de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:57

Lastig als ze zo gespannen zijn Vibabu.
Mijne wil vooral nog heel erg graag spelen, vooral in het parcours.

Gister bij de 5-jarigen een foutloos rondje, maar wat tegenvallende punten.
Vandaag in het L twee hele goede rondjes! Beide rondjes een klein foutje, maar sprong super!
IAfbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:52

Stoere foto! :)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:01

Leuke foto! !

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:40

Zeker stoer!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:40

@Gomir: was je ook in Tolbert? Ik heb af en toe even gekeken bij de 4 en 5 jarigen. Gefeliciteerd met de foutloze rondjes!

Ik heb niet zoveel nieuws. We trainen rustig verder en hij doet het erg goed. Voor half april en begin mei nog 2 wedstrijden op de planning en daarna naar Academy Bartels *\o/*. Ik ben al bijna aan het aftellen 8-)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:55

Mijn paarden staan daar dus ik ben er vrij veel te vinden! Sta jij er ook?!
Dan moet jij degene zijn die ik vandaag op een picknicktafel aan Martje hoorde vragen of ze Martje was? Zo ja, dan loop ik morgen even bij je langs ;)

Mijn stalgenootje is vandaag net terug gekomen van Bartels, ze heeft het heel erg leuk gehad!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:33

Gave foto! :j

Stoer Anneruth! Jullie gaan lekker :D

Giv gister haar eerste drafje buiten de bak. Even ons duinpad op en neer.
Gaat ze aardig van showen als ze dan mag gaan :=
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:37

Leuke foto, Pradadaan!

@Gomir: leuk je even ontmoet te hebben in Tolbert :).

Gister hebben we fanatiek gelest, en vandaag genoten van een heerlijk bosritje. Tot nu toe waren we met een redelijke groep op pad, vandaag met 3 paarden en dan is hij toch nog even ietsiepietsie onzeker in het begin :(:). Met een beetje overtuigingskracht laat hij zich makkelijk overtuigen en ben ik het gelukkigste baasje met dit gouden paard. Knappe oortjes he? :+

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:32

Mooie resultaten Lightning, Vibabu, Nathie en Picassox!
Knap paard Gomir!
Wat fijn dat jullie lekker kunnen buitenrijden Pradadaan en Anneruth, ze worden vanzelf stoerder :).

Dit weekend op eventingwedstrijd geweest in Belgie met mijn guppie. Dressuur nog een beetje spanning, 20 dressuurringen was toch wel heel spannend, uiteindelijk 61,5%. Daarna super foutloos door de cross en het springen. Mijn guppie is nu L+2 sgw na 3 wedstrijden :D .

Afbeelding

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:50

Komen leuke foto's voorbij!! Iedereen lekker aan het buitenrijden en wedstrijdjes mee pakken!

Guusje staat weer thuis vanaf afgelopen weekend. Bootcamp zit erop haha. Ben blij dat ik het gedaan heb! Alles wat spannend was is nu niet meer spannend denk aan mede ruiters, bak spiegels, drukte, herrie. Wedstrijdproof dus nu. Afgelopen weekend L2 rondje geprobeerd, ging niet helemaal naar wens. Maar toch 2 winstpunten kunnen rijden. De L2 wil ik helemaal uitrijden,Guusje heeft nu even lekker vakantie en daarna gaan we weer lekker verder trainen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:08

Wow mooie resultaten allemaal!!

Ik ga 23 april voor het eerst dressuur starten, mijn indoor doelstelling is niet gelukt, maar een maandje later.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:35

Tsjonge, lees met open mond hoever de meeste al zijn met hun paard. Vooral de springers gaan erg lekker!! Besef me dat ze alweer 5 jaar zijn, maar voor mijn gevoel begin ik dit voorjaar/deze zomer pas met het echte rijden. Ik heb de gehele winter vrijwel niet gereden. Blessure paard en daarna heb ik zelf 2 maanden in de lappenmand gezeten. Ben nu weer aan de betere hand en hoop er binnenkort weer op te stappen. Ben de laatste week wel weer op de grond met hem bezig...met de Tristan Tucker methode, het is zo jammer dat ik er geen filmpje van heb want het was echt spectaculair om te zien. Van doodsbang paard naar zo mak als een lam....

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:50

Wat een gave foto Eef_Bam!!

@Anonymous: zo zie je maar, goede keuze gemaakt dus! Leuk.

@Manubres: niet zoveel van aan trekken hoor hoever sommigen wel of niet zijn. Iedereen doet wat bij hem/haar past, het paard en de mogelijkheden en natuurlijk de ambities. Ik rij met Gideon ook nog B en ik vind dat prima. Mijn doel is hem zo goed mogelijk opleiden en omdat ik geen sterruiter ben, heb ik daar dus meer dan gemiddeld tijd voor nodig. Ik heb er plezier in zoals het gaat en tot nu toe hebben we het op concours ook goed gedaan. Daarnaast ben ik minstens net zo blij dat hij buiten zo tof is.

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je doet met de TT methode. Misschien iemand vragen te filmen?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:08

_Anneruth schreef:
@Manubres: niet zoveel van aan trekken hoor hoever sommigen wel of niet zijn. Iedereen doet wat bij hem/haar past, het paard en de mogelijkheden en natuurlijk de ambities. Ik rij met Gideon ook nog B en ik vind dat prima. Mijn doel is hem zo goed mogelijk opleiden en omdat ik geen sterruiter ben, heb ik daar dus meer dan gemiddeld tijd voor nodig. Ik heb er plezier in zoals het gaat en tot nu toe hebben we het op concours ook goed gedaan. Daarnaast ben ik minstens net zo blij dat hij buiten zo tof is.

