Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:46

Mac schreef:
Zolang er geen mensen gebeten worden blijven ze zeggen dat er geen gevaar is.
Overigens vind ik de emotionele schade door de aanwezigheid van wolven net zo erg.

Er zijn locaties waar de wolf ( of wolven) al meerdere keren langs zijn geweest, de koeien s nachts onrustig zijn, er 1 of meerdere geliefde dieren gepakt zijn, en de honden van het gezin niet meer in de tuin durven. Zelfs als je alles opsluit is er dreiging.

Het zijn niet alleen de aanvallen, maar ook de altijd aanwezige angst voor wat er nu weer zal gebeuren. Het pro kamp gaat volledig voorbij aan de leefbaarheid op het platteland.
Of is dat juist de bedoeling ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:18

In het anti wolven kamp zitten ook mensen die denk ik ver gaan hoor. Aan beide kanten mensen die heel extreem zijn. Ik kan daar niet zoveel mee ik ben meer van de nuance altijd.

Mac

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:29

Als paardenhouder die niet om wolven zit te springen merk ik dat mijn mening extremer wordt juist omdat je niks mag. Je mag ze niet eens van je eigen terrein afjagen. Dan voeg je nog eens machteloosheid toe aan ongerustheid/angst.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:26

Ik zal dan ook wel extreem zijn
Maar erger me dood, als je wolf knuffellaars confroteert . Met dat omheining niet overal mag met ivm vergunning of je zegt dat het niet werk. En als je over andere wilde dieren praat die in de weilanden leven zoals hazen en herten.
Dan praten ze er over heen. Dan gaan ze het vergelijken met dieren die dagelijks geslacht worden. Ze hebben echt een plaat voor de kop.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:55

Nu gewoon op klaarlichte dag een aanval op schapen hier in de regio.
Ik las gister “we moeten de wolf een kans geven” Uhm…. Maar ten koste van wat of wie dan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:13

Zijn dit nu het zelfde type mensen dat bij ons de wolf zo knuffelt?

https://fb.watch/gS1LZkWIGn/

Verstand is ver te zoeken. Arm, kind dat zulke domme randdebielen van ouders heeft.
Maar dit is dus het zelfde soort van naïviteit die je bij een groot deel van de wolvenknuffelaars en PVDD stemmers ziet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:21

Dat is echt precies hetzelfde :j

Wolven gaan hier ook wel gevoerd worden door knuffelaars. Hondenkoekjes mee.
En ineens is hij klaar, kan niet weg en hap...echt dit gaat hier gebeuren...

Alleen zielig dat idd het kind de dupe is.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ingezonden stuk in de LC. Altijd die vergelijking naar slachtdieren….:(

Vandaag vlakbij wolf gezien. Verschillende schapen dood gebeten. Bij21 doet nog onderzoek.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:31

En dat onverdoofd slachten is al net zo'n belachelijk iets als de wolf in Nederland
Dat durven ze ook maar niet te verbieden.
Terwijl dat ook niet meer van deze tijd is.
Al is dat wel altijd een snelle dood via de keel en niet eerst stukken uit de buik gevreten.

Maar van mij mag ingevoerd worden, jacht op de wolf invoeren en verbod ritueel slachten tegelijkertijd invoeren. Want dat is schaap vriendelijker.
Wedden dat PvdD dat weer geen goed plan vind?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:33

Nee dat denk ik ook niet. Ritueel slachten is voor mij ook een no go. Bio industrie ook. Maar blijkbaar ben je wanneer je anti wolf bent gelijk een rituele slachter of zo ?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:37

Die vergelijking met slachten is pure whataboutisme.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:50

En weer het verhaal dat honden vaker schapen aanvallen. Zucht ! :n

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:06

welke omheining zal nu wel effectief zijn. Ik ga binnenkort de binnen omheining aanpassen maar wil mij ook voorbereiden om buitenom tzt aan te passen omdat ze open stallen hebben.
De breedte van het perceel is afgezet met 180 hoge gaaspanelen, de lengte van het perceel is afgezet met 120 hoog stroom (4 rijen) en deels schapengaas en deels haronicagaas maar dat is lager dan de 120.
Dis is allemaal gemaakt om de varkens en paarden binnen te houden, niet om een wolf buiten te houden,

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:13

Wat een ontzettend onprofessioneel geschreven stuk van een politieke partij!
En weer allerlei "feiten" op tafel (zoals: in het buitenland kan het wel, er worden meer schapen door honden gepakt dan door wolven) - daar zijn gewoon cijfers van. Is dat niet juridisch aan te pakken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:21

Mac schreef:
En weer allerlei "feiten" op tafel (zoals: in het buitenland kan het wel, er worden meer schapen door honden gepakt dan door wolven) - daar zijn gewoon cijfers van. Is dat niet juridisch aan te pakken?

dat vraag ik me ook altijd af als ze met van die kwats verhalen komen over de bio industrie
Achterhaalde, buitenlandse of zelfs verzonnen dingen als feit neer zetten.

