk! Fijn dat je instructeur er eerst even op wil, dat geeft vast veel vertrouwen voor jezelf!

Mirjam opzich wel positief dat Kya weer wat praatjes krijgt :+

Miesje ziet er netjes uit! Ze glimt lekker! :D

Ken heeft haar vakantie verdiend, vandaag nog even een kort rondje in de bak gedaan en dat deed ze erg fijn :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:21

miesje haha ja dat is geen probleem. Hoe gekker, hoe mooier voor hem volgens mij :D Wat een gave kleur dekje heb je erop liggen, staat echt goed!

Melissa precies, ik durf er pas net achter het huis op dus rustig aan haha.

We hebben weer een sprongetje gemaakt vanavond, yep, weer me mn dressuurzadel, ik heb niks anders :') :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:20

Melissa, lekker voor haar vakantie
Jaa hij glimt lekker erg he en dat terwijl hij best stoffig is van al het droge zand haha.

Murosch, heerlijk dat het springen zo goed gaat!
Jaa dekje is gaaf he! Heb ik laatst een keer ergens heel goedkoop op de kop getikt haha was in de aanbieding en vond het zo'n mooie kleur <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:24

Hahaha nou voor iemand die ruim 20 jaar geen springles heeft gehad ben ik er best trots op. Net echt toch? _O-

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:44

Jaazeker haha ik doe het je niet na hoor.
Je wil nie weten hoe trots ik vanmiddag was toen kane gewoon over een balke heen liep _/-\o_ _O- _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:11

Ik zeg verder niks, kijk zelf maar <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:37

Oh wauw murosch! Ging dus super!! Gaaf hoor