Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:50

Babootje schreef:
Ik zou er niet aan beginnen, tenzij je zeker weet dat je een heel goed en betrouwbaar adres hebt.


Ik begin er pas aan als ik dat gevonden heb. 100% zekerheid heb je nooit, ook in NL niet. Het gaat om een Lusitano, geen pre of kruising.

In heb mijn bericht trouwens een beetje verkeerd geformuleerd. Ik bedoelde specifiek te vragen wat de (initiele) bijkomende kostten zijn naast de vraagprijs van het paard zelf.

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:01

Hutcherson schreef:
Jeeeetje wat een bizarre prijzen komen hier langs.

Ligt dat aan mij of is dit altijd al gewoon zo geweest om makkelijk 10K voor een onbeleerd paard neer te tellen. Gaat het dan echt om het papier dat erbij zit? Wat zou de prijs geweest zijn als het dier dat papier niet had gehad?

Ik kocht mijn eerste veulen in 2015 met 11 maanden oud en deze zomer mn tweede veulen gekocht van ook ongeveer een jaar oud. Maar kon echt niet in de buurt van deze bedragen.

Zit hem dat in het papier?



Tuurlijk heeft het met papier te maken. Want je kunt met een papierloos paard natuurlijk ook ver komen maar de afstamming geeft toch potentie mee. Al kan het nogsteeds zijn dat het paard alsnog door karakter of andere zaken niet hoog in de sport komt. Het is ook net wat je doelen zijn natuurlijk

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:05

Hutcherson schreef:
Jeeeetje wat een bizarre prijzen komen hier langs.

Ligt dat aan mij of is dit altijd al gewoon zo geweest om makkelijk 10K voor een onbeleerd paard neer te tellen. Gaat het dan echt om het papier dat erbij zit? Wat zou de prijs geweest zijn als het dier dat papier niet had gehad?

Ik kocht mijn eerste veulen in 2015 met 11 maanden oud en deze zomer mn tweede veulen gekocht van ook ongeveer een jaar oud. Maar kon echt niet in de buurt van deze bedragen.

Zit hem dat in het papier?

Nee, dat zit 'm in belangen die mensen hebben bij hoge handelsprijzen.

Daarnaast, wat er staat en wat er daadwerkelijk betaald wordt, zijn ook twee dingen.

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:37

Hutcherson schreef:
Jeeeetje wat een bizarre prijzen komen hier langs.

Ligt dat aan mij of is dit altijd al gewoon zo geweest om makkelijk 10K voor een onbeleerd paard neer te tellen. Gaat het dan echt om het papier dat erbij zit? Wat zou de prijs geweest zijn als het dier dat papier niet had gehad?

Ik kocht mijn eerste veulen in 2015 met 11 maanden oud en deze zomer mn tweede veulen gekocht van ook ongeveer een jaar oud. Maar kon echt niet in de buurt van deze bedragen.

Zit hem dat in het papier?


*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Ik vraag het me af. 8 jaar geleden kon ik een Gribaldi x Ferro kopen voor €1500. Gezond en wel. Merrie was toen 3 jaar oud. Naar mijn idee een prima papier :+

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:44

Maar 8 jaar geleden was een hele andere tijd. Dat is toch niet te vergelijken? Toen kostten huizen die nu 4 ton kosten, ook nog 2,5 ton. En viel er nog te onderhandelen ;-)

20 jaar geleden kocht ik ook een 4-jarige, L-geklasseerd voor, omgerekend, 4500 euro. Dat is nu ook niet meer. Andere tijden, andere prijzen.

Raineri
Berichten: 6367
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:47

Blaze1994 schreef:
Hutcherson schreef:
Jeeeetje wat een bizarre prijzen komen hier langs.

Ligt dat aan mij of is dit altijd al gewoon zo geweest om makkelijk 10K voor een onbeleerd paard neer te tellen. Gaat het dan echt om het papier dat erbij zit? Wat zou de prijs geweest zijn als het dier dat papier niet had gehad?

Ik kocht mijn eerste veulen in 2015 met 11 maanden oud en deze zomer mn tweede veulen gekocht van ook ongeveer een jaar oud. Maar kon echt niet in de buurt van deze bedragen.

Zit hem dat in het papier?



