Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 18:59

Zo, vandaag de heren ontwormt. Joy vond daar wel wat van. _O- Zal zo de foto plaatsen van zijn uitdrukking. :))

Nero vreet echt alles. := Die pakte bijna de gehele ontwormingspuit ook mee. := Whiskey en Joy lieten zich beiden gewoon braaf doen. Charlie hield even het hoofd hoog maar na een "Charlie...." nam die de spuit ook maar om daarna vrij beledigd bekken te trekken. :+
Leo was .... Leo. _O- Het was al beter dan de vorige keer maar het is nog steeds met een houdgreep zeg maar. :')
Ik denk dat hij met mij nog het braafste is al bij al omdat hij inmiddels weet dat hij lik op stuk krijgt. :=
Bij de andere vier moet ik amper het halster vast nemen. := Nero had ik zelfs zonder halster kunnen ontwormen denk ik. :))

Ze zijn er met vereende krachten wel in geslaagd om het net dat over de baal zat, ónder de baal te krijgen... Het is me niet geheel duidelijk hoe ze dat gelukt is maar heb het er maar weer over gespannen op hoop van zegen. Heb een speciaal net voor ronde balen besteld. := :+ (nu is het zo'n trailernet)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:22

Ik lees nog steeds trouw mee maar reageer amper. Maar heb je nu al ontwormd? Ik heb de najaarswormkuur wel in huis, maar wacht nog even tot na de eerste nachtvorst

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 20:23

Ik heb nu ontwormt ja. :) whiskey was zijn staart aan het schuren en mestonderzoek wees wormen uit. Dus zijn ze allemaal ontwormt.
Afbeelding
Joy vond er wat van. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-23 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:24

Joy treft het niet de laatste tijd :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 20:25

_O- hij heeft zo ook echt vijf minuten gestaan. _O- keek af en toe eens naar mij om zeker te zijn dat ik zag wat hij vond. _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:25

Arme joy _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:03

<3 Joy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 22:08

De blikken heeft hij van nonkel Sam geleerd denk ik. Heb de paarden vroeg op stal gehaald omdat het weer hier ineens erg om sloeg en ik een slecht gevoel had. Op de grote weide hebben ze geen schuilmogelijkheid en op het veld naast de weide staan bomen die niet meer heel gezond zijn dus voor een keer gaan ze wat vroeger op stal. Dat gaf me wel de kans om Sam zijn nieuwe masker eens om te doen. Met oog op nieuwjaar heeft hij een masker van hidez met geïsoleerde oorstukken.
Hij moest even nadenken wat hij er nu precies van vindt. :=
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:10

Hij lijkt er een beetje bij te twijfelen alsof hij er nog niet helemaal uit is of hij hiermee de stoerste of de sukkeligste op het schoolplein wordt :=

Hopelijk haalt het weer een extra randje van het vuurwerk eraf :(:)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:41

Sam is er blijkbaar nog niet over uit of ie nu liever in Zorro-stijl staat of de gangstra look apprecieert. {:} 8-) =:)

Slimme zet om zo de nieuwjaarsellende te trotseren. :)*

Hoe is het nu verder met hem?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 13:27

Gisteren avond ging ik nog even voeren. Toen ik de poort open deed keek ik aan tegen een stel edele palomino-billen. >;)

De palomino in kwestie was sociaal geweest en had een erg verontruste Sam ook uitgenodigd op haar feestje. :roll:

Dus terwijl tanker Rêve op haar dooie gemakje luzerne stond te eten (van een emmer die in de gang klaar stond voor ‘s morgens) stond Sam in zijn stal (met open deur) met een uitdrukking van ‘zij was het!! Ik ben braaf hier!’

Mijn man was even mee gelopen en zei alleen maar heel droog ‘veiligheidsklepje vergeten?’ ‘Jup…. En ze heeft Sam ook uitgenodigd blijkbaar…’ (Sam heeft geen speciaal slot enkel Rêve en de veiligheid van Rêve was ik dus vergeten.)

Rêve tot haar ergernis haar stal weer in geduwd. Ze kon alleen maar vrij tevreden kijken terwijl ik op haar grommelde. :+ het is erg moeilijk om niet in de lach te schieten als ze zo iets doet met haar kop er bij…. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:01

:)) :)) :)) Die blik van Sam met zijn masker op. Hij weet duidelijk niet wat hij er van moet denken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 00:38

petraaken schreef:
:)) :)) :)) Die blik van Sam met zijn masker op. Hij weet duidelijk niet wat hij er van moet denken.

Ben blij dat hij weer meningen heeft. := ze staan nu op een vitamine-brok omdat ik Sam wat stil vond.

