Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:06

Ze is wel knap :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:11

Ja dat zeker SBravour, ik had alleen niet verwacht dat ze het zo spannend zou vinden. Die laatste foto is eng trouwens zie ik nu :oo ik zie een schaduw van mn hoofd voor mn hoofd zelf, wat maf :')

Knap? Pff.. een monster bedoel je!
Nu vreselijke spierpijn, ik heb mezelf ook veel te gespannen gehouden. Dat is geen goede combinatie met mn fibromyalgie #)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:18

Murosh leuk zo'n training, kunnen ze mooi veel van leren!

Nouklime ik mocht vanmiddag om 12.00 uur :)
Heel veel succes straks!

Mirjam het was dus een mooie leerzame dag voor Veroon! Wel heel fijn dat het op deze manier kan! eerste keer op gras lijkt mij ook nog wel spannend. Net wat je zeg, zo'n groot veld, ze kunnen alle kanten op
Ondanks de spanning ziet ze er wel fijn uit!

Hier super tevreden over Ken :) Even een rondje aan de hand gestapt in het losrijden, de spandoeken langs de kant waren even spannend maar was al gauw goed. Daarna mooi ontspannen kunnen losrijden.
1e proef vond ze bij het binnenkomen de auto spannend, dus halverwege de AC lijn stonden we stil, kreeg haar niet die kant op dus maar gewoon naar links gedraaid en vanaf daar de gebroken lijn ingezet. Vanaf onderdeel daarna liep ze eigenlijk wel heel braaf rond met wat hele fijne stukken en ook nog wel wat foutjes. Keertje verkeerde galop, wel snel kunnen herstellen en keer galop in de middendraf. Daar 185 punten. 2e proef ging al een heel stuk beter, de auto daar was niet zo eng haha en geen foutjes erin. Af en toe in de overgang komt ze nog wel iets naar boven etc. Daar 199,5 met een 3e prijs :D Super blij dat ze zo lekker ontspannnen rond ging terwijl er best veel te kijken was <3
Hier kunnen we mooi mee verder knutselen.

Andere paard afgelopen week voor het laatst L1 gestart, die is soms zooo heet. Fijn dat ze voorwaarts zijn maar dit is soms een beetje te haha. 1e proef dan ook echt teveel fouten. 177,5 en 2e proef was iets beter. 180,5 en 2e prijs. Die mocht vandaag z'n debuut in de L2 maken en was een stuk relaxter als afgelopen week. 1e proef nog wat teveel rommeltjes, 2e ging fijner. 183,5 en 199 met een 2e prijs.
Al met al lekker weekje zo :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:24

Murosch wat fijn dat je zo kon gaan oefenen zeg!

Melissa, leuk dat het zo goed ging op wedstrijd!!

Hier vandaag lekker gereden bij vriendin in de bak weer. En kane liep echt zo ontzettend fijn! hebben nog nooit zo fijn gereden. Heerlijke ontspanning, kwam wat meer naar beneden.
Paar pasjes wijken deed hij ook al netjes.
En zijn stuur wordt al stukken beter, voorheen was dat echt een strijd en kon hem vandaag echt tussen 2 benen rijden.
Al met al super trots op mijn ventje <3 *\o/*
Helaas hebben ze vergeten me te filmen, binnenkort gaat een vriendin even mee om foto's te maken!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:50

Wat goed zeg allebei. :D

Hier mocht Kenzo voor het eerst aan dubbele longe. Vind dat handig om te kijken hoe ze op druk op het bit reageren. Meneertje is wederom geslaagd. :))

Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:59

Miesje super fijn dat je zo lekker hebt gereden!

mirjam dat ziet er lekker ontspannen uit, top!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:14

Wat een goed begin Melissa! Echt heel netjes, super!! En je andere ook een mooi L2 debuut. Belooft een mooi buitenseizoen te worden :)

Miesje heerlijk dat het zo fijn gaat. Jammer dat er niet gefilmd is maar die houden we wel tegoed van je he? Ga je ook straks starten ermee?

Nou Mirjam, nog even zo doorgaan en hij is klaar :D

Mijn spieren leven weer een klein beetje. Kan mn armen nog niet omhoog bewegen maar verder gaat het weer wat. Ik krijg dan letterlijk koorts van de spierpijn, stom lijf |o

Ik kon gisteren de moed niet opbrengen om op Veronia te stappen, moest ook naar Flo en twee was teveel van het goede, dus die mag vandaag weer. Flo was flink fris weer gisteren. Ik heb hem nog eerst even een paar rondjes aan de longe voordat ik erop stap en dat was maar goed ook zullen we maar zeggen. Hij leek meer op een hert dan op een paard :oo . Maar eenmaal opgestapt gelukkig wel braaf.
Afbeelding

schoudervoor lukt hem ook al. Daaraan merk je echt dat hij geen jong paard is. Hij pakt ZO snel alles op!
Afbeelding
andere kant, daar is de buiging nog niet helemaal goed maar voor een eerste keer niet gek
Afbeelding

Beetje verruimen, daarin moet hij nog wat meer erdoor blijven maar ik moet er ook even aan wennen dat ik op een paard zit die zo ontzettend vertrekt als hij mag. Dat ken ik helemaal niet meer

Afbeelding

Galop ook weer gedaan, geen foto's van. Nu wel een stukje langer door gegaan en dat ging best goed.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:35

Wauw Melissa wat een fijne punten heb je gereden! Ik vind proef 6 een stuk lastiger dan proef 5. Dat heb jij dus niet gezien je punten haha!