Tuurlijk heeft het met papier te maken. Want je kunt met een papierloos paard natuurlijk ook ver komen maar de afstamming geeft toch potentie mee. Al kan het nogsteeds zijn dat het paard alsnog door karakter of andere zaken niet hoog in de sport komt. Het is ook net wat je doelen zijn natuurlijk


Papierloos paard kan net zo goed potentie hebben. Het geeft wel wat mee, maar dat is ook maar de vraag wat exact. Los daarvan, elk gezond paard zou Z2 aan moeten kunnen. Hoeveel mensen schoppen het nu hoger dan dat? Het is ook wel een stukje marketing.

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:48

Hutcherson schreef:
Jeeeetje wat een bizarre prijzen komen hier langs.

Ligt dat aan mij of is dit altijd al gewoon zo geweest om makkelijk 10K voor een onbeleerd paard neer te tellen. Gaat het dan echt om het papier dat erbij zit? Wat zou de prijs geweest zijn als het dier dat papier niet had gehad?

Ik kocht mijn eerste veulen in 2015 met 11 maanden oud en deze zomer mn tweede veulen gekocht van ook ongeveer een jaar oud. Maar kon echt niet in de buurt van deze bedragen.

Zit hem dat in het papier?



Tuurlijk heeft het met papier te maken. Want je kunt met een papierloos paard natuurlijk ook ver komen maar de afstamming geeft toch potentie mee. Al kan het nogsteeds zijn dat het paard alsnog door karakter of andere zaken niet hoog in de sport komt. Het is ook net wat je doelen zijn natuurlijk[/quote]

Papierloos paard kan net zo goed potentie hebben. Het geeft wel wat mee, maar dat is ook maar de vraag wat exact. Los daarvan, elk gezond paard zou Z2 aan moeten kunnen. Hoeveel mensen schoppen het nu hoger dan dat? Het is ook wel een stukje marketing.[/quote]

Dat zeg ik idd ook dat een papierloos paard ook ver kan komen. Alleen is het denk ik ook wel een verschil tussen dressuur en springen maar dat is mijn mening.

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:03

Babootje schreef:
Gini schreef:
Ja, je zegt inderdaad iets anders. :D Want ik zit te roepen over paarden die nog geen zadel van dichtbij gezien hebben, terwijl jij het over een graad van africhting hebt. Mijn initiële reactie was namelijk een reactie op de stelling dat je voor een springgefokt veulen 5000 euro kan vragen en voor ieder levensjaar daarbovenop 5000 euro extra. Dat zou betekenen dat ieder veulen dat niet heel lelijk gebouwd is en met een paar leuke namen in het paspoort sowieso als onbeleerde driejarige 15.000-20.000 euro waard is, per definitie.
Ik zeg: zoiets moeten we niet gaan normaliseren. Niet ieder veulen dat door een springmerrie uitgepoept wordt is sowieso goud waard. Wat dus uiteraard niet wilt zeggen dat geen enkele driejarige 15.000 euro waard is. De waarde van een bepaald paard op een bepaald moment is aan veel factoren onderhevig. Maar we moeten dus niet gaan normaliseren dat de beginwaarde per definitie 10.000 euro is. Ik denk ook niet dat de markt het zo heel erg met me oneens is. Ik zie toch nog voldoende onbeleerde jonge paarden voor 4 cijfers te koop staan.


Per definitie is iedere onbeleerde 3 jarige gewoon goed sportpaard 10.000-15.000 waard, Er zijn ook voldoende goed gefokte (met goede namen) paarden die om een of andere reden niet zo goed gelukt zijn. Wat bouwfoutjes bewegen middelmatig of hebben een bemerking. Of haalt het veulen de 3 jaar niet. Dan moet zo'n fokker dat verlies toch ergens 'goedmaken'. Dat soort paarden (m.u.v. de laatste natuurlijk) koop je ook goedkoper.
Ook in het eerste jaar zijn er zat risico's. Sommige paarden zijn goed op de foto met 3 jaar en kunnen een jaar later onder gewone belasting toch een straalbeen klasse 3/4 hebben. . Het komt niet heel vaak voor maar het komt wel voor.
Ik heb zelfs een keer gezien dat een paard met 2 jaar schoon was op de foto en met 3 jaar een spat klasse 3 had ontwikkeld zonder dat het paard überhaupt belast is geweest. Dus eer dat je een paard met 4 of 5 jaar hebt die gezond is en ook nog wat heeft geleerd is er al heel wat in geïnvesteerd.


