Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Ik ben ook wel iemand met onderscheid tussen voor -en achterhuis.
Maar ik hoop dat ze haar woorden veel genuanceerder bedoeld dan ze zijn weergegeven.
We weten natuurlijk ook niet wat ze gezegd heeft tegen de journalist.
Wellicht heeft ze het wel verder toegelicht, heeft die toelichting de krant niet gehaald.
Citaat:OVERDAG Dieren ‘s nachts niet buiten laten, is voorlopig de enige manier om ze te beschermen tegen de wolven, zei ook de taxateur van BIJ12 tegen haar. Dit bureau regelt de wolvenzaken en schadeafhandeling voor de provincies. ,,’Welke afrastering je er ook omheen zet, als de wolven honger hebben, krijgen ze de beesten te pakken’, vertelde hij. Het stikt hier in de omgeving van de wolven. En er komen er steeds meer, dus ik denk dat hobbydieren en vee straks overdag ook niet meer veilig is. Ook omdat het steeds langer licht wordt en de wolven dus ‘s nachts minder tijd hebben om te jagen. Ze worden in deze omgeving nu al geregeld overdag gezien.’’
tamary schreef:Dat is trouwens een pittig hekwerk, zeker in vergelijking met de adviezen qua wolfwerend die de (hobby)veehouders krijgen.
onpaard schreef:tamary schreef:Dat is trouwens een pittig hekwerk, zeker in vergelijking met de adviezen qua wolfwerend die de (hobby)veehouders krijgen.
Is 1.50 niet wat laag? En met een dikke vacht voelen ze misschien niks van de schok.
Onali schreef:Iedereen mag natuurlijk een mening hebben (even terugkomend op mijn laatste bericht)
Maar
Verhuizen; iedereen met paarden weet hoe moeilijk het is om de juiste plek te vinden. Prijs, locatie, ligging, stalgenoten, kudde, faciliteiten, hooi enz
Hier in de omgeving zijn een stuk of 7 grote stallingen gestopt.
Plus inderdaad, hoelang is een nieuwe stal nog wolfvrij.
Inslapen; mijn jongens hebben geen van beide zodanige mankementen dat inslapen een optie is.
Verkopen; beide zijn onbeleerd, één met een trauma voor de koets.
Bovendien waar komen ze dan terecht, iemand anders zn probleem, leuk voorbeeld nou uit Otterlo, nieuw wolvenvoer kopen. Als iemand aangeeft ik zoek een shet erbij, de vorige is door wolven gedood. Dan ga ik mijn jongens echt niet meegeven.
En als laatste, mijn hart stopt niet met om hen geven omdat ik ze niet meer heb.
We weten allemaal dat paarden houden meer dan alleen een hobby is. Het is niet een fiets die je ipv in de schuur of tuin in je woonkamer kan zetten.
Ook al zouden ze naar een nieuwe eigenaar gaan, ik zou dat echt niet kunnen. Het zou dramatisch zijn als ik zeg dan hoeft het leven van mij niet meer. Maar zonder pony's heb ik idd echt niks behalve work, sleep, eat, repeat.
Ze worden 18 en 7 dit jaar, ik heb ze beide van veulen af aan. Sta ook al 7 jaar op deze stal, heb er mn sociale contacten. Ben er vaak een dagdeel op mn vrije dagen.
En dan moet ik moeite doen om niet emotioneel te reageren
Ja dat lukt dus niet.
Elisa2 schreef:Onali schreef:Iedereen mag natuurlijk een mening hebben (even terugkomend op mijn laatste bericht)
Maar
Verhuizen; iedereen met paarden weet hoe moeilijk het is om de juiste plek te vinden. Prijs, locatie, ligging, stalgenoten, kudde, faciliteiten, hooi enz
Inslapen; mijn jongens hebben geen van beide zodanige mankementen dat inslapen een optie is.
Bovendien waar komen ze dan terecht, iemand anders zn probleem, leuk voorbeeld nou uit Otterlo, nieuw wolvenvoer kopen. Als iemand aangeeft ik zoek een shet erbij, de vorige is door wolven gedood. Dan ga ik mijn jongens echt niet meegeven.
En als laatste, mijn hart stopt niet met om hen geven omdat ik ze niet meer heb.
We weten allemaal dat paarden houden meer dan alleen een hobby is. Het is niet een fiets die je ipv in de schuur of tuin in je woonkamer kan zetten.
Ook al zouden ze naar een nieuwe eigenaar gaan, ik zou dat echt niet kunnen. Het zou dramatisch zijn als ik zeg dan hoeft het leven van mij niet meer. Maar zonder pony's heb ik idd echt niks behalve work, sleep, eat, repeat.
Ze worden 18 en 7 dit jaar, ik heb ze beide van veulen af aan. Sta ook al 7 jaar op deze stal, heb er mn sociale contacten. Ben er vaak een dagdeel op mn vrije dagen.
Ja dat lukt dus niet.
Jij lijkt me nu net niet iemand die geen moeite doet om je pony,s veilig te houden. Mijn mening was meer gebaseerd op de mensen in Otterlo, die niet echt goed nadenkend handelen. Als zij de pony,s dus s'nachts op stal hadden gehouden was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Nu wil ik niet victim blaming doen maar vind het wel erg naïef van deze mensen.
DuoPenotti schreef:En laten we eerlijk zijn zonder bokt en zonder facebook, hoe moet je dan weten dat het anders is?
Niet via de media, want de wolf pakt geen pony's.
Onali schreef:Iedereen mag natuurlijk een mening hebben (even terugkomend op mijn laatste bericht)
Maar
Ja dat lukt dus niet.
Wintu schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/443 ... zijn-woest
Artikel over wolven hekken in dorp in Brabant en mensen die er tegen zijn.
DuoPenotti schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/443 ... 2ic4fKZXMACitaat:De dorpsraad en Staatsbosbeheer waren met elkaar in gesprek over hoe de hekken eruit moeten komen te zien en waar ze moeten komen. Maar de dorpsraad is nu uit de gesprekken gestapt. "Mensen zijn woest", vertelt Toon Daniëls van de dorpsraad. "Staatsbosbeheer doet wat het zelf wil. Ze doen net of wij inspraak hebben, maar we hebben er in werkelijkheid niks over te zeggen.
het bijzondere, de hekken worden dan 140/150 hoog.
Onder gaas
120 is toch hoog genoeg en waar blijft het andere wild?