StalNollie schreef:Toevallig kwam van de week op facebook een 15 jarige highland pony voorbij ook spier wit en onwijs braaf mannetje keek er niet meer naar om dus vandaar de verkoop. Was echt een leuk dier beetje fell pony type
Weet je nog waar
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pikkepor schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Vanmiddag op zijn weitje aangekomen en dat ging heel erg goed. Even neuzen met zijn toekomstige maatje (ook mijn verzorgpaard tot nu toe) en dat verliep veel rustiger dan we hadden gedacht. Binnen 10 minuten stonden ze allebei lekker te grazen.
[ Afbeelding ]
suusje26 schreef:Hier ook een nieuwe pony in de wei
Hij is zo braaf dat ie niet eens de trailer uitwilde![]()
[ Afbeelding ]
Hij is zo braaf voor een 2-jarige.
Vanmorgen vroeg met mijn dochter nog even langs geweest en hij kwam al direct naar haar toe. Ik ben blij da ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
Marigold schreef:Pikkepor, ik zat de foto’s van jou paard al te bekijken qua wat voor ras dit zou zijn. Dacht even aan een witte/lichte effen tinker. Maar een Highland dus! Gaaf ras! Ik heb er ook 1 gekend, heel gaaf dier. Die was wildkleur en wat een uitstraling, echt iets bijzonders. Ook goed aan de maat (meer body dan de gemiddelde fjord of haf vond ik).
Gave aankoop! Hoeveel zijn er in NL, niet heel veel denk ik?
Bij het inzoomen op je foto’s zag ik ook de koe… die is nogal bokbenig? Is dat een droge koe ofzo, dat ze bij het paard in de wei staat?
sonjim schreef:StalNollie schreef:Toevallig kwam van de week op facebook een 15 jarige highland pony voorbij ook spier wit en onwijs braaf mannetje keek er niet meer naar om dus vandaar de verkoop. Was echt een leuk dier beetje fell pony type
Weet je nog waar
Marigold schreef:O, dat zie je toch ook niet vaak, een koe met pensioen. Wat leuk zeg!
Een droge koe is normaal een koe in de laatste weken voor het kalven, dan is de melkproductie van het vorige kalf drooggevallen. En staan ze doorgaans op de wei, dus in de rustperiode tussen de melkproductie fases in.
De highlander die ik kende is alweer 20 jaar geleden. Mijn toenmalige veulen kwam erbij in de wei na het afspenen.. meer weet ik er ook niet van. Maar het verbaast me wel dat de highlander blijkbaar nog steeds niet zo algemeen en populair is als fjord en haflinger en IJslander. Hoe zou dat nou komen?
Zijn ze zoveel duurder? Is het stamboek strenger?
Ik bedoel, het is toch bij uitstek een mooi sober en veelzijdig ras?
Casarell schreef:Mag ik even inbreken?
Is hier misschien ook iemand die interesse heeft in een 5 jarige merrie van 1.68, die wegens tijdgebrek alleen de basis kent? Dier is niet van mij hoor, maar verkoper denkt dat ze haar nu nog niet te koop kan zetten omdat ze nog zo weinig kent. Is een hele brave merrie, dressuurgefokt en is 100% gezond.
Ik ben zelf van mening dat ze deze gerust te koop kan zetten, met de vermelding erbij dat ze nog niet veel kent. En omdat ze al 5 is, is ze ook niet overvraagt en heeft ze mooi uit kunnen groeien.
Verkoper is trouwens wel echt met haar paarden begaan, dus een goed plekje is wel belangrijk.
denisesilver schreef:Was dat geen Fell pony, Ikke?
Sterkte Lexa!
Amy update: ze is goed uit haar vacht aan het komen. En ze hebben hier gisteren twee uur op de nieuwe wei gestaan. Ze was het er niet mee eens dat ze vanmorgen er niet gelijk weer op mocht, dus ze heeft tien minuten rondjes gerend met het paard van mijn zus. Mijne is gelukkig wijzer en stond al gauw te eten![]()
Heb haar van de week een keer de bak in meegenomen om een beetje te grondwerken. Ze is echt slim, en leert wat dat betreft heel snel. Ze heeft ook een hoofdstel om gehad. Moeilijk om een goede maat te vinden. Had gelukkig nog een paarden frontriem liggen, die zit er nu op.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Padoertje schreef:Iemand hier nog op zoek naar een elite sportmerrie voor eventueel fokkerij? Ik weet een merrie (zwart) van 1.69 uit 2017. Loopt dagelijks onder het zadel, geen blessures of iets geks, maar gewoonweg niet voor iedere ruiter geschikt. In ieder geval geen bospaard.
