Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:16

c_alsemgeest schreef:
Vriendin van mij had een Hongaarse merrie, beetje breed kwpn type. Bloedmooie merrie en heel goed lopen ook fijn karakter. Ze was toen geloof ik net zadelmak, of nog niet zadelmak. Beleren ging makkelijk. Ze heeft er tm Z2 mee gereden, daarna helaas een blessure op gelopen die niet meer goed kwam.
Ik was altijd wel gek van die merrie. Onze toenmalige stal eigenaar heeft bij dezelfde fokker toen ook andere paarden gekocht daar voor de manege, ook fijne en goed bewegend dier voor weinig geld.

Ja ze hebben veel goede paarden, en je kunt er echt een koopje scoren (bij een fokker als waar ik was alleen als je er meerdere neemt en afdingt ;) )
Maar dan moet je wel echt daar op zoek en weten wat je zoekt en koopt.

_yvonne

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:09

Goedenavond, zijn hier wat mensen die ik een vraag (via pb?) mag stellen over prijzen van dressuur gefokte paarden?
Ik wil mijn jonge paard gaan verkopen maar vind het lastig om er een prijs aan te 'hangen'

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:57

_yvonne schreef:
Goedenavond, zijn hier wat mensen die ik een vraag (via pb?) mag stellen over prijzen van dressuur gefokte paarden?
Ik wil mijn jonge paard gaan verkopen maar vind het lastig om er een prijs aan te 'hangen'

Ja hoor. Stuur maar wat info.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:01

Ik heb een super leuke fjord (2 jaar) voorbij zien komen. Kan morgen kijken. Heb alleen niemand om mee te nemen. Nog tips als je alleen gaat kijken?

Heb er al meer gevoel bij dan bij die andere pony's. Contact loopt ook al stuk leuker en minder zakelijk :)

Niet helemaal volgens wensen lijstje maar toe maar... haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:09

suusje26 schreef:
Ik heb een super leuke fjord (2 jaar) voorbij zien komen. Kan morgen kijken. Heb alleen niemand om mee te nemen. Nog tips als je alleen gaat kijken?

Heb er al meer gevoel bij dan bij die andere pony's. Contact loopt ook al stuk leuker en minder zakelijk :)

Dat ie een beetje fatsoenlijk opgevoed is :D :D

Maar vooral kijken, goed kijken, kijken naar die dingen waar niemand naar kijkt. Loopje, beweginkjes, gedrag.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:15

Probeer zoveel mogelijk te filmen. Je kan op het moment zelf niet alles zien. Makkelijk indien je achteraf nog een keertje kan terugkijken, of het filmpje aan iemand anders kan laten zien.

Op een 2jarige kan je natuurlijk niet rijden. Vraag wel dat ze hem in vrijheid even laten lopen.

Let ook goed op zijn voetjes, stand van de benen. Neem ook hier ev foto’s om aan je smid te laten beoordelen.

Het boekje vragen ?

En, probeer open vragen te stellen.

Succes !!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:22

Ik zou Bokker uuh jeetje hoe heet ze nou. Ze heet in het echt Vera, ik zou even in het Fjorden itp topic haar om advies vragen betreft de afstamming. Zij heeft mij ook heel goed geholpen. Sommige bloedlijnen geven vervelende paarden door :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 23:18

Ooh fjord ik heb gisteren een kruising fjord gekocht. Zo'n gaaf dier nog jaarling maar zeer mooie verschijning ( al zeg ik het zelf).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 07:18

Haha het fjorden virus verspreidt zich langzaam :+

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:01

Deze houd ik niet aan maar hij is wel erg leuk. Gisteren trailer laden geoefend ging nog niet vanzelf maar loopt er nu in zijn eentje zelfstandig op. Word als het goed is volgende week gecastreerd is pas 7 maanden maar er hangt al een behoorlijk klokkenspel onder haha Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:16

MarjanB schreef:
Haha het fjorden virus verspreidt zich langzaam :+

[ Afbeelding ]

Het gele gevaar :D :+

Leuk diertje Stal Nollie!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:42

Leuk dier idd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:07

Mooi dier StalNollie!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:15

Wat een leuke!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:32

StalNollie schreef:
Deze houd ik niet aan maar hij is wel erg leuk. Gisteren trailer laden geoefend ging nog niet vanzelf maar loopt er nu in zijn eentje zelfstandig op. Word als het goed is volgende week gecastreerd is pas 7 maanden maar er hangt al een behoorlijk klokkenspel onder haha [ Afbeelding ]

Leuk dier!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:51

Altijd leuke kruisingen zijn dat :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:36

suusje26 schreef:

Ik ben benieuwd hoe het was! Ik heb ook veel gefilmd. Fijn om achteraf terug te kunnen kijken.
En ik heb in de auto op de terugweg even gebeld met mijn man, om mijn gedachten en bedenkingen meteen kwijt te kunnen.

