de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:28

Ah! Leuke foto, kimberlyve :).

@iwanluver: dit was in Beilen en ik ga de 19e weer op concours.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:33

Wow...mooie foto's Anneruth, ziet er al heel echt uit! *\o/*

Lieve foto kimberlyve...lekker grote drinkbak :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:49

Ik zag jullie al op FB voorbij komen Anneruth! Ziet er echt super uit!
Jullie gaan vast shinen op concour :j

Ah ook al zo'n leuke foto kimberlyve

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:38

Thanks Manubres en Pradadaan :-).

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:08

Gisteren een fijne wedstrijd gereden. In de voormiddag een 7de plaats, wat ik wat ondergewaardeerd vond... In de namiddag, ondanks een fout in de galop, wel een 1ste plaats. In het dagklassement uiteindelijk een 3de plaats op 24 deelnemers :) Ze liet zich heel fijn rijden ten opzichte van vorige wedstrijd waar ze heel gespannen was. Ook een hele dag flink op de vrachtwagen gestaan :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:52

Super van je 1e en 3e plaats! Jammer dat de eerste proef niet helemaal beoordeeld werd als dat je had gehoopt.

Ik had vandaag iets bedacht, ik wilde zelf weer op Giv :o
Afbeelding

Oortjes foto <3
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:02

Wat leuk Pradadaan! Dat was vast even genieten.

@Nathiie: gefeliciteerd met je prijzen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:20

@ Nathiie goed gedaan!!
En Pradadaan fijn zeker, om weer op je eigen knollie te zitten.

Gisteren voor het eerst de B5 proef geoefend, is lekker vlot achter elkaar. Maar sommige dingen snap ik echt niet dat ze dat in een B proef stoppen, binnenkomen in stap op de middenlijn, E-F van hand veranderen in draf en als je uit de galop komt heb je nu nog maar een halve korte zijde om naar draf te gaan, voorheen was dat de hele korte zijde.
Naja we zien wel volgende week zaterdag, de proef ging gisteren best wel goed.

Dit weekend ff oefenen met vlechten, ik heb nl nog nooit een paard gevlochten en Gadget knippen als een fjord vond mijn instructrice niet zo'n goed idee :+
Gisteravond de fjord van mijn moeder geknipt, ik was met 10 minuten klaar met een mooie strakke boog. 8-)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:28

Dat proefje heb ik van het weekend gereden, het volgt inderdaad allemaal lekker vlot op elkaar :j.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:11

Leuke foto's pradadaan!! Heerlijk zo op je eigen merrie toch!!

Ik ben inmiddels toch meer aan het rijden! Ander zadel gevonden, gaat stuk beter. Nog wat aan het spelen met hoofdstel, ze had tot nu toe een lage neusriem, maar ik vind zelf vaak een hoge "leuker" staan.
Maar daar blokkeert ze echt op in haar kaak halslijn. Dus toch maar weer terug naar de lage neusriem en dan loopt ze gelijk een stuk beter.
Ook galop gaat haar iets beter af inmiddels :))

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:03

Zadelmaker moet bij ons ook langskomen wanr heb het idee dat hij niet helemaal lekker meer ligt. Ze is ook flink gegroeid dus maar even na laten kijken. Meteen een springzadel aanschaffen :D
Oja! Nieuwe proefjes. Ben benieuwd. Zondag weer wedstrijd... Rijden jullie trouwens de klasse helemaal uit voor je overgaat? Ik mag L1 starten maar ben gewoon begonnen in de B. Al ga ik denk ik bij 10 punten wel over naar de L1 (zit dus gewoon een beetje tussen m'n oren). Op zich zitten alle knopjes tm de L2 er op maar nog niet helemaal bevestigd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:06

Over wedstrijden kan ik niet meepraten.. Nog nooit officieel gestart. Maar dat is wel de planning. Alhoewel ik pas wil gaan starten als ze alles zo'n beetje kan tm M.
Ik vind de lagere klasses gewoon niet zo leuk. Met schrijven ook niet :') Dus wil daar niet teveel geld en tijd aan kwijt zijn als ik dan ga starten..
Dus het starten, zal hier nog wel even duren..
Binnenkort ga ik balken erbij pakken, achterhand trainen. Ze is heel voorwaarts (erg fijn) maar vind het dus wel moeilijk om achterhand te gebruiken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:30

@Vibabu: ik weet nog niet hoe ik het ga doen met overstappen. Ik denk dat ik het een beetje van mijn gevoel laat afhangen. Een klasse willen uitrijden om het uitrijden vind ik altijd zo'n zinloze reden. En hetzelfde vind ik van overstappen bij 10 doen omdat het mag. Overstappen of niet, daar moet je een reden voor hebben (vind ik dan :P).