Maar ook hier lees ik in je eerste zin al dat je mijn punt niet echt doorhebt. Je zegt namelijk 'goed sportpaard' en dat zeg ik niet. Buiten dat de term 'goed sportpaard' bij een driejarige die nog nooit een zadel heeft opgehad eerder een langgekoesterde hoop inhoudt, dan een daadwerkelijk feit, heb ik het dus niet over een goed sportpaard, maar over 'iedere onbeleerde springgefokte driejarige'.

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:14

Kelan schreef:
Maar 8 jaar geleden was een hele andere tijd. Dat is toch niet te vergelijken? Toen kostten huizen die nu 4 ton kosten, ook nog 2,5 ton. En viel er nog te onderhandelen ;-)

20 jaar geleden kocht ik ook een 4-jarige, L-geklasseerd voor, omgerekend, 4500 euro. Dat is nu ook niet meer. Andere tijden, andere prijzen.

10.000 gulden was in die tijd ook gewoon veel geld voor een paard.
Ook toen was er prima gezond spul te koop voor de helft, geklasseerd el wel.

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:48

Dat was toen gewoon een heel normaal bedrag. Voor braaf, leuk, gezond, geklasseerd paard. Dat zijn de paarden waar je nu tussen de 10 - 15K euro voor betaald.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen / koopjes / gelukjes. In alle tijden. Maar dat zijn de uitzonderingen, die je als je goed zoekt en geluk hebt vindt.
Maar waar ook meer risico aan zit, in die prijsklasse zit ook meer troep: Paarden die ooit gekeurd zijn, niet goed waren op de foto, en dan voor een lage prijs, waarvan men hoopt dat er niet rontgelogisch gekeurd wordt, weg gaan. Die kunnen best hun hele leven lang goed blijven. Maar er is gewoon meer risico.

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:16

Kelan schreef:
Dat was toen gewoon een heel normaal bedrag. Voor braaf, leuk, gezond, geklasseerd paard. Dat zijn de paarden waar je nu tussen de 10 - 15K euro voor betaald.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen / koopjes / gelukjes. In alle tijden. Maar dat zijn de uitzonderingen, die je als je goed zoekt en geluk hebt vindt.
Maar waar ook meer risico aan zit, in die prijsklasse zit ook meer troep: Paarden die ooit gekeurd zijn, niet goed waren op de foto, en dan voor een lage prijs, waarvan men hoopt dat er niet rontgelogisch gekeurd wordt, weg gaan. Die kunnen best hun hele leven lang goed blijven. Maar er is gewoon meer risico.

Nee, dat was het ook toen niet!

Omdat er Fiat Panda's van het oude model zijn waar 6000 euro voor gevraagd wordt, wil dat niet zeggen dat klassieke Fiat Panda's 6000 euro waard zijn.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:38

Hutcherson schreef:
Jeeeetje wat een bizarre prijzen komen hier langs.

Ligt dat aan mij of is dit altijd al gewoon zo geweest om makkelijk 10K voor een onbeleerd paard neer te tellen. Gaat het dan echt om het papier dat erbij zit? Wat zou de prijs geweest zijn als het dier dat papier niet had gehad?

Ik kocht mijn eerste veulen in 2015 met 11 maanden oud en deze zomer mn tweede veulen gekocht van ook ongeveer een jaar oud. Maar kon echt niet in de buurt van deze bedragen.

Zit hem dat in het papier?


Ja, een veulen met papier kost op zn minst al 5000-10000. Dekgeld alleen al is vaak zo'n 2000 voor een goedfokkende hengst met naam.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:41

Gini schreef:
Maar ook hier lees ik in je eerste zin al dat je mijn punt niet echt doorhebt. Je zegt namelijk 'goed sportpaard' en dat zeg ik niet. Buiten dat de term 'goed sportpaard' bij een driejarige die nog nooit een zadel heeft opgehad eerder een langgekoesterde hoop inhoudt, dan een daadwerkelijk feit, heb ik het dus niet over een goed sportpaard, maar over 'iedere onbeleerde springgefokte driejarige'.


Maar dan snap je mij niet. Ik heb het over sportpaard. Onbeleerd. Dressuur of spring.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:48

Blaze1994 schreef:
Papierloos paard kan net zo goed potentie hebben. Het geeft wel wat mee, maar dat is ook maar de vraag wat exact. Los daarvan, elk gezond paard zou Z2 aan moeten kunnen. Hoeveel mensen schoppen het nu hoger dan dat? Het is ook wel een stukje marketing.


Dat zeg ik idd ook dat een papierloos paard ook ver kan komen. Alleen is het denk ik ook wel een verschil tussen dressuur en springen maar dat is mijn mening.