Maar denk dat er geen beginnen aan is en het daarom niet gedaan wordt?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:22

Oakland1990 schreef:
Net melding dat ze weten waar de wolf verblijft in Brabant via whatsapp. Als je daar nu woont met kleine dieren dan sluit je ze zeker op

Waar in brabant

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:27

DuoPenotti schreef:
Mac schreef:

dat vraag ik me ook altijd af als ze met van die kwats verhalen komen over de bio industrie
Achterhaalde, buitenlandse of zelfs verzonnen dingen als feit neer zetten.

Maar denk dat er geen beginnen aan is en het daarom niet gedaan wordt?

Ze vertellen binnen 1 minuut zoveel onzin dat je 3uur bezig bent met ontkrachten ervan. Publiek heeft dat concentratievermogen niet. En er is geen financieel draagvlak om al die onzin reclamefilmpjes via de rechter onderuit te halen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:29

Cer schreef:
ik kan me zo even niet bedenken wie die bedreigingen dan uit.. dat asocieer je toch meestal met aso's, rellers en slopers die al helemaal niks hebben met natuur..
Ik stel me nu een soort geitenwollensokopensandaal voor die met een hark loopt ofzo...
Hoe werkt dat? Hoe noemen die mensen zichzelf.... ?

Ik denk dat je beter die sok met die hark achter je aan kan krijgen dan die hele gevaarlijke Van der G typjes...

(Blijf het wonderlijk vinden hij nu in een boerderij ergens vrij woont wat mij aan het denken zet maar dat is een andere discussie)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:12

Birdie60 schreef:
Oakland1990 schreef:
Net melding dat ze weten waar de wolf verblijft in Brabant via whatsapp. Als je daar nu woont met kleine dieren dan sluit je ze zeker op

Waar in brabant

Waspik/Sprang-Capelle

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:58

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:35

Staat nu ook een zichtmelding op Facebook.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:47

Hadden jullie ook dat filmpje gezien van die wolf op straat op FB? Gisteren of eergisteren geloof ik. Die wolf lijkt wel een soort in paniek van de naderende auto.
https://www.facebook.com/henk.vanzelst. ... 5863132913

Als je dan pro wolf bent dan zie je toch ook wel dat dit landje veel te klein is voor een wolf? Zo'n dier hoort toch gewoon dagen lang door de natuur te kunnen struinen ipv hier over de weg te lopen en vee op te vreten. Ik snap gewoon werkelijk niet dat natuurorganisaties en partij voor de dieren hier voorstander van kan zijn. Dit wordt een groot fiasco en dan zijn er alleen maar verliezers.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:52

Cer schreef:
Zijn er trouwens al mensen van bokt (bokkers) wiens vee/huisdieren aangevallen zijn? Bokt is zo groot, en er zijn best wat incidenten.. toch?

Mijn pensionhouder had hem ongeveer 2,5 jaar geleden al op visite. 22 schapen dood en de helft minder lammeren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:53

Jessix schreef:
Hadden jullie ook dat filmpje gezien van die wolf op straat op FB? Gisteren of eergisteren geloof ik. Die wolf lijkt wel een soort in paniek van de naderende auto.
https://www.facebook.com/henk.vanzelst. ... 5863132913

Als je dan pro wolf bent dan zie je toch ook wel dat dit landje veel te klein is voor een wolf? Zo'n dier hoort toch gewoon dagen lang door de natuur te kunnen struinen ipv hier over de weg te lopen en vee op te vreten. Ik snap gewoon werkelijk niet dat natuurorganisaties en partij voor de dieren hier voorstander van kan zijn. Dit wordt een groot fiasco en dan zijn er alleen maar verliezers.

Die auto rijd vol gas achteruit na het zien van die wolf :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:55

Popstra schreef:
Die auto rijd vol gas achteruit na het zien van die wolf :')

Ja die denkt ook, zag ik dat nou goed?! :wow: