Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 20:34

Voorlopig niet maar een van de plekken die aan het ontwikkelen is komt wel dichtbij. Het zal af hangen van of de pillen genoeg doen want het is wel de zenuw die zowel naar het oog als het oor loopt waar ze op zitten. :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:07

Hè bah hopen dat het niet doortrekt.... helpt anti-histamine bij je...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 22:29

Ik heb aciclovir wat een pain in the ass is om te nemen maar als het werkt.. :+
Je moet het 5x om de vier uur nemen en er mag 1 pauze van 8 uur tussen zitten.

Antihistamine is tegen allergie toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:51

Oh wacht even, ik ben in gedachten overgeschakeld op netelroos blijkbaar, sorry!

Mijn man had gordelroos in zijn oog vorig jaar en met druppels enzo aan de gang geweest, controles bij de oogarts.... hij dacht dan dat het weg was maar de oogarts zag nog sporen. Heeft bijna een jaar geduurd voordat de oogarts het echt "schoon" verklaarde. Wat een ellende joh.....

Ik vind zelf voor een koortslip Rhus Tox druppeltjes echt dè ontdekking van de eeuw.
Tegen gordelroos zou het ook moeten kunnen helpen, maar als je al iets inneemt dan beter niet nog iets denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 01:56

Was even ontstipt uit mijn eigen topic. >;)

Koortslip lijkt op gordelroos maar is een ander virus dacht ik.

Voorlopig heb ik niet de hele ‘gordel’ zoals de vorige keer wel het geval was. Toen hielp de medicatie ook dus hoop dat die nu gaat voorkomen dat het zo erg wordt als toen. Ik vermoed dat ik niet uit ga komen onder een plekje met blaasjes op mijn jukbeen gezien die aan het vormen zijn.

Zalf is alleen ‘verzachtend’ (vooral aan mijn neus en lip om dat trekkende gevoel wat te minderen) en Ivm mijn onderdrukt immuunsysteem AB-zalf voor de echte blaasjes om infecties te voorkomen gezien de blaasjes daar gevoelig voor zijn en mijn immuunsysteem niet werkt zoals zou moeten, niet betrouwbaar iig.

Gordelroos rond het oog kan blindheid veroorzaken en aan het oor evenwichtsstoornissen en in het algemeen gezichtsverlamming. Dat maakt gordelroos in het gezicht gevaarlijker dan op andere plekken… veel meer risico op blijvende gevolgen. Maar dokter zei dat we er vroeg bij zijn dus…. Positief denken.

Zaterdag was ik op een feest en toen voelde ik me al niet goed al kon ik er de vinger niet op leggen. Heb toen tegen mijn man gezegd dat ik tintelingen had in mijn gezicht (waar nu dus de zona zit)
Hindsight is 20/20. Dat waren de 1e symptomen maar omdat mijn hersenletsel rechts zit heb ik dat ook wel eens als ik overprikkeld ben… dus heb de link pas gelegd toen er uitslag kwam.

Nu voelt het irritant. Branderig en jeuk tegelijk. Met momenten een hele gekke eenzijdige keelpijn :? En wat hoofdpijn. Het jeukt rond mijn oog en ik hoop écht dat dat gewoon de zenuw is en geen aankondiging. :\

Lippen en neus voelen links alsof ze open gebarsten zijn maar buiten dat gaat het goed. :+

Wel boeiend. Zona gaat normaal tot het midden. Maar een letsel ligt iets voorbij het midden. Het volgt in theorie een zenuw. Ik vraag me nu af of het iets verder (halve cm) rijkt omdat mijn rechter hersenhelft meer bedient dan bij gezonde mensen en de zenuw zich daar dus ook op aangepast heeft. :+

Misschien heb ik rare prioriteiten. :=
Oh!

Afbeelding

Afbeelding
De rest had geen interesse en Joy was ronduit humeurig. :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 07:33

Zou L-Lysine er niet tegen helpen? Ook al is het niet hetzelfde als een koortslip, wel verwant toch?
Dus wie weet, het zijn tabletten vn lucovitaal..

Beterschap iig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 07:45

Gordel roos ben ik mee bekend. Gelukkig nog nooit in mijn gezicht (wel de herpes simplex). Je ziet amper iets (bij mij) en het doet echt branderig zeer.
Nogmaals sterkte. Het duurt ook ang voordat de pijn uit het lichaam is (bij mij 4-6 weken ooit).

