Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ittakesmore schreef:Zo meldde ik me ander half jaar geleden nog hier om een paard te vinden en nu om juist dat paardje weer weg te doen. Aangezien ik financieel en door al mijn blessures heen en laat staan het drukke leventje wat ik heb geen tijd meer heb voor mijn mannetje heb ik besloten hem te verkopen. Als iemand nog opzoek is naar een 5 jarige ruin die ze weer aan het werk willen zetten then let me know!
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... LTZJTPw2So
ittakesmore schreef:Zo meldde ik me ander half jaar geleden nog hier om een paard te vinden en nu om juist dat paardje weer weg te doen. Aangezien ik financieel en door al mijn blessures heen en laat staan het drukke leventje wat ik heb geen tijd meer heb voor mijn mannetje heb ik besloten hem te verkopen. Als iemand nog opzoek is naar een 5 jarige ruin die ze weer aan het werk willen zetten then let me know!
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... LTZJTPw2So
Citaat:Ik kan me wel vinden in hetgeen Ikke schrijft.
Immers blijft het een feit dat je tegenwoordig meer mensen met paarden hebt dan paardenmensen.
Dees schreef:Nou, asjemenou, er gaan meer paarden kapot aan slechte rijderij / slecht management dan er kapot gaan aan gebreken.
Als je een beetje échte kijk hebt op paarden en tijdig kunt inschatten wanneer je paard het even niet meer trekt kwa kracht of spirit, dan kun je een heleboel potentiële ellende buiten de deur houden. Maar dat vraagt (veel) méér van een paardenhouder dan 3x per dag voeren, af en toe wat les en genoeg geld neerleggen voor de pensionstal.
Ikke heeft dat in de gaten.
Velen op Bokt niet.
Keuren moet je altijd bij aankoop. Maar daarna is het aan de houder / ruiter om het paard verder goed te houden. Pech kun je hebben, maar een heleboel ellende is echt te voorkomen.
tanjaatjuhh schreef:Ze zag er eerst zo uit.
Ze had geen dag langer geleefd zo dun. Nu met veel zorg en dierenartsen is ze weer de oude. Omdat ze zo sterk en lief was. Ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Ze heeft een sterke maag is fit en heeft geen voernijd niks. Je denkt bij de foto valt het wel mee maar er zat zowat 20 cm lang haar op.
[ Afbeelding ]
En nu
[ Afbeelding ]
Ik snap niet dat mensen naar hun paard kunnen gaan en zien dat het honger heeft maar niks doen. Ik heb geen tijd om haar te rijden. Maar wou haar wel redden van een hongersdood. Ik vind dat ze nu klaar is om te gaan en iemands nieuwe lieveling te worden.
Zat te twijfelen het te plaatsen maar zo zie je maar weer dat niet iedereen het beste met een dier op heeft.
asjemenou schreef:Citaat:Ik kan me wel vinden in hetgeen Ikke schrijft.
Immers blijft het een feit dat je tegenwoordig meer mensen met paarden hebt dan paardenmensen.
Maar als je dan zo verstandig bent om een correct paard te zoeken, ipv eentje waarvan je bij voorbaat al weet dat het ergens problemen mee gaat krijgen, dan is het ook weer niet goed volgens Ikke. Nee, want dan kun je niet rijden, ga je alleen maar voor de wp, heb je geen goede instructeur en wil je er geen tijd en kennis in steken.
Wat moet ik daar dan voor positiefs uit halen?
Faline schreef:Blijft toch moeilijk een paard van enkel een foto te beoordelen vind ik.
Maar ik zal eerder naar de andere kant van het land rijden om een paard te bekijken dat mij van de foto aanspreekt dan een die dat niet doet.
asjemenou schreef:Maar dat mensen het niet herkennen wil toch niet zeggen dat iets corrects slecht is?
Ik blijf maar lekker in mijn eigen wereldje hoor, bevalt me goed.