Springt serie om de 4 en gaat wekelijks mee naar les. Z2 geklasseerd en in training verder. Valt dus niet onder de noemer projectpaard, maar na een aantal ruiters op proef, blijkt ze indd niet makkelijk na te rijden. Komt niet omhoog, bokt niet, maar gaat gewoon lekker in uitgestrekte draf de baan doorAan de hand heel relaxed en gek op poetsen en rommelen. Kortom, een droompaard maar niet voor iedereen geschikt om mee te rijden. Merrie is goedgekeurd voor de sport.
Paard is al flink gezakt in prijs en eigenaar denkt er nu aan om haar als fokmerrie aan te bieden. Merrie hoeft niet perse weg, maar met het oog op hogere sport gaan ze liever met andere paarden aan de slag.
Buiten de bekende veilingen voor fokmerries, en er is al getipt om haar desnoods voor de wagen te laten beleren, weet ik niet zo goed waar haar verder aan te bieden. Op de bekende verkoopsites krijg je dan toch pennymeisjes die denken dat ze een dergelijk paard wel even kunnen 'opknappen' en dat wil je voorkomen. Paard is namelijk in erg kundige handen en zeer goed opgeleid, maar heeft nu eenmaal karakter onder het zadel. Het is dus of hopen op de juiste ruiter, of haar als fokmerrie inzetten. Omdat er uit deze lijn al producten op stal staan, is dan voor hunzelf niet interessant. Dus, wie heeft de gouden tip?
Padoertje schreef:Iemand hier nog op zoek naar een elite sportmerrie voor eventueel fokkerij? Ik weet een merrie (zwart) van 1.69 uit 2017. Loopt dagelijks onder het zadel, geen blessures of iets geks, maar gewoonweg niet voor iedere ruiter geschikt. In ieder geval geen bospaard.
Springt serie om de 4 en gaat wekelijks mee naar les. Z2 geklasseerd en in training verder. Valt dus niet onder de noemer projectpaard, maar na een aantal ruiters op proef, blijkt ze indd niet makkelijk na te rijden. Komt niet omhoog, bokt niet, maar gaat gewoon lekker in uitgestrekte draf de baan doorAan de hand heel relaxed en gek op poetsen en rommelen. Kortom, een droompaard maar niet voor iedereen geschikt om mee te rijden. Merrie is goedgekeurd voor de sport.
Paard is al flink gezakt in prijs en eigenaar denkt er nu aan om haar als fokmerrie aan te bieden. Merrie hoeft niet perse weg, maar met het oog op hogere sport gaan ze liever met andere paarden aan de slag.
Buiten de bekende veilingen voor fokmerries, en er is al getipt om haar desnoods voor de wagen te laten beleren, weet ik niet zo goed waar haar verder aan te bieden. Op de bekende verkoopsites krijg je dan toch pennymeisjes die denken dat ze een dergelijk paard wel even kunnen 'opknappen' en dat wil je voorkomen. Paard is namelijk in erg kundige handen en zeer goed opgeleid, maar heeft nu eenmaal karakter onder het zadel. Het is dus of hopen op de juiste ruiter, of haar als fokmerrie inzetten. Omdat er uit deze lijn al producten op stal staan, is dan voor hunzelf niet interessant. Dus, wie heeft de gouden tip?
MarjanB schreef:Padoertje schreef:Iemand hier nog op zoek naar een elite sportmerrie voor eventueel fokkerij? Ik weet een merrie (zwart) van 1.69 uit 2017. Loopt dagelijks onder het zadel, geen blessures of iets geks, maar gewoonweg niet voor iedere ruiter geschikt. In ieder geval geen bospaard.
Dit klinkt nou echt als een merrie met humor.. helaas voor de eigenaar heeft niet iedereen de handigheid om er mee om te gaan
Benzz schreef:Maar wil je met een merrie met dit karakter uberhaupt fokken?