Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marus schreef:@kimberley_ thanx voor de tip! Ik ga ze eem berichtje sturen. Ze hebben fb pagina klopt dat? Hebben we dan dezelfde?
MDWStables schreef:Als ik om me heen hoor dan zeggen ze koop gebreken... koop een fries. Maar er is genoeg handel in en ook naar het buitenland. Dan zullen er toch ook goed moeten zijn op de rontgen want amerikanen zijn toch best wel kritisch op de rontgenbeelden.
We hebben er nog absoluut geen haast mee om te gaan kijken naar een pony voor onze kinderen, maar ik houd al wel in de gaten wat er te koop is. Ik denk dat dat geen gemakkelijke zoektocht gaat worden.
Elisa2 schreef:Mee eens, hoor juist ook dat veel (kinder) pony's verpest zijn dus dan is een brave en goed opgeleide en bevestigde pony meer waard lijkt me.
Friezen van nu en 20 jaar terug vind ik ook niet echt meer te vergelijken qua karakter en bouw..maar..vind dan weer wel dat een Fries vaak anders omgaat met stress dan een KWPNer. Even in het algemeen en ik kan me wel voorstellen dat dit mensen meer past. Over het algemeen vind ik ze toch echt een stuk braver en relaxter en gewoon leuke gebruiksvriendelijke paarden.
esje01 schreef:Dat van de problemen bij de Fries is idd iets wat ik vaker hoor.
Een fokker hier in de buurt is daarom overgestapt naar de arabo Fries.
Meer hardheid en naar het schijnt voor de sport een goede combi.
De prijzen stabiliseren voor mijn gevoel.
Hier al het jong spul op de foto geweest.
Nu op het gemak wat licht werken, zadeltje erop, los springen dan eind april de wei weer op.
September verder beleren en selecteren wat blijft en wat verkocht wordt.
Heb nu zelf niets voor de verkoop staan maar weet wel een leuk springpaard en een hele lieve, brave merrie die een fijn stalletje zoekt.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb
MyWishMax schreef:Wat vervelend weer zeg, altijd balen als er een negatief advies is.
Ik zag pas een kleine pony te koop staan, minder dan 10 keer ohz en die was duurder als dat mijn e pony was die al op M niveau gelopen had. Dat ze wat duurder geworden zijn, oké. Maar dit was echt een bizarre prijs voor zo'n kleine onervaren pony. Zo'n maat waar geen volwassenen op kan en nog niet zelfstandig te rijden. Nog niet gekeurd ook. Ik schrok daar echt van. De prijs was iets waar je dus tijdje geleden een echte kinderpony voor kocht.
Nouvel schreef:Elisa2 schreef:Beetje het karakter van een Arabier in een Friese verpakking?
.
Nou zoiets kop erop en rennen als hij iets niet snap of eng vindt, en dat is nogal wat…
Wij gaan morgen een PRE in België kijken, dus weer een dagje uit op de planning
Nouvel schreef:Ja dat horen wij ook wel steeds vaker, dat er best veel gewone friezen zijn die ook dit gedrag vertonen.
Ik ben niet heel snel bang, maar hij gaat echt blind rennen en je kunt werkelijk helemaal niks meer als hij die kop er op zet…
Ik ben echt wel een periode serieus bang voor hem geweest en de straat gaan we ook echt niet meer op…
vla_flip schreef:Jeetje die Friezen.. ik had toevallig ook Fries paard op mijn lijstje maar vind dat ze er veel geld voor vragen en betwijfel dan nog maar of het inderdaad gezonde paarden zijn.
Ik ga morgen bij een Groninger merrie kijken! Supermooie afstamming, 4 jaar oud en redelijk doorgereden. Ben heel benieuwd! Ben wel verkocht aan dit ras
Succes Nouvel! Wel een eind. Ik had eerst tegen mezelf gezegd dat ik ook niet te ver voor een bezichtiging wilde gaan maar ga morgen ook naar de Betuwe (woon in het noorden van Groningen)
Marus schreef:Gister paard laten keuren en helaas niet goed…..flinke verbening.
Wat is dat toch een ellende met het friese ras…
Moet het toch weer even verwerken de teleurstelling. Meer die daar last van hebben na ‘afkeur’?