Morgenochtend wordt 'mijn' pony gekeurd (klinisch) en als het goed is, gaat ie daarna mee naar huis <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:49

Erg spannend Pikkepor, ik duim! Welke DA heb je gekozen?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:49

Spannend pikkepor. Gaat vast goed komen *\o/*

Zeker een leuke kruising stalnollie.

Hier ook verliefd geworden <3 blijkt dat ik dus wel gevoel kan hebben :Y) Voor een 2 jarige een hele fijne basis. Loopt netjes mee, staat keurig stil, wijkt voor druk, mag overal aangeraakt worden, is nieuwsgierig maar toch voorzichtig.. kortom, ik ga morgen terug om hem ook te laten keuren. *\o/* dat ging wat sneller dan verwacht maar ben echt zo blij!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:53

Leuk en spannend al die keuringen in het vooruitzicht
De fjorden kruising is heel leuk, maar ik heb wel een zwak voor fjorden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:13

Hier op oek na een kinderpony d of e. Te rijden door kids van 8, 10 en 13. Vandaag gaan kijken bij een aan de andere kant van Nederland. Zou super braaf zijn en niet schrikken. Was heel kijkerig en gaf vervolgens een mooie rodeo. Het commentaar dat doet zij anders nooit, maar ja het waait ook wel erg vandaag.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:15

Leuke kruising inderdaad, lijkt erg op een veulen bij ons in de buurt en dat is een Fjord x Tinker.

Hier de knoop doorgehakt dat het paard dat we in training hebben niet terug naar huis komt.
We hebben nu 1 paard alleen thuis staan, die daar bijzonder genoeg volledig content mee lijkt, maar wij vinden dit geen geschikte blijvende oplossing voor haar.

Al van alles de Revu laten passeren tot en met pensioen pony, pensionpaard toe, maar toch besloten dat we het graag in eigen hand houden op ons terrein en zelf iets aanschaffen.

Onze altijd lieve merrie verandert in een draak bij kleine ponies en we weten dat ze vanaf schofthoogte 140cm ponies prima vindt.

Tja, aangezien ik 174cm ben en 77kg weeg, wil ik t dan toch graag een maatje groter zodat we er 2 hebben om mee naar het bos te gaan en ik het ook prima vind om er in de rijbak mee aan de slag te gaan.

Een 2e paard hoeft niet, want mijn vriend rijdt niet veel meer, maar een stevige E pony lijkt me een goede optie.
En vindt t belangrijker dat ie verkeersmak is, dan dat alle knopjes er al op zitten.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:38

Pony vandaag goedgekeurd! En inmiddels in de trailer achter onze auto (as we speak) mee naar huis <3

We zijn uiteindelijk uitgekomen bij Dierenarts Jonas van Groot&Klein. De verkoper had een voorkeur voor hem thuis te laten keuren. Bij Equisound deden ze dat niet.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:06

Gefeliciteerd Pikkepor!

Ik kijk ook stiekem al rond voor een paard erbij. Ik wil pas eind van de zomer serieus gaan kijken en heeft ook allemaal geen haast.

Liefst ruin
Mag wat ouder zijn tot max 18 jaar
Moet in een kudde kunnen. Sociaal!
Klinisch in orde.
Geschikt voor (een zekere) beginner
Stokmaat 1.55-1.65 en steviger type. Kruizingen zijn leuk
Hoeft niet hoog opgeleid te zijn. Gewoon goed basis gereden (western is een pre) en braaf is het voornaamste. Eentje die mee kan op buitenrit.
Budget denk tot 6K

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:25

Pikkepor schreef:
Pony vandaag goedgekeurd! En inmiddels in de trailer achter onze auto (as we speak) mee naar huis <3

We zijn uiteindelijk uitgekomen bij Dierenarts Jonas van Groot&Klein. De verkoper had een voorkeur voor hem thuis te laten keuren. Bij Equisound deden ze dat niet.

Gefeliciteerd ! *\o/*
Doe je ook een foto later? Ik ben benieuwd !