Vandaag na drie weken nog eens gereden. Het voelde zowaar alsof wat ik heb proberen uit te leggen door gedrongen is. (Rêve heeft echt even down-time nodig als je iets nieuw doet, vraag het haar een paar keer met de juiste reactie, zet haar twee weken weg, kruip er op en ze is er mee weg. En als je blijft door gaan blijft het zo-zo. Het was niet bewust dat ze stil gestaan heeft ik voel me gewoon k*t fysiek de laatste tijd maar het is me al een paar keer op gevallen als ik ergens niet door kom met haar en ik laat haar twee weken gewoon alleen op weide lopen dat ze het dan doet als ik haar op pak. Dan kan ik verder bouwen. Anders blijf ik hangen in de ‘net niet.’)

Hoeveel ik de komende tijd ga rijden zal een beetje van het weer af hangen. Ik doe het niet goed met vocht en kou. :=
Er heeft nog iemand gestuurd voor de opfok. In principe kan er nog 1tje bij zeker gezien Joy volgend jaar stilaan naar huis zal komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 02:23

*sigh*
Rêve net met een dik oog van de weide gehaald. Geen ide wat ze gegaan heeft. Misschien een steek ofzo?

Gewone oogzalf in gedaan voor haar comfort voor vannacht. Normaal is ze moeilijk met dit soort dingen en nu kwam ze me echt op zoeken. :(:) Ze mag dan een stoere tank zijn, als ze last heeft is ze mijn baby. :(:) Ze is normaal dwars met alles van zalf maar vandaag hield ze echt haar hoofd op de exacte hoogte en deed alle moeite om stil te houden. :(:) dus stond ik om 1 uur mijn kleine bulldozer te troosten. :(:)

De oogzalf doet trouwens niets meer dan het wat verzachten. Ga er niets in smeren dat mogelijk dingen erger maakt. Na een paar minuten had ze haar oog al meer open. Morgen maar kijken hoe het ontwikkeld en anders maar naar de DA bellen. :\
Het is het ene na het andere lijkt het wel. :\

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:46

Ah, arme Rêve :knuffel: . Wel lief dat ze je steun en zorg dan echt wel nodig heeft. Een klein hartje in het lichaam van een bulldozer.

Het ene na het andere met de paarden is heel herkenbaar... Ik zeg dan tijdens die periodes tegen de DA meestal al lachend dat ik een abonnement neem om goedkoper uit te kopen.
Maar "hout vasthouden" :\ momenteel alweer een jaar of twee enkel de normale paardendingen en niks extreem bij ons. Dus die periode komt er voor jou ook zeker weer aan! :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:31

Tranentroost ampullen en hier in Frankrijk iets anders natuurlijk gehaald in de apotheek, had ik op stal daar Hercule zo gevoelig was voor oogontsteking. Paar druppels paar keer herhalen en het was over. Is natuurlijk en is fantastisch. Hercule haatte het druppelen maar kwam er ook om vragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:04

Ah dan is die truttebol toch wel weer een zielig moppie....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 16:09

Vandaag geen zwelling meer, geen tranen en oog mooi open. Nog wat zalf in gedaan voor de zekerheid maar het lijkt onschuldig geweest te zijn. Is er eigenlijk iets van zalf of crème voor ogen dat langer houdbaar is dan drie maanden?
Druppels is met Rêve geen doen vrees ik. :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:14

Hahahahaha, volg je gevoel. Als Reve je het licht uit de ogen gaat slaan dan kun je het beter niet doen. Want druppels zijn echt naar voor een paard. Als het bij Hercule weer raak was en ik kwam met de druppels, dan had ik altijd zo'n medelijden. Hij moest het echt zelf aanbieden dat hij er klaar voor was en dan stond hij te schokken van ellende zo naar vond hij het en moest zich beheersen om niet weg te trekken. Maar hij wist, slim paard, dat na het druppelen als hij al uit zuchtte, gelijk de verlichting kwam (en de appeltjes, troost armen om hem heen en gezellig samen zijn met vrouw)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 16:18

Ja ik zie niet hoe ik het moet klaar krijgen. Zalf gaat omdat ik het op mijn vinger doe (I know niet ideaal maar de tube in haar oog prikken nog minder :(:) ze is nu eenmaal geen voorzichtig paard. := ) en dan terwijl ik haar sus met ‘ik weet het lieve pop maar hierna wordt het beter’ de zalf in het oog doe.

