[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:22

NWDynamite schreef:
Je moet toch ergens het kaf van het koren scheiden. Je kunt niet ieder paard gaan opzoeken wat op internet staat om te kijken of dat dier in het echt mooier is of net zo mooi als op de foto...

Dat zeg ik ook niet maar als de foto.niet mooi is kan je toch wel.zien.of het paard leuk is of niet
Als wij denken kan best een leuk paard.wezen maar de foto is niks.gaan wij kijken
En natuurlijk niet bij ieder paard kennis van ons handeld ook af en toe in een paardje vorige eigenaar krijgt geen reactie. Vanwege de fotos zij zet het paard week later op internet met mooie fotos en een veel hogere prijs en het regent telefoontjes en het paard word verkocht ik bedoel er mee te zeggen dat het gewoon zonde is dat veel.mensen van een foto.af gaan want misschien loop je je droom paard mis die.niet mooi op een foto staat

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:24

ralphtdw schreef:
NWDynamite schreef:
Je moet toch ergens het kaf van het koren scheiden. Je kunt niet ieder paard gaan opzoeken wat op internet staat om te kijken of dat dier in het echt mooier is of net zo mooi als op de foto...

Dat zeg ik ook niet maar als de foto.niet mooi is kan je toch wel.zien.of het paard leuk is of niet
Als wij denken kan best een leuk paard.wezen maar de foto is niks.gaan wij kijken
En natuurlijk niet bij ieder paard kennis van ons handeld ook af en toe in een paardje vorige eigenaar krijgt geen reactie. Vanwege de fotos zij zet het paard week later op internet met mooie fotos en een veel hogere prijs en het regent telefoontjes en het paard word verkocht ik bedoel er mee te zeggen dat het gewoon zonde is dat veel.mensen van een foto.af gaan want misschien loop je je droom paard mis die.niet mooi op een foto staat

Daar ben ik het helemaal mee eens! En ik denk dat de meeste mensen in dit topic wel naar het paard kunnen kijken in plaats van de foto, gelukkig!

tanjaatjuhh

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:26

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:30

Ja dat gelukkig wel dat er ook.genoeg in dit topic wel er.door heen kunnen kijken.
Maar ik bedoelde het ook niet aanvallend maar dat het soms zonde is.
Maar daarom is dit topic handig om een ander zijn mening te kunnen vragen.

Maar weet iemand al hoe het met blubdevis zijn paard is afgelopen
Had al verwacht dat we al.wat wisten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:32

ikke schreef:
asjemenou schreef:
Maar dat mensen het niet herkennen wil toch niet zeggen dat iets corrects slecht is?

Ik blijf maar lekker in mijn eigen wereldje hoor, bevalt me goed. :)

Nee, maar als correcte zaken als onbetrouwbaar worden afgeschilderd, is dat wel een slechte zaak en juist dat is wat hier met regelmaat gebeurt!!

asjemenou schreef:
Dat is iets anders. ;)

Hoe is dat anders?
Leg eens uit......

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:56

Ik heb een leuk paardje gezien!
Het is niet voor het rijden, maar voor het eventueel mennen, vrijheids dressuur, lange lijnen enzovoorts.
Het is een B pony.
Ik heb contact opgenomen, en ze willen graag verder contact met mij.
Eerst zou ik de stal moeten regelen als dat mogelijk is bij mijn nu verzorgspaarden.
Als dit niet gaat lukken (weten die mensen van de pony ook) dat gaat het niet door.
Daarna moet ik nog overleggen met mijn ouders. Ik ben nu 17 maar in april 18.
Vanaf 18 jaar mag je toch zelf je dingen beslissen?

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:58

Je mag uiteraard zelf beslissen maar het is denk ik voor de goede orde wel prettig als je ouders er achter staan. Ook mocht hij evt geopereerd moeten worden oid denk ik niet dat je als 18jarige hiervoor op kunt draaien. ik heb zelf op mijn 18e ook een paard gekocht en hoewel mijn ouders het niet handig vonden stonden ze er gelukkig wel achter, en dit is in mijn optiek wel heel belangrijk.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:00

korbakimmy8 schreef:
Het is niet voor het rijden, maar voor het eventueel mennen, vrijheids dressuur, lange lijnen enzovoorts.
Het is een B pony.
Eerst zou ik de stal moeten regelen als dat mogelijk is bij mijn nu verzorgspaarden.
Als dit niet gaat lukken (weten die mensen van de pony ook) dat gaat het niet door.

Haha ik denk niet dat je het zo moet zien als je 18 bent dat je alles zelf mag beslissen.
Vooral als je ook geld van je ouders nodig heb

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:01

Lieees schreef:
Je mag uiteraard zelf beslissen maar het is denk ik voor de goede orde wel prettig als je ouders er achter staan. Ook mocht hij evt geopereerd moeten worden oid denk ik niet dat je als 18jarige hiervoor op kunt draaien. ik heb zelf op mijn 18e ook een paard gekocht en hoewel mijn ouders het niet handig vonden stonden ze er gelukkig wel achter, en dit is in mijn optiek wel heel belangrijk.

Ja dat zowiezo!
Ik wil dan een soort van afspraak van stel dat, dat hun een deel aan mij kunnen lenen (doen ze nu ook bij mijn broer die een huis koopt) dat is natuurlikjk heel iets anders maar er valt te ''onderhandelen'' met evenetuele extra kosten onverwachts. Misschien dat mijn ouders er ook niet helemaal achter staan, als 18 jarige ben je neem ik aan oud genoeg om zelf te beslissen wat je doet.