Klopt dat een papierloos paard ook verder kan komen. Ook koudbloeden kunnen het Z uitlopen. Ik heb er genoeg van gezien. Kosten ook niet niks maar veel minder dan de paarden die wel verder kunnen dan de basissport en al helemaal de paarden die echt potentie hebben voor GP. Na de basissport dus na het ZZZwaar gaat het hard met de prijzen als de paarden gezond blijven. Zeker voor de paarden die meer kunnen. Logisch ook. Daar zit echt veel werk in.

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:41

Ikke, volgens mij vergeet jij het verschil tussen jezelf en de markt. In de huidige markt zijn gezonde, bewerkbare jonge paarden gewoon geld waard, als in "het wordt er voor betaald".
Dat jij het dat persoonlijk niet waard vindt, en het er dus niet voor uit zou geven, is uiteraard prima.

Maar de stellige manier waarop je dat presenteert, en daarmee mensen die het er wel voor over hebben wegzet als "sukkels die er te veel voor betalen", vind ik bijzonder onsymphatiek.

Dus "let's agree to disagree".
Verschillende mensen, verschillende meningen, mooi dat die hier dan allemaal verwoord worden, en iedereen die een paard zoekt kan daar uiteindelijk zelf uit bepalen wat daar van mee te nemen en wat niet.

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:01

Een goed bewerkbaar paard is voor de meeste ruiters in werkelijkheid belangrijker dan het papier. Alleen wordt er door vele anders over gedacht..; die denken dat ze met een bepaalde afstamming vanzelf te ‘top’ halen onafhankelijk van hun eigen kunnen.

Natuurlijk is de fokkerij in de afgelopen vijftig jaar naar een hoger niveau gestegen maar de ‘hete’ karakters zijn zeker niet voor iedereen geschikt. Een hele grote groep wordt nog steeds het meest gelukkig van een ‘basis’ knol waar je gerust mee tot het Z kan rijden, je een sprongetje mee kan doen etc.

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:07

En daardoor zijn die brave paarden zonder fancy papier ook duur geworden omdat er niet genoeg van zijn en mensen na ellende van zichzelf of anderen inzien dat een ongecompliceerd paard ook goud waard is.

Dan heb ik het niet meer over de prijzen van onbeleerd maar dat de simpel bewegende paarden op L niveau met of zonder papier ook al snel 10k kosten op dit moment.

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:12

Babootje schreef:
Gini schreef:
Maar ook hier lees ik in je eerste zin al dat je mijn punt niet echt doorhebt. Je zegt namelijk 'goed sportpaard' en dat zeg ik niet. Buiten dat de term 'goed sportpaard' bij een driejarige die nog nooit een zadel heeft opgehad eerder een langgekoesterde hoop inhoudt, dan een daadwerkelijk feit, heb ik het dus niet over een goed sportpaard, maar over 'iedere onbeleerde springgefokte driejarige'.


Maar dan snap je mij niet. Ik heb het over sportpaard. Onbeleerd. Dressuur of spring.


Weet je hoe dit gesprekje tussen ons begonnen is? :D (Niet slecht bedoeld hoor, maar ik denk dat je even moet teruglezen hoe deze dialoog tot stand gekomen is).

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:20

Kelan schreef:
Ikke, volgens mij vergeet jij het verschil tussen jezelf en de markt. In de huidige markt zijn gezonde, bewerkbare jonge paarden gewoon geld waard, als in "het wordt er voor betaald".
Dat jij het dat persoonlijk niet waard vindt, en het er dus niet voor uit zou geven, is uiteraard prima.

Maar de stellige manier waarop je dat presenteert, en daarmee mensen die het er wel voor over hebben wegzet als "sukkels die er te veel voor betalen", vind ik bijzonder onsymphatiek.

Dus "let's agree to disagree".
Verschillende mensen, verschillende meningen, mooi dat die hier dan allemaal verwoord worden, en iedereen die een paard zoekt kan daar uiteindelijk zelf uit bepalen wat daar van mee te nemen en wat niet.

Nee, jij kijkt tegen een zeer beperkt deel van de markt aan.

Laat ik het verschil tussen geadverteerde en betaalde prijzen even achterwege dan nog steeds is het de zeer lokale perceptie die maakt dat mensen denken dat je alleen voor een flink bedrag een goed paard koopt en dat is regelrechte onzin!

