Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pipo123

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:52

Haha! ja ik denk dan aan wedstrijd niveau. voor de rest is z'n niveau niet zo hoog ROFL

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:57

pipo123 schreef:
Haha! ja ik denk dan aan wedstrijd niveau. voor de rest is z'n niveau niet zo hoog ROFL

ROFL dat dacht ik al (nee hoor grapje!) Maar het heeft niets met niveau te maken maar gewoon met aanleren en omgang Knipoog

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:00

ik praat altijd tegen me paard, meot het zelfs van me lesgeefster, nou rijd ik waarschijnlijk wel anders dan jullie (academishe rijkunst) maar als ik tegen hem praat met het rijden word hij rustiger en let zelfs meer op mij dan op andere dingen. ook reageerd hij er heel erg goed op als hij iets goed heeft gedaan en ik dan heel tevreden tegen hem praat, dat ziet hij echt als een beloning.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:07

Ik praat altijd tegen mijn paard. laat hem weten dat hij het goed doet bij rijden poetsen etc. Ik denk dta hij het fijn vind mijn stem te horen. En ik krijg hem ook kalmer met mijn stem. Of ik kan straffen met mijn stem. Wil niet zeggen dat ik hele gesprekken hou maar we vinden het wel allemaal leuk.
trouwens mijn paard "praat" ook tegen mij. Als ik met het halster kom dan hinnkt hij: oh wat vind ik dat fijn dat je me komt poetsen. Als ik hem te lang alleen op de poetsplaats laat staan dan hinnikt hij: halloooo krijg ik ook nog ff aandacht
Lijken mij geen noodzakelijke geluiden.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:45

En of ik praat ! Vanmorgen nog hele discussie met een paard over het zadel, of die nou wel of niet goed lag. Natuurlijk gaf hij weer heerlijk antwoord!

Even sirrieus, ik kan niet zwijgend met een paard omgaan, dat is gewoon vreemd?! Clown Dus ook ik ben een paarden-prater!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:52

ik praat zo veel dat ze bij de vorige stal waar hij stond zeiden dat ie hoofdpijn had als ik naar huis ging Clown

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:34

Al mijn belevenissen dele ik met mijn paardje en ik vertel hem altijd uitgebreid wat we gaan doen. vraag hem ook netjes of hij het ermee eens is. over het algemeen zitten we op één lijn Knipoog

RockerNr11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:34

Ik praat wel tegen mijn paard, of ga liedjes zingen ofzo. Meestal op spannende moment (groot verkeer tegenkomen ofzo). Maar ik doe dit dan niet zozeer voor het paard, maar gewoon omdat ik zelf dan ontspan.

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:36

Praat ook altijd met me paard overal waar ik mee zit kan ik aan hem kwijt Lachen en hij zal het nooit aan iemand door vertellen,,

xKatjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:48

Ik heb niet echt een eigen paard,
maar als ik op een manege ben,
dan probeer ik gewoon een beetje contact te maken,
en dan heel zachtjess en zachtaardig te praten,
en aaien over zijn neusjee,
en dan zijn ze wel heel rustigg.. Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:54

Ik praat tegen m'n paard, tegen m'n laptop en als ik goed op dreef ben zelfs tegen de auto Huilen van het lachen Hahaha.

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:05

Ik praat wel. Farine luistert namelijk heel erg goed naar stemhulpen.

Royco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:44

haha. ik doe dat ook wel hoor.
even belonen enzevoort.

Haha!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:49

ik praat best veel tegen mijn verzorgpony's voor het rijden onder erna :p vooral veel met het poetsen. en onder het rijden of als beloning zeg ik goedzo.. maar als hij begint of wil gaan etteren zeg ik: Pass op he!
maar ik vertel neit echt hele verhalen ofzo:P

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:48

ik praat altijd tegen mijn paard als ik rijd en als ik poets of als hij in het land staat

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:26

ik praat tegen al mijn dieren, gaat gewoon vanzelf. Ik merk dat het best kan helpen als een paard angstig/onzeker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:35

Ik praat best veel tegen m'n huurpony. Niet hele verhalen over wat ik die dag gedaan heb, maar meer "kom je mee schat?" en dat soort dingen Clown. Ik vertel hem meestal ook uitgebreid wat we die dag gaan doen en waar we op gaan letten met rijden Clown
Onder het rijden beloon ik hem ook veel met m'n stem. Onder het longeren geef ik alleen stemhulpen wanneer nodig, en beloon ik hem ook veel. Verder zeg ik niks, om het niet verwarrend voor hem te maken.

Zinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:37

Ja , ik praat wel tegen mijn paard Bloos
omdat ik het gevoel krijg dat hij me begrijpt ,
en dat vind ik wel fijn Ach gut
En hij word er altijd wat rustiger door.

Zinnia

_Bellami_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:00

Praten tegen je beestjes gaat denk ik automatisch niet alleen tegen je paard.. ik begroet bijvoorbeeld honden ook met mijn stem!

Het gedeelte van de stelling dat je door te sussen bij iets engs, een paard duidelijk maakt dat het eng is Ben ik het zeker mee eens!

Ik moet mezelf in de gaten houden anders doe ik het ook want er is niets zo natuurlijk voor je gevoel als proberen je paard te vertellen dat iets niet eng is. Alleen denk ie dan ZEKER te weten dat er wat is, want de leider probeert me te kalmeren dus er is iets.

Ook dat is niet alleen bij paarden zo... Voorbeeld:

Moeder en kindje zijn aan het wandelen, kindje ziet een hond, moeder begint gelijk te zeggen "dat is niet eng hoor" "rustig maar" "hij doet niks" wedden dat dat kind in de paniek schiet en begint te krijsen.

Als er iets engs is, gewoon doorgaan als altijd. Geen reactie of emotieloze reactie zoals opvangen en weer doorgaan, geldt voor dier en mens eigenlijk..

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:32

Jaa,
ik praat tegen mijn verzorgpony om haar gerust te stellen.
of als ik alleen met der ben Duivel

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:39

ik praat wel tegen mijn pony, ik heb haar vrijwel geheel op mn stem beleerd en ik zou zo zonder enige andere hulpen haar op mn stem kunnen besturen ( maar door verzorgers waar ze niet op stem naar luisterd, heb ik ook hulpen er bij aangeleerd ) maar ik praat vrijwel altyd tegen haar om de hulpen door te geven, en als ze erg bang is, vind ze het vaan fijn om te weten dat ik er nog wel ben, en dit laat ik weten door te praten tegen haar.. zoals als er een grote wagen aan komt ens..

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:47

altijd.... Vork

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:35

Ik vind het heerlijk om lekker tegen ze te kletsen! Bloos

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:05

Ik praat tegen paarden.
Ho, goed zo, braaf enz. wie gebruikt dat nou nooit?
Als mijn paard iets engs vind en ik ga praten, mits ik kalm ben, word mijn paard daar rustiger van.
Tegenover gestelde als ik boos ben, hoort mijn paard dat aan mijn stem en weet hij dat hij dat niet moet doen.

Zelfde geld toch ook voor honden?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:53

In de bak praat ik tegen me paard zo van goedzo en opletten buiten ook hoor Tong uitsteken
maarja als ik buiten ben met een vriendin en die praat tegen me nouja dan praat ik wel terug
en wat degen boven mij zij vindt ik eigenlijk ook wel.