Nyaleti

ik heb nu een leuke van quasimodo z op het oog, maar paard is 1.60
nu ben ik wel echt opzoek naar een e pony omdat ik 15 ben en niet tussen de paarden wil starten
zou het lukken om die nog ingemeten als e - pony te krijgen? is 8 jaar

korbakimmy8

ralphtdw schreef:
korbakimmy8 schreef:
Het is een B pony.

Haha ik denk niet dat je het zo moet zien als je 18 bent dat je alles zelf mag beslissen.
Vooral als je ook geld van je ouders nodig heb

Zo bedoel ik dat ook niet.
Maar dan zouden ze me bijvoorbeeld niet tegen kunnen houden toch?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:05

korbakimmy8 schreef:
Lieees schreef:

Ja dat zowiezo!
Ik wil dan een soort van afspraak van stel dat, dat hun een deel aan mij kunnen lenen (doen ze nu ook bij mijn broer die een huis koopt) dat is natuurlikjk heel iets anders maar er valt te ''onderhandelen'' met evenetuele extra kosten onverwachts. Misschien dat mijn ouders er ook niet helemaal achter staan, als 18 jarige ben je neem ik aan oud genoeg om zelf te beslissen wat je doet.

Ja maar ik vind dit wel kort door de bocht dus omdat jou broer geld heeft geleend.voor het geld.moet jij ook geld hebben voor een pony ook al willen ze dit niet? maar omdat je 18 bent mag je het zelf bepallen.
Ik zie dit toch echt anders. Als je 18 bent en je bent onafhankelijk van.je ouders.qwa geld vind ik het anders maar als je geld moet lenen voor iets wat hun niet willen dan kun je toch niet zeggen ben 18 bepaal zelf

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:07

De wet zegt 21 als je dat bedoelt want dan hebben.je ouders niks te zeggen hoor ik altijd

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:12

om welk paard ging het? Of met welke vader?
Pletje123 schreef:
Hebben toen straks gebeld voor een fokmerrie uit een.beste lijn. Fokker kennen we toevallig :) maar ze was al verkocht.. het heeft helemaal geen haast en heb nog meer merries gezien. Komt goed!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:14

[/quote]
Ja dat zowiezo!
Ik wil dan een soort van afspraak van stel dat, dat hun een deel aan mij kunnen lenen (doen ze nu ook bij mijn broer die een huis koopt) dat is natuurlikjk heel iets anders maar er valt te ''onderhandelen'' met evenetuele extra kosten onverwachts. Misschien dat mijn ouders er ook niet helemaal achter staan, als 18 jarige ben je neem ik aan oud genoeg om zelf te beslissen wat je doet.[/quote]

Ja maar ik vind dit wel kort door de bocht dus omdat jou broer geld heeft geleend.voor het geld.moet jij ook geld hebben voor een pony ook al willen ze dit niet? maar omdat je 18 bent mag je het zelf bepallen.
Ik zie dit toch echt anders. Als je 18 bent en je bent onafhankelijk van.je ouders.qwa geld vind ik het anders maar als je geld moet lenen voor iets wat hun niet willen dan kun je toch niet zeggen ben 18 bepaal zelf[/quote]

Als hun niet geld willen uitlenen als het nodig is, gaat het natuurlijk niet door. En bedoel het ook neit zo van oh ze geven mijn broer geld, dan moeten ze dat ook bij mij doen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:42

ik heb net ook een bod gedaan op een heel leuk springpaardje een schimmeltje
wel 1.000 onder het bedrag van de vp dus kreeg een mailtje terug dat ze het te weinig vonden en er een bepaald bedrag voor wilde hebben, ik terug gemailt dat ik dat op het moment niet heb maar het paard wel een goed thuis krijgt. ik een heel verhaal gemaakt wat ik het paard en de eigenaren te bieden heb.
ze gaat het overleggen en vond het heel postief klinken en ik krijg nog nieuws te horen :j klinkt positief toch??
duimen jullie mee :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:46

Voor de liefhebbers...ik heb een ware springcrack in de bemiddeling staan.
Huidige eigenaresse wil recreatief gaan rijden, merrie springt alles en altijd, kent het woord stoppen niet maar is erg heet op het hout.
Behoeft een rustige, zelfverzekerde ruiter met springervaring
Gunstige prijs, merrie heeft vol KWPN papier, 9 jaar, vos weinig wit, massief dier ong 167 groot maar toont groter.
Graag pb bij belangstelling!

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:48

Oeeeh gaaf ashleytjuhh, ik duim mee!

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:51

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:51

Hoe zou het toch zijn afgelopen met het paard van Blub?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:58

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:00

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:00

NWDynamite schreef:
Hoe zou het toch zijn afgelopen met het paard van Blub?

Ik weet niet hoop dat het goed is hij is wel net online geweest

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:07

Hallo allemaal,

Na helaas, het is hem niet geworden.. lang verhaal..

Vandaag nog 2 andere paardjes gekekn..

N jazz,, leuk dier, alleen te klein voor mij :(

En deze: http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... paard.aspx

Maar had een meisje bij me dat vaker Z gereden heeft en zowel zij als ik kregen hem niet fatsoenlijk aant lopen :(..

MJa hier nog maar even mijn eisen voor degene die nog wat leuks weet:

Merrie/Ruin
Goed bewegend
Erg braaf, onder zadel en in omgang
Voorkeur voor zwart / donker
Tussen de 6 en max 10 jr
Rond de prijs van 5000 euro..

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:10

Balen blub.. Niet goedgekeurd? Of ander lang verhaal?