Maar het is ook niet in de laatste plaats dat er heel veel mensen zijn die in enigerlei vorm belang hebben bij deze prijzen.
Wanneer je namelijk over lage tijden gaat kijken wat de prijzen van paarden doen, verandert er helemaal niets. Er is een groep mensen die bereid is (te) veel geld te betalen en er zijn mensen die wat verder durven en kunnen kijken.

Wat mij echter het meeste stoort is dat mensen, zoals jij, op het angstgevoel inspelen dat je voor 5k geen gezond eerlijk paard kunt kopen.

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:24

Eens met ikke.

En daarom begon ik ook over dat normaliseren. Want hoe vaker je roept dat je zeker in de vijf cijfers moet gaan voor een goed, gezond paard, hoe meer bewaarheid dat wordt natuurlijk. En zo worden de prijzen eigenlijk kunstmatig omhoog gedreven.
En dan kan ik straks voor 9000 euro een kreupel paard verkopen, want ja, wat verwacht je voor een paard van die prijs. :D

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:33

Kunstmatig omhoog gedreven?
Het wordt hoog tijd dat paarden eens op gaan leveren wat ze daadwerkelijk gekost hebben en voor de goede zelfs wat meer
Een veulen ben je als kostprijs al gauw 7000 euro aan kwijt dus een onbeleerde 3 jarige zou gezond en gekeurd minimaal 15.000 euro op moeten brengen. Dan zijn alleen de gewone kosten betaald en heb je het nog niet eens over risico of aanvullende behandelingen in die 3 of 4 jaar

Dat je voor 6000 euro geen 4 jarige ruin kan kopen is volkomen terecht
Het is juist normaliseren dat mensen dat eens gaan beseffen dat fokkers geen zin hebben om andermans hobby te betalen

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:37

Niet ieder veulen wordt geboren om winstgevend te zijn.

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:39

Gini schreef:
Eens met ikke.

En daarom begon ik ook over dat normaliseren. Want hoe vaker je roept dat je zeker in de vijf cijfers moet gaan voor een goed, gezond paard, hoe meer bewaarheid dat wordt natuurlijk. En zo worden de prijzen eigenlijk kunstmatig omhoog gedreven.
En dan kan ik straks voor 9000 euro een kreupel paard verkopen, want ja, wat verwacht je voor een paard van die prijs. :D

Dat is niet straks, die staan intussen al op Marktplaats.......


[***] schreef:
Kunstmatig omhoog gedreven?
Het wordt hoog tijd dat paarden eens op gaan leveren wat ze daadwerkelijk gekost hebben en voor de goede zelfs wat meer
Een veulen ben je als kostprijs al gauw 7000 euro aan kwijt dus een onbeleerde 3 jarige zou gezond en gekeurd minimaal 15.000 euro op moeten brengen. Dan zijn alleen de gewone kosten betaald en heb je het nog niet eens over risico of aanvullende behandelingen in die 3 of 4 jaar

Dat je voor 6000 euro geen 4 jarige ruin kan kopen is volkomen terecht
Het is juist normaliseren dat mensen dat eens gaan beseffen dat fokkers geen zin hebben om andermans hobby te betalen

In jouw beperkte stukje markt, waar men met elkaar de prijzen opdrijft en hoog houdt, geldt dat.

In die zin zou het voor de paardenwereld goed zijn als de registratie van dieren op hetzelfde niveau komt als bij koeien en varkens al jaren gebruikelijk is. De prijzen zouden dan namelijk als een kaartenhuis in elkaar storten.
Het gaat in de paardenwereld helemaal niet om kosten maar om geldstromen. Dat jij de financiële wereld die daarachter schuil gaat, wilt blijven ontkennen is jouw probleem, niet de mijne.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:53

Ik moet Ikke hier toch gelijk geven hoor.

Na een tijdje rondkijken en ook veel hoge prijzen voor brakke paarden tegen kwam, een leuke 4,5 jarige onbeleerd, kunnen kopen voor 1500 euro (Klinisch goedgekeurd). nu bijna 4 maanden terug.
Ik sta op een redelijk grote stal en heel veel mensen daar zijn bijzonder van haar gecharmeerd, dus het kan dus zeker wel. Zelf ook nog geen moment spijt van gehad, het is een heerlijk dier.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:55

Hoe zit het eigenlijk met concoursen in corona-tijd?Ik denk dat als er langdurig geen concoursen en shows gedaan kunnen worden,dat de prijzen van sportpaarden wel zullen dalen.Omdat er dan geen emplooi voor is.Maar misschien heb ik het mis en zit de markt anders in elkaar.