Pmarena je tip heb ik opgeschreven. Ik gebruik dat tegen rugpijn, op advies klassieke homeopathie, en sindsdien is gebruik paracetamol aanmerkelijk gedaald. Helpt belachelijk goed.

Joy baalt zichtbaar. Misschien wat ruzietje in de kudde gehad. Polie kon ook soms zo pissig zijn op Hercule. Soms zijn het net mensen...hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:56

Met veel regen worden ze vaak ook een beetje sjachie....

Ohja, voor rugpijn? Die kende ik nog niet :)
Een koortslip kan ik er echt mee tegenhouden, zeker als ik er snel bij ben met tintelingen / rood plekje.
Dan komt de koortslip 9 van de 10 keer niet eens meer op *\o/*

Ik kan me voorstellen dat het bij Gordelroos ook blaasjesvorming kan tegenhouden.

Stijfheid / rugklachten / gewrichtsklachten worden wel benoemd inderdaad, en Gordelroos ook:
https://www.klassiekehomeopathie.nl/rhus-tox/

Hoe gebruik jij het Pien, druppeltjes met beetje water oraal innemen of anders?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:28

Beterschap Ayasha. Ik duim dat het niet naar je oog gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 11:56

Er zit nu eentje onder mijn kaak dus het breidt zich iig in de juiste richting uit om weg te blijven van mijn oog voorlopig. :+
Ik heb morgen iemand die komt kijken naar de weide. := heb haar maar even gestuurd. :+ ziet niet uit natuurlijk. Gelukkig kennen we elkaar ook al is het maar oppervlakkig. Het geeft toch iets meer ruimte in de communicatie. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:59

Je kan altijd nog een papieren zak met 2 ooggaten meenemen :))

Stel nou dat jij langdurig uitvalt hè. Maanden in de lappenmand om 1 of andere reden.
Gaat het dan wel goed komen bij de veulens...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:51

Citaat:
Hoe gebruik jij het Pien, druppeltjes met beetje water oraal innemen of anders?
ik heb van mijn klassieke homeopathie een EHBO kistje gekocht met allerlei verschillende piep kleine glazen hulsjes met piep kleine pilletjes erin. Ik doe een korreltje (want daar spreken we erover) onder mijn tong. Meestal 2 (dat voegt niets toe) maar het is zo'n gepriegel om maar een korreltje te krijgen. Vandaar. Jouw toepassing heb ik zeker erbij geschreven. Ik heb een papiertje met mijn middel ea middeltjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 12:57

pmarena schreef:
Je kan altijd nog een papieren zak met 2 ooggaten meenemen :))

Stel nou dat jij langdurig uitvalt hè. Maanden in de lappenmand om 1 of andere reden.
Gaat het dan wel goed komen bij de veulens...?

:j in het slechtste geval vloekt mijn man veel. :(:)
Als ik bv vooral beperkt ben (zoals met mijn kuitbeen of na een epilepsie aanval dat ik niet mag rijden) dan kan mijn moeder of stiefvader ook wel rijden. Om echt helemaal niet te gaan moeten ze me al zo ongeveer op sluiten in het ziekenhuis. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:07

Ah get waardeloos, schijnt gemeen pijn te kunnen doen ook! Beterschap!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:27

Haha ja, wat bij jou lichamelijk niet okee is, compenseer je wel met karakter :=

Ja heb ik ook pien. Ik gebruik de korrels alleen als ik mijn flesje niet kan vinden want vind het zonde van de korrels anders :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 00:29

Iets te veel volgens mijn man. :=
Joy was happy vandaag, zaterdag wordt Nero opgehaald. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn pup die trouw over me waakt. Ik ben voorzichtig aan het hopen dat de hoeveelheid uitslag mee gaat vallen. Momenteel zijn het maar een paar blaasjes. Deels verstopt achter piercings. :+ ik ben heel stipt met mijn aceclovir. Manlief vond me vanmiddag grieperig uit zien.
Het gekke is alleen dat ik aan twee kanten gelijkaardige blaasjes heb. Dat hoort niet… :+

Yaiko vindt altijd dat hij over me moet waken zodra ik op de zetel zit of lig dus… Hij was half TV aan het kijken. _O-

Afbeelding

Met momenten volgt hij heel intensief en met momenten wat minder maar hij kijkt hele films mee. :+
Zijn voorpoten liggen over mijn bovenbenen trouwens maar dat zie je niet door zijn vacht en kraag. :+ je ziet een klein stukje poot onder zijn onderkaak. :+
Ik ben dus 100% veilig en voor minimaal 50% afgeschermd met zijn lijf. :+