Amen.. Ik herken dat ook zo!
Ik heb vorig jaar ook tijd verloren aan een goed zadel, ze heeft nog wat wisselproblemen gehad en ik heb haar ook echt leren kennen.
Ik ga 23 april starten, maar ik verwacht er niet veel van, maar we gaan voor de ervaring.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:12

Je hebt helemaal gelijk Anneruth! Iedereen doet het op zijn eigen manier en snelheid :D
Dat naar buiten gaan lijkt me ook heerlijk. Maar wil hem eerst een paar keer op vreemd terrein rijden om te kijken of ik bitloos dan wel genoeg te vertellen heb voordat ik naar buiten ga....

Ik ben helemaal fan van Tristan Tucker. Hier is een filmpje waar je heel goed ziet en hij heel goed uitlegt wat de methode inhoud. Het uiteindelijke doel is dat je paard bij enge dingen zelf de ontspanning zoekt waardoor het zich beter voelt. Ik heb het nu een paar keer gedaan met een plastic zak aan een zweepje en hij reageert steeds sneller met ontspanning ipv weg vliegen, angstige ogen en snurken...

https://youtu.be/sJa3aHB1r1M

Verder doe ik bij Chicago ook de lichamelijk (paarden) stretch/balans oefeningen van Tristan, dat werkt ook heel goed.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:22

Ik ben zo jaloers op iedereen die al wedstrijden rijd. Voor mijn gevoel zijn we daar nog lang niet klaar voor.. ik ben ook pas nu zelf weer begonnen met opbouwen met rijden aangezien ik januari mijn ribben had gebroken.... Wat vond ik het ff spannend de eerste keer er weer op

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:26

Wij starten dit weekend met de SBB-competitie voor 5-jarigen :) best wel spannend om ons te kunnen meten met leeftijdsgenoten.

Ze heeft wel een weekje rust gehad omdat ze niet helemaal fit was, maar nu is hopelijk alles weer in orde.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:41

Iedereen dus weer lekker bezig :)

Hier wat rustiger. Zadel lag echt heel slecht.. Bijzonder dat ze zo braaf liep eigenlijk...

Nu af en toe met zadel van stalgenoot aan het rijden, maar die is gloednieuw en wil daar dus niet te vaak mee rijden voor dat ze zelf weet of die op haar paard goed past.
Maar hier gaat als ik die niet kan overnemen, een zadeljacht beginnen... Wel erg fijn om te merken dat ze dus zodra andere zadel erop lag, gelijk losser liep, minder gejaagd was, minder strak in haar bovenlijn.
Kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik de tekenen heb gemist, maarja, winter, veel op stal. Dan zijn ze allemaal wel wat joliger.. Achteraf komt dat denk ik ook wel een deel door het zadel... Die gaat dus weg nu..

Wel weer heelijk aan de longe gehad woensdag tijdens storm.. Ze kan echt wel lekker lopen. Zo mooi om te zien :))

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:21

Nathiie, waar is de SBB competitie? Ik zou ook wel een 5 jarige rubriek willen rijden. Lijkt me wel leuk om met leeftijdsgenoten te rijden. Dus mensen die weten waar en wanneer er jonge paarden competities te rijden zijn, ik hoor het graag.

Zadel is van groot belang inderdaad wendy, heb ik paar maanden geleden ook mogen ervaren.

En ieder zijn eigen tempo aanhouden, plezier en gezondheid is inderdaad erg belangrijk!

Vanmorgen weer thuis een rondje gereden, man wat een power heeft Guus toch!! Niet normaal, wat ging ze fijn door de baan. ze pakt alles zo lekker aan, en ze heeft zo'n grote drive om te willen werken. Werkelijk nog nooit zo'n fijn paard gereden, telkens kom ik er met een grote smile vanaf. Ik zal binnenkort weer eens filmen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:31

Heerlijk dat Guus het ook zo goed doet!
Dat met een smile eraf komen heb ik ook elke keer weer. Kayenne blijft ook lopen, wil echt. Denkt ook al teveel mee soms :')
Zodra er een passend zadel is, gaan we ook echt lekker aan de gang. Zoveel zin in!
Filmpjes zijn altijd leuk!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:45

Vrijdag komt eindelijk de zadelmaker voor een nieuw zadel *\o/*

Foto van vandaag
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:55

Leuk te lezen dat je zo'n plezier aan je paard beleefd Anonymous!

@Natthie: hoe is het gegaan?
@Kimberlyve: Fijn zeg! Ik kan je foto helaas nu niet zien. Of het ligt aan bokt of aan mijn pc maar ik krijg zelf ook geen foto's geüpload.

Gideon en ik hadden een proefgerichte training dit weekend. We hebben weer veel geleerd, was leuk!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:52

Volgens mij lukt het nu wel :D
Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:43

@ kimberlyve leuke foto's! Mooi paard ook!

@ Anneruth, waar was die training? En wanneer heb je weer wedstrijd?

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:04

Afbeelding

Volgends mij is mijn foto nu wel te zien