Ik lees ook meer mee dan ik post.. Ik doe nog niet zoveel.. Ik vind dat ik er nog niet zoveel op mag.. Omdat ze nog zo'n schrielkipje is.. Haha!
Ik probeer haar 1 a 2 keer in de week te rijden, en dan 2 keer te longeren/wandelen/fietsen. Maar als ik minder kan, dan wordt het rijden automatisch minder. Alhoewel het echt moeilijk wordt om weinig te rijden, want ze gaat het goed doen. Dan is het leuk om er op te stappen!!
Wel altijd nog longeren vooraf, ze geeft iedere keer aan de longe, of ze nou wel of niet iets om heeft een rodeoshow de eerste 3 minuten. Dus dat mag ze lekker aan de lijn doen ipv met mij erop...
En ze loopt op links nog niet lekker erdoorheen. Maar ik heb het idee dat dat een balans probleem is. Dus ik wil lekker rechtuit door de bossen gaan trainen Net als de rechtergalop, die pakt ze ook nog moeilijker op. Ze doet hem wel, maar met meer moeite dan rechts. Haha.. Ik hoop morgen foto's te kunnen laten maken met mijn goede camera. Voor een beeld
Abercrombie
Geplaatst: 18-03-16 17:21
maudenmarc schreef:
Heb voor de liefhebbers een filmpje...
Ben wel nieuwsgierig
IwanLuver
Geplaatst: 18-03-16 17:51
Ik ook MM, fijn dat het zo klikt. Kun je nu echt zwanger zijn
Mijn les ging woensdag niet heel lekker. Veel spanning. Gisteren wel weer heerlijk gereden en vandaag heb ik haar vrij laten springen. Een lol dat ze had . Ik heb een springzadel gekocht, moet alleen nog een singel en dan kunnen we ook daar mee aan de gang.
Ik ze loopt 4/5 keer per week waarvan 2 dagen een bosrit en 1x les. De overige dagen rij ik in de bak of longeer ik haar.
Eef_Bam
Geplaatst: 18-03-16 19:31
Ik heb de afgelopen tijd ook vooral meegelezen. Mooie resultaten Karin. Succes vanavond Picasso! Maudenmarc: Fijn dat je een bijrijder hebt, ben benieuwd naar het filmpje, per pb? Ben benieuwd naar de foto´s Wendy! Leuk Iwanluver, lekker gaan springen.
Mijn guppie heeft een maandje vrij gehad, eerst had ze een wondje en later ben ik zelf een week op vakantie geweest, dus nog maar even laten staan. Nu ben ik haar weer aan het oppakken, maar door mijn drukke studie en paard in limburg kan ik maar 3 (heel soms 4) dagen in de week rijden. Gelukkig nu iemand gevonden die haar doordeweeks gaat bijrijden. Hoop zo op 5 keer per week trainen uit te komen .
kimberlyve
Geplaatst: 19-03-16 21:49
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik zoek een zadelmaker met een ruim aanbod in zadels. Ik zit in zuid holland. Ik ga teveel op slechte recensies af maar aangezien je dat overal hebt zal ik dan nooit iemand vinden.
Abercrombie
Geplaatst: 20-03-16 12:53
Zuid Holland ken ik niemand. Ik heb een goede ervaring met Edwin Ligtvoet van Saddlematch maar of hij naar ZH gaat weet ik echt niet.
Ben Fugers vind ik ook een goede vent maar kan mij ook niet voorstellen dat die vanuit Soest naar ZH rijd.
Vaak hebben zadelmakers wel een rondje wat ze maken, de ene week dat gebied en de andere week dat gebied.. Gewoon even contact opnemen met een paar .
_Anneruth
Geplaatst: 20-03-16 19:04
Extra goed gepoetst vandaag, knap glimwormpje . .
Gideon wordt nog steeds 3x per week gereden en 1x iets anders. Gister heb ik hem balkjes laten draven aan de longe. Vandaag gereden; schakelen, rechtrichten op de binnenhoefslag en in galop volte sluiten en eruit rijden op de binnenhoefslag in een rechte lijn. Ik was heel tevreden. Dinsdag weer les.
De tandarts is vrijdag geweest, niets bijzonders maar er moest genoeg aan gedaan worden qua randjes en ongelijke kiezen. Is normaal voor een jong paard zei hij.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar jullie trainingen, zou je het filmpje ook naar mij willen sturen, Maudenmarc?
Vandaag weer goed kunnen trainen! ze wordt steeds sterker, zo'n gaaf gevoel Volgende week voor het eerst L2 starten.
annikavolder
Geplaatst: 22-03-16 15:28
Leuk om mee te lezen hoe jullie dingen doen en wat je tegenkomet!
Ik spam jullie even met mij cross-monster Ik rij 3-4x per week 20-30 minuten, meestal dressuurmatig maar ook af en toe springen en crossen. Hij pakt het allemaal heel makkelijk op. verder longeer ik hem 1-2x per week en staat hij elke dag uren in de paddock.
Welkom! Wat een stoer paard heb jij en jij bent ook stoer, die waterhindernis
wendy1987
Geplaatst: 23-03-16 11:03
Wauw, wat stoer die hindernissen!
Ik spam mijne even,
Ze gaat het steeds beter doen. Maar wordt echt tijd voor les nu. Zie aan de foto's dat ik zelf haar weer belemmer ook. Maar ben wel echt heel trots dat ze het allemaal maar doet. Gisteren weer even aan de longe gehad, dat gaat ze echt wel heel fijn doen!
Verder deze week rustig aan, ik moet heel veel werken dus ze mag het weekend weer. Dan als het weer het toelaat ook het bos in met stalgenoten.
Rustig hier.. Ff een ego berichtje van mij.. Vandaag hebben we voor het eerst gesprongen ohz. En leuk dat ze het vond en ik ook hoor Een kruisje van 40 cm
Een laag kruisje springt ze niet eens, ging ze dwars door heen
Maar goed het begin is er!
Eef_Bam
Geplaatst: 26-03-16 21:00
Succes met je debuut Nathie! Ik heb je vandaag zien springen Annika, stoer peerd heb je! Lekker ruime draf Wendy. Leuk Iwanluver, lekker van genieten!
Vandaag de eerste crosswedstrijd van het seizoen gereden (en de tweede ooit voor mijn guppie). Ze pakte heel fijn aan, foutloos gesprongen en gecrosst, alleen een paar tijdfouten. Heb heel rustig gereden omdat mijn paard nog conditie moet opbouwen en omdat ze geen ijzers heeft en sommige stukken van de cross wat nat waren.Uiteindelijk een twaalfde prijsje gehaald in een hele grote ring .
Ik had vandaag ook de eerste cross wedstrijd. 2 balkjes bij het springen en 2 weiegeringen in de cross. eentje was echt een enge witte hindernis de andere was mijn schuld want kwam te omstuimig de dubbel in en toen schoten we langs de 2e. heel blij hoe hij aanpakte.
Ik zelf ook erg drukke week gehad, dus niet zoveel tijd. Wel wat te melden. Vorige week zondag nog heerlijk gereden, maandagmorgen 1 dik pijnlijk voorbeen!!! Waaah schoot meteen in de stress, kreeg een soort dejavu van mijn vorige paard. S'middags veearts dr bij, toen inmiddels 3 dikke benen. Veearts dacht aan of een virus of mok, ze heeft zo her en der wat plekjes zitten, maar nooit zulke benen van gehad. Ze had ook koorts. Infuus met antibiotica en dexamethason erin. Daarna nog antibiotica spuiten en prednison pillen. Verder temp in de gaten houden. Nou goed om een lang verhaal kort te maken. Veel gestapt, gekoeld, medicijnen erin en rustig knapte ze op. Vandaag weer voor het eerst 20 minuutjes erop gezeten. Maar ze was nog behoorlijk mat, dus nog rustig aan. Ik denk gewoon een virusje. Ik heb ip wedstrijd staan zaterdag, L2.... weet niet of ik dat redden ga. Ach ik kijk wel. Even zien hoe ze opknapt deze week
Lightning heeft een geweldig weekend achter de rug. We hadden zaterdag onze eerste nationale wedstrijd van dit seizoen en Lightning wist zich bovenaan in het klassement te plaatsen. Momenteel staat hij dus aan de leiding in een klassement van 700 jonge 5 jarige springpaarden. We hopen natuurlijk dat hij deze plaats kan vasthouden tot aan de finale, maar we blijven realistisch. Er moeten nog een heel aantal wedstrijden gereden worden. https://www.youtube.com/watch?v=4EUa1b3iWWU
Gaaf zeg! Dat is in ieder geval een mooi uitgangspunt voor de rest van het seizoen!
Anonymous: overleg ook als ze goed aanpakt even met je dierenarts. Als het een virus is wil je natuurlijk niet dat ze nog andere paarden aan kan steken. En na het toedienen van dergelijke medicatie zit je ook een bepaalde periode vast aan wedstrijdpauze i.v.m. de dopingregels. Nou wordt er in de basissport natuurlijk vrijwel nooit gecontroleerd, maar je zal het net meemaken
Zo'n virus heeft die van mij ook wel eens gehad. Was er flink ziek van en aardig jasje uitgedaan toen.
Netjes Nathiie! Gaat lekker zo.
Ik had gister wedstrijd thuis in de storm. Ze was super braaf en geen pas verkeerd gezet. Overgangen gingen alleen niet zo mooi dus daar gaan we even aan werken. Wel 2 1e prijzen en 193 en 194 punten in de B
Hier ook wedstrijd gereden ondanks de storm: 187 en 193. Tevreden naar aanleiding van de doelstelling(en) om mijn overgangen fijner en actiever te rijden. Veelal slordigheidsfoutjes van mijzelf en de eerste proef totaal verkeerd gereden.
Wat een nette resultaten allemaal! Ik denk dat ik grease ook uit laat brengen door zijn nieuwe amazone, klikt zo fijn tussen die 2. Als hij lekker mee kan raakt hij de spanning op wedstrijd misschien wat sneller kwijt.
vibabu
Geplaatst: 29-03-16 11:28
Leuk om te lezen inderdaad! Mijn doel was ontspanning. Grotendeels gelukt, alleen de stap niet. Verder nog een heeeeele mooie uitzwaaier op een volte haha. Maar wilde ook weer niet teveel corrigeren aangezien dat weer stress opwekt.