@Mirjam dat staat ook op mijn lijstje om een keer les te krijgen in het longeren met dubbele lijnen. Dat lijkt mij nou echt fijn om je paard zo vanaf de grond te kunnen trainen.

Murosch je kan bijna je startkaart al aan gaan vragen voor deze man! Balen (understatement) dat je lijf zo reageert op het spannende ritje met Veroon.

Zaterdag avond onze tweede wedstrijd gehad. eerste outdoor wedstrijd. Ik had veel meer ontspanning en deze keer mijn teugels op onze normale lengte. vorige week had ik ze 1 stopper korter omdat dat mij net wat meer vertrouwen gaf. Maar zaterdag dus niet gedaan dacht laat hem maar zelf verbinding zoeken en het ging al veel beter! Vorige week geoefend op mijn hals strekken en dat lukte zowaar ook in de proef en ontving meteen een 7. As zaterdag hebben we weer les bij mijn instructrice thuis en dan 12 mei gaan we weer startten. Punten 178,5 en 171,5 dus echt wel verbetering en dat zagen we ook terug in mijn punten.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:44

startkaart?! hahahaha, dan moet ik er wel eerst op durven zonder te longeren vooraf.

Mooi zo nouklime, dat is inderdaad een mooie stap vooruit. Ook goed voor je zelfvertrouwen. Jullie kunnen het prima hoor! Lekker doorgaan zo.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:58

Murosch ook een tegenwerkend lichaam dus :(:)
Nouklime, mooi elke keer weer stapje vooruit.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:02

Haha dat komt van de zomer wel als het wat warmer wordt!

Heb gelukkig geen deuk in mijn zelfvertrouwen gekregen door lage punten te rijden haha! Ik weet dat het nog niet winstwaardig is maar door te gaan startten heb ik wel meer motivatie om echt goed te trainen en wat strenger te zijn voor hem en voor mijzelf. En heb ik een doel om voor te trainen dat heb ik echt nodig :D . Moet gewoon kilometers met hem gaan maken. doel voor de volgende keer mijn galop overgangen rustiger en met meer beleid dus daar ga ik aan werken de komende weken!

Proef 5:

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:03

@Mirjam babysteps vooruit!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:13

Super dat het al beter ging Nouklime!! Doelen die je gesteld had dus weer behaald. En heel fijn dat dat ook in je punten terug te zien is! Zo je proef nog even kijken.

Wat doet de pony het superbraaf Mirjam!

Oeh spannend ritje met Veronia Murosch! Wel hele goede keus geweest dus om dit zo te oefenen. Wel vervelend dat je lijf er zo op reageert maar een reactie had je vast al verwacht.
Paard bij je vader gaat ook echt lekker vooruit he! Je zit er al een heel stuk zekerder op. Ga je met deze ook starten?

Super van Ken en het andere paard dat je rijd Melissa! Een dikke proficiat!!

Het weekend hier ging niet zoals gehoopt..
Zaterdag lag Baby met het naar het losrijterrein toe stappen nog net niet op haar buik van de angst door het wapperende rood/witte lint. Ze was echt heel bang. Ik denk ik moet eraf! Maar das was geen optie zo bang als ze was. Echt dat gevoel dat je weet van mijn paard is het nu aan het verliezen en is dadelijk blind.
Toen ik tegen haar begon te praten kwam ze wel uit haar paniek en is ze dapper met wat hupsjes naar de andere kant gegaan.
De spanning bleef alleen in haar lijf zitten en ze ging nog korter lopen dan dat ze al doet. Nette proeven rijden is ook nog steeds niet mijn sterke punt. Ik had een mager wptje verwacht maar dat werd er geen :+. 177,5. Oeps. Dat wordt de volgende keer dan maar.
Toen ik afstapte kreeg ik weer een heel schattig hinnikje van der, blijf ik van smelten haha! <3

Vanmorgen BB gesprongen, wel foutloos maar (logische) lage stijlpunten. De juiste afstand gaat te vaak fout en we gaat nog wat links, rechts. Daarna toch nog voor het eerst B gestart. Het begon goed maar ging als snel minder. Na een poedersuiker op 5b de 1e balk daar voelde ik Baby onzeker worden en kwam er direct nog een 2e balk. Daardoor besloten om na een volte nog hindernis 7 te doen en af te groeten.
Had totaal geen meerwaarde om door te gaan. Daarna in de losrij bak nog even wat lage sprongetjes gedaan voor het vertrouwen en toen uitgestapt.
Toen we de ring uit reden vroeg nog iemand hoe het gegaan was.
Ik zei paard super! Ik k.ut. Mensen aan de kant lachen. Ik dacht ja ik zeg zelf wel wat jullie allemaal denken :').

