Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 17:05

Dit is wat over gebleven is van Joy zijn wonde. Ironisch genoeg heeft hij een nieuwe aftekening verworven van de drukwonde. Afbeelding
Afbeelding
Het vuil is nog vettig van de zalf. Probeer die er voorzichtig uit te halen maar ga hem nu ook niet wassen natuurlijk.

En Whiskey heeft een leenhalster. Hij heeft zijn halster stuk gemaakt en ik vreesde een beetje voor hem terug een halster om krijgen maar dat laat hij super braaf doen. :+:

Afbeelding
Heb de etiketjes er nog af geknipt maar vond het een geinig zicht. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:45

Dat etiketje. Duidelijk baas, dit is een nieuw halster _O- (grapje Kathleen).

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 17:47

Prijsje d’rop en klaar voor de markt. O:)
Nee grapje. Het is erg moeilijk om geen zwak te hebben voor Whiskey. Hij heeft mijn man ook rond zijn hoeven gedraaid, _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:09

Leuk zo'n paardje erbij. Bij ons was Polie die dat opriep. Hahaha. Leuk....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 18:45

Whiskey is heel goed in je het gevoel geven dat je echt heel veel bereikt hebt wanneer je kleine dingen met hem doet. :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:13

Hahahaha, de smiegt en manipulator. Doet hij goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 21:45

Ah hij is gewoon een gevoelige hummel. :+:
Hij begint ook meer en meer zijn plek op te eisen in de kudde. Het is zo mooi om te zien hoe ze zich ontplooien :+:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:04

Hoe staat het bij jullie qua wateroverlast of valt het daar nog mee qua nattigheid?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 15:36

Er is heel veel water. Maar op weide valt het mee. Het voordeel van zoveel bomen is dat water goed gereguleerd wordt op de natuurlijke manier. Alleen waar Leo een vijver geïmproviseerd heeft staat een plas. :+
We zullen daar toch eens zand moeten bij brengen, het is aan de ingang dus niet handig, :+ (Leo graaft als hij moet wachten.)

Ik kan het wel melden. Nero gaat naar huis eind deze maand maar ik heb al verschillende geïnteresseerden om zijn plek op te vullen. :) vrijdag komt de eerste kijken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:43

hun, dat is ook wel plotseling dat hij naar huis gaat.

Fijn dat het bij jullie nog mee valt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 16:00

petraaken schreef:
hun, dat is ook wel plotseling dat hij naar huis gaat.

Fijn dat het bij jullie nog mee valt.

Ze kreeg ruimte vrij bij haar thuis en ze moet een uur rijden. Snap wel dat ze hem thuis wil. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:09

Dat is inderdaad wel ver een uur rijden. HEt zal altijd wel een komen en gaan zijn in die branche. Viel me ook op toen wij nog de paarden op stal hadden staan. Wij waren de uitzondering op de regel die echt lang op verschillende plekken zijn blijven hangen. Maar mensen verhuizen, kunnen iets vinden dichterbij of wat beter aansluit etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 16:12

Inderdaad, en met een opfok zal je dat nog meer hebben in die zin dat als ze bv willen ruinen ze dan naar huis gehaald worden omdat ze dan thuis in de kudde kunnen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:20

Ach als ze een uur moest rijden dan snap ik het ook wel dat ze hem dan toch dichter bij huis wilt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 16:41

petraaken schreef:
Ach als ze een uur moest rijden dan snap ik het ook wel dat ze hem dan toch dichter bij huis wilt.

Inderdaad. Vrijdag komt iemand kijken die mij via via kent. Als zij beslist van te komen heb ik nog maar 1 plek vrij en momenteel een 10tal mensen die sturen. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 00:26

Wat trouwens wel erg leuk was. Het is al een tijd slecht weer hier. (ik hoop morgen weer wat foto’s te maken maar vandaag heeft het echt gewoon aan een stuk door geregend.) Als het echt guur is dan zet ik even in de app hoe de weg naar de weide er bij ligt (Ik heb een kleine jeep. Geen monster maar hij kan meer aan dan een golfje.) en ik waarschuw altijd om voorzichtig te zijn. Het ligt immers af gelegen. Als er een tak zou af waaien of door de onrust zou er iets gebeuren kan het toch een paar uur duren voor iemand je ziet liggen. Er komt meerdere keren per dag iemand kijken maar er is geen 24/7 toezicht natuurlijk.

Ik wil ook vooral dat ze niet komen ik gevaarlijk weer uit schuldgevoel. Dus ik zorg dan voor updates en waarschuw voor het weer. Mijn man en ik hebben een systeem dat maakt dat ik na maximum 20 minuten hulp zou krijgen in het slechtste geval. Ik stuur wanneer ik begin te voeren en wanneer ik klaar ben. Meld dan of ik eventueel nog wat anders doe. Hij weet ongeveer hoe lang alles duurt dus als ik langer dan normaal niks laat horen stuurt hij eerst een sms en zou ik die negeren belt hij. Pak ik niet op. Belt hij naar een van de mensen in de buurt en komt hij zelf ook op. Dus wij hebben een ‘systeem’ dat mij net iets veiliger maakt in geval van dan de anderen.