(Mijn man zijn telefoon gooit er een flinke filter overheen trouwens. :+ ik heb niet veel uitslag maar zo mooi egaal is het helaas ook niet gezien ik morgen onder de mensen moet komen bij daglicht. :+)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 23:54

Afbeelding

Afbeelding
Joy <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 23:35

Nero is vandaag veilig naar huis geraakt.
Hij liep zo mee de trailer in. :+: stoere man. Ze houdt ons nog wat op de hoogte over hem via de app. <3. Ze hadden wel bijna een quarter mee. :=

Ik had de vier anderen vast want de poort was natuurlijk open en Nero ging er uit. Het laatste wat ik wil is dat ze met z’n allen het bos gaan verkennen. := ik sta daar dus met mijn vier uit de kluiten gewassen poedels, Nero wandelt rustig mee en toen kwam de jongste quarter aanvliegen. Hun doorgang is in 1 lijn met de poort. Gelukkig kon haar man even voor de draad gaan staan want ik denk dat hij zo gefocussed was op Nero dat ie anders de draad vergeten was. := :=

Mijn vier poedels stonden in tussentijd rustig te kijken naar diens aanstellerij. :+

Knap van Nero dat hij zo mee ging. Goede les voor de jonkies om rustig te blijven. :j
Ik was vooral Whiskey in de gate aan het houden omdat die altijd samen stonden. Had totaal niet er op gerekend dat de quarter mogelijk ook een band op gebouwd had maar bij nader inzien stonden ze wel vaak bij elkaar aan de draad. :=

Maar goed. Nero is veilig aangekomen. De heren zijn rustig gebleven. Nu is het een beetje wachten of er zich nog heren aan gaan dienen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:51

Altijd een geruststelling dat ze rustig blijven en er nadien geen onrust in de groep is.

Zo te horen ging de quarter inderdaad waarschijnlijk niet op de draad letten. :oo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 14:48

Die gaat blijkbaar ook gewoon graag mee met de trailer dus mogelijk wilde hij gewoon mee. _O- _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:44

Quartertje wilde dus al weg, nu de eigenaars nog :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 16:54

pmarena schreef:
Quartertje wilde dus al weg, nu de eigenaars nog :=

_O- _O- Had hem misschien mee moeten geven. _O- _O-

De heren zijn in hun gewone doen met zijn viertjes. :) Leo ging mijn man ‘helpen’ met het net dat over de baal gaat. _O- was manlief echt heel blij mee. :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:43

Hahaha heerlijk,!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:33

Altijd fijn als je hulp krijgt toch :Y)

Fijn dat de verhuizing zo goed gegaan is. Hoe is het met jouw lijf? Slaat de medicatie een beetje aan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 01:44

Nou… ik weet het eigenlijk niet goed. Ik ga morgen naar de neuroloog (jaarlijkse controle) en gezien zona vaak zenuwpijn geeft zal zij daar vast ook wel e.e.a van weten. Ik twijfel inmiddels nl of het wel zona is. Het breidde zich in eerste instantie uit als zona maar dat stopte. Ik dacht misschien door de medicatie omdat ik letterlijk mijn klok zet om hem op tijd te nemen maar inmiddels heb ik aan de andere kant van mijn gezicht gelijkaardige plekjes. Een deel lijkt beter (dus genezend) maar het lijkt alsof er voor elk plekje dat geneest op een andere plaats eentje terug komt. De hoeveelheid uitslag is dus stabiel gebleven maar ze is wel van plek veranderd en dat doet zona niet… in elk geval niet aan twee zijdes van je lichaam.

Kine was bezorgd en heeft dus vrijdag koorts gemeten en ik had verhoging. Mijn lijf voelt ook niet happy (daarom ook even minder foto’s. Ik ben futloos en vooral fysiek moe. Snel buiten adem. Ik moet gaan zitten tussen elke taak en kom nog buiten adem binnen. :\ ) maar niet zoals met zona… zona heeft scherpe pijn en zenuwpijn. De letsels jeuken en doen pijn maar zoals elk wondje zou doen. Kine zei ook dat hij het vrijdag al gezien had maar omdat ik niks gezegd had van zenuwpijn en hij ook niks gemerkt had aan me terwijl hij mijn gezicht aan geraakt heeft en ik zenuwpijn links altijd wel meld Ivm mijn hersenletsel. Dus hij ging er gewoon van uit dat het gewoon uitslag was. Hij vond het maandag eigenlijk al beter terwijl ik het maandag pas door had dat het mis zat. :+ als ik vrijdag al enig vermoeden gehad had. Had ik het hem gemeld. :+ vrijdag had ik wel wat rood maar meer zoals ik vaker heb als het regent en koud is. Met wat nachtcrème is het dan ‘s morgens weg.