Nu vind ik het vooral leuk om zo goed mogelijk een proefje te rijden en er blijven verbeterpunten dus dan vind ik het ook niet erg om nog in de B te rijden gewoon omdat het nog beter kan :-D. Daar heb ik wel lol in.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:49

Gisteren heb ik voor het eerst van mijn leven een paard ingevlochten...
Ziet er van afstand wel redelijk uit, al zeg ik het zelf
Afbeelding
Ze wilde niet echt attent kijken }:0

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:35

Goed gelukt!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:54

Ik heb eindelijk een zadel voor mijn pony. In iedergeval word die nog in de goede maten besteld en hopelijk is die snel binnen *\%/* hij heeft nogal een lastige rug maar ze hadden al snel wat zadels die zouden passen op zijn korte rug het is een massimo geworden :D

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:55

Mooi zadel! Ik lees goede dingen over Massimo. Veel rijplezier ermee!

ooww ik wordt nu toch wel zenuwachtig voor mijn debuut zaterdag. Ik moet om 13.56 uur starten. Zenuwachtig :=

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:11

Veel plezier met je nieuwe zadel!

@Iwamluver: herkenbaar, die gekke zenuwen.. heel veel plezier! Probeer er vooral van te genieten. De eerste keer kan je nooit weer overdoen ;-).

Ik heb helaas af moeten zeggen in verband met droes in de zeer directe omgeving van de manege waar ik zou starten. Baal echt wel.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:12

Leuk IwanLuver! Spannend! Ga je B of L1?

Hier gaat het ook heel goed! George Clooney doet het onwijs goed! Hij is gisteren mee geweest buitenrijden in een totaal ander bos, samen met een vriendin van me met ook een jong paard. George vond het soms wel wat spannend (zeker langs de grote(!) weg, door een woonwijk, en andere dingen die hij nog nooit heeft gezien) maar bleef zo eerlijk en braaf. Het enige wat hij deed was snurken en verder prima te overtuigen. Daarna heerlijk in het bos gereden en (heel veel :D ) gas gegeven: wat een gaaf gevoel! Zo braaf op de hulpen, heel licht terug te rijden, springt met vier benen tegelijk de plassen in en zelfs een boomstammetje gepakt... Terwijl ik een enorm bange en onzekere ruiter ben in het springen/crossen. Hij gaf zoveel vertrouwen en bleef zo eerlijk. Wauw! Wat is dat dan genieten van zo'n dier! Daarbij kwam ook nog eens dat het jonge paard van mijn vriendin steeds niet voorop durfde maar George met een lang teugeltje gewoon alle paden voorop heeft gestapt. Dát is nog eens een wow-gevoel! Zo trots op m'n puppy!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:13

Oh, da's jammer Anneruth! Ik heb mijn wedstrijd voor zondag ook afgezegd ivm droes in de omgeving.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:28

Balen picassox en anneruth dat jullie de wedstrijd af hebben moeten zeggen. Altijd jammer je kijkt er toch naar uit. En fijn dat george zo braaf was in het bos, genieten dan hé!

IwanLuver veel succes met je debuut!

Succes met je nieuwe zadel kimberlyve

En om nog even in te haken wanneer over te stappen. Kijk als je 10 winstpunten moet rijden om over te stappen is het simpel dan kun je niet anders. Verder vind ik dat je over moet stappen wanneer het goed voelt voor beide. Soms heb je wat langer de tijd nodig en soms niet. Gewoon op je gevoel af gaan. Ik heb niet meer dan 1 keer per maand de tijd om te starten. Ik ga niet perse 10 winstpunten rijden laat staan 30.. Heb nu 1 keer B, 1 keer L1 en 1 keer L2 gestart. Prima zo. Ze heeft met de L2 nog wat moeite dus daar start ik nog een paar keer in, totdat ik vind dat ze fijn genoeg is voor het M. En ik heb momenteel mijn handen vol aan guus, ze is denk aan het puberen ofzo. Dus we trainen gewoon rustig verder

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:51

Wat lekker Picassox! Genieten +:)+.

@Anonymous: Succes met weerbarstige Guus ;). Jullie komen er vast wel weer uit.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:41

Jammer van de afgezegde wedstrijden Picassox en Anneruth.
Fijn dat George zo stoer was met buitenrijden Picassox!
Spannend Iwanluver, en knappe knotjes :D .
Mooi zadel Kimberlyve!
Vibabu: Ik ga gewoon bij 10 winstpunten over en heb de B ook overgeslagen. Nou ben ik natuurlijk ook geen dressuurruiter en doe het er maar een beetje bij. Vind het leuk om steeds een niveau hoger te komen, maar als het paard nog niet klaar is voor de volgende klasse train ik liever thuis even door, zonde van de startgeld en tijd om dan op dressuurwedstrijd te gaan. Kan in die tijd namelijk ook gaan springen of crossen :D .

Hier weer de training wat fanatieker aan het oppakken. Mijn guppy was vorige week ook wat aan het puberen, gelukkig is ze dan wel weer makkelijk bij de les te krijgen door even streng te zijn. Afgelopen weekend wel fijn gesprongen en ook lekker gedressuurd. Verder ook voor het eerst in 2 jaar weer een zadel op mijn oude topper gelegd, die gaan we oppakken als recreatiepaard voor mijn moeder.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:18

Vandaag voor het eerst weer even alvast wennen op de wei..

Ik dacht eigenlijk wel dat die als een gek zou gaan rennen maar neeuuh gelijk eten :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:37

Lekker Kimberlyve, zo op de wei!

Als iemand het nog leuk vindt om een filmpje te zien? Ik heb het grootste gedeelte van een proef geüpload.