Anyhow. Zondag was het dusdanig slecht dat ik gestuurd heb dat ik niemand ging verbieden om te komen maar dat het erg slecht was en de veulens ook vrij onrustig (dus rustig tutten zat er niet in.) en dat ze dus echt voorzichtig moesten zijn als ze toch zouden komen, het bos rond het pad is allemaal privé en daar mogen wij niet aankomen dus hoewel de weide omringt is met enkel gezonde bomen kan ik die garantie niet geven over het pad er heen. Ik laat ze dan dus ook weten dat de heren oké zijn, alleen wat minder geneigd om uitgebreid te knuffelen. (Van tijd komen ze op die momenten met moeite uit de schuilstal voor hun voer. :+ )

Kreeg toen van de dames een bedankje dat ik door weer en wind voor de mannen zorgde, :+:
Is dat nodig? Nee… is het heerlijk om de waardering te voelen? Oooh ja! :+:

Het zijn lieve dames die ook onderling goed lijken te klikken. Ik hoop met de nieuwe veulens eigenaren te vinden waar het ook mee klikt.

Ik kan wel foto’s pikken uit de app (van de dames dus)

Afbeelding
Het pad naar de weide. Een van de eigenaren merkte terecht op hoe prachtig het er is. Sowieso voelen ze zich er allemaal thuis zo ver ik hoor. Die weide heeft ook echt een enorme rust…. Altijd gehad. Heb er om die reden nooit afstand van willen doen.

Afbeelding
Sinds vandaag, na twee stormen en de hele maand elke dag regen staan er plassen. Maar de heren boeit het niet zo. Joy heeft iig niet dezelfde water-fobie als zijn moeder. :+

Ze moeten morgen wel weer een nieuwe baal denk ik. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:20

Het is er inderdaad prachtig maar ik snap ook dat je ze waarschuwt als het stormt of zwaar regent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:34

Zeker heel mooi en ik vind t top dat je ook bomen etc aan je weide hebt als natuurlijke schaduw.

Als eigenaar zou ik ook geen moment zorgen hebben zou mijn paard bij jou staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:38

Prachtig afgelegen plekje. Ik heb mezelf aangeleerd om bij storm, onweer en zeer heftige regen/ ijzel, de paarden het zelf uit te laten zoeken. Dit omdat ik meer risico loop als zij.

Dit besluit heb ik ooit genomen toen i met gevaar voor eigen leven de weers elementen trotseerden en toen stonden ze keurig in deeest veilige beschutte hoekje tegen elkaar aangeperst in de wei. Ondertussen was ik tot mijn hemd toe nat, en liep gevaar vanwege de rondvliegende takken. Zij waren wat nerveus maar safe. Ze hadden precies dat gedaan wat moest en ik had mezelf onnodig zoveel risico laten lopen.
Tevens was mijn man laaiend en gaf terecht aan dat ik beter als het over is kZn gaan kijken want le moment suprême kan toch niemand iets doen, maar naderhand als ik zelf althans nog goed ben kan ik alles voor ze doen.
Dus na die keer, ging voordat het losbarstte kijken of alles ok was, en daarna.
Dus Kathleen bezint voor ge begint als het weer eens bal is. Dit komt echt uit een goed hart.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:28

Ik heb toch ook wel eens in een storm rondvliegende dingen staan vastmaken. Deel van een binnenomheining was omgewaaid en lag er erg gevaarlijk te wezen ,en een deel van een dak dat loskwam. Maar dan is het idd gewoon de boel vastzetten om erger te voorkomen en verder zoveel mogelijk ruimte geven en laat ze het maar uitzoeken.

Als er storm voorspeld is zet ik de ganse weide open en alle doorgangen open, zodat ze in geval van nood snel meters wegkunnen, check ik de boel op dingen die niet meer helemaal 100 % zijn, en dan ga ik tussendoor vanuit de auto gaan checken en na de storm.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:07

De stroom eraf halen deed ik ook altijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 19:18

Net terug van de dokter. Voelde me zaterdag niet goed en had lichte uitslag zondag dus vreesde er al voor maar gisteren werd het echt duidelijk: gordelroos. :x

In het gezicht dus het wordt een leuke week. Ik ben er vrij vroeg bij dus hopelijk doet de medicatie zijn ding.

Weet iemand of je het kan overdragen op paarden? Op honden niet blijkbaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:07

Pijnlijk. Aijai nog nooit meegemaakt in het gezicht. Overdragen weet ik gewoon niet. Sterkte Kathleen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:19

Geen idee of je het kan overdragen naar paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:21

Aaah dat is küt... hopelijk niet ook je oog...?