Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
beantsje schreef:Ik onderschrijf heus wel dat de een meer gevoel heeft dan de ander.
Maar om nou puur op het feit, dat ik paardenvlees eet, te concluderen dat ikdan wel minder gevoelig zal zijn, is veel te kort door de bocht. Mijn omgeving (en ik zelf ook)ziet mij wel degelijk als een heel gevoelig iemand. Ik ga er misschien wat rationeler mee om, maar dat is wat anders. ik ben tenslotte geen 18 meer.
suuzepuus schreef:en als je wat volwassener wordt (20 +) wordt dat meestal weer omgezet naar bewust zijn van wat je eet, en een koe htzelfde is als en paard , varken en kip (in het geval van vlees eten dan)
kitty_gomez schreef:gister was er een programma op ned.3 keuringsdienst van waarde.
ging over paardenvlees in frikandellen. volgens mij kan je het terug zien op uitzenddinggemist
beantsje schreef:Eén argument heb ik nog niet gehoord; wat ik trouwens best ee zinnig argument vind.
wat zit er in paardenvlees?
Ook met het nieuwe ontwormingsverhaal kan je nog steeds je paard een wormspuit geven zonder dat het in het paspoort komt. Terwijl er op wormmiddelen toch echt een wachttijd zit van 30 dagen. En ik ben er van overtuigd dat er wel meer geneesmiddelen worden gegeven waarop een wachttijd zit, zonder dat het in het paspoort komt.
en zolang dat niet in het paspoort komt, is het paard voor de AIVD schoon en komt zó in de voedselketen.
Broodje frikandel met wormmiddel dus...![]()
Kalveren mogen geen clenbuterol krijgen voor ze naar de slacht gaan.
Maar genoeg hoestende paarden die flessen vol Ventipulmin verstouwen in hun leven. Komt niet in ht paspoort. Maar het is dezelfde stof als de verboden Clenbuterol...
Sajnne schreef:Kijken wie dr nog zo over denkt als hier ooit oorlog komt![]()
Als je dan 5 weken bloembollen moet eten krijg je vanzelf trek hoor in een lekker mals paardenbiefstukje
kitty_gomez schreef:ik eet gelukkig helemaal geen vlees!
maar idd. koeien enz. krijgen toch ook middelen?
suuzepuus schreef:een beetje ontwormen is voor de mens ook niet slecht hoor! en voor de mensen die GEEN paardenvlees eten, kijken jullie op elke verpakking in de supermarkt? gaan jullie nooit naar de snackbar? eten jullie noooit bij iemand anders op een feestje een bitterbal mee? gaan jullie nooit uiteten en bestel je iets anders dan een stuk vis? wie weet zit er in de gehaktballen uit de tomatensoep van dat super chique restaurant wel stiekum een beetje paardenvlees...
ik denk van niet!
de niet vega's krijgen volgens mij allemaal weleens een stukje paard binnen.
Dani62 schreef:Ik eet niets dat van dieren afkomstig is. Ik kan tegenwoordig ook echt niet meer begrijpen dat er welnadenkende mensen op deze aardbol rondlopen die wel vlees/zuivel eten dat afkomstig is uit de bio-industrie. No offence, maar zo denk ik er echt over.
Verder ben ik het wel met peelemeisje eens dat het nogal hypocriet is om geen paardenvlees maar wel varken/koe/kip etc. te eten.
peelemeisje schreef:Koeien die middelen krijgen? WTF. Ik heb eigenlijk geen zin om uitteleggen dat boeren al hun medicijnboekhouding moeten bijhouden, bepaalde medicijnen totaal niet mogen, wachttijden op medicijnen zitten en binnen die tijd mogen de dieren niet worden geslacht (of melk geleverd worden aan de fabriek). Hormonen? Nee hoor. Niks. Streng verboden. Enigste hormoon wat wij thuis gebruiken is oxytocine, om melkproductie op gang te brengen wanneer een koe de melk niet wil laten schieten. Melk moet er dan wél uit, anders kan dat een nare uierontsteking tot gevolg hebben.