Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marus schreef:Gister paard laten keuren en helaas niet goed…..flinke verbening.
Wat is dat toch een ellende met het friese ras…
Moet het toch weer even verwerken de teleurstelling. Meer die daar last van hebben na ‘afkeur’?
Marus schreef:@nouvel: dat is ook zuur… en vreemd.. Want met zo’n bemerking lijkt mij wel dat de prijs gaat zakken?
Mer1980 schreef:Vervelend Marus, komt het zo vaak voor bij Friezen?
Nouvel schreef:Marus schreef:@nouvel: dat is ook zuur… en vreemd.. Want met zo’n bemerking lijkt mij wel dat de prijs gaat zakken?
Ja dat lijkt mij ook, als ik nog weer zou moeten verkopen omdat hij het toch niet fijn gaat doen met die bemerking zit ik ermee voor dat geld en dat krijg ik dan nooit meer…
Ik heb bij meerdere mensen advies gevraagd maar iedereen zegt laten staan of voor een stuk minder…
Marus schreef:Mer1980 schreef:Vervelend Marus, komt het zo vaak voor bij Friezen?
Helaas wel. Ben het nu al vaak tegen gekomen.
Het komt zelfs zo vaak voor dat 2 verschillende dierenartsen mij vertelden dat ze bij friezen zeker bij de hoef beginnen met foto’s. Want meestal verbening te zien. Maar de ernst van verbening bepaald het risico. Deze was echt te hoog.
Elisa2 schreef:Dat wist ik niet dat dit zo vaak voorkwam bij Friezen, geeft de verbening dan ook echt problemen in de beweging/ kreupelheden?
Nouvel, begrijpelijk..ik denk dat de verkopers denken dat ze dit geld er nog wel voor zullen krijgen als ze hem verkopen aan iemand die geen rugfoto's laat maken.
Marus schreef:Het is dat de fries mijn hart gestolen heeft… Maar wat een ellende zie je tegenwoordig bij het friese ras. Is het stamboek zich van bewust.
En de prijzen zijn flink momenteel dus ik neem gebreken dan ook niet voor lief.
Marus schreef:Ik heb het gevoel dat de gekkigheid er weer w weet vanaf is. Bedoel ik mee dat alle paarden ondanks gebrek voor flink geld en snel werden verkocht. Heb het idee dat kopers weer wat kritischer worden en wel geld willen betalen maar dan voor een correct paard.
Nouvel schreef:Marus schreef:Ik heb het gevoel dat de gekkigheid er weer w weet vanaf is. Bedoel ik mee dat alle paarden ondanks gebrek voor flink geld en snel werden verkocht. Heb het idee dat kopers weer wat kritischer worden en wel geld willen betalen maar dan voor een correct paard.
Zou best kunnen hoor, het houdt ook ergens op, het werd steeds gekker …
En ik hoef ook echt geen topper maar wel een gezond fijn paard waar ik weer jaren plezier mee kan hebben
Nouvel schreef:Marus schreef:Ik heb het gevoel dat de gekkigheid er weer w weet vanaf is. Bedoel ik mee dat alle paarden ondanks gebrek voor flink geld en snel werden verkocht. Heb het idee dat kopers weer wat kritischer worden en wel geld willen betalen maar dan voor een correct paard.
Zou best kunnen hoor, het houdt ook ergens op, het werd steeds gekker …
En ik hoef ook echt geen topper maar wel een gezond fijn paard waar ik weer jaren plezier mee kan hebben
upendo schreef:Wij kopen ook geen Fries meer na deze. Elke keer als we bij de dierenarts komen met iets is het 'Oh dit zien we bij heel veel Friezen..'
Helemaal klaar mee..
Allemaal wel overkomelijk, al dan niet met een smak geld aan medicatie, maar dan is mijn 'saaie' KWPN'er met soms eens een dom ongelukje (hoefzweer oid) zo'n verademing.
MyWishMax schreef:Wat vervelend weer zeg, altijd balen als er een negatief advies is.
Ik zag pas een kleine pony te koop staan, minder dan 10 keer ohz en die was duurder als dat mijn e pony was die al op M niveau gelopen had. Dat ze wat duurder geworden zijn, oké. Maar dit was echt een bizarre prijs voor zo'n kleine onervaren pony. Zo'n maat waar geen volwassenen op kan en nog niet zelfstandig te rijden. Nog niet gekeurd ook. Ik schrok daar echt van. De prijs was iets waar je dus tijdje geleden een echte kinderpony voor kocht.