Ik weet van mezelf dat zalf even irritant is Ivm het rare zicht maar na een paar seconden al verzacht als het gewoon iets is dat in het oog gekomen is (en dat lijkt het geval geweest te zijn. Ik weet dat haar ogen heel fel reageren kwa zwelling. Daarom dat ik niet meteen in paniek modus was. :+ ) dus zalf accepteert ze maar druppels vrees ik voor…

Mijn man heeft dit jaar zowel zalf als druppels moeten gebruiken en die had ook een grotere hekel aan de druppels. :(:)

Rêve moet trouwens ook uitgebreid getroost en geprijsd worden voor haar moed in zo’n verschrikkelijke situatie. :(:) :+
Dan heeft ze een heel klein breekbaar hartje. :+
Dat is ook wel een beetje de ‘echte Rêve’ waardoor ik dus ook eigenlijk nooit bruut met haar ben tenzij ze mij of zichzelf (of anderen) in gevaar brengt en dan ook maar net lang genoeg om haar ‘terug in het hier en nu’ te halen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:24

Lief je laatste zin en ook ontroerend met die stoere paardjes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 16:33

Maar ook vaak mis begrepen. Want als ze bang is wordt ze gevaarlijk en de meeste mensen zien de angst niet die aan de basis ligt door hoe ze zich op stelt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:45

Ach, Rêve met haar oog. Mijn arabierig typje heeft dat soms ook. Ik doe er meestal niets aan - het is geïrriteerd door de wind - en bewegen helpt. Dus als ik het zie voordat ik met haar ga trainen, dan zie ik het gaandeweg de training wegtrekken.

Arabierig typje kan ook zo groots en meeslepend worden wanneer ze angstig is. Zo ging ze zondag jl. bij harde windvlagen die het plastic van de hooibalen bij de buren deden wapperen, weer fijn heel hard rennen aan de longe. Toen ik vond dat dat wel klaar was, steigerde ze nog een keer en moest vervolgens nog 2x heel hard slaan met een achterbeen. Niet uit gemenigheid maar gewoon teveel energie die er nog even uit moest. Het ziet er spectaculair uit maar het is eigenlijk wel een lieverd. De veiligste plek is mijn broekzak, en dat kon en mocht even niet. (Ze past ook niet, maar weet dat paard veel. :-))

Vandaag was arabierig typje "leidpaard" bij een wandeling met een stalgenootje. Haar paard wordt altijd heel heet buiten als ze alleen rijdt, met een ander paard erbij kan ze met een lange teugel blijven stappen. Dus ik voorop met arabierig typje aan de hand en zij erachter en op haar paard. Arabierig typje was de braafheid zelve. Wie had dat gedacht een paar jaar geleden.

Datzelfde zie ik bij Rêve ook: daar valt prima mee te werken als je maar herkent wat er aan de hand is en haar de ruimte geeft om zichzelf te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 02:04

Reve is een heel fijn paard om mee te werken maar het is geen betrouwbaar paard. Dat is iets waar je mee om moet kunnen. Ze is loyaal maar niet betrouwbaar. Als het er echt om telt gaat ze door het vuur voor me maar alle tijd er tussen moet je gewoon op je hoede zijn met haar. Ik ben dat zo gewend van mijn tijd met Pretty dat ik daar niet eens meer bij nadenk (daarom heb ik ook geen moeite met de hengsten. Ik ben gewend van ogen op mijn rug te moeten hebben. :+ ) maar ik hoor van heel veel mensen dat ze zo’n paard niet op stal zouden willen. Als Reve gefrustreerd raakt (en het is niet altijd duidelijk wat haar triggert) dan moet ik bukken als ze voorbij komt. :+ ze heeft periodes dat ze zich niet laat vangen. Waarom? Geen ide. Ook als ze al dagen alleen gepakt wordt om naar de weide te brengen. :+ dan is ze gefrustreerd. Gaat ze rennen en slaat ze uit. Mijn man zei laatst dat ze weer charmant was toen hij door de paddock moest voor iets. Hoewel ze de laatste tijd erg gemoedelijk is voor haar doen.

Anderzijds is datzelfde paard ook mee op wedstrijd genomen met het grootste gemak eigenlijk. Gewoon op ons dooie gemakje zadelen langs de camion. Na twee keer los over de terreinen met haar. En tóch moet een klein deel van je brein áltijd alert zijn.

Net deed ik haar laatste zalf bv en ik stond wat dicht bij de muur en dacht meteen: ‘eerst meer plaats want als ze nu met haar hoofd slaat ben ik in het beste geval bloederig en K.O.’

Met Sam zou dat niet in me op komen. Met Rêve wordt dat risico even makkelijk aangeboden door mijn hersenen als de drang om haar nog even te aaien. :+
Misschien moet je een beetje levensmoe zijn om met Rêve te werken. _O-

Mijn fysio zei laatst tegen een stagiaire met heel veel mooie woorden dat ik nog zo goed functioneer als ik doe omdat ik geen zin voor zelfbehoud heb. _O-

Zijn woorden waren dat ik op een of andere manier mijn hersenen zo ver gekregen heb dat ze niet meer reageren op de schade in mijn lijf zoals hersenen normaal zouden moeten doen. :+

Toen ik daarop zei ‘hebt ge nu net gezegd dat ik dusdanig weinig zin voor zelfbehoud heb dat mijn hersenen het op gegeven hebben?’
Kreeg ik terug ‘ja ma minder grof.’

:+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:14

Wat een humor heeft die man. :D