Wel geslaagd voor het omgaan met teleurstellingen zullen we maar zeggen :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:30

Nouklime het is duidelijk nog spannend, maar komt goed met jullie. :))

Nou Patty vind het uberhaupt knap dat je springt. :))

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:01

Nou Patty ik vind dat je jezelf toch een wat groter schouderklopje mag geven! Ze vond het eng maar heeft toch haar proef gelopen dankzij jou support en ook nog een rondje gesprongen! Ik vind het ieder geval knap van jullie _/-\o_

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:32

Murosch: Flo is knap! Gaat iedere keer vooruit heb ik het idee :)
Oei snap dat je even schrikt! Wel fijn dat dit dan gewoon een training was.

Mirjam: leuk dat je erop hebt gezeten! En fijn dat ie alles zo lekker op pakt.

Melissa: Wat een mooie punten! Lekker :) Ook mooie punten in het L2 debuut van je andere paard!

NoukLime: Mooi om te zien dat jullie vooruit gaan. Blijf dat in stap binnenkomen zoiets raars vinden. Dat is het moeilijkste om een rechte streep in te rijden :+

Miesje: Lekker dat het rijden goed ging.

Patty; Wijs besluit dan om te stoppen! Ben wel benieuwd naar bewegend beeld :)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:35

Maar echt he Paljas! En dan na X aandraven haha hou op met me!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:59

Haha nou Nouklime ik vind wel dat ik verstandig gehandeld heb iig. Eerlijk naar Baby toe :). Beestje doet het toch allemaal maar!

Ik heb je een filmpje via pb gestuurd paljaslaura.
Mensen die een filmpje willen zien, kan via pb. Commentaar/tips kan gewoon hier maar heb dat filmpje liever niet openbaar staan vandaar :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:29

Murosch ik blijf fan van Flo <3 Super stoer!!

Nouklime nee opzich maakt mij de proeven niet zoveel uit, vind ze beide wel prima te doen zo met een jong paard. Alleen het binnenkomen in stap vind ik minder fijn haha.
Dat zit al mooi kort aan de wp! Fijn dat je het trainen van de oefeningen ook terugzag in de punten!

Patty wat vervelend dat Baby zo ontzettend bang was :(:) Jammer dat ze de spanning in haar lijf ook in de proef nog wat had..
Jammer dat de B nog niet helemaal wilde maar heel verstandig om dan je gevoel te volgen en de ring te verlaten. Beter zo dan dat ze het vertrouwen straks kwijt is

Ben gelukkig niet de enigste die in stap binnenkomen een stomme oefening vind haha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:35

Binnenkomen in stap was hier ook een ramp. :o

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:54

Vind het er niet gek uit zien Patty! Denk dat je met een tandje meer tempo die dubbel an sich wel gered had. Zeker omdat de tweede een stijl is, dat ie wat ruim staat ben ik met je eens.
Enige wat mij op valt is dat ze zo met het koppie naar beneden blijft lopen naar de hindernis toe. Is dit bewust met een reden? Ik vind het zelf namelijk altijd wel fijn als ze iets het koppie erop hebben zodat ze goed zelf mee kunnen kijken.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:06

Mirjam, hij doet het goed zo te zien!

Murosch, wat vervelend dat je koorts ervan krijgt.
Het is inderdaad wel de bedoeling om te gaan starten uiteindelijk.
We hebben ons gister ook opgegeven voor een Clinc _/-\o_
Jij woonde hier ook in de buurt, misschien ken je die locatie wel. Manege NIOP.

Nouklime, wat fijn dat het al zoveel beter ging! Oefening baart kunst *\o/*

Patty, wat vervelend dat ze zo bang was, dapper dat je alsnog gereden hebt :o

Hier vandaag even weer gereden.
Opladen op de trailer ging super goed, tot we weer terug naar huis moesten |( Meneer kan zo een drama maken van trailerladen. Gaat gewoon stilstaan en is geen beweging meer in te krijgen. _/-\o_

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:16

Even geen tijd voor een uitgebreide bijleespost.

Miesje zeker ken ik niop, dat is vlakbij. Wat is daar voor clinic dan?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:25

Murosch schreef:
Even geen tijd voor een uitgebreide bijleespost.

Miesje zeker ken ik niop, dat is vlakbij. Wat is daar voor clinic dan?

Dressuurmatig trainen met balken. van Frederika vd velde

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:27

Ik zag hem net. 1 juni he? Ik moet 2 juni starten op ch eext. Dat wordt net even te veel dan vrees ik.