En dan is er het feit dat ik er twee op mijn bovenbeen heb? :?

Niet de meest charmante foto’s en stom licht maar dit doet zona niet, je kan zien dat het nul respect heeft voor de middellijn van je lichaam terwijl zona daar juist om bekend staat. Het zijn wel vocht blaasjes tot ze uitdrogen (vanmorgen plakte ik even aan mijn kussen door eentje die open gegaan was. :\ ) maar dat is ook de enige zona-spelregel waar het zich aan houdt.

Spoiler:
[Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder mijn lip is volledig weg nu. Onder mijn neus helaas nog niet. >;) (dat zijn de irritantste :x ) heb alleen bepanthen er op nu omdat dat helpt. Dus die zie je niet echt. Die houden goed vol al lijken die ook gewoon te genezen en terug te komen een paar mm verder. :?

Mijn lippen en oog zijn wel vrij nu ( even af kloppen gezien het gedrag.)

Op mijn been begon ook als echt een vochtblaasje en nu dus de uitgedroogde variant zoals in mijn gezicht. Ook bij mijn been vooral jeuk. Niet de scherpe pijn en zenuwpijn die normaal met zona gepaard gaat.

Het enige wat ik in mijn gezicht heb is dat het heel strak en stijf voelt (de huid) maar het zijn natuurlijk wel ‘wondjes’ en ik durf geen nachtcreme te gebruiken nu terwijl mijn huid dat eigenlijk wel nodig heeft.

Het enige dat wél overeenkomt met zona is koorts, links keelpijn en hoofdpijn maar ook dit niet in die mate die zona normaal geeft.

Ik heb ga morgen dus vragen en hopen dat mijn neuroloog me kan helpen. :+

Dusja de medicatie helpt…. Denk ik… begin me alleen af te vragen waar tegen. :=

Oh en ja mijn fysio zuchtte toen ik (voor mijn doen) vrij veel verhoging had maar ik niet de moeite gedaan had het te meten of er rekening mee te houden. :o hij zei ‘das ook de eerste keer dat gij warmer hebt dan ik’ en ik grapte ‘das misschien koorts’ en eerst grapte hij mee en op het eind van de behandeling zei ie ‘doe me een plezier en laat me eens meten.’ En ik zit bijna 2 graden boven mijn normale temperatuur (die 36,2 is, 35,8 op zijn laagst dus de meeste dokters meten bij mij sowieso geen koorts tenzij ik echt gevaarlijk hoog zit.)
Hij zei ‘37,8… iets zegt me dat dat voor u hoog is.’
Zelfs na mijn Remicade die bekent staat om koorts creëren zit ik altijd maar op 37,5 :o

Toen ik weg ging kwam er nog heel zachtjes ‘doe je een beetje rustig met jezelf?’ :+:

Ik probeer echt… maar de hengsten moeten verzorgt en Sam en Rêve en.,. Mijn ‘rustig’ is… niet rijden zeg maar. :=

Vandaag geholpen met hooi, mijn man doet het meeste werk maar ik probeer altijd mee te duwen… elk beetje is iets… vanaf nu wordt het wel weer makkelijker kwa in de ruif duwen,..

Maar strikt gezien was dit niet rustig doen denk ik…

Mijn neurologe volgt me nu ook al bijna 10 jaar en heeft ook geholpen met de necrose én de colitis. Als ze het zelf niet weet dan krijgt ze me altijd sneller bij iemand die het wel weet. Dus daarom wil ik het met haar bespreken… mijn neurologe is echt eentje uit de miljoenen die mijn geschiedenis beter kent dan ik zelf gezien ik voor een aantal stukken in slaap gehouden ben. >;)

Dus ik kan dit ook wel voorleggen. Sowieso gaat ze willen weten wat de plekjes zijn gezien ik normaal een gladde huid heb. :+ links is mijn gezicht ook heel licht gezwollen trouwens. Ik hoop dus morgen rond de middag zelf meer duidelijkheid te hebben of ik de juiste medicatie aan het nemen ben en waarvoor…. Want zona is het niet… tweezijdig kán nog in uitzonderlijke gevallen waar ik goed in ben maar de plekjes op mijn been en het gebrek aan de pijn die zo typisch is voor zona… dat is zelfs voor mijn lijf te veel uitzonderingen…